Máte pravdu, to rotržené zpoždění – údajně z důvodu eleiminace zpoždění na koridoru od Prahy na východ, to je šílené. Přitom provozování spoje Karlovy Vary – Františkovy Lázně – Košice by měl být prvořadý zájem ČD a ŽSR. NIC lepšího/jiného dlouho nebylo a nebude. Znám několik lidí, kterým to totálně zkazilo plánování česko-slovenské dovolené a poznávacích cest.
A ještě bych dodal, že k těmto spojům SCP by slušelo vrátit nějaký slušný přímý IC vlak přes Vsetín – Žilinu. PROBOHA, proč tu trať máme ? Aby vše končilo Púchovem, Žilinou. Aby se to označovalo jako evropský NÁKLADNÍ koridor č.9 ???
Nesouhlasím s Vámi. V současnosti je to stále ta firma, ten úspěšný ALSTOM, autor nových TGV Avelia Horizon, 100 ks pro fr. dráhy… Kdyby Pendolina Alstom tehdy k nám nedodal, nemáme nic.
To by byla opravdu „tragedie“. Za peníze co se vydaly za 7 „krámů“ mohlo být minimálně 100 rakouských ojetin se zhruba trojnásobnou kapacitou míst k sezení a možností variabilně posilovat soupravy …. Náhradou kapacity sedmivozového „krámu“ jsou čtyří velkoprostorové vozy po 80 místech k sezení ….
To ten problem ale značně zjednodusujete. Je treba se podivat do historie, zacit porevolucnim optimismes a predstavami, pres CKD az po Alstom. To není totiž o tom ze se nekdo rozhodoval mezi sedmivozovym“kramem“jak pisete a ojetymi vozy. Dnes uz po vsech peripetiich pendolina konecne“ziskova“a nema smysl resit co mohlo být. To ze uz jsme dale je videt z nakupu railjetu a chystanych dalsich nákupů vozů a lokomotiv.
A to ešte pripomeniam, že existovalo aj memorandum koncom 90-tych rokov medzi vtedy ešte unitárnymi ČD a unitárnymi ŽSR (právni nástupcovia ČSD), že vtedajšie ŽSR (dnes ZSSK) odoberie 3 kusy na vnútroštátne/medzištátne vlaky Košice/Bratislava/Praha. To sa samozjreme nikdy nestalo, napriek tomu, že v Košicach postavili v depe tzv. „Halu Pendolino“. Keď stála sa zistilo, že sa do nej ten vlak aj tak nezmestí 😀 …..
To byla už v okamžiku dodání ČD, proto s nimi DB pomyslně vyrazily dveře, když chtěly – v duchu memoranda – jezdit do Německa … schválena jsou, ale tím to končí … není zájem …
To Pendolino zivi usek Praha-Ostrava, dale je to putovni vystavka a nahodny vystrel a jet s tim tak dlouhou streku me neprijde dvakrat pohodlne. Osobne bych se spise zameril na Ex2, ktera nabizi spojeni co 2h s prestupem v Puchove ci Ziline. K vylepseni teto relace lze ocekavat po dostavbe budovane prelozky kolem Nosicke prehrady.
Na Ostravu to má jednoznačně své místo , na slovenku to vozí vzduch a za mě evidentně ztrátové asi jako celý projekt pendolin.
Nejlepší sedačky a služby na palubě jsou na zvážení .
Jel jste někdy z Popradu? Pokud nemáte místenky tak máte smůlu a v Neděli se jezdí klidně i na stojáka takový to vozí ten Váš vzduch. Jeli jsme s pendolinem několikrát a vždy bylo tam i zpět plné. Od roku 2020 je to volnější, ale proč je jasné a ostatní nevozí toho vzduchu o moc méně.
Z Ex2 se preseda kvuli tomu,
ze je 2 takt R z Blavy do Ziliny a pro bratry neni zrovna zadouci tam cpat dalsi vlaky navic, bohuzel. Takze z Prahy do Kosic to bude vzdy na takovy nahody vystrel, ktery bude nelogicky konkurovat vlakum v zavazku, tedy Pinda Ex2 a pak slovenskym R z Blavy. Cestu vidim spise ve zrychleni Ex2 a posilenim o okrajove spoje.
