Metro zkrátí intervaly o víkendech, studenti dostanou výraznou slevu

Souprava metra na trase C. Foto: DPPSouprava metra na trase C. Foto: DPP

Praze už podle magistrátu nestačí jednotný víkendový interval metra 7,5 minuty. Víkendové intervaly se tak od září přiblíží všedním dnům

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panoramix

Sranda je, že se pouze jedná o návrat ke stavu před X let, kdy po několika „optimalizacích“ na základě politického zadání omezil DPP intervaly metra i povrchové dopravy, zejména pak o víkendech. Teď se to „někomu“ hodí v rámci předvolební kampaně, tak se do toho ty peníze vrazí. Ale za 1-2 roky zase může být všechno jinak. Ačkoliv jsem zastáncem podstatně kratších intervalů zejména u víkendového metra, nedělám si iluze, že při prvních tlacích na krácení dotací pro DPP se intervaly opět značně prodlouží.

Johnny Gomez

Je to dobrá věc- lidi je v Praze cim dal vic a MHD to proste nestíhá všecko pobrat.. .
Navíc cekat o víkendu skoro 10 minut na metro je vážně vopruz! a kdyz se pak nevejdes do vagónu tak to vazne na-se-re!!!……

železničář v důchodu

Naprostá hloupost je ovšem ten nejednotný interval – to už by bylo užitečnější udělat všude 6 minut a jen na trase „C“jej zkrátit v těch skutečně přetížených obdobích (neděle večer) na 5 minut, nebo jej doplnit o pásmový provoz (asi Nádraží Holešovice – Kačerov) v polovičním intervalu. Nejednotný interval a s ním spojené rozbití přestupních vazeb může ve výsledku výrazně prodloužit cestu zejména tam, kde povrchová doprava nebude navazovat na každý spoj metra. A ještě jedna zhovadilost silně vadí: z nějakých těžko pochopitelných „úsporných“ důvodů dozorčí v přestupních stanicích nechávají o víkendech ve frekvenčně nejexponovanějších obdobích v provozu jen jedny… Číst vice »

Bob

Čekání 2 minuty ve frontě na eskalátor při přestupu na Florenci mě taky fascinuje. A pak čekat 7 a půl minuty na další vlak, protože ten co mi ukazuje idos nestíhám právě kvůli tomu čekání na eskalátor.

železničář v důchodu

Ve stanici Muzeum je to podobné …

Milan

Zkrácení intervalu o víkendech je skutečně opodstatněné a mohlo přijít už dřív, někdy je metro přecpané víc než v pracovní dny ráno. A zvýhodněné jízdné pro studenty je ale až příliš symbolické, tak za 50% plného, tj. 1800Kč/rok by bylo jistě taky v pohodě snesitelné.

To

Aspoň budou moct jezdit studentíci zadara na demonstrace. A v Praze za nesutečnou zlodějnu – celou 1 kačku za den. Nebo zbyde studentům víc na chlastačky. Spousta lidí neplatí nájem – zrušme nájemné! Když ho zrušíme nebo zavedeme symbolické, naučíme lidi platit nájem.

Adam Vilímek

Určitě to nemá nic společného s blížícími se volbami…

Petr.R

Má to společnýho, že studenti budou jezdit u národního dopravce od 1 září se slevou 75% a u městskýho dopravce za 1kč, tak si studenti můžou vybrat. je dost měst, kde se jezdí zdarma.

raddie

Opravdu by mě zajímalo, nakolik tohle naučí studenty vážit si peněz a služeb za ně získaných…

železničář v důchodu

Především by je to asi mělo naučit nejezdit úplně „na černo“ – v tom vidím hlavní důvod toho opatření (a jeho tvůrci asi také …).