Metrostav po pěti letech dokončil podzemní lanovku v Istanbulu
Vůz lanovky. Pramen: Metrostav
Metrostav zodpovídal za návrh, přípravu, montáž, zkoušky, uvedení do provozu a vyškolení obsluhy.
Metrostav zodpovídal za návrh, přípravu, montáž, zkoušky, uvedení do provozu a vyškolení obsluhy.
Ten bezbarierový přístup založený na schodolezech teda u novostavby nic moc. Přitom to vypadá, že rampa by se vešla. Nebo kdyby aspoň jedno patro vozu lanovky bylo v obou stanicích přístupný nějak lidštěji.
Design osvětlení stanic se kapánek nepovedl. Chápu, že třeba na Florenci B zatím chudý DPP ani po 20 letech nenašel peníze na náhradu povodňového provizoria, smontovaného z toho, co ve skladu elektra zbylo. Ale proč tak vypadá i novostavba?
Každá sranda něco stojí a Turecko už asi není v situaci, že by chtělo vyhazovat za okrasu. Kvůli tomu byla i stavba několikrát přerušena. Takže světlo tam je, o to šlo, a tím to skončilo.
Navíc kdyby se někdy v budoucnu chtělo, tak tam plácnout nějaký zvlněný děrovaný plechy, aby to vypadalo líp, problém nebude.
zas.. potřebujou cestující mít megalomanské novostavby?
jo, třeba v pražském metru jsou nové stanice metra (třeba nahoře na „C“ , nebo třeba zastávky tramvaje na barandove, opravdu peine… ale .. nevyslo by levnejc (a funkcne uplne stejne), kdyby tam byla jenom díra v zemi, s třema výlezama, bez nějakých vyfikundací?
Tak nějak. V bohaté Kodani mají metro s celkem minimalistickým designem. Tedy, ne nějak odpudivým, ale bez monumentálních staveb. Třeba https://en.mapy.cz/s/hoseconabu je něco jako Pražský Střížkov (https://en.mapy.cz/s/dalobekute), ale právě bez té zbytné povrchové konstrukce snad za stovky milionů korun.
My (a asi ani Turci) nejsme tak bohatí, aby běžný infrastrukturní projekt měl tak monumentální okrasné části – jestliže i třeba ti Dánové tak „bohatí“ nejsou..