lot
Dopravci Mimořádné události Železnice

Dráhy ruší část spojů pendolino, některá nahradí vlaky InterCity. Ruší se IC Praha – Opava

Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Omezení se týká spojení Prahy se severní Moravou, Slezskem a Slovenskem.

Českou železnici čeká v nadcházejících dnech další velké rušení spojů, a to především na relacích mezi Prahou, Moravskoslezským krajem a Slovenskem. „V souvislosti s vývojem poptávky po cestování v současné epidemiologické situaci a v reakci na další očekávaný vývoj po vyhlášení nouzového stavu od 5. října, upraví České dráhy nabídku komerčních spojů,“ sdělila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová. Podrobné informace naleznou cestující na stránkách drah.

„I po omezení některých spojů nadále nabízíme na trase mezi Prahou a Ostravou velké množství spojů vedených jednotkami Pendolino i klasickými soupravami, včetně přímých vlaků, které zajišťují rychlé spojení Ostravska s Plzeňskem a Chebskem,“ doplnila Rajnochová. V provozu zůstávají i spoje SC Pendolino Košičan 240/241 Košice – Praha – Košice, které jezdí denně.

Od 7. října dojde k postupné redukci vybraných komerčních spojů:

Vlaky kategorie SuperCity:

Od 7.10.2020 do odvolání nepojedou vlaky SC 500 a SC 509.
Od 8.10.2020 do odvolání nepojede vlak SC 507.
Od 9.10.2020 do odvolání nepojede vlak SC 242 v celém úseku (tj. Košice – Bohumín – Praha).

Vlak SC 243 nadále do odvolání nepojede v pátky a 27.10.2020 v úseku Bohumín – Košice, v úseku Praha – Bohumín jede bez omezení.
Vlaky SC 516 a SC 517 budou od 8.10.2020 vedeny náhradní soupravou v kategorii IC s povinnou rezervací místa k sezení. V těchto vlacích nebude k dispozici tichý oddíl, palubní portál, dětské kino a bonusové služby. Prémiové služby budou poskytovány pouze v 1. třídě (balená voda).

Vlaky kategorie InterCity:

Od 8.10.2020 do odvolání nepojedou vlaky kategorie IC jedoucí mezi Opavou a Prahou, Bohumínem a Prahou, tzn. vlaky IC 502, IC 511, IC 518 a IC 519.
I nadále až do odvolání nejedou vlaky IC 508 z Bohumína do Prahy hl.n. a vlaky IC 513 a IC 514 z Prahy hl.n. do Opavy východ a zpět.

Vlaky kategorie R:

Od 8.10.2020 do odvolání nepojede vlak R 641 v úseku Praha hl.n. – Olomouc hl.n. – Bohumín.
Od 8.10.2020 do odvolání nepojede vlak R 640 v úseku Bohumín – Olomouc hl.n. – Praha hl.n.

Noční doprava:

Vlaky EN 442 a EN 443 nadále do odvolání nejedou v úseku Praha hl.n. – Žilina a zpět, a to včetně přímých vozů č. 349 a č. 350 relace Praha hl.n. – Warszawa Wschodnia a zpět.

Odebírat
Upozornit na
guest
89 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kom

úžasné, jediný spoj ráno z olomouce do ostravy zrušit…

Jiri

A pak se divte, ze lidi sedaji do auta….

PekařJan

To už by skoro bylo lepší napsat co zůstane 🙂
Každopádně taková neděle večer bude z Ovy bude poměrně zajímavá.

jan

škoda toho R 641/640, měl by jezdit denně až do Prahy a ráno nekončit v Bohumíně, resp. začínat.

Karel

To pendolino na obrazku vypada jako bazarovej omlacenej fiat moji zeny, se kterym jezdi na nakup. Barva, jizvy od kosiku.. Akorat je cisty, to my jsme fiatka jeste nemyli.

Majkl

Je to Fiat Feroviaria co dráhy koupily jako nová vozidla a ty škrábance jsou od lebek lidí co se neoprávněně pohybují po trati.

