Metrostav dokončil pětikilometrový tunel na islandském vídrholci
Na stavbě tunelu Dýrafjarðargöng na Islandu. Pramen: Metrostav
Jedno z nejbizarnějších míst, kde jsme kdy stavěli, tvrdí pracovníci Metrostavu.
Jedno z nejbizarnějších míst, kde jsme kdy stavěli, tvrdí pracovníci Metrostavu.
Na tunely jsme dobří a máme i hlavního tuneldědka.
Tak šup domů a dodělat Blanku II nebo Vlastu nebo jaký to má mít název.
Pláčete sice hezky, ale na zcela špatném hrobě. Pokud Vám jde o vnitřní okruh, doporučuji jít plakat na Mariánské náměstí, tam je sídlo Magistrátu hlavního města Prahy, případně na vedení Čižinského party z Letné, respektive na vedení Pirátů. Ale pochybuji, že Vám to bude něco platné, výše jmenovaní se již rozhodli, že vnitřní okruh je přežitek starých časů (tedy časů před jejich nástupem k moci) a dostavovat se nebude. Jen nemají odvahu říct to na přímo. Takže nezbývá než čekat na další volby a tiše doufat, že se bude opakovat brněnský scénář.
Od dob Béma se nepíše Mariánské, ale Mafiánské.
Zásek okruhu – v čem? Já tam vidím posun k projednatelnosti (hlavně kvůli hluku).
Brněnský scénář se opakovat nejspíš nebude – aktuální parta (a to je nemám rád) celkem něco udělala a umí to i prezentovat.
Především jim budte muset za tu práci zaplatit. Máte vůbec projekt a platné stavební povolení?
Tedy s tvrzením, že v Česku je málo tunelových zakázek, se úplně nemůžu ztotožnit. Je tedy asi pravda, že na začátku těch zakázek jich tunelových moc není, ale na konci jich je tunelových už docela dost.
Krásné místo. Musí to být náročná práce, ale nějakou brigádku bych si tam klidně dal… 🙂
Povšimněte si, jak zde vypadají tunely v těchto zemích. Zde je evidentně jen stříkaný beton vyztužený kari sítěmi. Geologie některých tunelů umožňuje i pouhé vyrubání ve skále bez jakékoliv výztuže. I profil je výrazně menší než u našich tunelů. Je vidět, že zde převládá rozum a důraz na hospodárnost.
Tak u nás se nestaví pětikilometrové tunely na silnicích druhé třídy, kudy projede méně než 1000 aut denně.
To s tím snad nesouvisí, ne? Hospodárnost technického řešení by měla být platná jak pro tunely projednokolejnou a dvoukolejnou trať, tak i pro tunely silniční pro třídu I., II., III. ad.
Geologie umožňuje trvanlivost a bezpečnost tunelu bez ostění, tak se to prostě udělá bez ostění. Ostění se udělá jen v případě nepříznivých geologických a hydrogeologických poměrů. Zatímco u nás se ostění dělá vždy bez ohledu na poměry.
Pokud část tunelu vede v příznivých podmínkách a část v nepříznivých podmínkách, proč se musí ostění dělat v celé délce takového tunelu?
Jaktože nesouvisí, tunel pro kudy jezdí vlaky 200km/h nebo kudy vede dálnice logicky musí mít jiné parametry než tunel pro pár aut na rychlost 60km/h. To že u nás je jiná geologie je věc další. Michate hrušky s fíky.
jednodušší lidé si prostě myslí, že svět je všude a v každém čase stejný, že když takový tunel postaví Island na „místní“ komunikaci, tak přeci se to úplně stejné dá postavit uprostřed Prahy na „dálnici“……
buďme rádi, že nikdo ještě napsal jak jsme blbý, že jsme postavili Ejpovický tunel 6,1 km dlouhý, když Islanďani postavili tenhle 5 km a stačí jim to.
Ejpovický tunel nemá 6 km, ale něco přes 4.
Hlavně převládá ta geologie.
Není to takové terno. Zeptej se samotných metrostaváků. Viděl jsem video, kde ledová voda cáká bratru 10m vodorovně. A v tom beton opravdu netuhne.
beton tuhne a tvrdne i ve vodě
Ne ve studené. Praxe.
U nás není vhodná geologie. Skandinávie je obrovský kus žulové skály ohoblovaný ledovcem. Metrostav staví metro ve Stockholmu a v Helsinkách a určitě dělá některé úseky jen s primárním ostěním. Island je sice mladší, ale pořád je to celistvá skála – relativně jednotný kus. Kdybyste poslouchal na hodinách přírodopisu nebo geologie, tak v České republice jsou hlavně staré (myslím tím sakra staré) horniny, které byly několikrát zvrásněny. Takže dělat třeba tunely v Praze je jako kdybyste smíchal štěrky, kameny, písek celé to zmačkal/rozdrtil pod vysokým tlakem a nechal tam miliony let působit erozi. A v tom se snažil dělat tunely.… Číst vice »
Jistě, pod hladinou Vltavy, ve štěrcích, by to taky stačilo jenom omotat karisítí a nastříkat betonem.
A u nas je problem udelat tunel pod Cervenohorskym sedlem…
Nejsou technologie?
Ty technologie existují, ale nejspíš jsou drahé.
není politická vůle
„nedostatek tunelových zakázek“. Tak vida šup hned na tunel do Berouna, Bepráví, prokopat Vysokovskou spojku. Prace tu je dost. S přípravou staveb a plánováním je to už horší
Jestli se nepletu, tak Metrostav se, zatim nepravomocne, zadne verejne zakázky u nás účastnit nemůže.
Proto založili Metrostav Infrastructure
Neplést projekty se skutečnými poptávkami. Čar na mapě ČR je dost. Jen nejsou peníze a vůle projekty dotáhnout do konce.
Určitě by radši dělali doma.
Je to jeden z důkazů, že kvalitní stavby Češi umí postavit. Ještě, aby byli dobře projektované a byl na stavbách kvalitní stavební dozor, který si může dovolit řešit úpravy smluv (více/méněpráce) dle skutečného stavu a nechat upravit nekvalitní projekt.
Pracuju jako projektant, ale požadavky zadavatelů a požadavky norem jsou leckdy protichůdné a nesplnitelné. Můžu ale zodpovědně prohlásit, že projekty mám v pořádku z 90 %. 🙂
Ta úvodní fotka je úchvatná! Dělníkům jinak jejich práci nezávidím, ale tohle vidět musí být fakt zážitek. 🙂
Vidrholec (Wiederholz) je les u Klánovic a Újezda nad Lesy, v Praze. Vůbec to neznamená nějaký zapadákov.
Když nevíte, co slovo vidrholec znamená, tak jej nekomentujte prosím. To slovo existuje a rozhodně to není zapadákov. Znamená větrné místo.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=v%C3%ADdrholec
Ehm, na tom vašem odkazu je prolinkováno vysvětlení ve smyslu „osamělé, opuštěné, pusté a větrné místo“, kde minimálně to „osamělé, opuštěné, pusté“ onen zapadákov dovozuje.
Nicméně: https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.6856819&y=50.0844709&z=16&source=area&id=199546
Nebo použij anglický ekvivalent „Wuthering Heights“.
V Praze? Tak to použili správně…. 🙂
Ta titulní fotka je parádní.
A to ještě u toho nejsou ty zvuky, smrad, otřesy….
„Metrostav si dlouhodobě stěžuje na nedostatek „tunelových“ zakázek v tuzemsku.“ Ja myslel, ze Metrostav se specializuje na ciknute zakazky.
Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina. Náš obchod potřebuje talenty všeho druhu 🙂