Mezi Mostem a Litvínovem má jezdit šest nových tramvají, zaplatí je z většiny evropská dotace

Tramvaj EVO2 v barvách Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Foto: DPmMLTramvaj EVO2 v barvách Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Foto: DPmML

Nové tramvaje mají být dodány do začátku roku 2026.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Schenk

No, pozitivní zpráva. Dle mě škoda jen, že vedení města Most zmařilo záměr na rozšíření tramvajového provozu po městě, konkrétně linku k významné mostecké nemocnici. Přístup města Prahy s rozšířováním linek se mi líbí více.

TrBus

To není pravda. Trať pod nemocnicí (trať měla vést v dnešní ulici Slovenského národního povstání – SNP) byla plánována někdy na přelomu 80./90. let s ukončením někde v místech ulice Hořanská cesta (Na Ovčíně). Trať by vůbec nevedla přímo před hlavní vchod nemocnice (ulice J. E. Purkyně), ale právě spodem ulicí SNP, proto se v minulosti řešilo jak by se zejména starší lidé dostávali ze ulice SNP do nemocnice od tramvaje, v úvahu připadali i eskalátory. Celý projekt šel nakonec ke dnu z důvodu nízkého vyřízení v úseku OD PRIOR – Na Ovčíně a zejména, že tramvajová trať zcela mine… Číst vice »

BeHe

Zbytečné tramvaje na zcela zbytečnou trať

Massimo Page

Zbytečný komentář od zbytečného člověka

Josef Švejk

Co když ten komentář napsala umělá inteligence?

Pavel Nocar

no o inteligenci se rozhodně nejedná

Jarda

I tady to jde, ty staré asi vyhodí ne do šrotu ale do Liberce….
A v Liberci stale nikdo neshání nové tramvajky za dotace.

M_D_M_A

Je to škoda, no. Na nové trati by se mohlo jezdit 80 i víc…

J.K.

To je stejně strašný jak se u nás dopravní podniky nemůžou domluvit mezi sebou, a kupujou tramvaje po šesti…

mufiklo

Já se taky se sousedem nedomlouvám a kupuji si auto po jednom.

TrBus

A tento vtip znáte? Na Západě napřed přemýšlí a pak jednají, na Východě se napřed koná a pak přemýšlí 😂

PeS

kdysi dávno to možná tak bylo…

Jiří Kocurek

Dodnes čteme příspěvky ve smyslu „ať se na projekty vykašlou a jdou už konečně něco dělat“.

Jan T.

Když jsem to navrhoval v minulých diskuzích, tak mi bylo místními experty vysvětleno, že každý provoz je specifický a stejná tramvaj která jezdí v Olomouci přece nemůže jezdit v Mostě nebo v Liberci.

xyz

Tak hlavně není jisté, že by např. 15 tramvají téhož typu bylo levnějších než 9 tramvají jednoho typu + 6 tramvají třebas samotného o sobě typu o něco levnějšího.

Taky není jisté, že by všechna města měla možnost/zájem dát peníze na pořízení nových tramvají zároveň. Nebo i z pohledu konce životnosti předchozího typu tramvají.

VojtaDrevik

Tak ve všech 3 městech životnost většiny tramvají skončila

jva

Myslíte? Olomouc má ze 69 tramvají jen 18 T3 (tedy lehce přes čtvrtinu). Že to při pohledu do ulic vypadá jinak už je věc jiná…

Miri

A proč to tak vypadá? To je upřímná otázka. Co za tím stojí?
Abych pravdu řekla, v porovnání s předchozími lety mi to tak ale ani nepřipadá. Spíš naopak, T3 vídám čím dál tím míň. Stále nejčastěji asi na lince č. 6 (4 už bývá nízkopodlažní).

Twix

Nemusí jít o tramvaje téhož typu a i tak to může vyjít levnější než samostatné objednávky. V tom německém příkladu jde snad o různé délky tramvají i různé rozchody.

xyz

O. K., a o kolik % to tam vychází levněji než samostatné objednávky?

xyz

… a stejně tak by se při příliš velkém objemu zakázky případně a priori vyřadili ze hry menší výrobci.

Lišák

Není všechno tak snadné jak se zdá. Krásný příklad je projekt FCB. Na začátku to měla být jedna tramvaj s pouze lehce jiným rozvržením interiéru, nátěrem a podobně. Jednotlivá města se nakonec, ale nedokázali domluvit téměř na ničem a ve finále jsou tři naprosto různá vozidla kdy máte i jinou šířku střechy.

Václav

Je požadována i celovozová klimatizace?

Anonym

To už je dneska snad standard, ne?

mufiklo

Ne

TrBus

V těch současné době provozovaných EVO2 klimatizace je, takže pravděpodobně ano.

Abc

Je to zatím jen že dostali dotaci, teď bude probíhat výběrové řízení kde už si podnik určí podmínky, jaké sedačky, klima, USB, a podobně.