Mezi Prahou a Kladnem vyroste cyklostezka za půl miliardy, částečně využije současnou trať

Regionova mezi Kladnem a Prahou. Foto:Regionova mezi Kladnem a Prahou. Foto:

Nová stezka pro pěší a cyklisty se má stavět v koordinaci s modernizací celé tratě na Kladno.

84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Výkolejka

Je velká škoda, že stát nemá žádnou koncepci, jak rozvíjet síť cyklostezek po celé zemi. Tahle cyklostezka bude jednou z těch lepších, ale klasicky cyklostezky vznikají jako spojnice jedné vesnice s druhou a výsledky nejsou vždy úplně to co cyklisté chtějí.
Takže tady palec nahoru : – )

ušatá

Pak že nejsou peníze a šetří se 50 milonů na spojích. Ta cyklostezka je opravdu nezbytně nitná a pomůže dopravě. Ono není kde s koly jezdit. Ti radní by tak hravě měli na stávající rozsah peníze na 10 let. Kocourkov je hadr.

rtep

Peněz je samozřejmě zatím dostatek, byť doba, kdy nebudou, se velmi rychle blíží.
A 50 miliónů jsou při stavbách silnic a podobných věcí v podstatě jen drobné. Třeba taková oprava propusti pod běžnou silnicí stála už asi před 20 kety 1 milión (= 100 tisíc náklady a 900 tisíc zisk).

původní Jakub P

Presne tak, neni kudy jezdit. Zdaleka ne vsichni, kdo by klidne pouzili kolo k doprave do prace nebo do skoly maj nervy na to, jezdit ve spicce v kombinovanym provozu s auty. Zejmena v tech mistech mezi Prahou a Kladnem, kde je ten provoz casto velmi hustej a silnice uzky. A to samy plati i pro cestu na nadrazi pri dojizdeni na vetsi dalku. Pokud se tam pujde bezpecne dostat na kole a bude tam kde kolo bezpecne nechat, nemusi tam byt tolik parkovacich mist… Jo, ta stezka nebude levna. Ale furt je radove levnejsi, nez donekonecna zvetsovat silnice a… Číst vice »

zdenek

Bla bla, myslím, že nic opuštěno jen tak nebude.

Rozšíření S welcome

Bohužel u 4. koridoru se podobný projekt nepovedl (krom kousku u Olbramovic) a zářezy se zasypaji, naspy rozbagruji.

Opravdu?

Už je to definitivní, že z toho nic nebude? Je fakt, že poslední zprávy jsou z 2019, a pak ticho. Naivně jsem to přičítal covidu.

Rozšíření S welcome

Sanace krajiny po zrušené trati je součástí projektu a nic se nezměnilo. Žádná stezka od Votic k Sudoměřice nebude. Na malém 1km kousku u Strezimire má být velodraha a tím to hasne.

Tomáš679.2

Jen houšť. Zrušit co nejvíce tratí, na silnice poslat co nejvíce autobusů (ideálně takových, co mají problém se na silnicích kam zajíždí vyhnout s protijedoucím vozidlem,) ještě více zatížit již tak přetížené řidiče…… Opravdu se těším na to, kdo bude za možná nedlouhou dobu první skuhrat, že se tratě zrušily , že to byla chyba a bude se házet vina z jedné strany na druhou jako sláma vidlemi.

Tomáš679.2

Ano, samozřejmě že četl. 467 milionů „má přinést bezpečnou cestu pro bezmotorovou dopravu mezi oběma městy“. Paráda. A co takhle začít narovnávat zatáčky na silnicích za účelem bezpečné cesty pro motorovou silniční dopravu?

Rozšíření S welcome

Nebo z Přibyslavi do Sázavy , to je cyklostezka po původní trati přeložené už v 50. letech.

Tomáš679.2

Asi myslíte Tišnovku. Jo, ještě „nedávno“ tam koleje vedly a dnes je tam asfalt.

