Mezi Opavou a Ostravou začaly jezdit nové třívozové RegioPantery, výběr dopravce už má více než roční zpoždění
Třívozový RegioPanter pro trať Ostrava-Svinov - Opava. Pramen: České dráhy
Moravskoslezský kraj vypsal soutěž na dopravce už začátkem loňského roku, stále ale odkládá termín pro podání nabídek.
Co to jako předvádějí, to chtěji o tu dotaci přijít?? Vždyť stačí aby se jediný konkurent odvolal a nemají šanci to výběrovko dokončit před začátkem platnosti… 🙁
Zase klingonština:
Jednoduchá věc: když přijde tento novej vláček, tak který starý vláček nahradí? Panťák 460, nebo nějaké soupravy?
Ví to někdo?
Nahradily rakve.
Počkej, ale to nedává smysl, protože motorový vůz 843 je na diesel, jednotka 460 je elektrická jednotka, a v Opavě trakce končí.
Motorové vozy 843 tahají rychlíky Svinov – Opava – Krnov – Bruntál – Olomouc, a na tom se nic nemění, ne?
Ale oběhy jsou podle toho jaké jsou vozy, nikoliv podle trakce. V MSK je příměsto dělané tak že je linka S4 a S3 obsluhovaná Pathery, pak je několik oběhu obsluhovovano slony, pak jezdily 2x 460, několik 163 s vozy (3x 163 jezdí do Suchodolu). Jenže jedna 460 z oběhu byly zrušena (skončila životnost), jako nahrada jsou rakve, regionovy, případně i solo 810. Takže když chybí Panther je jako záloha Slon místo něho. A místo slona je 843. A jelikož byl podstav jednotek, tak do Opavy začli jezdit rakve. Proto byl pod dráty diesel. Ve sledovčce jsou to Oběhy TS-410-412…. atd… Číst vice »
Teď už tomu rozumím! 👍😃
Na PIDí S7 jezdí 163 + honecker + 163. Občas nestíhá pobyty v zastávkách, když důchodce leze po žebříku, ale pochybuji že do rakve bude rychlejší.
Jo když byla vyhořelá napaječka a jezdilo se na 2kV, tak bych věřil že by 843 dojela Slona.
843 takovej žebřík jak Honecker zrovna není. Leze se do ní podstatně líp. 😀
Domnívám se že myslí fíru, takže nejde o žebřík Honeckera ale 163ky…
Už jezdí jen jedna souprava s 163 a vozy.
163.260 v obězích „Elefantu“
a do suchodla 163.091, 163.095, 163.098, 163.244…
To máte sledovacu Olomouc
TS 113: 163 PP Bohumín
Dvě 163 no + panter. A přijde další. 163 pomalu přechází ke cargu
Ne. Tři 163 + Panther , který má oběh na střidačku s linkou S4 do Mošnova.
Ne panter na Mošnov se Suchdolem nic nemá
Dvě 163 na Suchdol
To kapacitně stačí za 460 solo 810? V okolí Prahy je kapacitní problém se spřaženými Elefanty.
Jde o to, že 843 + Bftn zde do příchodu Panterů povětšinou jezdily.
Mne čistě zmátla ta klingonština, že ten nový RegioŠuk bude jezdit „jenom“ na trati Opava – Svinov. No tak proto jsem se „divil“ a raději se zeptal. 🤷🏽♀️😃
No je jasné, co nahradily. ČD potřebovaly trasu Český Těšín – Opava rozdělit na dvě, protože Elefanty původně objednané pro tuto trasu chtějí uprdnout někde jinde než v Moravskoslezském kraji! Tak vymysleli úspornější provoz: Elefant z Těšína dojede do Svinova a po pár minutách hned pokračuje jako osobní vlak do Mostů u Jablunkova. A protože do dneška neměly ČD vhodnou nízkopodlažní náhradu za Elefanty do Opavy, jezdily tam Apolla 843+043, vysokopodlaznimi 460 zapůjčené ze šrotu se tam ani neodvážili nasadit. Protože mají v MŠ kraji už s tímto vícekrát ostudu, první nové vyrobené Pantery dali právě sem.( v jiných krajích… Číst vice »
Jeden 460 (poslední) tam právě jezdil.
Tu trasu tak chtěl kraj.no schválně kolik jezdí ještě v msk 460 tek? Jedná a ta dojezdu na km
Aha, takže pokud to ČD nedostanou přiklepnuté, nastane úděsnej bordel v jejich dislokaci jednotek, takže zadavatel hodlá „pohnout nebem zemí“ aby to ČD dostaly, jo?
Tak nějak mám pocit, že ČD sice můžou dát výběrovému řízení pápá, ale ať se pak nevztekají, že si kraj vybral uchazeče, který se do toho výběrka přihlásil.
Pokud by to tak bylo, tak by nic nebránilo návratu původní S1 do Těšína. Ale to by bylo příliš užitečné a rozumné…
Ve Svinově se stejně mění většina cestujících. Vadí to jen málo lidem.
Problém je spíš v tom, že na přestup stojí daleko od sebe.
A co má být, na severu Čech jezdí třívozove Regiopantery už nejmíň deset let, a nikde se o tom nepíše. Ten vlak není žádná výhra, je to vlak druhé kategorie.
