Metro v časech nákazy: I. P. Pavlova už není nejvytíženější stanicí

Opravený vestibul stanice metra B Karlovo náměstí. Pramen: DPPOpravený vestibul stanice metra B Karlovo náměstí. Pramen: DPP

Pražské metro kvůli pokračující virové nákaze zeje ve srovnání s běžným provozem prázdnotou. Organizátor dopravy ROPID zveřejnil vypovídající statistiky vzešlé

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lektor

To bych netipoval, že nejvyuživanější stanicí bude smíchvoský nádraží…

minoke

Kde presne sa berie prezývka „Pavlák“? Pretože správne sa I.P.Pavlova prezýva „Ipák.“

náhodný kolemjdoucí

běžně se říká obojí

Alibaba

Slinťák…

TOM

od otevření je to Pavlák ,taky jsme tomu jako děti říkali „slinták“.metro využívám prakticky denně ode dne otevření 9.5.1974

Frantisek

A Vy jste odkud? Na Vinohradech odjakživa „Pavlák“, jakkoli tyhlety „-ák“ tvary znějí všechny stejně hrozně. 🙂

qwerty

Rodilí Pražáci řeknou jedině Pavlák, náplavy říkají Ípák

libcha

Já jsem náplava a říkám Pavlák.

Jakub

Vy budete nějakej chytrej. Jakožto rodilej pražák to byl pro mě vždycky Ípák. Pavlák většinou používají starší. Třeba moje máma :-).

Y.K.

Začalo se to podle mě používat až tak v 90. letech tehdejší omladinou. Do té doby Ípák neexistoval nebo jsem to nikdy neslyšel a popravdě mi to dodnes trhá uši, ale co nadělám. 🙂

Kalanis

Jsem rodilý a používám Ipák.

Martin

Pokud bydlíte v okolí, tak většinou použijete Pavlák. Pokud jinde v Praze, tak častěji Ípák, Slinták či Slintáč velice výjimečně.

PetrN

Prostě „Hrnót krtkem na Slitáč“

Tom

Jasný Pavlak

Štěpán

Běžně se používají obě přezdívky, každý je zvyklý jinak. Já třeba zásadně říkám Pavlák.

Vbb

A jak víte, že Ípák je správně?
„Dřív“, ještě před metrem, se té oblasti říkalo „Tylák“, protože Tylovo náměstí bylo důležitější.

Lemmy

Potvrzuju, Tylák taky znám…

Kirsch

Čobol nás bude poučovat, jak se správně hovorově říká stanicím metra…

Džamel

Nestačil by tedy interval 20 minut špička, 30 minut ostatní časy?

Petr

Aby se ve stanicích a ve vlacích shromažďovalo více lidí? 🙂

Džamel

Jsou města, kde je metro zavřené a povrchová osekaná, třeba Kyjev… V Praze by i při intervalu 30 minut šlo docílit toho, že každý bude mít dostatek prostoru…

Filip

Nešlo, už tedka jsou často busy plné, hlavně když jedou lidi do práce a z práce.

Frantisek

I pokud ano, musely by se pečlivě plánovat přestupní vazby. Z domova nebo i práce mohu na konkrétní čas vyjít, ale trčet někde s hadrem přes obličej půl hodiny? Leckde by pak bylo rychlejší jít i zvolna pěšky.

Džamel

Samozřejmě dle JŘ a Idos už byl vynalezen, tudíž není problém jet na konkrétní čas…

Vbb

Tím, že se chodí na konkrétní čas, klesá celkový počet přepravených osob?

Leinad

Jak se jezdí na přestupní bod na konkrétní čas (když příjezd linky A není těstě před odjezdem linky B)?
Pokud silně omezovat, byly dny kdy stávkokazové celý den jezdily noční linky, u těch přestupy vychází.

Vbb

Já metrem jezdím a když je v jednom voze míň lidí jak 10, tak je to skoro zázrak.
Ale vy to asi od stolu z vaší Dolní Lhoty vidíte jinak, že?

Paja

V Praze by při intervalu 30 minut šlo docílit především toho, že by to jelo úplně prázdný. Snad kromě okrajových částí kam se jinou dopravou dostat nedá.

CarlosEV

z těch čísel přepravy to nevyplývá… někde by na to metro po 20min čekalo 28 lidí a ty se fpoho vejdou na ten dlouhý perón aniž by museli stát blízko u sebe

Vbb

No a jinde by čekalo těch lidí 300 a to už by byl problém.