Doprava ve městě Infrastruktura Metro Stavebnictví Tramvaje Zprávy

Metro čeká výměna pražců, DPP zavře část trasy C. Výluky postihnou v létě i tramvaje

Tramvajové provizorium v úseku Vychovatelna - Bulovka. Autor: Dimír Šťastný/Pražský deník
Tramvajové provizorium v úseku Vychovatelna - Bulovka. Ilustrační foto. Autor: Dimír Šťastný/Pražský deník

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) hodlá i letos využít letních prázdnin a pustit se do plánovaných oprav v síti tramvají i metra. Přehled zveřejnil dnes na svých stránkách.

Už v půlce června začne DPP s výměnou kolejových oblouků a výřezů v Plzeňské ulici, práce zde potrvají ve dvou etapách do 24. července. První fáze oprav odstartuje 8. července také na tramvajové trati v Nádražní ulici, práce zde potrvají ve třech etapách až do příštího roku.

Naopak tramvaje na Vinohradskou se vrátí oproti předpokladům zhruba o dva týdny dříve. Od 29. června uvede podnik zrekonstruovaný úsek do plného provozu. DPP chystá také výměnu dřevěných pražců za betonové na lince metra C v úseku Pražského povstání – Kačerov, a to v období od 29. června do 6. července včetně. Cestující budou přepravovat náhradní autobusy.

DPP během letošního léta opraví také vybrané úseky tramvajových tratí na Palackého náměstí, Rašínově nábřeží, na obratišti ve Spojovací ulici, na Náměstí Bratří Synků nebo Na Poříčí. Kromě toho se cestujících dotkne výluka tramvajového provozu ve Francouzské ulici a omezení v podjezdu Zahradní město, kde budou probíhat stavební práce na 4. koridoru.

Přehled dlouhodobých výluk DPP v létě 2019.
Přehled dlouhodobých výluk DPP v létě 2019.

Plánovaný harmonogram výluk metra a tramvají

Plzeňská x Makovského – výměna kolejových oblouků
Termín: 15. 6. – 28. 6. 2019
Omezení tramvají: vyloučení tramvajového provozu v úseku Vozovna Motol – obratiště Sídliště Řepy (PO až PÁ výluky čase cca 8:00 – 15:00 hod. + SO až NE výluky nepřetržité)
Zavedení NAD: ve vyloučeném úseku bude zavedena náhradní autobusová doprava
Omezení IAD: částečné omezení individuální automobilové dopravy v místech prací

Plzeňská (okolí zastávek Anděl) – výměna kolejového oblouku, výřezy kolejnic
Termín: 29. 6. – 7. 7. 2019
Omezení tramvají: vyloučení tramvajového provozu v úseku Plzeňská x Štefánikova – Plzeňská x Radlická
Zavedení NAD: náhradní autobusová doprava nebude zavedena
Omezení IAD: částečné omezení individuální automobilové dopravy v místech prací + odklony pravidelných autobusových linek

Plzeňská (úsek Radlická – Mozartova) – výměna kolejových oblouků + opravy TT v obratišti tramvají Kotlářka
Termín: 8. 7. – 24. 7. 2019
Omezení tramvají: vyloučení tramvajového provozu v úseku Plzeňská x Radlická – vložený kolejový přejezd Californien
u zastávky tramvají Bertramka (kyvadlový provoz tramvají v úseku Bertramka – Sídliště Řepy) + dne 20. 7. 2019 výluka v úseku Plzeňská x Radlická – Sídliště Řepy
Zavedení NAD: ve vyloučeném úseku bude zavedena náhradní autobusová doprava
Omezení IAD: částečné omezení individuální automobilové dopravy v místech prací

Metro C Pražského povstání – Kačerov (výměna dřevěných pražců za betonové)
Termín: 29. 6. 2019 – 6. 7. 2019
Omezení metra: trasa C v úseku Pražského povstání – Kačerov
Provoz metra C: zachován v úsecích Letňany – Pražského povstání, Kačerov – Háje
Zavedení NAD: NAD bude zavedena
Omezení IAD: IAD bez omezení

