METRANS Rail pořizuje do všech lokomotiv „navigaci“ pro strojvedoucí
Podpis smlouvy o dodávce aplikace NavTrain pro METRANS Rail. Foto: METRANS Rail
Postupně má dojít k rozšíření aplikace i na německé tratě.
Postupně má dojít k rozšíření aplikace i na německé tratě.
Jezdï se s ní, velmi dobře, máme nový vetší tablet, v noci si snižím jas a jen občas mrknu a ujistím se. Bezvadně se Jizdní řád posouvá, a když dostanu OPčka tak si je tam zadám a nemusím na přejezdy myslet stejně tak PJ. Zvukové varováni na rychlost potvrdím a už neotravujeJen mi chybí aktuální rychlost podle gps, ty mechanický rychloměry jsou často nepřesný.
Záleži na stroji a na trati, na některých mi teď po aktualizaci, furt akorát hlásí, že není GPS signál, a jak je horší GPS, tak není problém, že kecá i o 200 metrů. Takže už vůbec bych tomu nevěřil, pokud by tam měla být aktuální rychlost, to stále raději ten mechanický rychloměr, byť nepřesný. O tom, jak to žere baterku škoda mluvit. Ale ano, pomocník to je jinak dobrý, ale musí se brát s rezervou (např Běchovice – Hostivař, či Újezd u Chocně – Chocně to celé smrskne do jednoho velkého maglajzu, v Přelouči zas při průjezdu prozmenu řve 50… Číst vice »
To jepravda, že jsou nepřesný, ale hlavní jsou ty co se registrují, ty zajímají DI v případě nějaké MU. GPS může být přesná, pokud má dobrý signál, ale formálně nic neznamená.
Na dráze se mění situace každou minutou ! Mě taky v autě trhá volantem hlídač pruhů, ikdyž mi tam končí D3 (je namalován jízdní pruh rovně a kužely jsem odkloněn) musím odbočit (sjet z dálnice) ! Zkrátka dočasné řešení = průser ! A o tom to je ….
Viděl jsem to u Carga a mě se to líbí. Pokud strojvedoucí nejezdí denně po stále stejné trati, ale je třeba letmo a má seznání více tratí, tak se mu to určitě hodí. Je to intuitivní, přehledné a 100x lepší než přežilý formát tabulek TTP.
Súhlas. Ono aj na cestách pomáha napríklad navigácia s online údajmi. Je to na ten užívateľský prínos lacné a dobré riešenie.
Super pomocník pro strojvedoucí – taky se mi to líbí
Kvůli vaší přezdívce není možno mlčet a je nutno vás upozornit, že správně česky se píše mNě se to líbí.
Do doby plného provozu pod ETCS jako jakási “ berlička“ budiž, když někdo třeba jede po trati , kde delší dobu nebyl a je nad jeho síly zkouknout před jízdou TTP. Jinak, a to se k tomu zde s vědomím toho , kdo vše za “ škodnou “ to čte , tuhle vymoženost nepouštím a nehodlám ani nadále. A ať mě někdo z “ hlav pomazaných“ vysvětlí , zda např. při jízdě pod ETCS L2 , má fíra kroutit hlavou doleva a hledat cosi v mapě , nebo dopředu na DMI. Ale jak říkám, pokud se vedení , odbory ,… Číst vice »
Jenže na tom NavTrainu ten oblouk a tu 30 právě uvidí.
A ty nemáš seznání nebo neumíš použít TTP ? A hlavně mě netvrď že jezdíš po celé ČR a nemůžeš znát každou trať..
A já někde tvrdím, že to potřebuji?
Mám seznání přes půl republiky a ano, umím použít TTP.
Nicméně pokud by se mě zaměstnavatel ptal, jestli to pořídít nebo ne, tak jsem pro.
Moc nechápu, proč proti tomu tak bojuješ, když to není o tvém zaměstnavateli a nutném používání.
Já proti tomu bojuji? Kde to čteš? Píšu pouze že to je pouze „berlička“ před zavedením ETCS, která možná někomu pomůže. Otazka kam že? Ono to totiž není žádné ani zabezpečovadlo ani nic co by zbavovalo strojvedoucí povinnosti řídit se návěstmi na trati, rozkazy o pomalých jízdách, výlukových stahovačkávách atd…(to tam vůbec není zpracované) Navíc když se ti změní trasa, jako nedávno se mě stalo před Kolínem a jedeš odklonem místo přes Velim trs Nbk pod stejným číslem, tak milá navigace najednou „oslepne“ a vzpamatuje se zas až u Poříčan Prý to byl vyjímečný případ, který se sice stal několika… Číst vice »
„Já proti tomu bojuji? Kde to čteš?“ Tady „Jinak, a to se k tomu zde s vědomím toho , kdo vše za “ škodnou “ to čte , tuhle vymoženost nepouštím a nehodlám ani nadále.“ „A nevím jak jsi přišel na to, že zaměstnavatel na nás netlačí to používat…“ Myšleno bylo to, že ten článek není o tom, že by někdo nutil navigaci používat. Mít tu navigaci na mašině, tak kde to znám i poslepu, tak jí nepoužiji, tam, kde jedu 2* do roka, nebo např. po dlouhé výluce, tak ano, např. teď Brno – Č. Třebová. A kdyby to… Číst vice »
Kdyby to měl ten co vysypal ty cisterny na pomalý jízdě, tak se mu to nestalo.