Rozšíření S welcome

Koleje tam pořád vedou, zhruba 1-2km vedle. Včetně zastávek.

Tomáš679.2

Možná byl můj příspěvek trošku mimo článek, ale zcela zapadá do kontextu změn dnešní doby . Nikde jsem nenapsal, že je v článku uvedeno, že se trať ruší. Jistě, trať se neruší. Trať se bude jen narovnávat a modernizovat. Ale je třeba si uvědomit jednu věc. Zaplatíme to všichni bez rozdílu, zda jsme vyznavači cykloturistiky, potřebujeme rychlé spojení při dojíždění či prostě máme jen raději trať klikatící se krajinou bez milionu sloupů než rovný zadrátovaný koridor.

Tomáš679.2

Ale napadlo. Ovšem i to jako všechno má svá omezení. Jízdní kolo je sezónní dopravní prostředek pro jednoho (to v Holandsku jsou se svými rikšami a šlapacími přibližovadly pro 4 osoby o mnoho dále) a jen pro toho, komu přeje zdraví . A k Dánsku bych nás raději nepřirovnával. Tam jsou také o mnoho dále než my a i tu rovinu tam mají rovnější než my tady v nejrovnějších oblastech. A ano, lidé s oblibou jezdí po jednom v autě. Jen se obávám, že ani cyklostezky toto z velké míry nezmění, z části možná. Pohodlných a nebo nadmíru časově vytížených… Číst vice »

jan

ale je to pro nemotorova vozidla!!!!

Laborec425

V ČR se cyklostezky povětšinou neuklízejí. Tedy alespoň v ČB byla celou minulou i předminulou zimu zasypaná sněhem a byl na ní led.
Nejsou na to peníze, haha.

Tomáš679.2

Přesně tak. Osadí se značka, varování nebo zákaz vstupu a ahoj.

Tomáš679.2

Elektromotor je motor. Ale to nechme stranou.
Elektrokolo je pro mnohé lidi finančně nedostupné. Dále pokud chceme budovat takové komunikace a současně nechceme, aby se lidé pozabíjeli tak bychom měli zvažovat povinnou přilbu i pro dospělé. A to ne jen tu skořápku co dnes mají na hlavě, ale takovou, která bezpečně ochrání i za rychlosti, kterou je elektrokolo schopno vyvinout.
O Finsku jsem opravdu neslyšel, ale kvůli tomu nemusím do Finska. Na to stačí zajet do ke Kolínu.

původní Jakub P

Povinné přilby pro dospělé nejsou způsob, jak udělat jízdu na kole bezpečnější, ale jak odradit lidi od jízdy na kole. (A tím druhotně jízdu na kole udělat dost možná i nebezpečnější, protože čím jsou lidé na kolech vzácnější, tím spíš s nimi řidiči nepočítají). Motor klasického elektrokola, které smí na cyklostezku se v Evropě povinně vypíná při 25 km/h, což je rychlost, které dosáhnete i na klasickém kole celkem snadno. Jo, rezervy ve vymáhání jsou značné, ale to je trochu něco jiného. A co se týče ceny, elektrokola už zdaleka nejsou tak cenově nedostupná jako bývala, samozřejmě jsou tu samozřejmě… Číst vice »

Zyx

S tim uklizenim je to trochu jinak: Na cyklostezkach se provadi zimni urdzba sjizdnosti, ale podle region to nemusi byt pluhovani, ale valcovani snehu s obcasnym preprofilovanim. Posyp neni pravidlem, soleni naprosto vyjmecne. Predpoklada se, ze kola stejne jako auta prezouvaji na zimni pneu s hrebama.

Ketchup1970

Nemluvě o tom, ze je to téměř po rovině, což odrazuje mnoho lidi , kdyby měli šlapat prudší stoupání .

Rozšíření S welcome

Toho bych si nevšímal, část železničářů dostává ze slova cyklostezka osypky, i kdyby měla vést po vlečce zrušené ve 30. letech 20. století. Docela bych takové chtěl vidět v Itálii nebo Anglii, kde se těch stezek po přeložených nebo opuštěných tratích postavili kvanta.