Palackého most (výměna kolejového křížení na mostě ve směru od Palackého náměstí)
Termín: 25. 7. – 1. 8. 2019
Omezení tramvají: vyloučení tramvajového provozu v úseku Nádražní x Lidická – Palackého most x Rašínovo nábřeží
Zavedení NAD: náhradní autobusová doprava nebude zavedena
Omezení IAD: obousměrné uzavření mostu, individuální automobilová doprava vedena po objízdných trasách + odklony pravidelných autobusových linek

Nádražní (úsek Smíchovské nádraží – Lihovar) – přeložka kabelovodu a kanalizace před rekonstrukcí tramvajové trati – I. fáze
Termín: 8. 7. – 8. 9. 2019
Omezení tramvají: vyloučení tramvajového provozu v úseku výjezd z obratiště tramvají Smíchovské nádraží – obratiště tramvají Hlubočepy (zaveden kyvadlový provoz tramvají v úseku Hlubočepy – Sídliště Barrandov)
Zavedení NAD: ve vyloučeném úseku bude zavedena náhradní autobusová doprava
Omezení IAD: odklon individuální automobilové dopravy po objízdné trase + odklony pravidelných autobusových linek

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Mně se zdá docela nevhodné dělat výluky už hned o prvním prázdninovém víkendu a v nejbližších sousedících dnech, tedy konkrétně letos v době od pátku 28. června do úterý 2. července (včetně), kdy je logicky největší pohyb lidí: nemyslím, že těch 5 dní něco „spasí“, aby nemohl ještě probíhat normální provoz, a dokonce bych až do skončení tohoto „bezvýlukového“ stavu ponechal v platnosti i jízdní řády platné pro pravidelný provoz v červnu, aby nebylo třeba přecházet na prázdninový provoz, který bych zahájil až od středy 3. července současně s výlukami – jistě, něco by to samozřejmě stálo, ale pro uživatele… Číst vice »

Speedy
Host
Speedy

Máte samozřejmě pravdu. Ale to by u toho musel někdo přemýšlet. 🙂

Radek
Host
Radek

A kdy konkrétně byste udělal onu výluku metra?

Y.K.
Host
Y.K.

Jenže ono jde právě o to aby ta výluka byla co nejdelší (stihlo se udělat co nejvíc práce) a přitom šla přes minimum pracovních dní kdy je metro nejzatíženější. Náběhy prázdnin pro metro nejsou nijak zvlášť zatěžující, to spíše pro vlaky a další dálkovku.

Frantisek
Host
Frantisek

Jestli při výluce Plzeňské mezi Štefánikovou a Radlickou bude IAD omezena pouze v místech prací, jak je uvedeno, můžeme se patrně těšit na objížďku kolem Ženských domovů s patřičným zpožďováním tramvají v Radlické, kde navzdory zcela nové zástavbě nebyl ponechán samostatný pruh pro tramvaj. Čekal bych asi marně, že se omezení dotkne i IAD v tomto úseku, byť to může objet tunelem pod Mrázovkou…

Ondřej
Host
Ondřej

Tady je aspoň vidět, jak DPP přistupuje ke kontrole materiálů, které pouští na veřejnost. Podívejte se na termíny výluk na mapce – u půlky z nich je uveden rok 2009 😀

jirka
Host
jirka

nejen DPP, ale i Magistrat . Tam jsou v managementu geronti kolem 60 let. A ty jejich stare navyky nejde zmenit – lenost, hloupost, laxnost, pomalost, ignorace. Ale oni maji vse pojisteny pres advokaty, takze se jim nic nestane

Ondřej
Host
Ondřej

Máte pravdu. Podle mě je možná příčinou to, že jsme přešli ze socialisticky založeného systému na sociálně založený systém. Zpětně mi přijde, že se privatizace měla rozjet mnohem výrazněji, už jen pro to, aby si státní aparát prošel procesem ztráty podřízených organizací, které evidentně nedokáže efektivně spravovat. Myslím si, že pokud něco člověku nepatří, nemůže nikdy pociťovat skutečnou zodpovědnost za efektivní provozování a potažmo rozvoj. Vidíme to ostatně i na současném premiérovi a jeho zacházení s veřejnými financemi. Nepatří mu, tak je buď nerozumně rozhází nepotřebným, nebo je nějakým způsobem využije ve prospěch svého konglomerátu. Zároveň, pokud člověk natáhne ruku… Číst vice »

A.R.
Host
A.R.

