Metrans má první vectron, vyjede do dvou týdnů
Siemens Vectron MS pro Metrans. Foto: Petr Šimral
Jeden ze tří největších železničních nákladních dopravců v Česku zařazuje po desítkách lokomotiv od Bombardieru poprvé do své flotily lokomotivu
Docela se divím že po tolika Traxxech od Bombardieru kupují najednou Siemensácké loko. Žeby nějaká nespokojenost, či lepší cena? Třeba nám to tu pan Šimral objasní.Byl bych za to rád. Děkuji
Ono je to poměrně jednoduché. TRAXX MS2e je výběhovým typem a bylo možno koupit již jen poslední sérii. TRAXX MS3 je na druhou stranu zatím nevyzkoušenou řadou lokomotiv.
Tedy byla nutná změna buď letos nebo příští rok. A VECTRON je vyzkoušený typ lokomotiv jezdící relativně bez problémů, jako byl v roce 2013 TRAXX MS2e, když byl VECTRON ještě neschváleným typem v ČR a SK. .
Diky za vysvětlení. V tomto případě tedy rozumné rozhodnutí 👍
To mi vážně hlava nebere.Všichni soukromí nákladní dopraci mají prakticky nové lokomotivy(což jim samozřejmě přeji).
A my u ČD Carga(relativně pořád největšího nákl.dopravce) jezdíme s rachotinama typu 122,123,šestikolák,hrbatá…a pod,které dávno mají být na pohřebišti dějin.Pokud k nám jednou za uherský rok do Ostravy dorazí Vectron,tak je to sláva,že málem natahují červené koberce.Buď soukromníci umí lépe hospodařit nebo se na Cargu kurevsky krade.Spíše bych se přikláněl k té druhé možnosti.
Co si o tom myslíte ostratní?Děkuji za názory:-)
S tím kancelářským aparátem u CDC to jinak nebude.
Hrbatých si bohužel užijete ještě dost… I do řady 130 se počítá s instalací ETCS…
Ach jo.
Proč ten povzdech?. Zas tak fajn ty loko nejsou.Jako za sucha to odveze nádraží. Za sebe ale můžu říct,že v tomhle počasí (rosa,voda)zlatá 121-3. Vždyť ta popelnice z Mnichova uvidí bouřkový mrak a je v zadeli,písek to fakt nezachrání(vyzkoušeno),má pátou změnu SW a furt neumí čistou EDB👎☹️Sám jsem zvědavý co na to chlapy z MTR.
Co je to „čistá EDB“??? 🤔
Čistá EDB je pouze do odporníku,loko nerekuperuje.Stačí to takhle?🤗
Podle starších příspěvků zde diskutujících se s ETCS počítá dokonce i na 123,což si také představit moc nedovedu/ a moc tomu nevěřím/ Údajně jsou problémy i s dosazováním ETCS i na 16x-36x.
Fšeci kradnú
Já si myslím, že na to mají vliv dva faktory: 1) Cargo ty lokomotivy historicky má, ostatní dopravci mají omezené možnosti, jak výhodně přijít ke starým vozidlům, a 2) zatímco se 122 neodvezete kontejnery do Hamburku, na řadu výkonů v rámci ČR a SR, které Cargo dělá, prostě stačí a proto není potřeba pořizovat nové.
…ano, svým způsobem je pro „soukromé dopravce“ asi výhodou, že typicky právě ty lokomotivy II. generace (ř. 16x/36x) vesměs nemají, protože teď nemusí řešit dilema, jestli je ještě rekonstruovat (zejména kvůli náhradním dílům a v případě SS-mašin i z důvodu plánované konverze) a vybavovat (za těžké prachy) ETCS. Zase tak staré a nevyužitelné přeci jen ještě nejsou, avšak ty potřebné úpravy zrovna levné také nejsou…
Bohužel, tak to u státních a polostátních institucí bývá. První jsou „odvody“ potřebným, pak odměny aparátu, pak všimné spřáteleným společnostem při dodávkách materiálu a služeb a na odměny zaměstnanců a modernizace již toho moc nezbývá.
Nová lok. stojí hromadu peněz a řada 122 adt. vydělává taky a nemusí se už splácet.
Tak první Traxx MS3 pro ČDC se vyrábí. Budejich zatímdeset a maximálně 50. Noa spíš bych očekával postupný přesun nepotřebných 163 ke cargu
Který už koneckonců začal….
No u ČD těch pomalých 163 taky už moc nezbývá,a dost se jich stále u osobní dopravy uživí například kolem HK,kde ty rychlé 162 nemají vzhledem k tratovým rychlostem moc uplatnění
„Pomalých 163 u ČD moc nezbývá“ – tak kolem 40 jich ještě je.
Nebude to třeba tím, že soukromí dopravci tohohle typu prostě stroje typu 121 122 či 130 nemají? Pochybuju například, že si ČDC může dovolit šmahem se zbavit například Hrbatých. Dalším důvodem popisovaného stavu je fakt, že jsou prostě Hrbaté v Ostravě doma a máme široko daleko kolem 3 kV=.
K podobnému závěru můžete dojít i srovnáním EPH a ČEZ :-(. Jak má v něčem pracky stát, tak to stojí za h—o.
Čd Cargo kupuje 40 traxxů 3 má Vectrony ,dále Bizony, 744 modernizuje 742 a uvažuje o koupi dalších těžkých nových dieselů
Vectronu má CDC 12.
Tak to je už luxusní flotila