Mezi Brnem a Přerovem začala desetidenní výluka, přepravu kol u RegioJetu je potřeba si objednat
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v čele vlaku RegioJet ve stanici Brno-Královo Pole. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Omezení potrvá do 12. října.
Kdybych jezdil po této trati pravidelně, asi by mně to vadilo. Ale jelikož jezdím do/z Brna po S6, tak si nemůžu stěžovat. Největší problém je jedna kolej a nízká rychlost, ale alespoň tam jezdí normální vlaky. Na S6 jsou sice dvě koleje, ale že je to jediná dvojkolejná trať v republice, která není elektrifikována (a to dost dlouho) je hodně trapné. A to co tam jezdí — žumpa.
Druhá nezadrátovaná dvojkolejka je taky na Moravě (je to tedy jen pár km kousíneček) a ještě trapněji zatím stále nic.
Chudáci Britové, kteří mají nezadrátované dvoukolejky ve dvou třetinách země…musí při pohledu na Moravu blednout závistí.
Jestli chcete cokoliv srovnávat s jiným státem, tak pouze v tom, v čem jsou lepší. A ano, možná elektrifikace není to nejdůležitější, ale pokud někdo řekne, že do elektrifikace nebude tu diesel žumpu řešit, tak je to dost na houby, zvláště v létě.
Mohu se zeptat která?
„Během výluky dojde k údržbě a opravě kolejí či trolejového vedení na trati.“ // Neznám jinou trať, kde by každý třetí měsíc museli něco udržovat…
„Zlínka“ 331 je na tom dost podobně, několikadenní výluky celétrati vícekrát ročně. Stejně jako Přerov-Brno čeká na velkou modernizaci a tak se jen lepí…
Za ty dvě podmínky s 96h rezervací pro vozíčkáře a se zákazem přepravy kol by měl automaticky dostat dopravce pokutu bez ohledu na to zda to pak upraví či ne. Nejen že je to proti smlouvě, ale je to i protizákonné. Vozíčkář má právo si objednat jízdu 24h předem, pro firmu velikosti RegioJetu by to neměl být problém dodržet. Už těch 24h je podle mě moc a v Evropě od toho dopravci spíše ustupují s tím, že se jezdí bez objednání, u nás se držíme stále na horní hranici zákonného limitu a je to jen EU, která nás tlačí ke… Číst vice »
Rezervace je sice problém ale pak to funguje. Za mě je horší situace u většího který by to měl dávat a přehledem , kde vše papírové super funguje ale fakticky vůbec ne. A nejhorší je když nemůže vystoupit a musím pro souseda jet ještě dál než kdybych ho vezl na otočku i tam. Zlatý pantery a pesy a všechno nízkopodlažní .
„kola se přepravují pouze se svolením řidiče autobusu“
Jaký zákaz? Tohle je zákaz?
Tvl… Zase odpovídáš úplně, ale úplně jako idiot. Já tu tvou rozdvojenou osobnost nechápu. 😅🤦
Není to zákaz, ale je to značně velký problém, který pak působí na zákazníka dojmem, že on je ten idiot. A že se asi zbláznil… „Kolo převážet autobusem… Kdo to kdy viděl, že?“
Fakt bych nechtěl být v kůži cyklisty v rámci těchto manýrů, kdy si s ním akorát všichni vytírají jen pr*el. 😕
Když oni mají v Brně všechno trochu jinak pojmenované. V první řadě musíme zjistit, co myslí tím autobusem.
Je třeba myslet politicky, Halík.
Zatímco zhůvěřilé ČD utrácejí peníze za i nevyužívanou přepravu kol, RJ je státu šetří.
: – )
Chtěli jste liberalizaci.. Tak ji tady máte..
Když jsem to v Grappu viděl, tak jsem si myslel, že konečně začali s tou modernizací.
Jak naivní. 😀
Přitom stačilo číst, stavební povolení na první úsek má být až v listopadu.
Ono je to asi podobné jako Ostrava Frýdek Frýdlant. Trať je dávno po smrti. Tak do toho jen zoufale valí další prachy do pseudomodernizací. Protože nejsou schopni začít modernizaci. (takže ty prachy budou vyhozeny často 2 krát). Na jednokolejné trati to znamená pak pořád samé výluky. Nespolehlivost. Některé měsíce. To znamená ty slavné autobusy, které mají někteří tak rádi. A tvrdí jak je to spása a náhrada všeho. Jen to vyhání cestující ven.. Je to neskutečná otrava a opruz. Jednou natírají tenhle most.. Pár měsíců.. Pak zas někde nějaký přejezdík.. a tak dále a tak dále. Ně. Měli to vzít… Číst vice »
Chápu, že Radim má sídlo v Brně a proto chtěl získat dotovanou linku R8 za každou cenu, ale jelikož dvoukolejka je zatím v nedohlednu, tak to nebyl dobrý tah. Ty neustálé výluky, náhradní doprava, to úplně dobrý dojem u cestujících nedělá.