Moc to s tím nesouvisí, ale pořád je mi záhadou, proč třeba výměna eskalátorů do metra trvá 3 měsíce. Mohl by tady někdo rozepsat nějaký detailní postup, proč to vlastně trvá tak dlouho?
Vím, že to není legrace, proto mě to zcela vážně zajímá. Abych se pořád nedivil, že 3 měsíce je eskalátor zavřený. Dal by se na to napsat nějaký speciální článek? Nebo je detailní harmonogram něco tajného?

jirka
Host
jirka

no musi se pomalu ne??? proste cesi

Y.K.
Host
Y.K.

Myslíte generálky, když tří měsíce? Nemyslím, že by to DPP úmyslně natahoval více než je nutné, protože pro ně samé je to dost provozní nepříjemnost (žádné záložní rameno nebo pro posílení). Přesný harmonogram neznám a podle mě se schvaluje každý individuálně podle místních podmínek. První problém je málo místa, tedy tam může pracovat jen omezené množství lidí. Dále spoustu prací lze provádět pouze v přepravní výluce (rozebírnání pásem, těžké práce na dráze eskalátoru obtěžující hlukem a kouřem/prachem) což jsou cca 4 hodiny denně. Logistika je také omezená, protože se vše musí v nočních výlukách odvážet / navážet pracovními vlaky do… Číst vice »

A.R.
Host
A.R.

Ale já jsem nikdy nenapsal, že to dopravní podnik úměrně natahuje. Jen mě zajímá nějaký podrobný plán, když to trvá tak dlouho. Vím, že je metro uzavřeno jen 4 hodiny denně. A proto mě zajímá, co se dá za tu dobu stihnout.

Y.K.
Host
Y.K.

Podrobný plán si budete muset vydobít z řídicích struktur DPP, to těžko bude někde k mání.

Georg
Host
Georg

kolik tam tech prazcu jeste zbya? uz na to bylo asi 10 vyluk… 🙂

Milan
Host
Milan

Presne nerozumim proč to nedeľejí pres noc když metro nejezdi

lokodepo
Host
lokodepo

Jsou asi nějaké věci, které se během noční odstávky udělat prostě nedají. Nebo ano, ale neefektivně. Kéž by stejně, jak to dělá pražský dopravní podnik, postupovalo i SŽDC. To naopak kouká, aby výluky byly co nejdelší, co nejčastější, trasa NAD byla co nejdelší, protože to přeci nebudou dělat jednou za několik let a v noční době. Hlavně, že všechna vozidla, která si SŽDC pořizuje, jsou vybavena veškerým vybavením pro noční práci.

Y.K.
Host
Y.K.

Dělají to v noci, na staré trase A, kde jsou též dřevěné pražce. Kromě toho se na všech trasách už desítky let v noci mění tzv. hrobečky (bezpražcové upevnění). Problematika trasy C je poněkud specifická, což poznáte pohledem do kolejí kde se nachází programový pás vlakového zabezpečovače PA135 který je pouze na C. Ten se musí z pražců demontovat s předstihem, vlaky tedy nemohou jezdit zabezpečeně a jezdí na návěstidla dvoučlenně, což stojí spoustu peněz a lidí a to trvá mnoho mnoho týdnů, než se úsek po pár metrech po nocích vymění. Navíc jakožto jízdy bez vlakového zabezpečovače je zde… Číst vice »

Radek
Host
Radek

Tady je kompletní seznam letních výluk: http://www.dpp.cz/plan-vyluk/ , v textu je jich jen část.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll