Mezi Mostem a Litvínovem má jezdit šest nových tramvají, zaplatí je z většiny evropská dotace
Tramvaj EVO2 v barvách Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Foto: DPmML
Nové tramvaje mají být dodány do začátku roku 2026.
No, pozitivní zpráva. Dle mě škoda jen, že vedení města Most zmařilo záměr na rozšíření tramvajového provozu po městě, konkrétně linku k významné mostecké nemocnici. Přístup města Prahy s rozšířováním linek se mi líbí více.
To není pravda. Trať pod nemocnicí (trať měla vést v dnešní ulici Slovenského národního povstání – SNP) byla plánována někdy na přelomu 80./90. let s ukončením někde v místech ulice Hořanská cesta (Na Ovčíně). Trať by vůbec nevedla přímo před hlavní vchod nemocnice (ulice J. E. Purkyně), ale právě spodem ulicí SNP, proto se v minulosti řešilo jak by se zejména starší lidé dostávali ze ulice SNP do nemocnice od tramvaje, v úvahu připadali i eskalátory. Celý projekt šel nakonec ke dnu z důvodu nízkého vyřízení v úseku OD PRIOR – Na Ovčíně a zejména, že tramvajová trať zcela mine… Číst vice »
Zbytečné tramvaje na zcela zbytečnou trať
Zbytečný komentář od zbytečného člověka
Co když ten komentář napsala umělá inteligence?
no o inteligenci se rozhodně nejedná
I tady to jde, ty staré asi vyhodí ne do šrotu ale do Liberce….
A v Liberci stale nikdo neshání nové tramvajky za dotace.
Je to škoda, no. Na nové trati by se mohlo jezdit 80 i víc…
To je stejně strašný jak se u nás dopravní podniky nemůžou domluvit mezi sebou, a kupujou tramvaje po šesti…
Já se taky se sousedem nedomlouvám a kupuji si auto po jednom.
Vy jste veřejný zadavatel a hospodaříte s našimi daněmi?
A tento vtip znáte? Na Západě napřed přemýšlí a pak jednají, na Východě se napřed koná a pak přemýšlí 😂
kdysi dávno to možná tak bylo…
Dodnes čteme příspěvky ve smyslu „ať se na projekty vykašlou a jdou už konečně něco dělat“.
Když jsem to navrhoval v minulých diskuzích, tak mi bylo místními experty vysvětleno, že každý provoz je specifický a stejná tramvaj která jezdí v Olomouci přece nemůže jezdit v Mostě nebo v Liberci.
Tak hlavně není jisté, že by např. 15 tramvají téhož typu bylo levnějších než 9 tramvají jednoho typu + 6 tramvají třebas samotného o sobě typu o něco levnějšího.
Taky není jisté, že by všechna města měla možnost/zájem dát peníze na pořízení nových tramvají zároveň. Nebo i z pohledu konce životnosti předchozího typu tramvají.
Tak ve všech 3 městech životnost většiny tramvají skončila
Myslíte? Olomouc má ze 69 tramvají jen 18 T3 (tedy lehce přes čtvrtinu). Že to při pohledu do ulic vypadá jinak už je věc jiná…
A proč to tak vypadá? To je upřímná otázka. Co za tím stojí?
Abych pravdu řekla, v porovnání s předchozími lety mi to tak ale ani nepřipadá. Spíš naopak, T3 vídám čím dál tím míň. Stále nejčastěji asi na lince č. 6 (4 už bývá nízkopodlažní).
Nemusí jít o tramvaje téhož typu a i tak to může vyjít levnější než samostatné objednávky. V tom německém příkladu jde snad o různé délky tramvají i různé rozchody.
O. K., a o kolik % to tam vychází levněji než samostatné objednávky?
… a stejně tak by se při příliš velkém objemu zakázky případně a priori vyřadili ze hry menší výrobci.
Není všechno tak snadné jak se zdá. Krásný příklad je projekt FCB. Na začátku to měla být jedna tramvaj s pouze lehce jiným rozvržením interiéru, nátěrem a podobně. Jednotlivá města se nakonec, ale nedokázali domluvit téměř na ničem a ve finále jsou tři naprosto různá vozidla kdy máte i jinou šířku střechy.
Je požadována i celovozová klimatizace?
To už je dneska snad standard, ne?
Ne
V těch současné době provozovaných EVO2 klimatizace je, takže pravděpodobně ano.
Je to zatím jen že dostali dotaci, teď bude probíhat výběrové řízení kde už si podnik určí podmínky, jaké sedačky, klima, USB, a podobně.