Metrostav dokončil obchvat norského města Kongsberg
Obchvat norského města Kongsberg. Pramen: Metrostav
Hornické město Kongsberg v jižní části Norska se po letech dočkalo otevření silničního obchvatu. Ve sdružení s norskými partnery jej vybudovala česká
Tady jde vidět, že České firmy, když chtějí, tak umí stavět levně, dobře rychle. Je s podivem, že něco takového jde v zahraničí, ale ne u nás doma. Jde vidět, že jsme opravdu specifický trh.
Tady je to vidět lépe…
https://www.google.cz/maps/@59.6534275,9.6426882,13.46z?hl=cs
Jeden link – kde to je…
https://mapy.cz/zakladni?x=9.6491318&y=59.6483234&z=13&l=0
Takže 6km za 2 mld? Něco je u nás špatně.
Zvlášť, když si připočteme ten most a tunely. A také to, že Norský dělník bere několikanásobně větší plat..
Kdyby tam dělalo 200 lidí a každý stál 100.000 Kč měsíčně, tak to za rok udělá 240 mega. Zhruba 1/8 ceny.
Nic neříkající částka, na srovnání je třeba daleko víc údajů.
Například co to znamená dlouhý most: 150 metrů nebo 1 kilometr?
ne, třeba z čeho je složené nadloží tunelu, jaká je šířka šířka tunelu a jeho technické vybavení, jaká byla použitá technologie při ražbě tunelu.jestli jsou v této částce zahrnuté i navazující stavby. na čem byli založené mosty a z jakého materiálu jsou postavené atd…..
Nadloží se dá odhadnout z fotek – rostlá žula. Spodní tlakovou vodu můžeme vynechat. Vybavení tunelu bude čítat osvětlení. Ventilace bývá v Norsku přirozená i u delších tunelů, proměnné značení také není vidět, že by tam bylo.
Jenom ta délka, to si z fotky netroufám odhadnout. Dlouhé ohnisko velice klame.
proto je ta cena tak nízká, ČR má daleko víc komplikovanou geologii která značné ovlivňuje cenu
Dostavba obchvatu Loun je také zhruba šestikilometrová. 770 mil Kč.
Jenže tam je to už z majoritní části předpřipravené. Zářezy i mosty jsou dávno hotové.