On ani servis ve standardu(na komerčních linkách)mu nezačíná dělat dobré jméno
Vážně? Ještě rok předtím se dělaly výluky a každý jančurobijce se vztekal, že teď si to ČD musí vyžrat, aby potom radímek mohl jezdit bez výluk.
Já asi před 4 lety viděl v ČB na nádraží billboard s reklamou Regiojetu, že brzy začnou jezdit Praha – České Budějovice.
Naštěstí potom zjistili, že tu není dodělaná trať a ještě tu nejezdí (a pár let si ještě počkají) 😀
V Brně to nějak nedotáhli a jezděj a po rozbité trati ještě asi chvíli jezdit budou 😀
Jednokoľajná trať medzi druhým a tretím najväčšími mestami ČR na ktorej sú konštantné výluky.
Skvelá reklama ako presvedčiť ľudí, aby používali vlak namiesto auta. /sarkazmus
Tak na Slovensku není mezi hl. městem a 3. největším městem pro jistotu žádné přímé spojení, to je ještě daleko horši.
Ano, souhlas. To samé ale platí pro BA-BB-KE.
Nebylo by lepší nejdříve kritizovat slovenské železnice a až potom ty české? Takhle to působí mimořádně trapně.
slovensky píšící člověk nemůže žít v Česku?
Může, mně nijak nevadí, že tady žiji cizinci. 🙂 Ten princip je ale jinde. 1) Kritika od člověka, nejspíše ekonomického migranta jako všichni Slováci, jehož domovina má sama problém se železniční infrastrukturou, opravdu není na místě. 2) Svých kritiků máme dost, včetně mě. I mně vadí, že jsou na této trati každoročně výluky bez výrazného posunu kvality dopravy. 3) Kritiku bych chápal od vyspělejšího státu, např. Švýcarska. 4) Pan Okoloidúci sem do Česka přišel s vědomím, jaké tady máme zákony, stav infrastruktury, stav politiky a mentalitu. Pokud se mu tady nelíbí, může se vrátit zpět. Znovu opakuju, že mi cizinci… Číst vice »
A není úplně jedno, kdo kritizuje, když kritizuje naprosto oprávněně? I kdyby to byl Mongolec, tak je to úplně jedno. Brno – Přerov je naprostou hanbou železnic a čím víc lidí to bude dávat tomuto státu sežrat, tím lépe…
Není. Protože kritizovat umí každý. Vidíme to na diskuzích. Ale vybudovat něco, mít na to prostředky a technologie, to nemá jen tak někdo.
Já taky souhlasím s tím, že Brno – Přerov je hanba, sám jsem to ostatně napsal. Ale ať si Slováci nejdříve dají dohromady infrastrukturu u nich a pak můžou přijít poučovat, jak se to má dělat.
Je to stejné, jako kdyby mi vesničan z rozpadlé chajdy, kterou neumí udržovat, říkal, jak si mám zařídit byt.
Pokud u nás platí daně, má právo kritizovat. Slovák i Mongolec…
Z právního hlediska to možné je, ale je to proti principu. Pokud jdu do země, kterou budu považovat za svou domovinu, měl bych být rád, že mě přijala. A musím zkousnout i ty negativní stránky. To znamená, že si nebudu stěžovat na to, co tam je špatně, protože jsem o tom věděl, když jsem tam šel. To jsem klidně mohl zůstat doma.
Z vašeho komentáře čiší taková zloba a jednoduchost, která se příčí dobrým mravům.
Promiňte.
Nemáte se za co omlouvat, z jeho komentáře naopak číší drzost, ne-li přímo chucpe.
S ohledem na to, že na této trati jsou konstantě výluky už několik let a to do konce několikrát do roka, tak je kritika od Okoloiduci naprosto na místě.
Je to spíš drzost, když to říká člověk, jehož domovina má sama problém se železniční infrastrukturou a jehož domovina mu nedokázala zajistit uspokojivé podmínky k životu, aby tam zůstal.
