Metrans chce investovat do terminálu ve skladu paliv v Bavorsku
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Metransu. Pramen: Siemens Mobility
Skladiště v Kraillingu v minulosti využívala Česká republika k uskladnění svých strategických rezerv.
Podle všeho terminál není jediné co by mělo následovat, udájně se chystá celkem veliká expanze v ČR i zahraničí
Do dvou let by měl Metrans expandovat a zvyšit stůj vozový pak cca o 100% (pokud bereme že má aktualně cca 80 elektrických loko)
Hmm. Třeba zbyde i na myčku.
Myčka snad již letos…
Omlouváme se, samotné nás to štve, ale dokud není dostatečný počet vozidel, které se myjí podle ekologických pravidel, tak nevychází ekonomika…
A kde sa umývajú doteraz ak sa smiem spýtať? Lebo síce špinavé chodia, ale myčku predsa len čas od času navštevujú. Dik za prípadnú odpoveď.
Myjí se v ekologických myčkách, například u ONJ Praha, ale tam je výluka od února do dubna a současně není tam pro nás dostatečná kapacita.
Dik za odpoveď. V nadväznosti ešte na predošlý komentár, čo je to dostatočný počet vozidiel na umývanie? Nebudú kapacity myčky prípadne ponúkané aj externým subjektom, ktoré by tieto počty vedeli dopĺňať?
Pane Avlaky. Trošičku rozumu…
Zvýšit lokomotivní park za dva roky by znamenalo „zpracovat dodávku cca 80 lokomotiv“ a “ 4000 vozů“. To by bylo zcela nereálné i u dopravce rozsahu ČDC nebo DB Cargo…
Takže to, co píšete se zcela jistě nestane. Není na to kapacita lokomotivek a ani vagónek.
Jak jsem psal: Podle všeho
Není to oficiální informace, ale z více stran jsem slyšel ze tech 80 lokomotiv do dvou let má přibýt
Já nic takového neslyšel…
Nevím proč, ale myslel jsem si, že Metrans je česká firma. A teď čtu, že jí vlastní německá firma. Nebo to byla česká firma a pak jí prodali? Nevíte někdo?
tohle uvazovani co je ceska vs. jina firma je velmi pozoruhodne. resite to i na urovni okresu nebo obci?
Tam se snad projevuje odnášení zisků do jiné vlády?
zisk si snad kazdy muze odnest kam chce, ne?
Národní socialisté letící na dovolenou do Chorvatska samozřejmě prohlásí že ne, že majetek má přpadnout státu, než aby byl vyvezen.
Obec tím přihchází o DPH, které by se zaplatilo, kdyby se zboží prodávalo jen v sídle firmy. Takže firmu raději zaříznout, než aby exportovala.
Takový přístup používají v Rusku a pak se vztekají, že tam je bída s nouzí.
Rozpoctove urceni dani upravilo rozdelovani casti DPH mezi obce, ted se to pocita tusim z prumeru, nejde to primo obci kde ma firma sidlo.
Odnest zisk si muzete kam chcete, cesky subjekt, zaplati dan ze zisku v CR. Jediny rozdil je, ze majitel pokud je to ceska osoba, ho „znovu“ zdani v CR, ale neni to ani zdaleka takova cast jak si vetsina u nas mysli. Dulezitejsi jsou odvody za zamestnance, DPH atd.
To je takové to uvažování „to bylo naše, ale ONI to prodali cizákům“.
To je takové to uvažování koloniálního poskoka. 🤷🏾♂️
Je to uplne normalni dotaz na majitele. Nevim, co na tom nechapete. Obec a okres nemaji majitele.
tak to mysleno nebylo, spis jestli pan hlida zda firma patri treba nekomu z jeho vesnice.
Pozoruhodné? Dejme tomu. Je dobré věnovat pozornost tomu, co se myslí tím česká. Sídlo? Majitelé s českým občanstvím? Vlastnění českymi majiteli přes Kyperskou firmu? Nebo že ve firmě pracují převážně Češi? Nebo že základ firmy je v Česku a její montovna v Asii? Nebo že výzkum a vývoj ve firmě dělají Češi?
Aha!
Já považuji za výhodné, aby v Česku byla firma buď celá, nebo ta část, která má výzkum a vývoj plus zákaznický servis od A do Z.
Ekonomové tvrdí, že Česko potřebuje maximální podíl firem s celou přidanou hodnotou produktů. Čímž si vytvoří největší možný zisk.
Je to česká, původně ještě československá, akciovka, mající dnes jako akcionáře německo firmu HHLA.
METRANS je v principu „česká firma“ asi stejně jako mladoboleslavská Škodovka…
Celé vedení včetně logistického konceptu je v ČR, většina zaměstnanců je v ČR (METRANS a.s., METRANS Rail s.r.o., METRANS DYKO Rail Repair Shop s.r.o.), daně platíme v ČR. A ano, majitelem je skupina HHLA Hamburk, zjednodušeně Svobodné město Hamburk.
Neví tu někdo zasvěcený jak to vypadá s terminálem v ČT? Nedávno jsem jel kolem a přibyl tam čtvrtý jeřáb. pamatuji si že byly tři a prý se to má ještě zdvojnásobit …. Čeká se na zahájení rekonstrukce uzlu ?
Ano, přibyl jeden jeřáb pro rychlejší nakládku a vykládku vlaků. Za pár let by měl vyrůst další terminál MTR hned vedle současného.
Terminál v ČT bude již brzy rozšířen o terminál CETR II. Maluje se, projednává se.
Super, jen tak dál :-).