Tomáš679.2

Omyl, cyklostezka není špatná ba co víc je i prospěšná. Ale rušit jedno pro druhé mi nepřijde zrovna ideální. Dnes je možná cyklostezka in, ale za pár let to bude stezka plná výtluků na jejichž opravy budou potřeba peníze. Tady sice povede jen po nevyužitých částech po přeložení trati, ale článek je nasán tak, jako by právě cyklostezka byla tím hlavním důvodem této investice. Navíc to, jestli je 467 mil.Kč částka za celou modernizaci tratě bez cyklostezky, včetně cyklostezky a nebo je to částka pouze na cyklostezku z něho nějak nemohu vyčíst.

Rozšíření S welcome

0na se ruší trať do Kladna? 😀

Tomáš679.2

Vy jste to z článku někde vyčetl? Já ne. A jinak se omlouvám Z článku sice není patrné za co všechno je těch 476 mil.Kč, ale v nadpise hovoří jasně „Mezi Prahou a Kladnem vyroste cyklostezka za půl miliardy“. No, tak to už neříkám nic a myslím si o tom své.

Rozšíření S welcome

Mínusy co tu sbíráte značí, že si tu o vás ostatní diskutující také myslí své.

hloupý rýpal

Co to je za argument? Že má pán jiný názor, než většina ostatních, automaticky znamená, že nemá pravdu? Něco věcnějšího by nebylo?

Rozšíření S welcome

Hmm, 125 minusu, 16 plusu… ne, to nic nevypovídá.

Tomáš679.2

Musím se smát. A řeknu Vám jedno. Z těch Vámi napočítaných 128 lidí co dali mínus bylo kolik, co se k příspěvku vyjádřilo a do diskuze přineslo svůj pohled na věc?

Tomáš679.2

Ano, máte naprostou pravdu. Těch mínusů zde je, že bych je na trakaři neodvezl. Víte, co člověk to názor a není člověk ten, co by zavděčil se všem. Za názor a mínusy se nestydím. Vždy je lepší názor mít i za cenu toho, že se nelíbí než nemít žádný.

původní Jakub P

Vlastní názor by nebyl problém. Taky byste za něj mohl pěkných pár mínusů dostat, to se stává. Ale že by jich bylo tolik, to by i tady bylo hodně vzácné. U těch vašich příspěvků výše není problém názor, je u nich problém to, že jsou mimo realitu. Vzdychat u článku o cyklostezce, která se dělá z kusů tratě, které zbydou po výrazném zkvalitnění té tratě, které se plánuje desítky let a snad se k němu konečně schyluje, není vlastní názor, ale ukázka, že jste totálně mimo. Být to bez náhrady rušená trať předělávaná na cyklostezku, prosím, tam je možné mít… Číst vice »

Tomáš679.2

„Mezi Prahou a Kladnem vyroste cyklostezka za půl miliardy..“ To je nadpis článku. Není se čemu divit, že již takový nadpis dokáže někoho „nadzvednout ze židle“. Až tam bude stát, že za půl miliardy bude modernizovaná trať a v té souvislosti bude vybudována cyklostezka tak to bude něco jiného a hned to bude vypadat jinak.

původní Jakub P

Pokud si děláte názor na základě titulku bez přečtení článku, tak si všechny ty mínusy zasloužíte do posledního. V článku je jasně napsáno, že to bude z přebytečnejch částí po modernizaci. Tomu, že byste se zajímal o železnici a nikdy neslyšel, co se s tou tratí na Kladno chystá se věří těžko, ale když můžou pršet sledi nebo dojít k samovznícení starosty Varšavy… Nicméně furt platí, že v článku se jasně mluví o modernizaci té tratě, nikoli rušení. A pokud jste nevěděl o jakou modernizaci jde, najít si to, třeba i na tomto serveru je otázka chvilky, články o ní… Číst vice »