Ex2 a R18 si nějak konkurují? Jezdím oběma a jsou obě slušně obsazeny.
Tam je akorát škoda, že je to nyní nastavené tak, že jedou na koridoru 20 minut po sobě a do toho ještě Pendolino. Hodinový proklad by byl možná lepší, takto odjíždějí z Prahy téměř ve stejnou dobu 2 vlaky do ZK a to samé pak vychází opačně v prostoru hranic, tedy HLideč-Bylnice.
Osobně bych viděl R18 raději jako R Luhačovice-Brno.
Kterýkoli vlak, na kterém jsou vozy ZSSK – jak jednička, tak dvojky – … kromě toho mají ty vozy dostatečný prostor pro zavazadla – na rozdíl od Potěmkina ….
Dokonce i vozy ZSSK co jezdí do Vídně jsou na sezení pohodlnější než u Potěmkinu, o místu pro zavazadlo ani nemluvě ….
Právě že úsek Ostrava – Praha moc Pendolino neživí, proto ČD neustále vymýšlí, jak s ním jezdit alespoň část trasy v závazku….
JiP
3 let
Osobne jsem jel jiz Pendolinem Do Kosic z Prahy nekolikrat a 2x Regiojetem, Prestoze Pendolinem to bylo o neco drazsi + jidlo za standardni cenu, tak stejne jezdim mnohem radsi pendolinem, Cesta v nem tak nejak pocitove i rychleji utika a hlavne slavneregiojeti lowcost jidlo bylo co se kvality a chuti tyce opravdu lowcost. Kvalita sluzeb v pendolinu je nesrovnatelne lepsi, coz pri tak dlouhe ceste jiz ocenuji.
Bývaly doby, kdy ti méně štastní přistoupivší jeli z Olomouce až do Prahy na stojáka. Řízky do vlaku s sebou, neboť tolik lidí neměli šanci v jídelní voze obsloužit.
Je jenom dobře, že nabídka vlaků vzrostla a člověk si může dokonce vybrat.
Ano, jídle je lepší, ale stejně si ho nemám kde sníst. Navíc je na mne v Pendolinu málo místa na ramena a hlavu a několikrát se mi udělalo nevolno z podivných vibrací, které se šířily vozem. Ale nejvíce mne vždy odrazovalo počasí. Pokud pršelo a sněžilo, vystupovalo se v Praze z jedničky mimo kryté nástupiště =(
Osobně jsem s ním jezdil pouze pokud jsem došel na nádraží a zrovna jel a doplatek k režijce vyšel na stovku.
Michal
3 let
Lepší pozdě než nikdy. Na hromadě tratích stále jezdí šroty a dlouho ještě budou.
No…když 680 a railjety přejdou na normální expresy, tak to taky pomůže.
Zvlášť když by těch expresů bylo dohromady 28 párů (z toho ale 8 párů nynější Ex1).
D.S.
3 let
Omyl že uváděné Pendolino nejezdilo rok a půl, jel jsem s ním do Popradu 4.9.2020.
Ale i tak to není zcela přesné, protože jsem v obězích dohledal, že 243 nejela do Košic už v den vydání zprávy, tj. 2.10.2020 a tudíž se nevracela v sobotu 3.10.2020 …. (nikoli až od 9.10.)
Od 1.10.2020 (čtvrtek) totiž platil nový oběh, který už s 243/242 nepočítal ….
To samozřejmě nevylučuje, že „na DPS“ o vánocích 243/242 jely jako mimořádný vlak „letno“.
lakes1
3 let
Pendolino – nejlepší spojení do Vysokých Tater. Škoda, že rekonstrukce zubačky ze Štrby na Štrbské Pleso má „meškanie“, vyžadující dokonce stavební úpravy vlastní trati.
Ono tam lze dostat omezené množství techniky, takže povětšinou ruční motorová mechanizace, i když má kolečka, tak na spádu / stoupání se dost „blbě“ manipuluje ….
Vzhledem k průměrné obsazenosti vlaků dle slovenského ministerstva dopravy jezdí autobusem Regiojetu v průměru více cestujících než jednotkami pendolino.
