Mezi Opavou a Ostravou začaly jezdit nové třívozové RegioPantery, výběr dopravce už má více než roční zpoždění

Třívozový RegioPanter pro trať Ostrava-Svinov - Opava. Pramen: České dráhyTřívozový RegioPanter pro trať Ostrava-Svinov - Opava. Pramen: České dráhy

Moravskoslezský kraj vypsal soutěž na dopravce už začátkem loňského roku, stále ale odkládá termín pro podání nabídek.

Cestující využívající trať Ostrava-Svinov – Opava vozí od pátku dvě nově dodané třívozové jednotky RegioPanter (640.2), které do zkušebního provozu nasadily České dráhy. Jde o první z celkem 60 třívozových jednotek, které si České dráhy u Škoda Group objednaly.

Otázkou nicméně zůstává, jaký dopravce bude vlaky na opavské trati od prosince provozovat. Moravskoslezský kraj vypsal soutěž na dopravce už začátkem loňského roku, několikrát ale odložil poslední termín pro podání nabídek. Naposledy se tak stalo před několika dny, kdy byl nejzazší termín posunut na 26. července. Původně přitom měly být nabídky odevzdány už 28. března 2022.

„Posun obálek byl realizován s ohledem na termíny vyplývající z dotačního titulu Operační program Doprava,“ uvedla bez dalších podrobností mluvčí kraje Nikola Birklenová. Zmíněné elektrické jednotky by měly být z většiny zaplaceny z evropské dotace z Operačního programu Doprava 2, který má dle původních plánů přispět 227 miliony korun.

Soutěž na dopravce je přitom jednou z podmínek dotace. Pokud by nevyhrály České dráhy, vlaky by předaly vítězi. „K termínu plnění uvádíme, že podle ustanovení návrhu smlouvy je termín realizace stále reálný,“ doplnila Birklenová. Vítěz by měl vyjet letos 10. prosince, smlouva má být do konce platnosti jízdního řádu 2026/2027.

Odhadovaná hodnota zakázky na čtyři roky v nabídkovém řízení je 236 milionů korun, jediným kritériem je cena. I když se nabízí, že by měly vlaky provozovat České dráhy, které je vysoutěžily, může nastat i jiný scénář a vyhrát jiný dopravce. Otázkou ale je, zda pouze čtyřletý kontrakt bude konkurenty zajímat.

Kraj od letošního roku rozdělil spojení z Opavy až do Českého Těšína na dvě linky, obě končí a začínají v Ostravě-Svinově.

Nový třívozový RegioPanter 640.2 od Škoda Group. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraČeské dráhy představily v Ostravě nové RegioPantery pro linku do Opavy, vyjedou ještě v červnuČeské dráhy představily v Ostravě nové RegioPantery pro linku do Opavy, vyjedou ještě v červnuInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

 

Tagy České dráhy EMU 240 Moravskoslezský kraj trať 321 Ostrava - Opava východ
59 komentářů