Rozšíření S welcome

Na opravách trati do Mšena se vysolilo skoro půl miliardy také a 10 let provozu tam k tomu vyjde přes 100 milionů. A počet lidí za 10 let tam bude možná desetina z těch, co využijí tu novou cyklostezku za půl miliardy. Ale to vás kupodivu ze židle nezveda. Proti stavbě zbytečného mostu do Lužce, když stačilo zkrátit lokalku, jste hádám také neměl vyhrady. A ani dlouhodobe vozeni vzduchu na lokalkach jako je Toužimka, kde počet cestujících za rok je možná menší než bude na té budoucí cyklostezce uživatelů za týden, to také nezájem. Kolik asi tak na Toužimce stálo… Číst vice »

Laborec425

Přesně tak.. navíc v tomhle státě se cyklostezka postaví co nejlevněji, takže asfalt vydrží plus mínus pět let a to možná i českým firmám fandím 🙂

Jiří Kocurek

Ke? Vedle té cyklostezky (nebo pod ní v tunelu) má být nová dvojkolejná železnice.

Svojsin

Konečně bude mít Praha kvalitní spojení s hlavním městem stč. kraje.

Facepalm

Kladno není žádné hlavní město Středočeského kraje, Kladno je maximálně tak maketa Karviné 1:1 včetně obyvatelstva. Nebo kus Chomutova vrženej tam nárazem meteoritu.

Svojsin

Faaakt, neniiiiii? Hmmmmmm

Rozšíření S welcome

Hmm a proto je tam problém s byty, protože je vykupujií programátoři z Prahy. 🙂 A takovému studentu z Kolovrat trvá cesta do školy v Suchdole o hodně méně než někomu z Kladna, že. Kladno je dnes hlavne předměstí Prahy, tečka.

Honza

Pravda. A to odtud pochazim.

David

Paráda, konečně pak někdo bude jezdit po cyklopruzich na evropské!

Rozšíření S welcome

Já na nich lidí vidím.

Mts

Ja taky. Jednoho v červnu a jednoho v srpnu.

Rozšíření S welcome

Asi to bude chtít lepší brýle.

2084

Zrovna taková Mladá Boleslav, Kolín, Příbram, případně kvůli historii Kutná Hora jsou taky poměrně velcí konkurenti ohledně hlavního města Stč. kraje. Kladno sice má nejvíc lidí, ale to, že se tam kdysi těžilo uhlí a teď je to takové horší hodně vzdálené pražské sídliště z něj automaticky nemusí dělat hlavní město Stč. kraje.

XXXD

Hlavní město Středočeského kraje je reálně Praha (ačkoli administrativně samozřejmě součástí není). Po výše uvedených městech většině obyvatel kraje vůbec nic není.

Bram

Přesně tak. Bylo by vhodné, kdyby se odpůrci pragocentrismu konečně smířili s tím, že Praha je centrum Středočeského kraje a neblbli s tím, že jí dvacetkrát menší města mohou jakkoliv konkurovat. Nemohou, jen Kladno se tak trochu svojí blízkostí u Prahy a svojí velikostí vymyká. Ale nedivil bych se, kdyby se města nalepená na okraj Prahy staly novými městskými částmi. Jde o města Úvaly, Říčany, Průhonice, Jesenice, Černošice, Rudná, Hostivice a Roztoky, navíc v jejich případě by k tomu mohlo dojít v podstatě ihned. A za pár desetiletí fakticky k Praze přiroste i Kladno. Tak co chcete? Vyjma Mladé Boleslavi… Číst vice »

Tomáš679.2

Nikdo nepochybuje, že je Praha centrum Středočeského kraje (ba co víc centrem Čech) .Ovšem pochyby o tom, že jí dvacetkrát menší města mohou JAKKOLIV konkurovat je chybná. Jakkoliv? No rozhodně v rychlosti šíření virů vzhledem k zalidněnosti zcela jistě mohou. Stejně přijde doba, kdy si lidé uvědomí že je mnohem lepší žít na samotě u lesa než v tomto mraveništi. A rozhodně nejsem proto, aby se toto mraveniště jakkoliv rozrůstalo natož aby se třeba Kladno stalo jeho součástí.

