Z Helsinek jezdí MHD do Espoo po půl hodině, poslední tuším ve 4:00 a první v 5:30. Efekt nejspíš taky neodpovídá nákladům, ale právě takhle vypadá podpora MHD a snížení IAD ve skutečnosti. U nás se tradičně zmůžeme jen na kecy, ale když někam potřebujeme jet, tak stejně musíme autem, protože MHD nejede, o VHD mimo města nemluvě, tam je spoj po 21:00 zázrak.
Nemyslete si, že se v noci v metru nic neděje. Náklady na prodloužení provozu tedy nejsou jen delší provoz techniky a personálu, ale i na urychlení noční údržby. Navíc je všechno se urychlit dá, tedy by bylo více výluk.
S Helsinkami těžko srovnávat, to je oproti Praze takové srandametro.
Každopádně máme v Praze poměrně rychlou a pohodlnou síť nočních linek. Pokud chceme zlepšovat dopravu v noci, lze ji rozvíjet (doplnit tangenty, víc spojů, noční vlaky…)
Hlavně když v noci někdo pojede autem zrovna to moc vadit nebude…
Jiří Kocurek
5 měsíců
V Metru nejsou průvodčí, žejo? Tak to budou ty vozy nechutně dorasované, stejně jako mají být dorasované vlaky okolo Brna po hokeji.
PS: Rozbili tam plexi, ne fanoušci, ale hráči. Blízko stojící fanoušci dokonce při výměně plexiskla asistují, v hale mezitím probíhá mexická vlna. píšou onlajny.
Super je ale to, že od 1.6.2024 se odstraňuje jeden z dluhů vůči předcovidové době. Doteď byl interval 10 minut večer od 21:00 při odjezdu z první stanice. Nově bude od 21:00 interval 7,5 minuty a interval 10 minut až od 22:00.
je to fajn, ale popravdě ani těch 10 minut nebyla a není žádná tragédie , navíc dneska v zásadě není problém poslední pivo a placení posoudit s aplikací a ten konkrétní vlak trefit s minutovou přesností a to říkám jako člověk předdigitální , který z toho co umí jeho mobil využívá tak 30 procent a v dopravě zásadně neběhá …
Prý výjimečně… To by měl být minimálně o víkendech standard a minimálně do té 1:00, raději do 2:00.
Však to před pár lety už bylo a zjistilo se, že efekt neodpovídá nákladům.
Z Helsinek jezdí MHD do Espoo po půl hodině, poslední tuším ve 4:00 a první v 5:30. Efekt nejspíš taky neodpovídá nákladům, ale právě takhle vypadá podpora MHD a snížení IAD ve skutečnosti. U nás se tradičně zmůžeme jen na kecy, ale když někam potřebujeme jet, tak stejně musíme autem, protože MHD nejede, o VHD mimo města nemluvě, tam je spoj po 21:00 zázrak.
Nemyslete si, že se v noci v metru nic neděje. Náklady na prodloužení provozu tedy nejsou jen delší provoz techniky a personálu, ale i na urychlení noční údržby. Navíc je všechno se urychlit dá, tedy by bylo více výluk.
S Helsinkami těžko srovnávat, to je oproti Praze takové srandametro.
Každopádně máme v Praze poměrně rychlou a pohodlnou síť nočních linek. Pokud chceme zlepšovat dopravu v noci, lze ji rozvíjet (doplnit tangenty, víc spojů, noční vlaky…)
Hlavně když v noci někdo pojede autem zrovna to moc vadit nebude…
V Metru nejsou průvodčí, žejo? Tak to budou ty vozy nechutně dorasované, stejně jako mají být dorasované vlaky okolo Brna po hokeji.
PS: Rozbili tam plexi, ne fanoušci, ale hráči. Blízko stojící fanoušci dokonce při výměně plexiskla asistují, v hale mezitím probíhá mexická vlna. píšou onlajny.
nebyly, tohle je totiž úplně jiná sorta fanoušků než která chodí na klubová utkání provádět kmenové války …
Praha neni venkov
Stejně je velká škoda že po covidu se nevrátil původní poslední spoj metra. Alespoň o víkendech by to bylo příjemné.
Bohužel 2 spoje.
Super je ale to, že od 1.6.2024 se odstraňuje jeden z dluhů vůči předcovidové době. Doteď byl interval 10 minut večer od 21:00 při odjezdu z první stanice. Nově bude od 21:00 interval 7,5 minuty a interval 10 minut až od 22:00.
je to fajn, ale popravdě ani těch 10 minut nebyla a není žádná tragédie , navíc dneska v zásadě není problém poslední pivo a placení posoudit s aplikací a ten konkrétní vlak trefit s minutovou přesností a to říkám jako člověk předdigitální , který z toho co umí jeho mobil využívá tak 30 procent a v dopravě zásadně neběhá …
Českošvýcarská by se mohlo nechat napořád :))
A co takhle „Vítězného května“ (případně „Třída nezaujatosti“
Jen do příštího mistrovství.