Pokud si dobře pamatuji, vlaky SC na Slovensku jezdilo v průměru méně než 30 osob na spoj, kdežto autobusy Regiojet mívali průměrnou obsazenost okolo 50 cestujících.
osobně bych ocenil kdyby 242 začala jezdit denně vnitrostatne… loni v létě jezdila vytíženější než 516…
Mě by spíš zajímalo, kdy se bude moci jezdit pendolinem coby přímým spojem z Chebu do Ostravy. Ty roztrhané spoje jsou už neúnosné.
Já myslel že už to jezdí přímo. A navazuje to na sebe v Praze?
Nejezdí. Pořád je to roztrhané.
Máte pravdu, to rotržené zpoždění – údajně z důvodu eleiminace zpoždění na koridoru od Prahy na východ, to je šílené. Přitom provozování spoje Karlovy Vary – Františkovy Lázně – Košice by měl být prvořadý zájem ČD a ŽSR. NIC lepšího/jiného dlouho nebylo a nebude. Znám několik lidí, kterým to totálně zkazilo plánování česko-slovenské dovolené a poznávacích cest.
A ještě bych dodal, že k těmto spojům SCP by slušelo vrátit nějaký slušný přímý IC vlak přes Vsetín – Žilinu. PROBOHA, proč tu trať máme ? Aby vše končilo Púchovem, Žilinou. Aby se to označovalo jako evropský NÁKLADNÍ koridor č.9 ???
Jop. Aby tam jezdilo 16 párů Sp Hranice – Horní Lideč a s 16 páry Os nepřekážely nákladům…
Nevím jak ostatním, mě ta Pendolina přijdou prostě již zastaralá,za zenitem.
V čem?
Například v tom, že si nemáte kam dát zavazadlo podle podmínek SPPO splňující rozměry SPPO …
Tak to je opravdu zastaralost jak vyšitá 😁 uz jsem se lekl ze je tady recno necem skutečně odborném 😁
Nesouhlasím s Vámi. V současnosti je to stále ta firma, ten úspěšný ALSTOM, autor nových TGV Avelia Horizon, 100 ks pro fr. dráhy… Kdyby Pendolina Alstom tehdy k nám nedodal, nemáme nic.
To by byla opravdu „tragedie“. Za peníze co se vydaly za 7 „krámů“ mohlo být minimálně 100 rakouských ojetin se zhruba trojnásobnou kapacitou míst k sezení a možností variabilně posilovat soupravy …. Náhradou kapacity sedmivozového „krámu“ jsou čtyří velkoprostorové vozy po 80 místech k sezení ….
To ten problem ale značně zjednodusujete. Je treba se podivat do historie, zacit porevolucnim optimismes a predstavami, pres CKD az po Alstom. To není totiž o tom ze se nekdo rozhodoval mezi sedmivozovym“kramem“jak pisete a ojetymi vozy. Dnes uz po vsech peripetiich pendolina konecne“ziskova“a nema smysl resit co mohlo být. To ze uz jsme dale je videt z nakupu railjetu a chystanych dalsich nákupů vozů a lokomotiv.
A to ešte pripomeniam, že existovalo aj memorandum koncom 90-tych rokov medzi vtedy ešte unitárnymi ČD a unitárnymi ŽSR (právni nástupcovia ČSD), že vtedajšie ŽSR (dnes ZSSK) odoberie 3 kusy na vnútroštátne/medzištátne vlaky Košice/Bratislava/Praha. To sa samozjreme nikdy nestalo, napriek tomu, že v Košicach postavili v depe tzv. „Halu Pendolino“. Keď stála sa zistilo, že sa do nej ten vlak aj tak nezmestí 😀 …..
Přesně. Jen za 700 milionů, co prý stálo jedno, by se pořídila 1216 a Bmz241, Ampz143, WRmz815, a k tomu Bmpz a BDmsz…
To byla už v okamžiku dodání ČD, proto s nimi DB pomyslně vyrazily dveře, když chtěly – v duchu memoranda – jezdit do Německa … schválena jsou, ale tím to končí … není zájem …
To ano. Ta byla zastaralá už při dodání…
V čem?
V čem ?