Prosím Vás, umíte s papírovou mapou? Předpokládám, že ano. Tak proč používáte v autě navigaci? 😀
> pokud nějaký “ pilot“ na lokáce neví že za lesem je oblouk a 30 , resp.zastávka…
Tak doufám, že jezdíš na nějaké krátké lokálce, kde znáš každý kámen. Pak ti opravdu NavTrain nepomůže…
Ty můžeš doufat v co chceš a čumět si třeba do deseti xichtosvítíčů, víš kde mě to je , ty velkoplošnej panele .
Proč se zase chováš jak piča???
Šuláku, ty jsi šulín.. Máš něco k věci?
Pánové, běžte si povídat OBA laskavě někam jinam. Berte to jako poslední varování.
Je zajímavé, že se vždy najdou pokřivenci, kteří odmítají dobrou věc, jenom protože je nová. Obzvláště zarážející je odmítání věcí, které mohou zachraňovat i životy. Kreténismus, který některým velí, aby proti životy zachraňující novince šli bojovat veřejně, je ale jev, proti kterému je nutno aktivně bojovat.
Nu, leckdo ji (teď obecně, ne zde) odmítá, protože může přinést i zhoršení, zvýšení závislosti bez možnosti to snazším způsobem „obejít“ atp. A specifikem jsou lidé jedoucí třeba podle navigace úplně slepě, čímž naopak začínají životy ohrožovat. Chce to užívat vždy přiměřeně, což je zrovna zde snad splněno.
Myslíš jistě ETCS (ten život zachraňující) .
Určitě ne nějaká navigace bez dopadu do řízení.
Aneb si fakt myslíš že navigace je nějaký zabezpečovač?
Když jedeš pod ETCS, tak určitě zíráš do tabletu na navigaci, jo?
V Čechách asi fajn, ale v Německu stačí EBuLA ne ?
Opravte mě, pokud se mýlím. Jestli to dobře chápu, tak tento jejich „zázrak“ je jednoduchý prográmek, který přechroustá textový soubor a namísto všech jeho řádků zobrazí jen aktuální, podle kilometrické polohy.
Kolik to stálo, prosím pěkně? Vždyť celá ta sláva je v rozsahu studentské semestrální práce 1. ročníku VŠ.
Mýlíš se…
Kolik jste toho v životě naprogramoval? Che, semestrální práce.
Zobrazuje to interaktivně v mapě podobně jako navigace, proto se tak tomu hantýrkou říká.
Taky existuje Google: https://navsuite.cz/navtrain/
OK, tak bakalářka. Chápu, že od mých školních let se nároky poněkud snížily.
A že si to v rámci bakalářky nenaprogramoval?
To už ani není vtipný a zjevné je, že programování vůbec nerozumíte. Čím víc o tom nevíte, tím víc máte pocit, že to je snadné. https://cs.wikipedia.org/wiki/Dunning%C5%AFv%E2%80%93Kruger%C5%AFv_efekt
Programuji od 12 let, přes 20 let se tím živím. To je překvapení, že?
Vhledem k tomu jaké plácáte nesmysly ohledně zhodnocení funkcionality, upřímně doufám, že mě taháte za fusekli.
Nebudeš ty Fýra?
Vůbec nevíš, o co jde, ale naprosto přesně víš, že je to jednoduchý a dnešní studenti jsou blbí. Fascinující úsudek.
Bohužel u lidí, kteří mají rádi dřívbylolíp, jde o naprosto normální úsudek. Co na tom, že je zcela vadný.
Došlo trochu k nedorozumnění. Primárně mi šlo o to, že takováhle aplikace už mohla vzniknout dávno, namísto toho, aby fírové dostávali to příšerné lejstro.
Viděl jste to vůbec v reálu a nebo kritizujeme něco o čem nemáte ani poneti?
Nepracuji na dráze, vycházím jen z toho, co lze snadno dohledat. Vidím akorát jednoduché zpracování textových dat a skoro celý zbytek jede přes API třetích stran.
Proč asi API existují? Každý se jim vyhne a bude na Androidu nebo čem psát v assebleru vykreslení každého pixelu, aby to pokud možno na jiném tabletu nebo po update systému nešlo nebo psal něco na co je knihovna. Fakt logické. Tohle není Atari ani mikrokontrolér, ale aplikace na „těžkotonážním“ systému.
Většina dat jsou jen dlouhé tabulky.
V rámci semestrální práce uděláte tak TODO list, kalkulačku co nepočítá úplně nejlépe 😃 , nějakou jednoduchou hru jako lodě, hada, logickou textovku (cokoliv s minimem grafiky) apod.
