Mezi Rakovníkem a Kralovicemi skončí denní provoz vlaků. Kraj objednal sezónní rychlík, autobusy ušetří 6 milionů

Motorový vůz 810 v Kralovicích. Foto: Phil Richards / Flickr.comMotorový vůz 810 v Kralovicích. Foto: Phil Richards / Flickr.com

Rychlíkem chce kraj využít kilometry ze smlouvy, kterou nemůže zrušit.

Z tratě Rakovník – Kralovice nezmizí od prosincové změny jízdního řádu provoz osobních vlaků úplně, jak Středočeský kraj původně plánoval. Namísto každodenního spojení zde začne jezdit od konce března do konce října Rakovnický rychlík. Za peníze kraje.

Vyplývá to z finální podoby jízdního řádu. Kraj zde každodenní provoz ruší kvůli malému využití vlaků a úsporám finančních prostředků. Do Kralovic protáhne takzvaný Rakovnický rychlík, který dosud spojuje přes Beroun Prahu s Rakovníkem, svoji jízdu tak prodlouží do Kralovic. Zastaví ve všech stanicích a zastávkách po trase. Běžný provoz nahradí autobusy.

Provoz Rakovnického rychlíku zajistí KŽC Doprava na základě smlouvy, kterou uzavřelo bývalé vedení Středočeského kraje pod vládou hnutí ANO 2011. Smlouva je nevypověditelná, a tak kraj po zrušení vlaků z Čelákovic do Mochova musel najít způsob, jak uvolněné kilometry využít. Částečně využije kapacitu pro nasazení na trati z Kralup nad Vltavou do Neratovic. „Hledali jsme způsob, kde objednané kilometry využít bez zbytečných prázdných přejezdů, varianta rychlíku do Kralovic nám přišla jako nejvhodnější,“ řekl radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký (STAN).

Vlaky mezi Rakovníkem a Kralovicemi nahradí autobusy, jak ukazuje přehled o změnách v dopravní obslužnosti Rakovnicka.

Linku S53 nahradí expresní a přímé autobusy linky 404, které spojí Prahu s Kralovicemi, bude mít navíc garantovaný přestup na spoje v rámci Plzeňského kraje. Vznikne i nové přímé spojení Rakovník – Plzeň, které je velmi využívané zejména pro týdenní dojíždění. Spoje (kromě odvolané vlakové linky S53) nahrazují již dříve zrušené železniční spojení Rakovník – Plzeň.

Kraj má za autobusy navíc zaplatit 3,4 milionu korun, vlaky dosud stojí ročně 9,8 milionu korun. Reálně se tak ušetří zhruba šest milionů korun.

Tagy IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje omezení provozu na regionálních tratích PID Pražská integrovaná doprava Středočeský kraj trat 162 Rakovník - Kralovice u Rakovníka
144 komentářů