Sysel

Cekal bych, ze zdejsi redakce alespon neco do clanku prida. Třeba takovou klicovou vec, jako je orientační jizdni rad kazdeho spoje, jen cisla vlaku lidem moc neřeknou

Ctenar

Toto je věcná připomínka.

Majkl

Dejte si do aplikace ČD čísla vlaků a hned to budete vědět

Marcel Štancl

Všichni padáme na hubu, aby se do grafikonu zprovoznili veškeré úpravy stanic a pak bude jezdit 1/2 inu naši politici tomu rozumí lépe než odborníci……….

-TR-

Dočasná redukce je v pořádku, když cestování na Slovensko je omezeno jen na odůvodněné případy.

Baraba

Nejde o cesty na Slovensko. Jde o to, že na trati Praha Ostrava nemají ČD peníze od MD.

Leinad

Tak nepadej na hubu, přesčasy odmitej nebo si je nech zaplatit.

Pravdepodobnost

Dobre Ostrava! Po vecernim spojeni s prahou prijde i o vecerni spojeni na stredni moravu. Ted zbyva jeste odpalit ty dva vlaky na brno a ostrava se muze plne zaclenit do polska s pohrancnikama v polomi. Fakt se podivejte na jizdni rad jak vypada spojeni ve smeru hranice nad moravou a ve smeru hranice s polskem (slovaci to nastesti taky odstrihli to uz by vypadalo faaaaakt ne zrovna vhodne politicky kdyby bylo lepsi spojeni do ziliny nez na moravu). Neznam bohuzel ktery z tech vlaku co jezdi jenom chalupki-svinov kvuli ustajeni v bohumine utnou takze az nebudu mit co delat… Číst vice »

MiKi

Potkat vás osobně, tak vám jednu za ty vaše komentáře o připojení k Polsku flágnu, až se poserete.

Tomáš

Naprosto nevhodný komentář, který zcela přesně ukazuje úpadek společnosti.

Jiří Kocurek

Naopak, někdy je lepší 1 facka než tisíc slov, aby se člověk probral.

JaS

Nestrašte nás Polskem.

Luboš Beneš

No ono to Polsko jde za poslední roky dost nahoru, zatímco my stagnujeme….

Gwann

Odmigrujte

PetrM

Jakožto obyvatel Ostravy souhlasím s přičleněním k Polsku. Alespoň se o dálnice bude starat schopnější hospodář.

Jiri

I spojeni by bylo lepsi, nez kdyz tomu sefujou prazaci.

SRR

V Praze tomu sefuji Moravčík, proto je to tak

Nádražní Vrabec

Jen pro upřesnění:
V textu je napsané v části „Vlaky kategorie InterCity“, že od 8.10.2020 do odvolání nepojedou mimo jiné vlaky IC 513 a IC 514. Ty ale nebudou zrušeny až teď, protože nejezdí už od března a pořád nebyly obnoveny, což je sice detail, ale každopádně malá nepřesnost v textu.

Mračoun

R 640 v neděli večer „sbíral“ směrem od Ostravy lidi, kteří se nevešli do dávno vyprodaného Pendolina (nebo RJ) a z nějakého důvodu museli jet do Olomouce, České Třebové, Pardubic a Prahy až večer (takže nejen studenty a lidi, kteří jsou dnes na home-office). Velká škoda zrušení tohoto spoje (alespoň v neděli), který byl takovou „pojistkou“ posledního večerního spoje na západ!!!

Pravdepodobnost

Nejenom v nedeli vecer. Fungoval jako vnitromoravska paterni linka i v ostatni dny. To byl taky duvod proc ho cd provozovaly na vlastni naklady.

Cestujici nezaplatili akorat jeho pokracovani ale stejne si myslim ze to bylo spis truc rozhodnuti aby to platil stat.Ten vlak jezdil pred nastupem pendolina plny.