To Pendolino zivi usek Praha-Ostrava, dale je to putovni vystavka a nahodny vystrel a jet s tim tak dlouhou streku me neprijde dvakrat pohodlne. Osobne bych se spise zameril na Ex2, ktera nabizi spojeni co 2h s prestupem v Puchove ci Ziline. K vylepseni teto relace lze ocekavat po dostavbe budovane prelozky kolem Nosicke prehrady.
Tak mi povězte, který jiný vlak má lepší sedačky a sluzby na palubě, „dvakrát nepohodlné“.
Proč by se mělo přesedat? To má tohle tradičně silné spojení ČD vyklidit a přenechat Radimkovi s Leoškem? Nesmysl.
Na Ostravu to má jednoznačně své místo , na slovenku to vozí vzduch a za mě evidentně ztrátové asi jako celý projekt pendolin.
Nejlepší sedačky a služby na palubě jsou na zvážení .
Za vas evidentně ztratove? Co to jako znamena? Bud to je ztratove pro dopravce nebo ne. Ale vy si tak maximálně muzete neco myslet.
Jel jste někdy z Popradu? Pokud nemáte místenky tak máte smůlu a v Neděli se jezdí klidně i na stojáka takový to vozí ten Váš vzduch. Jeli jsme s pendolinem několikrát a vždy bylo tam i zpět plné. Od roku 2020 je to volnější, ale proč je jasné a ostatní nevozí toho vzduchu o moc méně.
Z Ex2 se preseda kvuli tomu,
ze je 2 takt R z Blavy do Ziliny a pro bratry neni zrovna zadouci tam cpat dalsi vlaky navic, bohuzel. Takze z Prahy do Kosic to bude vzdy na takovy nahody vystrel, ktery bude nelogicky konkurovat vlakum v zavazku, tedy Pinda Ex2 a pak slovenskym R z Blavy. Cestu vidim spise ve zrychleni Ex2 a posilenim o okrajove spoje.
Vím, že je tam takt a že to takhle „navazuje“.
A je jasné, že ZSSK nemůže konkurovat samo sobě, že by třeba udělalo mezi Žilinou a Košicemi proklad každou hodinu. Není dost souprav ani cestujících.
Nicméně lidé Pendolinem na Slovensku jezdí. Celý produkt tam ale degraduje zastaralá infrastruktura.
Hmm…
Drazí Slováci,
spravte si infrastrukturu, pak k vám možná budeme posílat EJ 680…
Já myslel ve zrušení Ex2 a posile R18…
Nesmysl. (Zrušit Ex2 ??? Posílit R18 Praha – Pardubice – Česká Třebová – Olomouc – Luhačovice ???)
Ex2 a R18 si nějak konkurují? Jezdím oběma a jsou obě slušně obsazeny.
Tam je akorát škoda, že je to nyní nastavené tak, že jedou na koridoru 20 minut po sobě a do toho ještě Pendolino. Hodinový proklad by byl možná lepší, takto odjíždějí z Prahy téměř ve stejnou dobu 2 vlaky do ZK a to samé pak vychází opačně v prostoru hranic, tedy HLideč-Bylnice.
Osobně bych viděl R18 raději jako R Luhačovice-Brno.
Kterýkoli vlak, na kterém jsou vozy ZSSK – jak jednička, tak dvojky – … kromě toho mají ty vozy dostatečný prostor pro zavazadla – na rozdíl od Potěmkina ….
Dokonce i vozy ZSSK co jezdí do Vídně jsou na sezení pohodlnější než u Potěmkinu, o místu pro zavazadlo ani nemluvě ….
Proboha, jezdíte na té Ex2 vůbec ??? Já ve Vsetíně bydlím a zkuste jet narychlo na východ Slovenska !
Právě že úsek Ostrava – Praha moc Pendolino neživí, proto ČD neustále vymýšlí, jak s ním jezdit alespoň část trasy v závazku….
Osobne jsem jel jiz Pendolinem Do Kosic z Prahy nekolikrat a 2x Regiojetem, Prestoze Pendolinem to bylo o neco drazsi + jidlo za standardni cenu, tak stejne jezdim mnohem radsi pendolinem, Cesta v nem tak nejak pocitove i rychleji utika a hlavne slavneregiojeti lowcost jidlo bylo co se kvality a chuti tyce opravdu lowcost. Kvalita sluzeb v pendolinu je nesrovnatelne lepsi, coz pri tak dlouhe ceste jiz ocenuji.
