Metro

Metro bez žalob. Praha míří k dohodě s majiteli pozemků kolem nemocnice v Krči

Vizualizace stanice metra D Nemocnice Krč. Foto: Metroprojekt
Vizualizace stanice metra D Nemocnice Krč. Foto: Metroprojekt

Vedení Prahy míří se předběžně dohodlo s majiteli pozemků v okolí nemocnice Krči na jejich využití a pronájmu. Vlastníci se díky dohodě zavážou stáhnout žaloby proti územnímu rozhodnutí na trasu metra D. Finální dohodu mají majitelé pozemků podepsat s vedením města ve středu. Jde o poslední žalobu na trasu metra D.

Dohodu dnes schválili pražští radní. „ Majitelé pozemků v okolí nemocnice Krč ve středu dají podpisem zelenou stažení žaloby na územní rozhodnutí a budeme zase o krok blíže hladkému plánování stavby metra D, v tomto případě nové stanice Nemocnice Krč,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Podle něj jde nakonec o kompromis. Dohoda, kterou dnes radní schválili, počítá s platbou od města ve výši zhruba deseti milionů korun ročně na základě nájemní smlouvy a současně nastavit podmínky vlastníkům pro jejich developerské plány na pozemcích kolem nemocnice. Počítají hlavně s byty a kancelářemi V dohodě se město zavazuje ke zrušení stavebních uzávěr v tomto území. Současně DPP jako investor zruší plánované náměstí.

Nájemní smlouva má platit do roku 2038, do té doby by mělo být metro D dávno postavené. Smlouva je se šesti fyzickými osobami, které na pozemcích mají připravený projekt Nová Krč.

Město mohlo čekat na to, jak dopadne soud, reálně by ale ztratilo i několik let příprav, mohlo by navíc dojít ke zrušení celého územního rozhodnutí.

Pozemky pro metro D jsou dlouhodobě jedním z největších problémů, které s přípravou největší dopravní stavby v Praze. Už v březnu schválili radní dohodu s majiteli pozemků v okolí stanice Nádraží Krč. Praze se podařilo uzavřít dohodu s majiteli pozemků i bez společného podniku DPP se společností Penta, který chystalo minulé vedení.

tagy
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
VRT
Host
VRT

Investigativním novinářům bych doporučil nahlédnout do katastru, kdo jsou majitelé oněch pozemků. 🙂

Frantisek
Host
Frantisek

Co to? Pronájem 10 milionů ročně a ještě povolení k nadměrnému zastavění ve jménu zisku generovaného do značné míry právě metrem? Není to příliš velký ústupek za odklon od původního trasy přes Zálesí k nemocnici? Každopádně takhle se zavázat k trvalému výpalnému je velice smutné. Pozná se to, až přijde první krize…

kolkol
Host
kolkol

Taky mi to nepřijde moc výhodné (tedy z pohledu města).

Svatá Prostoto
Host
Svatá Prostoto

Nicméně dojde ke stažení žaloby, čímž se zažehná riziko zrušení územního rozhodnutí a tedy zásadního zpomalení projektu. Deset mega jsou vzhledem k nákladům na celou stavbu v podstatě drobné :-/

...
Host
...

Deset mega krát devatenáct let.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Spíš si říkám, jak už je to dlouho, co poslouchám mantru, že se nesmí ani naznačit myšlenka nějaké železnice/tramvaje směr Jesenice a dál, protože „by to mohlo ohrozit metro D“. Nějakých 15 let určitě. Proč se ty pozemky neřešily celou tu dobu, ha? Nebyla by nyní časová tíseň a tedy místo pochybných (byť asi nutných) dohod v tomto stylu by se to stihlo „normálně“ vykoupit.

Martin
Host
Martin

Neřešily se, protože je nejprve řešil Dopravní podnik svépomocí což byli lidi bez tahu na branku, pak si to vzala Praha a dala to nějaké advokátní kanceláři, pak se to vrátilo zpět Dopravnímu podniku.. Celou tu dobu z nějakého důvodu se všeobecně odmítalo jít cestou vyvlastnění. U nás se vyvlastňuje pro kdeco, ale u metra D pro mě nepochopitelně se o vyvlastnění vůbec odmítlo uvažovat.

MrMarkus
Host
MrMarkus

No protože to ani podle novelizace zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury v případě metra nejde, Dolínek a spol. bohužel vymysleli v zákoně nepoužitelný zmetek.

thegrid
Host
thegrid

Připomíná mi to „velmi výhodné smlouvy“ z 90. let na pronájem billboardů, nemovitostí a jiných na 30 let dopředu. :-/ Hřib se s tím nepárá mazánek.

MrMarkus
Host
MrMarkus

Nejsem zrovna fanoušek Pirátů, ale když si město nedokázalo pohlídat pozemky, tohle je ještě slušné řešení. V okolí metra stejně vždy nakonec zvítězí velmi těžká zástavba, pragmaticky jsem tak raději, když bude alespoň naplánována v souladu se stanicí metra. Problém mám s jinou věci. Hrdí představitelé města sami řekli, že zahájili stavbu linky D, prohlásili za ní už geologický průzkum. Pak se tedy jako daňový poplatník ptám, mají už zajištěné financování až do konce? Bylo by poněkud trapné stavbu přerušit a ve výsledku prodražit z důvodu chybějících financí a tím se vracím k tomu příspěvku na který reaguji, tam reálně… Číst vice »

Pražák
Host
Pražák

V tom máte pravdu. A další věc, která mě na tom vadí je to kudy ta linka povede. V podstatě se místo obsluhy velkých sídlišť na jihu kde žije několik desítek tisíc lidí a výstavba tam nadále probíhá a probíhat bude, staví metro pro Středočechy a ty desetitisíce Pražanů lidí budou zase odkázáni na autobusy a (snad) tramvaje, které je k tomu metru dopraví. Jen místo na Kačerov to bude na Nové dvory.

Partneři



CSCARGO
RSD