Mračoun

Truc je truc, ale pokud se Vám, jako včera mně, „povede“, že u přípoje uvedou nějaké zpoždění, ale reálně vlak přijede ještě o 10 minut déle a pak ujede vlak ve směru na Prahu o jednotky minut, tak to vůbec nepotěší (slušně řečeno). A pokud je to večer po sedmé hodině a vy zjistíte, že Vám další spoj jede až po 4-té hodině, není to něco, co by bylo na slušné vyjadřování (zvláště, když to jde většinou na vrub stejného dopravce). A plaťte si taxi třeba do Pardubic, nebo ubytování v hotelu… (to příště do té Ostravy raději pojedete autem,… Číst vice »

Samo

Rúška v akcií 🙂

Vnější pozorovatel

Takže očekávám odpovídající snížení kompenzace!

Zabakovec

Komerční spoje…

Jiri

Jake spoje teda mezi prahou a ostravou nejsou komercni?

Tomáš

A ty soupravy Pendolino. každá za pořizovacích 435 000 000 Kč + nedávno provedená x-milionová modernizace, z těchto zrušených spojů budou dělat co? Odpočívat na odstavné koleji?! Tož to se fakt vyplatí!!! Ale je mi jasné, že ředitelství ČD vykáže milionové úspory. A to jde. Přece si nezkazí prémiové ukazatele, no ne?!?

Kalina

Jedná se o pochopitelné a rozumné přizpůsobení nabídky spojů aktuální poptávce.

Spálená tlumivka

A bylo by lepší je honit skoro prázdné tam a zpátky? Vždyť už ztrácí smysl i 241, ještě před měsícem bývala z Prahy plně obsazená, teď tam sedí v každém voze do 10 lidí.

Pravdepodobnost

1) 10 lidi na vuz je v dobe koronakrize idealni pocet 2) pod clankem o prazskem letisti se tu stretly dva druhy lidi a bylo dost poznat kdo z nich MA a kdo z nich NEMA prahu v dopravnim dostahu Takze jestli vam nevadi ze se republika rozpadne (jesenicko by v pripade referenda slo k polsku) a nektery casti se v postate stanou soucasti aglomerace okolnich statu (jizni morava, ostravsko, liberecko, decin mozna usti) tak se zamerme na setreni. A klidne to muzeme vzit do dusledku a dotace davat na cestujiciho jako se to dela s duchodcema a studakama at… Číst vice »

K.S.

Za případný rozpad republiky bude moci jen a pouze neschopnost centrální vlády v Praze. Morava měla blíž k Vídni co začali vládnout Habsburci a ještě blíž když se postavila Ferdinandka. Že tento stav nebyl napraven za sto let republiky je velmi tristní. (A možná i důvod rozpadu Československa).

Gwann

Pro Boha živého, tak co to tu plácate… Srovnáváte afinity dávno neexistujícího stavu…Morava se třetinou obyvatel Němců a většinou měst s německou většinou fakt měla blíž k Vídni než k české Praze… Kolik tu je Němců teď???? A k neschopnosti vlád…po roce 90… Klaus – z Prahy Tošovský – nevim Zeman – z Kolina Špidla – Jindřichův.Hradec Gross – Pribram Paroubek – Praha Topolanek – Vsetin Fischer – Praha Nečas – Uh.Hradiště Rusnok – Ostrava Sobotka – Slavkov u Brna Bureš – čobol Takže si za to můžeme všichni. Když by vláda sídlila v Kotehulkach…fungovala by líp? Je jednodušší obviňovat… Číst vice »

Paja

Jenže s tímhle by spousta lidí z Moravy přišla o jasného viníka veškerých problémů, takhle za to můžou „Pražáci“ 🙂

Gwann

Ja su Brnak 😉 už 15let v Praze. Takže znám oboje na vlastní kůži. A ne z doslechu.

Máte samozřejmě pravdu. Ale i Prazaku, co posílají naplavy zpět na Moravu, je dost…

Pitrys

Náplavy jsou ale pražáci…

Spálená tlumivka

Tošovský je z Náchoda.

K.S.

Ano, jenom je pořád jednodušší se dostat na letiště do Vídně než do Prahy a samotná Vídeň nabízí o něco více možností než Praha.

Nevím jakou souvislost s neschopností centrální vlády má mít původ premiérů. Tady jde o to že za sto let se nepodařilo vyřešit problémy v dopravě a spojení Čech a Moravy je pořád v jakémsi „provizorním“ stavu, kdy máme jednu dálnici a jednu a půl železniční tratě. Na jednu stranu má ČR být unitární stát, na druhou není s to tomu dopravní infrastrukturu přizpůsobit.

Spálená tlumivka

Morava má do Prahy luxusní spojení oproti jiným regionům. Podívejte se, jak je za těch sto let vyřešeno spojení Prahy a Sudet, zejména těch severních. Silniční spojení tvoří stejně jako v případě Moravy jedna přetížená dálnice, použitelné vlakové spojení neexistuje vůbec.

Gwann

Tak na letiště do Vídně se dostane snáz, protože je Vídeň blíž…a protože Rakusaci si postavili dálnici.

A kdyby v Brně neprokrastinovali, tak je Vídeň ještě blíž (heslo územní plán JMK).

Ze obce podél trasy R35 dělají bordel, je NIMBY záležitost, ne tolik pražská. + neschopnost místních stavebních úřadů. A i kdyby – ten personál ministerstev a RSD je odevšad.

Spíš si to řekněme upřímně – polistopadový vývoj je tristní. Zcela nefunkcni spolecnost plná hypertrofovaneho sobectví.

K.S.

Hypertrofované sobectví pod tím si mám představit co přesně? Nesouhlas s vedením dálnice přes obec (D1 Přerov), nebo trvání na slušném jednání ze strany úřadů? Nebo to že nesouhlasí s dálnicí, která tam sice je v plánech 50 a více let, ale nikdo se za poslední dobu neobtěžoval s tím se jich zeptat jestli s tím souhlasí? Další věc je že „hypertrofované sobectví“ je důsledkem scarcity mindestu a nedostatku v minulosti + utlačování ze strany státu. Dítě se o hračku třeba podělí až když si ji užije, nedá se moc čekat solidarita a ochota lidí se majetku vzdávat v prospěch… Číst vice »

Gwann

Po 30 letech se nemáme právo a vymlouvat na bolševika. První republika netrvala ani

Gwann

20 let. A co po ní zůstalo.

Filemon44

Když to budu brát jak říkáte,tak naše republika vstupovala roku 1989 do lepší ekonomické situace, než Německo roku 1945.A kde bylo Německo v roce 1975 a kde jsme my dnes????

K.S.

Do první republiky jsme vstupovali s dobrým kapitálem, optimismem, fungující občanskou společností a bez bolševické morální a infrastrukturní destrukce.

Gwann

K sobectví – postupně – blokování R43, R52, severu a východu D0, Dluhonice, okolí Litomysle, nova drahá na Ruzyni a mnoho dalšího.

Ano, státní správa je mnohdy nekompetentní a arogantní, ale my sami často to stejně.

Jakkoliv souhlasím, že příčinou je jistě trauma. Společenské. Ale s tím se musí každý nějak vypořádat sám. A ne otravovat okolí svými bebi…

K.S.

Pokud tu je celospolečenské trauma, tak to se nedá nechat na každém jenom člověku k vyřešení zatímco se bude v jeho prohlubování pokračovat. Problém totiž je že nemalá část při tom plánování pořád postupuje tak jak bylo zavedeno za doby kdy toto trauma bylo způsobeno a bohužel kdokoliv se proti tomu postaví je automaticky vykreslen jako ten „problémový“ a jako nepřítel. Což rozhodně není správné!

Tady bude spíš potřeba nechat proběhnout generační obměnu a zejména kompletně překopat postupy v administrativě které budou méně násilné vůči lidem.

Jiří Kocurek

ZÚR shodil soud na žádost Zelených (čertví odkud jsou). Jaká prokrastinace?

Leinad

Tvorba ZUR bez právníků, tak aby ho soud zrušil.