Bývaly doby, kdy ti méně štastní přistoupivší jeli z Olomouce až do Prahy na stojáka. Řízky do vlaku s sebou, neboť tolik lidí neměli šanci v jídelní voze obsloužit.
Je jenom dobře, že nabídka vlaků vzrostla a člověk si může dokonce vybrat.
No tak se místo kratičkých expresů budou provozovat 10 vozové rychlíky.
Z Chocně do Studénky? Z Přelouče do Suchdola nad Odrou? Není problém…
Ano, jídle je lepší, ale stejně si ho nemám kde sníst. Navíc je na mne v Pendolinu málo místa na ramena a hlavu a několikrát se mi udělalo nevolno z podivných vibrací, které se šířily vozem. Ale nejvíce mne vždy odrazovalo počasí. Pokud pršelo a sněžilo, vystupovalo se v Praze z jedničky mimo kryté nástupiště =(
Osobně jsem s ním jezdil pouze pokud jsem došel na nádraží a zrovna jel a doplatek k režijce vyšel na stovku.
Lepší pozdě než nikdy. Na hromadě tratích stále jezdí šroty a dlouho ještě budou.
Jenže 1 provozní Pendolíno navíc to nevytrhne. Těch 50 vagonů od Siemense by mohlo pomoc.
No…když 680 a railjety přejdou na normální expresy, tak to taky pomůže.
Zvlášť když by těch expresů bylo dohromady 28 párů (z toho ale 8 párů nynější Ex1).
Omyl že uváděné Pendolino nejezdilo rok a půl, jel jsem s ním do Popradu 4.9.2020.
Tvrdí to ZSSK. Jako dopravce předpokládám ví, co uvádí.
V případě ZSSK bych si tak jistý nebyl vcelku ničím …
A obrat 243/242 jel také před vánočními svátky 2020, minimálně jednou.
Dohledal jsem :
https://zdopravy.cz/drahy-rusi-cast-spoju-pendolino-nektera-nahradi-vlaky-intercity-rusi-se-ic-praha-opava-62025/
Ale i tak to není zcela přesné, protože jsem v obězích dohledal, že 243 nejela do Košic už v den vydání zprávy, tj. 2.10.2020 a tudíž se nevracela v sobotu 3.10.2020 …. (nikoli až od 9.10.)
Od 1.10.2020 (čtvrtek) totiž platil nový oběh, který už s 243/242 nepočítal ….
To samozřejmě nevylučuje, že „na DPS“ o vánocích 243/242 jely jako mimořádný vlak „letno“.
Pendolino – nejlepší spojení do Vysokých Tater. Škoda, že rekonstrukce zubačky ze Štrby na Štrbské Pleso má „meškanie“, vyžadující dokonce stavební úpravy vlastní trati.
Ono tam lze dostat omezené množství techniky, takže povětšinou ruční motorová mechanizace, i když má kolečka, tak na spádu / stoupání se dost „blbě“ manipuluje ….
Vzhledem k průměrné obsazenosti vlaků dle slovenského ministerstva dopravy jezdí autobusem Regiojetu v průměru více cestujících než jednotkami pendolino.
Pokud si dobře pamatuji, vlaky SC na Slovensku jezdilo v průměru méně než 30 osob na spoj, kdežto autobusy Regiojet mívali průměrnou obsazenost okolo 50 cestujících.
To nevím, co je za čísla, vždycky když jsem Pendolinem jel na Slovensko nebo zpátky, tak bylo plno.
Dáte slovenského MD pro obsazenost vlaků Praha – Košice na slovenském území z roku 2019.
A zdroj?
Podle mne si to vycucali z prstu; že bych jezdil ve vyjimečné dny, to ne…
Opravdu?
Nejel jste v nějaký slovenský svátek?
Logicky je podstatná cena jízdného a (ne)možnost využití různých slev a výhod, jichž v „méně luxusních“ vlacích využít lze …