Mezi Opavou a Ostravou začaly jezdit nové třívozové RegioPantery, výběr dopravce už má více než roční zpoždění

Třívozový RegioPanter pro trať Ostrava-Svinov - Opava. Pramen: České dráhyTřívozový RegioPanter pro trať Ostrava-Svinov - Opava. Pramen: České dráhy

Moravskoslezský kraj vypsal soutěž na dopravce už začátkem loňského roku, stále ale odkládá termín pro podání nabídek.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Co to jako předvádějí, to chtěji o tu dotaci přijít?? Vždyť stačí aby se jediný konkurent odvolal a nemají šanci to výběrovko dokončit před začátkem platnosti… 🙁

Filip

Zase klingonština:

Jednoduchá věc: když přijde tento novej vláček, tak který starý vláček nahradí? Panťák 460, nebo nějaké soupravy?

Ví to někdo?

Permonik

Nahradily rakve.

Filip

Počkej, ale to nedává smysl, protože motorový vůz 843 je na diesel, jednotka 460 je elektrická jednotka, a v Opavě trakce končí.

Motorové vozy 843 tahají rychlíky Svinov – Opava – Krnov – Bruntál – Olomouc, a na tom se nic nemění, ne?

Permonik

Ale oběhy jsou podle toho jaké jsou vozy, nikoliv podle trakce. V MSK je příměsto dělané tak že je linka S4 a S3 obsluhovaná Pathery, pak je několik oběhu obsluhovovano slony, pak jezdily 2x 460, několik 163 s vozy (3x 163 jezdí do Suchodolu). Jenže jedna 460 z oběhu byly zrušena (skončila životnost), jako nahrada jsou rakve, regionovy, případně i solo 810. Takže když chybí Panther je jako záloha Slon místo něho. A místo slona je 843. A jelikož byl podstav jednotek, tak do Opavy začli jezdit rakve. Proto byl pod dráty diesel. Ve sledovčce jsou to Oběhy TS-410-412…. atd… Číst vice »

Filip

Teď už tomu rozumím! 👍😃

Leinad

Na PIDí S7 jezdí 163 + honecker + 163. Občas nestíhá pobyty v zastávkách, když důchodce leze po žebříku, ale pochybuji že do rakve bude rychlejší.
Jo když byla vyhořelá napaječka a jezdilo se na 2kV, tak bych věřil že by 843 dojela Slona.

Filda

843 takovej žebřík jak Honecker zrovna není. Leze se do ní podstatně líp. 😀

SYN

Domnívám se že myslí fíru, takže nejde o žebřík Honeckera ale 163ky…

Jerys

Už jezdí jen jedna souprava s 163 a vozy.

Permonik

163.260 v obězích „Elefantu“

a do suchodla 163.091, 163.095, 163.098, 163.244…

Jerys

To máte sledovacu Olomouc

Permonik

TS 113: 163 PP Bohumín

Jerys

Dvě 163 no + panter. A přijde další. 163 pomalu přechází ke cargu

Permonik

Ne. Tři 163 + Panther , který má oběh na střidačku s linkou S4 do Mošnova.

Jerys

Ne panter na Mošnov se Suchdolem nic nemá

Jerys

Dvě 163 na Suchdol

Jirka

To kapacitně stačí za 460 solo 810? V okolí Prahy je kapacitní problém se spřaženými Elefanty.

Pitrys

Jde o to, že 843 + Bftn zde do příchodu Panterů povětšinou jezdily.

Filip

Mne čistě zmátla ta klingonština, že ten nový RegioŠuk bude jezdit „jenom“ na trati Opava – Svinov. No tak proto jsem se „divil“ a raději se zeptal. 🤷🏽‍♀️😃

Hans

No je jasné, co nahradily. ČD potřebovaly trasu Český Těšín – Opava rozdělit na dvě, protože Elefanty původně objednané pro tuto trasu chtějí uprdnout někde jinde než v Moravskoslezském kraji! Tak vymysleli úspornější provoz: Elefant z Těšína dojede do Svinova a po pár minutách hned pokračuje jako osobní vlak do Mostů u Jablunkova. A protože do dneška neměly ČD vhodnou nízkopodlažní náhradu za Elefanty do Opavy, jezdily tam Apolla 843+043, vysokopodlaznimi 460 zapůjčené ze šrotu se tam ani neodvážili nasadit. Protože mají v MŠ kraji už s tímto vícekrát ostudu, první nové vyrobené Pantery dali právě sem.( v jiných krajích… Číst vice »

Pitrys

Jeden 460 (poslední) tam právě jezdil.

Jerys

Tu trasu tak chtěl kraj.no schválně kolik jezdí ještě v msk 460 tek? Jedná a ta dojezdu na km

SYN

Aha, takže pokud to ČD nedostanou přiklepnuté, nastane úděsnej bordel v jejich dislokaci jednotek, takže zadavatel hodlá „pohnout nebem zemí“ aby to ČD dostaly, jo?

Jiří Kocurek

Tak nějak mám pocit, že ČD sice můžou dát výběrovému řízení pápá, ale ať se pak nevztekají, že si kraj vybral uchazeče, který se do toho výběrka přihlásil.

Šalina na Špilas

Pokud by to tak bylo, tak by nic nebránilo návratu původní S1 do Těšína. Ale to by bylo příliš užitečné a rozumné…

jal

Ve Svinově se stejně mění většina cestujících. Vadí to jen málo lidem.
Problém je spíš v tom, že na přestup stojí daleko od sebe.

Josef Švejk

A co má být, na severu Čech jezdí třívozove Regiopantery už nejmíň deset let, a nikde se o tom nepíše. Ten vlak není žádná výhra, je to vlak druhé kategorie.

Šalina na Špilas

Oproti 843 + Bftn, které nestíhaly jízdní doby, anebo 163 + B či Bt to teda zlepšení je a značné. A ve srovnání s Elefanty to je na stejné či nepatrně vyšší úrovni.
Přece na příměstském osobáku nebude jezdit Orient express…

Jelen

Ve srovnání s elefanty to rozhodně na vyšší úrovni není, to právě naopak. Není nic, v čem by panter byl lepší než slon.

Osamělý Vlk

Tak co občas v Německu jezdí na příměstech, tak oproti tomu je Panter skvělý. Existují jednotky DB, kde ani nemáte záchody.

pedro74

Nechápu, proč má novější jednotka tak nepohodlné sedačky. Koš pod stolkem je už jenom marnost.

Jirka

No snad nemá Panter tak hlučnou klimatizaci jako Elefant, ale u nás nejezdí, tak jen odhaduji, že horší to být nemůže. Zato čtyři stojící Elefanty na Masaryčce a je kraválu. Ale když klima nejde, ve vlaku bez otevíracích okének, je to také peklo.

Jerys

Žádné 163 s bt nejezdí

SYN

A to ještě můžou v Ostravě být rádi že jim Slony aspoň občas ukázali, všude na Jihu to pro jistotu vůbec nebylo možné (leda jako tažená výstavka) 🙁

Filda

Jenže tady není řeč o starších 640 nebo 440, ale o fungl nových typech 640.2, kdy první tři jezdí v Oc kraji a další dva právě v MS kraji. A rozdíl mezi 640 a 640.2 je vcelku značný. 🙂

Pozemek

Kde na to ČD hodlahí vzít prachy? To asi Máňa neví…

JAKUB

Taky už jsem to u nás slyšel, že výběrko padne, ČD si je zaplatí ze svého a S1 spadne pod tu nově podepsanou 10letou smlouvu

Nováček

No ale bez dotace budou logicky náklady na vozidla vyšší a tím i cena za km.
Proč by na to kraj přistupoval?

Hans

Může se stát, že budou ČD muset nové vysoutezenemu dopravci jednotky nakoupené za dotace na tento kontrakt nakonec odprodat! Už se to stalo v Plzeňském kraji. A ještě jedna věc: je jasné, že co do kapacity nemůže trivozovy Panter v ŽÁDNÉM případě nahradit Elefanty v třívozové má provedení. Z tohoto pohledu došlo ze strany ČD už ZASE v MS kraj k POKLESU kvality cestování! Jinak jsou zhruba na úrovni (pominu-li maličkosti jako Wi-Fi připojení, infotabule a pod.)

Kubrt

Proč ten vykřičník „budou muset odprodat!“? Za a) na tuto podmínku přistoupily ČD dobrovolně a b) je to pro ČD výhodné, protože jim nebudou viset peníze ve vlacích, pro které nemají práci.

Nováček

Váš příspěvek:
1) je částečně konstatováním obecně známých faktů a částečně subjektivní dojmem
2) absolutně nenavazuje na diskuzi v tomto vlákně
3) je názorem člověka, který neví o čem píše. Pane tady nejste na Novinkách : – D

Pavel

Ty nevíš o čem píšeš. I když kraj kupuje nové vlaky tak čd v MSK nasazuje čím dál tím větší odpad.

PetrN

A co s nimi budou dělat, pokud vyberko vyhraje někdo jinej ? 😀

Permonik

Neví někdo proč je rozdíl v číslech vozů psané vs foto? Ve sledováčce je například 640.204, v textech je řada 640 (případně 640.2) a na fotce (i v reálu) je 641 204. To sáme je u 650.007, 650.008.

JAKUB

Jsou tak rozdělné jednotlivé hlavové vozy ze stanovištěm, např. 650.007 – 651.007

Permonik

Jo takhle. „Zepředu“ je to 650, „zezadu“ 651. To mě nenapadlo. Díky.

Jirka

Ano, nemají řídící vozy, to by začínalo číslem 9.

Kubrt

Úplně „první z šedesáti“ nejsou, v Olomouci začaly jezdit o pár dní dřív, ale to jen takový šotodetail 🙂

JAKUB

Spíše začal jezdit jen jeden panter, ten druhý hned ráno zdechl 🙂

Ic540

Dojel rovnou do Háje 😀 (Haj u Opavy).
A skončil ve šturcu…

Doufám že ten start bude lepší než u pusch pull jednotek na trati 323. Neboť ty se vlastně rozjíždí do dnes…😀

Není dne aby…………………………
No škoda mluvit vlastně psát…

jal

PP jezdí, ale ten vykolejený ne.

Permonik

Vykolejený? To asi neni ten z te srážky na přejezdu?

Hřebíček

Ten z přejezdu už jezdí, tady jde o vykolejení při posunu.

Permonik

Taky se mi zdalo že už jsem zaregistroval jeho nasazení. To vykojelení bylo asi před 14 dní?

Hřebíček

Dva nebo tři týdny. Jedná se o jiný push-pull než ten poškozený na přejezdu v Lískovci.

Ic540

Nevím jak dalece o tom něco víte.
No všech 5 snad ještě nikdy nebylo fit.
A když by snad jo. Nejede mašina.
Prostě taková místní apokalypsa alá ČD.

JAKUB

Ne byl šikovnější, vydržel celé 3 obraty do Opavy 🙂

jal

„budou z většiny zaplaceny z evropské dotace z Operačního programu Doprava 2, který přispěje 227 miliony korun.“

Možná někdy budou, ale zatím ne.