Mračoun

Obce podél trasy R35 (tedy přesněji plánované D35) dělají „bordel“ třeba i proto, že si pozvou na veřejnou schůzi zástupce (někdejšího) vedení kraje, kde jim vysvětli své obavy z trasování nové dálnice (přístupy do okolí, vedení trasy v blízkosti zdrojů pitné vody, hluk, exhalace, nelogické vedení obchvatů , apod.), oni (tedy hejtman a jeden z radních) jim slíbí zohlednění jejich požadavků v trasování stavby, ale pak jednají opačně (osobní zkušenost) s daným slibem. Vždy je to kompromis a někdo bude spokojenější, jiný méně, ale D35 měla být již několik let hotová, řada lidí, která se na tom měla podílet, měla… Číst vice »

Gwann

PS: k té železnici – jakž takž podařilo, vlak by zvládl Brno -Praha za 2:20.

Rychlejší může být jen po stavbě masivních tunelů pod Vysočinu či samostatných tratí v nizine. Bohužel není úplně rozdíl mezi vysocinou/kopci kolem orlice a alpami. Vše je na drahé dlouhé tunely.

K.S.

Jenže to kapacitně nedostačuje, ne tak aby to dávalo zároveň osobní a nákladní dopravu. Alternativní trať je použitelná jen s problémy, jak pro nákladní, tak osobní dopravu. Pro jednu bude pomalá, pro druhou má problematické rampy. A bohužel jsme v situaci kdy asi nebude ani jak realizovat ani opravdu minimální kroky ke zlepšení situace v podobě přidání kolejí a nějakých těch trojúhelníků atd. Natož dlouhých tunelů a nebo desítek kilometrů nových tratí.

Původní Pražák

Na jednu stranu argumentuje jejich pořizovací cenou, na druhou odměnami za úspory. Coz nedává moc smysl, jestli ČD odepisuji běžně časově a ne podle ujetých km. Blábol o prémiích pominu. A sice chápu úvahu, že by mohly jezdit někam jinam, ale pak je tu ještě pořádně drahá údržba právě podle najetých km, takže věřím, že může být levnější je nechat stat.

Spálená tlumivka

Takže Moraváci už zůstanou napořád v Praze. 🙂

Pitrys

A kdo by tam jinak makal, pražáci?

Pravdepodobnost

Ostrava je ve slezsku. Alespon jeste vcera byla:-)).

MiKi

Ostrava nikdy ve Slezsku nebyla a nebude.

Gwann

A proto Moravská Ostrava

Jiří Kocurek

Vemte si mapu a podívejte se, kde je Sykorův most. Co je před mostem a co je za mostem.

A jinak teda Slezsko patřilo k zemím koruny České, dokud ho Marie Terezie neztratila ve válce s Pruskem. https://cs.wikipedia.org/wiki/Marie_Terezie#/media/Soubor:Crown_of_Bohemia_1648.png

Jan

Ostrava půl na půl slezka/Moravska

noerf

Dobrý důvod pro zrušení ztrátových vlaků.

K.S.

Ale je třeba zjistit příčinu ztrátovosti, pokud je to nekonkurenční jízdní doba kde se na traty vyhovující na 100-160 jezdí 60, tak je třeba kopat spíš do ŠŽ než rušit vlaky.

Kalina

Faktorů nekonkurenceschopnosti je mnoho, od jízdní doby, přes výši ceny, po nevyhovující časy nebo nekvalitní vozidla.

Haha

Ne. Primární faktor je nespolehlivost jízdních dob vyvolaná zoufalou infrastrukturou.

Kalina

Jízdní doby na lokálkách jsou celkem spolehlivé, přesto jezdí obvykle poloprázdné a naopak na tratích, kde o zpoždění z důvodu rekonstrukcí není nouze se přepravní poptávka jakžtakž drží. Vaše domněnka je tedy mylná.

Haha

Nezlobte se, ale spolehlivé neznamená konkurenceschopné. Nastudujte rozdíl implikace vs ekvivalence. Velice solidní jízdní doba, které ale dosáhnete jen výjimečně (zdravím trať 171, ty hodiny chci zpět) je vám jaksi na 2 věci.

