cargo

Metrostav dokončil obchvat norského města Kongsberg

Obchvat norského města Kongsberg. Pramen: MetrostavObchvat norského města Kongsberg. Pramen: Metrostav

Hornické město Kongsberg v jižní části Norska se po letech dočkalo otevření silničního obchvatu. Ve sdružení s norskými partnery jej vybudovala česká

Zpět na článek
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard

Tady jde vidět, že České firmy, když chtějí, tak umí stavět levně, dobře rychle. Je s podivem, že něco takového jde v zahraničí, ale ne u nás doma. Jde vidět, že jsme opravdu specifický trh.

dialix
Kalanis
herma

Takže 6km za 2 mld? Něco je u nás špatně.

Mirek

Zvlášť, když si připočteme ten most a tunely. A také to, že Norský dělník bere několikanásobně větší plat..

Jiří Kocurek

Kdyby tam dělalo 200 lidí a každý stál 100.000 Kč měsíčně, tak to za rok udělá 240 mega. Zhruba 1/8 ceny.

Roman

Nic neříkající částka, na srovnání je třeba daleko víc údajů.

Jiří Kocurek

Například co to znamená dlouhý most: 150 metrů nebo 1 kilometr?

roman

ne, třeba z čeho je složené nadloží tunelu, jaká je šířka šířka tunelu a jeho technické vybavení, jaká byla použitá technologie při ražbě tunelu.jestli jsou v této částce zahrnuté i navazující stavby. na čem byli založené mosty a z jakého materiálu jsou postavené atd…..

Jiří Kocurek

Nadloží se dá odhadnout z fotek – rostlá žula. Spodní tlakovou vodu můžeme vynechat. Vybavení tunelu bude čítat osvětlení. Ventilace bývá v Norsku přirozená i u delších tunelů, proměnné značení také není vidět, že by tam bylo.
Jenom ta délka, to si z fotky netroufám odhadnout. Dlouhé ohnisko velice klame.

roman

proto je ta cena tak nízká, ČR má daleko víc komplikovanou geologii která značné ovlivňuje cenu

Jiří Kocurek

Dostavba obchvatu Loun je také zhruba šestikilometrová. 770 mil Kč.

Alex

Jenže tam je to už z majoritní části předpřipravené. Zářezy i mosty jsou dávno hotové.