Metrostav si u ŘSD „neškrtne“ ani jako subdodavatel, Mátl ho chválil za kvalitu
Podle svého šéfa udělalo ŘSD s Metrostavem vynikající zkušenosti především při modernizaci D1.
Společnosti Metrostav a Metrostav Infrastructure, kterým soud v úterý definitivně vzal na tři roky možnost ucházet se o veřejné zakázky, nebudou moci u Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) fungovat ani jako subdodavatelé jiných firem. Uvedl to šéf ŘSD Radek Mátl ve svém podcastu.
„Do smluv budeme doplňovat ten požadavek, že musí být i u subdodavatelů zachována základní kvalifikační způsobilost. V případě, že budeme podepisovat nové smlouvy, tento požadavek tam určitě bude vložen. A v případě Metrostavu a Metrostavu Infrastructure základní kvalifikační způsobilost splněná nebude. Nemají trestní bezúhonnost,“ řekl Mátl. ŘSD podle něj obě firmy vyloučí i ze zakázek malého rozsahu a nebude je oslovovat ani v rámci minitendrů na základě rámcových smluv.
Podle něj je třeba zároveň očekávat dopad do cen a kvality, neboť z trhu odchází společnosti, které v posledních letech měly u zakázek ŘSD pět až deset procent. „Většina projektů byla úspěšná, z hlediska kvality byly na vyšší úrovni, tato společnost patřila k tomu nejlepšímu,“ doplnil Mátl. Podle něj ŘSD udělalo s Metrostavem „vynikající zkušenosti“ především při modernizaci D1.
Metrostav (či Metrostav Infrastructure) plní v současné době pro ŘSD zhruba 40 velkých zakázek v hodnotě 14 miliard korun, mezi nejvýznamnější patří D35 Časy – Ostrov, D6 obchvat Krupé, D3 Třebonín – Kaplice či D7 Chlumčany obchvat. O ty už přijít nemůže, neboť jsou pod smlouvou. Ze sedmi dosud neukončených tendrů, kde nabídl nejnižší cenu, ale bude vyloučen. Celkem jde o zakázky za dvě miliardy korun.