Mezi Palmovkou a Ohradou jsou zpět koleje, tramvaje se vrátí v červnu
Tramvaje v úseku nejezdí od loňského března.
Dlouhá výluka tramvají mezi Ohradou a Palmovkou je ve své poslední čtvrtině. Blížící se návrat tramvajového provozu je patrný i z vývoje stavby: na trati jsou zpět koleje.
„Montujeme trakční brány, navážíme kolejové lože, osazujeme pražce a kolejnice,“ popsal aktuální stav vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.
Tramvaje v úseku spojujícím Libeň a Žižkov nejezdí od března loňského roku. „Jedeme podle harmonogramu. Zprovoznění předpokládáme v červnu letošního roku,“ dodal Šabík.
Důvodem uzavírky celého úseku byl především stav mostu mezi Krejcárkem a Palmovkou. Most z konce 80. let byl ve stavu, kdy již potřeboval zásadní opravu. Došlo tak k jeho kompletní sanaci, obnově izolace i repasi řady dílů. V celém úseku se také vyměnily koleje, nově jsou uloženy v betonových pražcích. Díky tomu se bude moci zvednout rychlost až na 60 km/h. Před omezením byly tramvaje v místech dilatačních spár zpomalovány až na 10 km/h. Úpravou prochází zastávka Krejcárek.
Estakáda byla první svého druhu v Praze. Jde o spojitý nosník o dvanácti polích o celkové délce 455 m. Místy se tramvajová trať nese nad okolním terénem ve výšce až 15,5 metru. Celková délka tratě Ohrada – Palmovka (bez kolejových křižovatek Ohrada a Palmovka) dosáhla ve směru do centra délky 1,455 km, v opačném směru o 5 metrů méně. Trať od Ohrady směrem ke Krejcárku prudce klesá (65,96 ‰) a pak znovu na mostě a za ním (63 ‰) což si s ohledem na rozhledové poměry v oblouku nad křižovatkou Palmovka vyžádalo zřízení tzv. bezpečnostního zastavovacího místa.
Zhotovitelem stavby je sdružení COLAS CZ a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby. Oprava vyjde na 240 milionů korun. Zakázka se týká jen mostu, ostatní práce si dělá DPP sám.