Mezi poslance míří první zákon, který řeší provoz samořiditelných aut

Testování autonomního řízení na německé dálnici. Foto: AudiTestování autonomního řízení na německé dálnici. Foto: Audi

Mluví se o ní jako o budoucnosti automobilové dopravy, technologický vývoj ale zatím předstihl legislativu. I proto vznikla první právní

Zpět na článek
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lenka Chloubová

Autonomní řízení je neskutečná zvrhlost. Zatímco dneska se jako chodec musím dennodenně obávat, že mě přejede zfetované hovado, nově ještě budu žít v permanentním strachu, že mě přejede robot. Za jeho nehodu samozřejmě nebude nikdo odpovědný.

K.S.

To je zase právnická pitomost, zákon PROTI(!!!) provozu autonomních vozů a jejich rozšíření, jde naprosto proti smyslu autonomie, kterou je aby vozidla mohli používat všichni bez ohledu na to jestli vlastní tu pitomou kartičku, nebo ne. Tento paskvil nesmí projít, jinak nás sice urychlí o rok, ale pak na dlouho zabrzdí. Bohužel jsme si ale na paskvily zvykli. Připomeňme z dopravy například dělení motorek podle nesmyslného údaje o výkonu, nikoliv o rychlosti, zrychlení, wattech na kilogram, přenášeném momentu, nebo dělení získatelnosti ŘP jen na základě věku a nikoliv fyzických schopností atd. Na řešení oblasti stačí pouze deklarovat že v momentě… Číst vice »

Tunel

Lokálky už nebudou potřeba. Nikdo normální nebude jezdit lokálkami, když ho na venkově auto hodí bez řízení až do cíle a to kdykoliv a za kratší dobu. Provozovat lokálky pro pár výletních vláčků by byla ekonomická šílenost. Ukáže se, že předělat je na cyklostezku bude nejméně špatné řešení. Tím získají alespoň nějaký účel. Pokud vedou v těsném souběhu silnice (horské lokálky, Velvary), bude možné je využít i k tolik potřebnému rozšíření silnice.

K.S.

Nebo můžeme ukrouhnout problematická stoupání, pokud to jde, a udělat z nich nákladní tratě.

JK

„Proto se lidé nemusí bát toho, že by po jakýchkoliv silnicích v Česku jezdila auta s minimálním zapojením řidičů.“
Bát?! Auta s minimálním zapojením řidičů jsou naopak něco, co člověk v Česku napjatě vyhlíží!