Kalina

Reakce byla adekvátní na váš argument „Primární faktor je nespolehlivost jízdních dob“.

noerf

K.S.: Ekonomicky jsou jednotky pendolíno jeden z největších průšvihů na České železnice (cena rychlovaku, drahé náklady na provoz a efektivita v provozu na trati Praha – Ostrava nízká. To že, nejsou ČD schopné nasadit tyto jednotky na příhodnější trať je jeden z hlavních problém (tedy tam, kde by se projevili jejich hlavní přednosti rychlost, naklápění a tudíž mohli mit v i vyšší cenu za jízdenku díky úspoře času). Nedostatečná kapacita hlavních tratí je známa dlouhodobě, s tímso uvisí i omezená údržba v běžném provozu a snížení provozních jednotek a jejich vybavení. Kalina: základním problém železniční dopravy je už trasováni, kdy… Číst vice »

ušatá

No ono to chce navazovat autobusy na vlaky a ty autobusy pak propojí všechny okolní obce a každý pak má spojení všude.

Gwann

Tratě byly stavěné primárně nákladní. Kaštani došli či dojeli bryckou. Nebyla alternativa. Teď je (zatím) je.

Původní Pražák

Kterou vhodnější trat pro pendolina, kde by bylo dost lidi ochotných si připlatit za mozna par minut casove úspory, tu vidíte?

Jiri

Uz vidim jak statni zaměstnanec (nektery z manazeru cd) kope do jineho statniho zamestnance (manazera szdc), ze delaji pomalu, blbe a draze…

Spálená tlumivka

V posledních pár týdnech zmizela z dálkových vlaků většina cestujících. Nejen ČD, ale i soukromníkům. VŠ studenti nejezdí, teď přestanou jednou týdně jezdit i středoškoláci, z vlaků zmizela většina důchodců (co předtím jezdili za turistikou nebo nákupy), plno firem už má lidi zpátky na home office, jsou zrušené kongresy, školení a podobné akce, jsou zrušené služební cesty (čím dál víc firem zakazuje buď všechna obchodní jednání face to face, nebo aspoň ve svém areálu)… Těmi vlaky jednoduše nemá kdo jezdit, ve ztrátě budou všichni, kdo nemají brutto smlouvy nebo si nevyjednají dodatečný dosyp.

švestka

Ale vzpomeňte před rokem, to byly brutto smlouvy u ČD fans ten největší hnus a sprosté slovo a co si to vůbec ty kraje dovolují kecat jim za své prachy do božského Tr10. A dneska se jim to najednou hodí…

Spálená tlumivka

Je fakt, že před rokem nikdo nemohl tušit, co bude. Ale teď jsou brutto smlouvy hodně velká výhra (pro dopravce).

Původní Pražák

A na druhou stranu budou muset kraje ušetřit na něčem.a nékom jiném. A hned jak to půjde i na těch vlacích.

Jiří Kocurek

Před rokem nikdo nemohl tušit …. ale firmy, především restaurace, měly mít nachystané rezervy na takovouhle krizi. A kdo neměl, měl jít od válu a už nikdy nepodnikat. Tož tak.

Luboš Beneš

Každý má rezervy, ale s tímhle nikdo nepočítal….a ani se počítat nedá.

Filemon44

To, že byly brutto smlouvy hnus, nám jistě věrohodně doložíte

Kalina

Obecně jsou nejztrátovější vlaky v rámci objednávky státu/krajů a ty se zřejmě buď nebudou rušit vůbec nebo až hodně pozdě a omezí se jen minimálně (dle praxe z první vlny nákazy).

jirka

svět jde cíleně do kytek kvůli strachu, a to neni ani žádná válka!

aldik

Aby ta válka teprve nevypukla, díky koronaviru. Nebo minimálně občanské nepokoje, zasáhne policie, armáda.. a je to tady.

K.S.

No právě, jenže pak je třeba si uvědomit co to způsobilo, pokusy o léčbu horší nemoci. A pak je třeba ještě pamatovat kdo to nechal na začátku rozjet.

Vnější pozorovatel

Iracionalnimu strachu