Klasický český šovinista
To si mě s někým pletete.
Argument hominem je ošklivý, zlý, nepěkná věc.
Kritizovat a nenabídnout řešení je takový ošklivý, zlý, nepěkná věc. Zvlášť, když ten kritik pochází ze země, která je na tom hůř.
Mlčte. Když budete dál mluvit, budou si myslet, že jste d*ebil. Když si budou myslet, že jste d*bil, utopí Vás.
Pro oba konec diskuze zde, běžte se hádat na pískoviště, kde vás tedy stejně většina děti mentálně převýší.
Když jsem někde na návštěvě, tak je slušnost kritikou šetřit. Nikdo vás tady nedrží, hranice na Slovensko jsou zatím otevřené.
Jdete s těmi narodoveckymi kecy do háje. Soudit lidi a co říkají podle původu nebo jazyka, kterým se vyjadřují, je dost ubohé.
V tomto duchu nemůže např.zadny maltan pronest cokoliv o železnici, protože na Maltě žádná není. Což jasne ukazuje krom ubohost reakce i její nesmyslnost
Přesně tak, nemůže. Malťan nemůže kritizovat železnici, protože nemá s jejím provozováním zkušenosti, může se jedině ptát na základní otázky obecného charakteru.
Stejně tak Češi nemůžou kritizovat úroveň námořní dopravy. Češi neví, jak má vypadat zaoceánská loď, jak se udržuje, jak se provozuje. Češi neví, jak má vypadat námořní přístav.
Pokud Slovák ovšem má nějaký nápad, jak úroveň železniční infrastruktury v Česku zlepšit, proč to nevyzkoušel nejdříve doma? Pokud je tady jen proto, aby kritizoval, tak pardon, to umím taky. A nejsem sám.
Malťan žijící ve Švýcarsku, co denně dojíždí vlakem, tak nemůže kritizovat železnici třeba v Česku nebo na Slovensku, protože na Maltě nemají železnice?
Z logiky máte za pět, pane.
On nemůže uvažovat logicky, musí ventilovat svou frustraci z toho, že přes pupek už si dvacet let neviděl na nádobíčko.
Ano, když mám 68 kg, tak mám pupek. Asi máte kameru v jiném bytě, stalkere. 😀
#vytroltetrolly
Nemám za to, že bych zde podléhal nějakému hodnocení známkou. A kromě toho mě to ani nezajímá. Tudíž nevím, z jakého titulu máte odvahu něco takového vůbec napsat.
Tudíž z chování máte za pět.
Já su z Brna, pokud chcete udělám copy&paste toho původního příspěvku, pro extra nácky jej klidně i přeložím do češtiny.
Bude vaše nacionalistické ego spokojeno a budete pak konečně řešit obsah příspěvku, a ne autora?
Co nevede do Prahy nebo není v Čechách tady stojí zahovno. druhé nejvýznamnější město mělo nedávno ještě jen dvě elektrifikované dvoukolejky z celkových 5 a bez drátu do Olomouce i Ostravy, pořád i do Zlína, snad to nové spojení na 200/320 km/h bude alespoň trochu kompenzace, pokud to teda někdy bude. Tím pádem i možnost vést vlaky Košice-Žilina-Brno.
Samozřejmě…a proto se na jihu Moravy staví jedna věc za druhou, zatímco do takového Liberce abychom jezdili prakticky koňkou, co? https://www.spravazeleznic.cz/prehled-projektu
Buďto vzdušné zámky nebo konzervace zastaralého.
další zbytečná výluka, která nic nevyřeší. Místo pořádné rekonstrukce jen tohle šmydlaní které nikam nevede…
Vede k tomu, že se to nerozpadne úplně a udržujeme tu trať nad hrobem.
Vůbec s tímto stylem nesouzním, ale k tomuto ta výluka přesně je.
Takže je to jako na trati 323. Docela by mě zajímala nějaká statistika, kolik dní se po těchto dvou tratích dalo projet v jejich plné délce bez výluk.
U Přerovské traťě to je celý rok – 3*14 dní (obvykle bývají 3 čtrnáctidenní výluky za rok), což vychází na 323 dní :-D.
A teď si představte, že jsou výluky pro prořezání dřevin. A vy nadáváte na spadlý strom.
Ta trať bez údržby půjde do 5 let na červený terč.
