Metro čeká výměna pražců, DPP zavře část trasy C. Výluky postihnou v létě i tramvaje

Tramvajové provizorium v úseku Vychovatelna - Bulovka. Autor: Dimír Šťastný/Pražský deníkTramvajové provizorium v úseku Vychovatelna - Bulovka. Autor: Dimír Šťastný/Pražský deník

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) hodlá i letos využít letních prázdnin a pustit se do plánovaných oprav v síti

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

Mně se zdá docela nevhodné dělat výluky už hned o prvním prázdninovém víkendu a v nejbližších sousedících dnech, tedy konkrétně letos v době od pátku 28. června do úterý 2. července (včetně), kdy je logicky největší pohyb lidí: nemyslím, že těch 5 dní něco „spasí“, aby nemohl ještě probíhat normální provoz, a dokonce bych až do skončení tohoto „bezvýlukového“ stavu ponechal v platnosti i jízdní řády platné pro pravidelný provoz v červnu, aby nebylo třeba přecházet na prázdninový provoz, který bych zahájil až od středy 3. července současně s výlukami – jistě, něco by to samozřejmě stálo, ale pro uživatele… Číst vice »

Speedy

Máte samozřejmě pravdu. Ale to by u toho musel někdo přemýšlet. 🙂

Radek

A kdy konkrétně byste udělal onu výluku metra?

Y.K.

Jenže ono jde právě o to aby ta výluka byla co nejdelší (stihlo se udělat co nejvíc práce) a přitom šla přes minimum pracovních dní kdy je metro nejzatíženější. Náběhy prázdnin pro metro nejsou nijak zvlášť zatěžující, to spíše pro vlaky a další dálkovku.

Frantisek

Jestli při výluce Plzeňské mezi Štefánikovou a Radlickou bude IAD omezena pouze v místech prací, jak je uvedeno, můžeme se patrně těšit na objížďku kolem Ženských domovů s patřičným zpožďováním tramvají v Radlické, kde navzdory zcela nové zástavbě nebyl ponechán samostatný pruh pro tramvaj. Čekal bych asi marně, že se omezení dotkne i IAD v tomto úseku, byť to může objet tunelem pod Mrázovkou…

Ondřej

Tady je aspoň vidět, jak DPP přistupuje ke kontrole materiálů, které pouští na veřejnost. Podívejte se na termíny výluk na mapce – u půlky z nich je uveden rok 2009 😀

jirka

nejen DPP, ale i Magistrat . Tam jsou v managementu geronti kolem 60 let. A ty jejich stare navyky nejde zmenit – lenost, hloupost, laxnost, pomalost, ignorace. Ale oni maji vse pojisteny pres advokaty, takze se jim nic nestane

Ondřej

Máte pravdu. Podle mě je možná příčinou to, že jsme přešli ze socialisticky založeného systému na sociálně založený systém. Zpětně mi přijde, že se privatizace měla rozjet mnohem výrazněji, už jen pro to, aby si státní aparát prošel procesem ztráty podřízených organizací, které evidentně nedokáže efektivně spravovat. Myslím si, že pokud něco člověku nepatří, nemůže nikdy pociťovat skutečnou zodpovědnost za efektivní provozování a potažmo rozvoj. Vidíme to ostatně i na současném premiérovi a jeho zacházení s veřejnými financemi. Nepatří mu, tak je buď nerozumně rozhází nepotřebným, nebo je nějakým způsobem využije ve prospěch svého konglomerátu. Zároveň, pokud člověk natáhne ruku… Číst vice »

A.R.

Moc to s tím nesouvisí, ale pořád je mi záhadou, proč třeba výměna eskalátorů do metra trvá 3 měsíce. Mohl by tady někdo rozepsat nějaký detailní postup, proč to vlastně trvá tak dlouho?
Vím, že to není legrace, proto mě to zcela vážně zajímá. Abych se pořád nedivil, že 3 měsíce je eskalátor zavřený. Dal by se na to napsat nějaký speciální článek? Nebo je detailní harmonogram něco tajného?

jirka

no musi se pomalu ne??? proste cesi

Y.K.

Myslíte generálky, když tří měsíce? Nemyslím, že by to DPP úmyslně natahoval více než je nutné, protože pro ně samé je to dost provozní nepříjemnost (žádné záložní rameno nebo pro posílení). Přesný harmonogram neznám a podle mě se schvaluje každý individuálně podle místních podmínek. První problém je málo místa, tedy tam může pracovat jen omezené množství lidí. Dále spoustu prací lze provádět pouze v přepravní výluce (rozebírnání pásem, těžké práce na dráze eskalátoru obtěžující hlukem a kouřem/prachem) což jsou cca 4 hodiny denně. Logistika je také omezená, protože se vše musí v nočních výlukách odvážet / navážet pracovními vlaky do… Číst vice »

A.R.

Ale já jsem nikdy nenapsal, že to dopravní podnik úměrně natahuje. Jen mě zajímá nějaký podrobný plán, když to trvá tak dlouho. Vím, že je metro uzavřeno jen 4 hodiny denně. A proto mě zajímá, co se dá za tu dobu stihnout.

Y.K.

Podrobný plán si budete muset vydobít z řídicích struktur DPP, to těžko bude někde k mání.

Georg

kolik tam tech prazcu jeste zbya? uz na to bylo asi 10 vyluk… 🙂

Milan

Presne nerozumim proč to nedeľejí pres noc když metro nejezdi

lokodepo

Jsou asi nějaké věci, které se během noční odstávky udělat prostě nedají. Nebo ano, ale neefektivně. Kéž by stejně, jak to dělá pražský dopravní podnik, postupovalo i SŽDC. To naopak kouká, aby výluky byly co nejdelší, co nejčastější, trasa NAD byla co nejdelší, protože to přeci nebudou dělat jednou za několik let a v noční době. Hlavně, že všechna vozidla, která si SŽDC pořizuje, jsou vybavena veškerým vybavením pro noční práci.

Y.K.

Dělají to v noci, na staré trase A, kde jsou též dřevěné pražce. Kromě toho se na všech trasách už desítky let v noci mění tzv. hrobečky (bezpražcové upevnění). Problematika trasy C je poněkud specifická, což poznáte pohledem do kolejí kde se nachází programový pás vlakového zabezpečovače PA135 který je pouze na C. Ten se musí z pražců demontovat s předstihem, vlaky tedy nemohou jezdit zabezpečeně a jezdí na návěstidla dvoučlenně, což stojí spoustu peněz a lidí a to trvá mnoho mnoho týdnů, než se úsek po pár metrech po nocích vymění. Navíc jakožto jízdy bez vlakového zabezpečovače je zde… Číst vice »

Radek

Tady je kompletní seznam letních výluk: http://www.dpp.cz/plan-vyluk/ , v textu je jich jen část.