Tomáš679.2

Oprava: Ne nikdo nepochybuje, ale já nepochybuji.

Bram

S takovým uvědomováním si běž do zadnice. Pokud by mne někdo chtěl násilím přestěhovat z Prahy do nějaké prdele, kde bych měl žít o samotě, tak dostane takovou nakládačku, že na to do konce života nezapomene. Patřím do Prahy, do víru velkoměsta, přičemž pokud chci, tak udělám pár kroků a jsem v krásné přírodě v Prokopském údolí či v Divoké Šárce, přičemž hezké oblasti na jihozápadě Prahy přechází přímo do hezkých oblastí Středočeského kraje. Chci li, jdu si zaplavat do Podolí, nebo zajezdit na in-linech podél Vltavy z Braníka až do Vraného. Chci li, projdu se po práci centrem, dojdu… Číst vice »

Rozšíření S welcome

Reagujete na trolla, který jen zkouší napsat co největší pitomosti a baví se reakcemi.

Bram

Vypadá to tak…

Svojsin

Ano, měl sem napsat spojení Prahy s důležitějším městem v oblasti apd. I tak by tu ironii asi plno lidí tady nepochopilo. 🙁

percula

Je to výborný napad, ani jsem nevěděl že se o něčem takovém uvažuje. Myslím že může mít spoustu uživatelů, podobně jako stezky kolem Vltavy.

Franta Jouda

Na takové hlouposti u Boreckýho peníze jsou… A pak se šetří řádově drobné a ohání se 52 miliony…

Diesel

Tu cyklostezku možná využije více lidí na kole za hodinu jak leckterá lokálka co do počtu cestujících za týden.

Rozšíření S welcome

Já ji teda určitě využiji častěji než nějakou Rozmitalku nebo TrhStepanku a to bydlím na druhém konci Prany.

hloupý rýpal

Nebo taky možná ne, že? Oni se ti cyklisté totiž budou muset také dostat na obou koncích ještě od stezky do cíle a naopak. A k tomu jaksi chybí infrastruktura, a vzhledem k profilu a urbanistickému charakteru obou měst ještě dlouho chybět bude.

Rozšíření S welcome

A dnes ti cyklisté jezdí po Praze a Kladně jak?

Rozšíření S welcome

Vláček se sice pohybuje jen po kolejích, ale cyklista se umí pohybovat i mimo cyklostezku. Cyklostezky ke kazdemu vchodu nikdo stavět nebude. Vymyslite problém tam, kde žádný není.

původní Jakub P

Je obrovskej rozdíl proplétat se provozem celou třeba 10-15 km cestu a proplétat se z těch 10-15 km provozem kilometr a zbytek jet v pohodě po dobrý cyklostezce. Stejně tak je obrovskej rozdíl jet na tý cestě, která má po rušné hlavní třeba těch 10 km oklikou po menších a klidnějších ulicích kousek na začátku a na konci a prodloužit si ji tak o kilometr na 11,nebo to dělat celou cestu a prodloužit si ji tak na dvojnásobných 20 nebo víc… Rozhodování, jestli na kole jet nebo nejet není černobílý. Lidí s extrémníma pozicema, tedy těch, který buď na kole… Číst vice »

Apollo17

Jenže těch 52 milionů se ušetří každý rok,takže za 9 let je na cyklostesku.

Tomáš679.2

9 let je dlouhá doba. Za tu dobu možná žádné cyklostezky nebudou potřeba. Ale stesky to ano, ty to ve spoustě lidech vzbuzuje již nyní.

Rozšíření S welcome

A komu se stýská po trati do Rožmitalu?