Nechci být sprostý… (2012, 2022, 2032)
Z té trati se díky čekání na stále odsouvanou rekonstrukci stává opravdu skansen ala 80. léta. Všude jinde se i na těch nejodlehlejších tratích aspoň něco inovuje, tady už 40. let kromě zadrátování NIC… Jen pro ilustraci z trati:
https://youtu.be/W48vZf4OEug
žádná renovace se konat nebude
Bacha, v 80. létech tam jezdily Brejlovce, protože tam nebyla trolej.
A od nás z Pv a Ol i na spěšňácích do Brna Bardotky, Krokodýli a Kredence. Brejlovce jsem nikdy tehdy v Pv nezažil. Na nákladech většinou Čmeláky a Pílštyky
Brejlovci byli jen na rychlících osobácích z Brna do Přerova, na PV opravdu jezdily na klasikách jen Bardotky a motory…
Všude jinde se i na těch nejodlehlejších tratích aspoň něco inovuje? To je vtip, ne? Jel jste někdy po S6? To je jediná dvojkolejná trať v republice, která nemá dráty (a to už DOST dlouho). A za 40 let se též neudělalo nic. Pouze se rekonstruují nádraží, což je k ničemu.
Dráty nejsou všechno. Mohou být nakonec úplně zbytečnou, ve finále hyzdící součástí prostředí, pokud se nevyplatí.
Pokud kraj řekne, že do elektrifikace nebude nic objednávat, tak to důležité JE.
Na té trati je tolik výluk, že by si jeden, nedej Bůh, mohl myslet, že je z toho už 2kolejná trať na 200 km/h.
Jen to ne, to by vám pak přece trvalo do Přerova déle, jak předtím!
Na této trati 12 až 24 výluk, které znamenají NAD, za rok. A pořád to nikomu nepřijde divné.
No ale když to přijde divné Vám a dalším 40 lidem, kteří Vám to k této chvíli olajkovali, tak jak to, že to nikomu nepřijde divné?
Upřímně, než NAD, to už to radši objedu, ať už přes Břeclav nebo přes Č. Třebovou. Netrvá to zas o tolik déle a pohodlí je jinde.
Léta tvrdím, že dokončit semanínskou spojku pro přímou jízdu Brno-Svitavy-Zábřeh-Olomouc bez úvrati v České Třebové má smysl. Jak by se to pro podobné odklony hodilo (dvojkolejka celou cestu).
Nebyla už tam „kdysi“ ta spojka?
Nebyla nikdy dokončená, od 70.let tam leží jen těleso, koleje snad byly připraveny, ale nebyly nikdy položeny.
Jízdní doba Zábřeh – Brno pro mě vychází většinou lépe přes Třebovou než přes Olomouc, akorát je to o něco málo dražší, vlaky bývají plnější a je tam ten přestup navíc. Včera jsem tuto trasu absolvoval klasicky Bouzovem přes Olomouc, protože jsem o výluce nevěděl. Na dálnici asi nehoda, přijeli jsme do Brna s 30minutovým zpožděním, přičemž jízdní doba vlaku je dosti volná. No, nazpátek už to určitě vezmu přes Třebovou.
Vidíte, a kdyby byla před Třebovou zmíněná spojka, bylo by to ještě o 10 km a čtvrt hodiny kratší.
Jo a pak my v Pv zase přijdeme o přímé rychlíky do Brna. Takže dva přestupy, v Nez na osobák do Vyškova nebo Kojetína a pak Regiojetem do Brna.
Řekl bych, že by to spíš bylo pro náklady, a odklony, při výluce, než že by někdo zaváděl pravidelné R Brno – Svitavy – Zábřeh – Olomouc.
Leč víkendový R Brno-Svitavy-Zábřeh-Jeseník by se velmi hodil, neb by byl o 40 minut rychlejší než přes Olomouc.
Nutnost rezervace pro vozíčkáře 96 hodin předem je dost šílená.
Neplatí už náhodou nějakou dobu nařízení EU, že se to zkracovalo ze 48 na 24 hodin?
Samozřejmě že platí. Dopravce ať si to vymyslí jak chce, ale prostě se pojede.
A co na to objednatel?
tomu je to jedno, jinak by RJ o R8 i R23 dávno přišel
Ano, pokud by každé tvrzení z interneru _neověřovali_ tak Jančura sedí za prodej marihuany.
Protože napsat k hrozitánskému zážitku čas odjezdu je příliš složité, tak se to píše anonymě, neověřitelně, srabsky.
A platí to i u NAD?
Přijde mi to jako diskriminace někoho, kdo se nemůže bránit.