Oproti 843 + Bftn, které nestíhaly jízdní doby, anebo 163 + B či Bt to teda zlepšení je a značné. A ve srovnání s Elefanty to je na stejné či nepatrně vyšší úrovni.
Přece na příměstském osobáku nebude jezdit Orient express…
Ve srovnání s elefanty to rozhodně na vyšší úrovni není, to právě naopak. Není nic, v čem by panter byl lepší než slon.
Tak co občas v Německu jezdí na příměstech, tak oproti tomu je Panter skvělý. Existují jednotky DB, kde ani nemáte záchody.
Nechápu, proč má novější jednotka tak nepohodlné sedačky. Koš pod stolkem je už jenom marnost.
No snad nemá Panter tak hlučnou klimatizaci jako Elefant, ale u nás nejezdí, tak jen odhaduji, že horší to být nemůže. Zato čtyři stojící Elefanty na Masaryčce a je kraválu. Ale když klima nejde, ve vlaku bez otevíracích okének, je to také peklo.
Žádné 163 s bt nejezdí
A to ještě můžou v Ostravě být rádi že jim Slony aspoň občas ukázali, všude na Jihu to pro jistotu vůbec nebylo možné (leda jako tažená výstavka) 🙁
Jenže tady není řeč o starších 640 nebo 440, ale o fungl nových typech 640.2, kdy první tři jezdí v Oc kraji a další dva právě v MS kraji. A rozdíl mezi 640 a 640.2 je vcelku značný. 🙂
Kde na to ČD hodlahí vzít prachy? To asi Máňa neví…
Taky už jsem to u nás slyšel, že výběrko padne, ČD si je zaplatí ze svého a S1 spadne pod tu nově podepsanou 10letou smlouvu
No ale bez dotace budou logicky náklady na vozidla vyšší a tím i cena za km.
Proč by na to kraj přistupoval?
Může se stát, že budou ČD muset nové vysoutezenemu dopravci jednotky nakoupené za dotace na tento kontrakt nakonec odprodat! Už se to stalo v Plzeňském kraji. A ještě jedna věc: je jasné, že co do kapacity nemůže trivozovy Panter v ŽÁDNÉM případě nahradit Elefanty v třívozové má provedení. Z tohoto pohledu došlo ze strany ČD už ZASE v MS kraj k POKLESU kvality cestování! Jinak jsou zhruba na úrovni (pominu-li maličkosti jako Wi-Fi připojení, infotabule a pod.)
Proč ten vykřičník „budou muset odprodat!“? Za a) na tuto podmínku přistoupily ČD dobrovolně a b) je to pro ČD výhodné, protože jim nebudou viset peníze ve vlacích, pro které nemají práci.
Váš příspěvek:
1) je částečně konstatováním obecně známých faktů a částečně subjektivní dojmem
2) absolutně nenavazuje na diskuzi v tomto vlákně
3) je názorem člověka, který neví o čem píše. Pane tady nejste na Novinkách : – D
Ty nevíš o čem píšeš. I když kraj kupuje nové vlaky tak čd v MSK nasazuje čím dál tím větší odpad.
A co s nimi budou dělat, pokud vyberko vyhraje někdo jinej ? 😀
Neví někdo proč je rozdíl v číslech vozů psané vs foto? Ve sledováčce je například 640.204, v textech je řada 640 (případně 640.2) a na fotce (i v reálu) je 641 204. To sáme je u 650.007, 650.008.
Jsou tak rozdělné jednotlivé hlavové vozy ze stanovištěm, např. 650.007 – 651.007
Jo takhle. „Zepředu“ je to 650, „zezadu“ 651. To mě nenapadlo. Díky.
Ano, nemají řídící vozy, to by začínalo číslem 9.
Úplně „první z šedesáti“ nejsou, v Olomouci začaly jezdit o pár dní dřív, ale to jen takový šotodetail 🙂
Spíše začal jezdit jen jeden panter, ten druhý hned ráno zdechl 🙂
Dojel rovnou do Háje 😀 (Haj u Opavy).
A skončil ve šturcu…
Doufám že ten start bude lepší než u pusch pull jednotek na trati 323. Neboť ty se vlastně rozjíždí do dnes…😀
Není dne aby…………………………
No škoda mluvit vlastně psát…
PP jezdí, ale ten vykolejený ne.
Vykolejený? To asi neni ten z te srážky na přejezdu?
Ten z přejezdu už jezdí, tady jde o vykolejení při posunu.
Taky se mi zdalo že už jsem zaregistroval jeho nasazení. To vykojelení bylo asi před 14 dní?
Dva nebo tři týdny. Jedná se o jiný push-pull než ten poškozený na přejezdu v Lískovci.
Nevím jak dalece o tom něco víte.
No všech 5 snad ještě nikdy nebylo fit.
A když by snad jo. Nejede mašina.
Prostě taková místní apokalypsa alá ČD.
Ne byl šikovnější, vydržel celé 3 obraty do Opavy 🙂
„budou z většiny zaplaceny z evropské dotace z Operačního programu Doprava 2, který přispěje 227 miliony korun.“
Možná někdy budou, ale zatím ne.