Toho zvládne ďaleko viac, ale hlavne v tomto prípade je tá aplikácia a prezentácia dát tak 10% práce. Ale hlavne že Vy máte tzv. „jasno“.
Tak dáme něco jednoduchého:
cd /tmp/data ; rm -f *
Co je tam špatně a proč. Odpoví prosím jenom náš arbitr.
Měl jsi možnost přijít s lepší nabídkou.
9.9. >>2019<< (!!!)
"…přespříští týden má na toto téma proběhnout první velké jednání mezi dopravci, SŽDC, zástupci strojvedoucích a společností ČD – Informační systémy, která aplikaci připravuje." Zde na webu…
Možná i tohle je důkaz pružnosti tuzemské železnice a i jeden z důvodů úpadku přepravních výkonů jako celku… 🤷
Ještě by to chtělo appku na stahovačky, když je Správa do ETCS nehodlá zadávat. ETCS to umí… 🙁
A nebude v tom „kokpitu“ už poněkud přeplněno? Obojí současně se na obrazovku jednoho tabletu asi použitelným způsobem nevejde.
No bude, lepší by ale bylo udělat v nich pořádný jarní úklid (jednotná fáze).
ETCS umí jen pevné stahovačky (pod které můžeme zahrnout i Sedlářovy koule). Podmíněné ale neumí a bohužel neumí ani spustit stahovací sekvenci s tím, že u nesvítící stahovačky by ji fíra mohl manuálně zrušit.
Takže je otázkou, co je lepší.
SŽ hodlá, přečtěte si SŽ TSI CCS MP1. Jen to nejde na lusknutí 🙂
?
Systém už používá ČD Cargo
A jak pružně se třeba naučili vaši kolegové strojvedoucí z ČD obsluhovat Mirel???
Někteří i po 10 letech ježdění s nim zažívají hrůzu, a přitom nejde o nic složitého. Děkuji za odpověď.
V drtivé většině nevidím problém. Jako cestující jezdím vlakem každý druhý den. Co konkrétně máte na mysli?
Kteří „někteří“ , zažívají tu hrůzu? Vy s těmi některými jezdíte na stanovišti a pozorujete to ? Já takové neznám a jezdíme na Panterech, Vectronech, Sharcích bez hrůzy.
Naprostý blábol. Tečka.
Úpadek je způsoben především systémovými nedostatky ve státním či krajském plánování samotné dopravní infrastruktury. To si neplánují jednotlivé obory, to plánuje námi zvolená správa. Mimochodem, samotné zavádění technických novinek vyšší podíl (ten je podstatnější než samotný výkon, jejž je efektivní držet co nejníže) nezajistí; pokud tyto navíc přepravu komplikuji, mohou naopak uškodit – viz poruchy zařízení a dlouhé odstávky.
Je to len detail, ale opäť je prevzatý nezmysel o počte prenajatých rušňov. Počet Traxx AC3 a MS2 je sčítaný dokopy a chýbajú uvedené dva Vectrony od RailPool a CargoUnit.
Jen detail, takto byl tento údaj autorizován před měsícem přímo Metransem.
No a preto píšem znova, on je totiž špatný čo potvrdil v diskusii pod tým článkom aj pán Šimral.
To je problém komunikace Metransu. Každopádně tento odstavec jde pryč.
Jako by to nebylo jedno. Tohle není článek o tom, jaké různé lokomotivy MTR má a kolik od kterého typu.
Je a preto som napísal, že je to len detail, ktorý sa ale znova opakuje.
Aktivní blbec je horší než třídní nepřítel.
A změní to něco?
Ještě jste zapomněl, že tam chybí Herkules 761.102.
za 200 metrů otočte se zpět …
Jestli od toho čekají, že jim výrazně klesne to,kdy vlak špatně odbočí a nebo nedej bože bude misi zpět couvat na křižovatku tratí, tak budou management čekat pěkné odměny!
To my horší strojvedoucí od konkurence používáme selský rozum a stačí nám to.
Tahle apka je dobrá hlavně tam, kde SŽ chystá na strojvedoucí pasti jako například u Mariánských Lázní.
Ale u soudu tuhle větu raději neříkejte.
Tak například BF Logistics se zajímá o koupi také, vy horší strojvedoucí…. Přijde mi, že to nikdo neviděl, ale je potřeba to šmahem odsoudit.
A je to vidět. Nejlépe do první velké hromady, pak dotyčný strojvedoucí potichu přemýšlí nad tím, jestli nešlo udělat něco lépe. Ale už je pozdě, probíhá vyšetřování na policii, pak jde milý strojvedoucí k soudu a jeho právník se snaží uhrát co nejmenší flastr. Obvykle to skončí několikaletým zákazem výkonu povolání a podmíněným trestem. Někdy i nepodmíněným, takže je rozhodně lepší nedělat ramena.
Každý je hrdina, do prvního průseru.