Moje zkušenost s NAD od CD a koly je taková, ze jsem to jednou zkoušel já na bus explicitně označeny v JŘ na kola (ve třech, vyhozeni), a jen jako divak na Pardubice – HK, cestující se vyhodit nenechal a proste nastoupil do prostoru na kočárky.
Tolik zkušenost z praxe, chápu, ze řešit NAD je náročný, aby všechno klaplo. As výlet tehdy začal proste jinde a nějak to dopadlo.
HK – Pardubice mám podobnou zkušenost, těsně před setměním jsem se s platnou jízdenkou pokoušel nastoupit do poloprázdné NAD a zůstal jsem po vulgárních nadávkách řidiče v Hradci na ulici, načež mi nezbylo než dojet za tmy bez osvětlení domů. Fakt úžasný. Řešení podle průvodčího: „Počkejte hodinu na další, třeba vás vezme.“
I přes potvrzení od průvodčího se mi ani po dvou měsících nepovedlo vyreklamovat jízdenku.
Úplně stejně byste dopadl, pokud byste s sebou měl piano…
Objednatel má ve smlouvě povinnost převážet piana?
Lehce mimo, ne?
Tak za tuto hlášku Vám karma do 14 dní nadělí stěhování něčího piana 😀
ironie: Tak za to by měli jančurovi sebrat licenci a ČD pochválit.
Mám bohužel podobnou zkušenost s NAD Veselí n.L.-Číčenice letos v květnu. Podle JŘ měla být přeprava kol zajištěna. Raději jsem ještě napsal dotaz na info linku ČD (odpověď: Autobus náhradní dopravy č.500638 má přepravu kol umožněnou.). Řidič autobusu mě s kolem nejprve odmítl, že kola vozit nesmí. Naštěstí to byla neděle dopoledne a jelo málo lidí, takže se nade mnou nakonec slitoval a vzal mě. Jinak by mi ale dovolená začalo dobrou komplikací. Já bych pochopil, kdyby se při NAD kola nepřepravovala vůbec, zařídil bych se podle toho a jel oklikou přes Tábor. Ale když nějakou službu nabízejí, tak by… Číst vice »
Když jsme u té NAD, jednou jsem využil poslední spoj v sobotu po 23. hodině z vesnice do okresního města. Můj Vlak ukazoval, že bus je už pryč, přičemž jsem na zastávku přišel 10 minut předem a za ten čas nepřijelo. 5 minut po odjezdu přijel (byla to konečná) na opačnou stranu ulice. Když se neotáčel, raději jsem přešel na druhou stranu a zaklepal na řidiče. To rozhodnutí se mi vyplailo, chtěl už odjet a trasu (v jízdním řádu přítomnou) měl psanou jen jako zátah do vozovny. Naštěstí byl rozumný a po argumentaci, že to v JŘ je, mne vzal.… Číst vice »
Nevím kdy jste to viděl, já tam zažil úlet, že i jezdil cyklobus (dodávka)….co dvě hodiny….jenže jsme.od Olomouce měli zpoždění, a nějaká chytrá hlava koordinátor dostal pokyn , aby počkali na přestup, jenže se hluboce zamyslel, a že nechají počkat jeden autobus, zbytek poslali pryč….tedy včetně dodávky… A taky nechtel vzít….ale jelikož byl večer, já další prestup v Hradci, tak jsem si postavil hlavu, že buď ať zavolaji taxi, nebo tu dodávku zpět, ale že prostě pojedu. Po nějaké době dohadování, s papírem v ruce že tohle je cyklospoj (doporučuju to nosit vytistene) jsem nakonec jel, ano coby kočárek. …
Už tak pravidelně zamítá posily nejexponovanějších vlaků v pátek. Ještě nakoupit nějaké ojeté Honeckery a stávající vozový park poslat na komerční linky (snad si to nepřečtou, třeba by se jim to i přes pokuty vyplatilo) a bude to dokonalé.
Kdyby jen posily. Hlavně ani 4 (!) roky po vyjetí neplní podmínky smlouvy a všechny kmenové vozy nemají vakuové WC a zásuvky 230 V. O stoleté špíně raději pomlčet…
Něco mi říká, že na téhle trati se do samotné rekonstrukce oné trati nebude chtít nikomu nic extra řešit. Všichni jsou evidentně spokojení a můžou být rádi, že tam vůbec nějaké ty vlaky po té jednokolejce jezdí…
Jakmile se trať (snad už brzy) začne opravovat, a jakmile se opraví, tak budou nároky na cestování že všech stran úplně, ale úplně jinde, si myslím. Bohužel, to ještě nějakou dobu, a že pořádnou dobu, potrvá.
