Metro bez žalob. Praha míří k dohodě s majiteli pozemků kolem nemocnice v Krči
Vizualizace stanice metra D Nemocnice Krč. Foto: Metroprojekt
Vedení Prahy míří se předběžně dohodlo s majiteli pozemků v okolí nemocnice Krči na jejich využití a pronájmu. Vlastníci se
Investigativním novinářům bych doporučil nahlédnout do katastru, kdo jsou majitelé oněch pozemků. 🙂
V důvodové zprávě jsou uvedeni. Jsou tam nějaká pozoruhodná jména?
Co to? Pronájem 10 milionů ročně a ještě povolení k nadměrnému zastavění ve jménu zisku generovaného do značné míry právě metrem? Není to příliš velký ústupek za odklon od původního trasy přes Zálesí k nemocnici? Každopádně takhle se zavázat k trvalému výpalnému je velice smutné. Pozná se to, až přijde první krize…
Taky mi to nepřijde moc výhodné (tedy z pohledu města).
Nicméně dojde ke stažení žaloby, čímž se zažehná riziko zrušení územního rozhodnutí a tedy zásadního zpomalení projektu. Deset mega jsou vzhledem k nákladům na celou stavbu v podstatě drobné :-/
Deset mega krát devatenáct let.
Spíš si říkám, jak už je to dlouho, co poslouchám mantru, že se nesmí ani naznačit myšlenka nějaké železnice/tramvaje směr Jesenice a dál, protože „by to mohlo ohrozit metro D“. Nějakých 15 let určitě. Proč se ty pozemky neřešily celou tu dobu, ha? Nebyla by nyní časová tíseň a tedy místo pochybných (byť asi nutných) dohod v tomto stylu by se to stihlo „normálně“ vykoupit.
Neřešily se, protože je nejprve řešil Dopravní podnik svépomocí což byli lidi bez tahu na branku, pak si to vzala Praha a dala to nějaké advokátní kanceláři, pak se to vrátilo zpět Dopravnímu podniku.. Celou tu dobu z nějakého důvodu se všeobecně odmítalo jít cestou vyvlastnění. U nás se vyvlastňuje pro kdeco, ale u metra D pro mě nepochopitelně se o vyvlastnění vůbec odmítlo uvažovat.
No protože to ani podle novelizace zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury v případě metra nejde, Dolínek a spol. bohužel vymysleli v zákoně nepoužitelný zmetek.
Připomíná mi to „velmi výhodné smlouvy“ z 90. let na pronájem billboardů, nemovitostí a jiných na 30 let dopředu. :-/ Hřib se s tím nepárá mazánek.
Nejsem zrovna fanoušek Pirátů, ale když si město nedokázalo pohlídat pozemky, tohle je ještě slušné řešení. V okolí metra stejně vždy nakonec zvítězí velmi těžká zástavba, pragmaticky jsem tak raději, když bude alespoň naplánována v souladu se stanicí metra. Problém mám s jinou věci. Hrdí představitelé města sami řekli, že zahájili stavbu linky D, prohlásili za ní už geologický průzkum. Pak se tedy jako daňový poplatník ptám, mají už zajištěné financování až do konce? Bylo by poněkud trapné stavbu přerušit a ve výsledku prodražit z důvodu chybějících financí a tím se vracím k tomu příspěvku na který reaguji, tam reálně… Číst vice »
V tom máte pravdu. A další věc, která mě na tom vadí je to kudy ta linka povede. V podstatě se místo obsluhy velkých sídlišť na jihu kde žije několik desítek tisíc lidí a výstavba tam nadále probíhá a probíhat bude, staví metro pro Středočechy a ty desetitisíce Pražanů lidí budou zase odkázáni na autobusy a (snad) tramvaje, které je k tomu metru dopraví. Jen místo na Kačerov to bude na Nové dvory.