Mezi Novým Borem a Radvancem vznikla nová cyklostezka, hotová je o dva měsíce dříve
Otevření cyklostezky z Nového Boru do Radvance. Foto: Město Nový Bor
Souběžně se stavbou cyklostezky došlo i k opravě povrchu silnice.
Souběžně se stavbou cyklostezky došlo i k opravě povrchu silnice.
Ono je to někdy až legrační sledovat z kolika tleskajících názorům typu , že cyklisté ani chodci na silnici nepatří , se v okamžiku investice do separované trasy pro cyklisty a chodce stanou strážci rozpočtu, návratnosti a účelu takové stavby, která je v ojedinělém úseku na území Česka zbaví rekreačních cyklistů a turistů a třeba požadují i poplatek za užití. Značná část cyklistů i chodců má řidičák, jezdí autem, platí daně a nemají potřebu při slovu auto vyskočit jako čertík z krabičky ve stylu typického internetového diskutéra, který když vidí slovo začínající na „cykl“ tak hned vidí rudě, vliv zelených… Číst vice »
Ale to čekánííí, se vyplácííí…
Zdá se, že někteří diskutující ani 34 let od revoluce nepochopili základní ekonomické pojmy jako soukromý a veřejný ekonomický statek a rozdíly mezi těmito pojmy. To si pak člověk může snadno myslet, že je kapitalista a pravičák a přitom je socialista. Slovy ekonoma Aleše Roda: „Když se přete s někým, koho ideově nesnášíte, a nedáváte chvilku pozor, můžete se objevit v pozici, na které byste asi stát neměl. Proklatě vlevo.“
„O 2 měsíce dříve „,ale o 20 let později. Tahle cesta už tam měla být postavena dáááávno.
jejda,Pepa Vaněk na titulní foto!stále mu to sluší
Jaká bude návratnost? 🙂
Návratnost je okamžitá.
Žádná, jen se prohloubí schodek rozpočtu.
Návratnost bude stejná jak u podobných tankodromů, které se po desítkách let změní v standardní komunikaci.
Tohle je nová infrastruktura
Nová je souběžná cyklostezka. Nevím kolikrát jste tam tudy jel, ale v létě jsem nevěřil vlastním očím, pro auta už bylo provizorně otevřeno. Předtím to byl boj s výmoly a dobrodružství při vyhýbání se protijedoucím. Obzvlášť pod hřbitovem.
Když odpočíváte, tak taky řešíte, jakou má odpočinek návratnost? Tohle je infrastruktura pro aktivní odpočinek, takže pro spočítání návratnosti je potřeba změřit spokojenost uživatelů. Směle do toho.
Tady se neřeší návratnost, ale byla to parafráze na klasické nářky některých fundamentálních ekologů, že parkovací domy mají dlouhou návratnost, že je levnější auta zakázat.
Tu návratnoat spokejení uživatelé nejlépe ocení tím, že si za použití zaplatí plnou komerční cenu. Proč by jim to měl někdo nedobrovolně dotovat ze svých daní, když to nevyužívá.
Infrastruktura pro akrivní odpočinek? Jenom? To asi těžko? Že by třeba děti do školy (v Radvanci Zš není a děti tak spadají do Sloupu) a dospělí na nákup? Nic?
třetí otazník je v textu navic.
Jojo. Říkám si, jaký je tam asi provoz (cyklistů)? Za jak dlouho jich tam projede třeba 100 tisíc? A to pořád bude vycházet 500,- na jednu jízdu. To už by byl levnější taxík…
Za jak dlouho asi po souběžné silnici projede 100 tisíc aut? Přitom řidiči můžou jít pěšky nebo to objet po paralelní dvojce, silnice je tam zbytečná.
Byl jste na téhle cestě někdy? Šel tam pěšky, jel autem, autobusem, na kole? Tak tu neplácejte něco o návratnosti. Kdyby tam zahynul nebo byl zraněn někdo z blízkých, tak ani nepípnete. Víte, že se jedná o rekreační oblast? Nebo jste místní rýpal?
No tak zrovna Radvanec – Nový Bor není zrovna extrémně frekventovaná silnice.
OK, vypadá to tam hezky, silnice už nový povrch potřebovala, jen škoda, že v těch 50 milionech na 3 km silnice a souběžné cyklostezky se jich pár nenašlo na vyasfaltování (nebo alespoň na travní dlaždice) parkoviště u hlavní brány Lesního hřbitova.