Tomáš679.2

Víte, ta Vaše otázka by možná zněla úplně jinak, kdyby jste nebydlel na „konci Prahy“ (alespoň si myslím, že jste myslel Prahu)

Rozšíření S welcome

V Rozmitale lidem chybí vlak? Oni masivně protestovali? Vždyť tam vlaky skoro nikdo nepoužíval.

Jelen

Všem turistům, kteří tam jezdili a chodili odtud na Brdy. A takových nebylo zrovna málo.

Rozšíření S welcome

Kdo z Rožmitálskeho nádraží chodil do Brd, když je to 4km jen k lesů? Lidí co si chtějí ujít 8km navíc? Autobusy nebo auta jednou až do Nepomuku nebo Věšína nebo na Teslíny. Letos jsme tam s kamarádem jeli autem. Zaparkovali jsme Tesliny a pak okruh kolem Padrtskych. Vlak by nám byl dokonale k ničemu.

Jelen

Budete se divit, ale z rožmitálského nádraží do Brd chodilo hodně turistů. I když tu budete psát opak, nic na tom nezměníte. O víkendech byly vlaky velmi slušně obsazené, dokonce i cyklisté je využívali. Že nikomu vlak do Rožmitálu nechybí je ničím nepodložená lež. Koneckonců, ani samotné město s jejich zrušením nesouhlasilo, bylo to jednostranné rozhodnutí kraje.

původní Jakub P

Město sice nesouhlasilo, ale za předpokladu, že to kraj bude celý dál platit. Podpořit svůj nesouhlas tím, že by na provoz přispěli, jako třeba Dobříš, které to za to stálo, to už neprovedli.

Rozšíření S welcome

Presne. Ale fanoušek vlaků typu Jelen bude vždy setrvale lhát o tom, že vlaky jezdí na lokalkach plné a busy nikdo nepoužívá, má to tak mentálně nastavené. Pravdu dávno nemá odvahu přiznat ani sám sobě, natož druhým.

Rozšíření S welcome

Cyklisté nedokáží dojet z Březnice? Já tam o víkendu jel loni 3x a vzdy sam. Zato busy plne směr Pribram. Ty narvané vlaky byly jen ve vašich představách, proto to kraj zrušil.

Tomáš679.2

Mladí vůbec nevědí, co je to jet na čundr. Z bodu A do bodu B vlakem, z bodu B do bodu C pěšky přes body a,b,c,d atd, a pak opět vlakem buď z bodu C zpět do bodu A a nebo dále do bodu D.

Tomáš679.2

No já zírám. Vy jste toho v životě nachodil kolik? Asi moc ne.

Tomáš679.2

Moje reakce kde píši, že by Vaše odpověď možná byla jiná byla myšlena na tyto dva příspěvky, které spolu úzce souvisí: „Já ji teda určitě využiji častěji než nějakou Rozmitalku nebo TrhStepanku a to bydlím na druhém konci Prany.“ + „A komu se stýská po trati do Rožmitalu?“ Proto je tam ta zmínka o Praze. Při psaní jsem reagoval na Trhový Štěpánov. A za tuto reakci mám 9-. Pak si člověk začíná říkat, zda je hodnocení takové jen proto, že ho napsal konkrétní člověk a nebo zda se vztahuje k výpovědní hodnotě příspěvku. Ale nechme toho. Nebaví mě se dohadovat… Číst vice »

Facepalm

Nomen omen.

noerf

Tak platit motoráky řady 810, které jsou staré 40 let, zastavující kdesi v poli, když může mít autobusy do stáří maximálně 12 let (aktuální technika dle doby) zastavující v centru obcí, navíc levnější náklady pro objednatele.
Navíc na spoustě těchto tratí je traťová rychlost do 50 km/hod s občasnými propady rychlosti (nechráněné přejezdy).
Železnice poroste pokud budou přibývat platící cestující. Varianta je i vyšší dotace, ale to je dlouhodobě neudržitelné.

zdenek

A mohou jezdit v zimě na kole:-)