Takže dle vás je OK, že dopravce inkasuje peníze z eráru za služby, které dle smlouvy nedodává? Neřeknu nic, pokud je výluka/mimořádnost/porucha, ale nemít po 4 letech kmenové vozy vybaveny tak, jak vyžaduje objednatel mi rozhodně nepřipadá.
To jsem nenapsal. Nenapsal jsem, že je to ok. Jen jsem napsal, že se to IMHO nebude chtít (bohužel) nikomu extra řešit…
Btw, já tedy nevím, kdy jste těmi vlaky jel naposled, ale… Co já jel, tak vždy zásuvky ve standard třídě (a hádám, že i v Business) vlak měl. Lowcost el. zásuvku nemá, ale… To není nic proti ničemu.
Ale i ten Low cost dle smlouvy zásuvky mít má. V současnosti to mají již mít i posilové vozy. Dodnes to nemají ani všechny kmenové. Tak asi tak.
Můžete tohle nějak doložit? To by mne zajímalo…
Ok. Už jsme si nějaký ten dokument našel. A musím uznat, že výše uvedené věci jsou tam opravdu uvedené…
Nepřipadá Vám to co?
za ČD měly nedělní spoje klidně i 9 vozů a stalo se, dnes jede 5 vozů a RJ posily nedává, hlavně že jezdí jeden vůz v sobotu ráno a vozí vzduch
9? Já myslel že 8 + loko je max co se vejde, aby se mohly křížit…
Trať z Brna do Přerova je těžký zastaralý tankodrom..a SZ je to fuk. Něco jako Valmez – Ostrava.. na SZ ..neví co jsou důležité tratě .
Jak jim to může být fuk, když připravují modernizaci a zdvojkolejnění?
ta modernizace měla být dokončena před 20 lety…
před 20 lety se to začalo připravovat. Jetli dokážete takový projetk dotáhnout k realizaci…
Pozdrav Patrikovi za to, že shodil ZÚR Jihomoravského kraje u soudu a 10 roků nebyla platné dokumentace, podle které by se to mělo dělat. Ano, opravy silnice ZÚR nepotřebují. D43 a železnice v nové trase se bez toho neobejdou.
A proč ty ZÚR připravují tak kvalitně, že je může kdejaký aktivista shodit?
Ano… Připravují. Ale tvl. Jak dlouho??? A jak dlouho ještě bude trvat, než se vůbec něco dít začne? Než se kopne? Ano. Připravuje. Na 4. etapě – prvním úseku – se má údajně začít kopnout někdy v roce 2025. Celá ta trať má být dle odhadů, které se stejnak zase beztak nedodrží, hotová až někdy okolo roku 2033 (myšlena konkrétně etapa číslo 3). Sorry, ale celá ta trať už tady měla být dááávno (minimálně 15 let) zcela rekonstruovaná. Tady opravdu není o čem. Dle těch faktů, které všichni jen vidí na černé na bílém, se nedivím, že někteří říkají, že… Číst vice »
*Edit: Těmi „etapami“ jsem myslel rozdělení celé tratě na určité úseky, respektive přesněji řečeno, „stavby“, jak to sama SZ rozděluje.
Na to jednoduchá odpověď: Vystudujte inženýra, zíekejte 5 let praxe, udělejte si akreditaci čkait, založte firmu a přihlaste se jako projektant.
Normálně tohle kolečko trvá 4+5+2 roky. A zjistíte přitom, že naprojektovat takovouhle věc se za 2 měsíce nedá, to není garáž.
Až na to, že tahle trať, tohle zdvoukolejnění se nepřipravuje 2 měsíce, ani 2 roky, a pozor.. K vašemu překvpaní ani 10 let. Ta stavba samotná už měla být dle dávných dob a předpokladů dávno hotová. Psát tady, jak dlouho trvá si celou práci udělat prakticky sám považuji za zcela neadekvátní a úplně mimo reakci. Firem, které jsou schopny tuto trať modernizovat je v České republice dost. Nechápu ten váš zcela zcestný komentář.
Celá Valmez Ostrava není tankodrom. Jen v úseku O.Kunčice- Frýdlant není po rekonstrukci. Do takondromu to má daleko, jakž takž je udržovaná. TR80.
Bohužel, ani reko nebude, stále se odkládá.