Městským dopravním podnikům chybí 500 řidičů po celé republice

Trolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPOTrolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPO

Průměrný věk řidiče MHD se pohybuje mezi 47 a 50 let, řada z nich je v důchodovém věku.

Zpět na článek
102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš679.2

Víte co? Já mám takový pocit, že raději budu zticha a nebudu se už k ničemu vyjadřovat. Vždycky když něco vyslovím tak se to stane :-(.
Dnes:
Řetězová nehoda po nárazu autobusu na Českobudějovicku, čtyři zranění

Jindřich

Prvně nábor, to jsou sliby, takové ty náborové kecy, jak je to bezvadně bezvadné.
Pak realita běžného provozu versus mzda a realita chování cestujících a zaměstnavatele.
Pak do cca čtyř let úvazku – jsou pryč celé kurzy , těch původních nadšenců do MHD.
A to se přidává novým řidičům, na úkor letitých zaměstnanců, kteří si za 30, 40 let v MHD odrovnali své zdraví, na šílených přesčasech, ve stovkách hodin navíc ročně.
Asi tak.

Frantík

Klidně bych to dělal, ale studuji VŠ a myslím si, že mám na víc (peněž)…

PetrH

Když voliči nechtějí platit, to je pak těžké. To asi jezdit nebudou.

Radek Tuček

Dopravu čekají krušné časy,25%řidičů je ve věku těsně před důchodem.
Potom nákladní i autobusová doprava zkolabuje.
Všechno je to o penězích,pracovním prostředí a pracovních podmínkách.
Platit řidičovi 30000hrubého je výsměch a cesta do pekla,za tu odpovědnost a těžkou práci.
Kde jsou ty chytré poučky starého Klause,že když je něčeho málo,stačí více zaplatit a trh to vyřeší ?

Radek Tuček

Nedostatek řidičů

slsp

Dobre, a teda dajme uplne bokom prachy a pozrime sa na ine faktory: – mame aspon trochu slusny a udrziavany vozovy park, alebo tych ludi usadzame do drnciacej socky v holobyte, ktora pri kazdom nastartovani spusti diskoteku chybovych hlaseni? – mame aspon trochu v ramci moznosti humanne sichty, alebo im nakladame sejdre do deviatej vecer a rano potom nastup o pol stvrtej? – daju sa grafikony realne vyjazdit alebo ten clovek cely den s vyplazenym jazykom lieta ako mokra handra, len aby dohnal meskanie? – mame dostatocnu kapacitu obratisk, alebo bus pride na konecnu a zisti, ze to nema kde… Číst vice »

Michal O

A kdy se dopravní podniky naučí platit?

Tomáš679.2

Až se naučí platit cestující?

honza

A ted si vemte, ze kdyby se zmenila legislativa a karta ridice do tachografu byla povinna u vsech a nasledne kontrolovana doba prace, tak tech ridicu chybi mnohem vice!!!! Vsichni, vcetne statu, vedi, kolik ridici budu musi bouchat hodin aby si vydelali. Krome smlouvy na HPP plno jinych na DPP ci DPC (samozrejme na jinou funkci), plnk jizd za premie apod. Vzdyt si vemte napriklad ruzne vyluky, rano vidite ridice busu jet ve ctyry rano za prvni vlak a zatahuje v dobe posledniho vlaku, takze kolikrat 20h nonstop rizeni. Nebo napriklad plno dopravcu pod Ropidem u nas v Praze, stejnyho… Číst vice »

Arthur

Na tohle tlačí v rámci EU dlouhodobě Německo, zatím se mu přesvědčit další státy.

Hara_Pes

Ale taky to tam pak tak vypadá. Tisíce odreknutych spojů, jak vlaky tak autobusy, denně.

pedro74

Rád bych před důchodem šel dělat tuto profesi, ale sorryjako:
– u nás je jen zoufalství zvané Arriva
– ŘP a profesák stojí moc a není jistota návratnosti investice
– nemohu si vybrat směny (ranní od 3 ani střídavě R/O směny nemám zapotřebí dělat)
– platy jsou zvlášť od začátku, tj. kurzu na ŘP víc než nepoužitelné

Pepas

Rp vam proplati urad prace. Nekteri dopravci vam i proplati dojizdeni. Zkuste koukat i mimo kraj.

Jarda V.

Přiložím příklad z reality, bydlím co by kamenem dohodil od Budějovic ve strojní firmě kde nástupní plat pro čerstvé vyučeného je takřka totožný s tím co nabízí Dopravní podnik který musí požadovat tuším 21 let Déčko, profesak, ochotu vstávat ve tři ráno, noční dvanáctky a být normální. Takže v tomto ohledu si myslím že těch 33 je při nástupu málo.

Martin Peterka

Nemám lidi = musím nabídnout víc peněz. Pořád nemám lidi = musím nabídnout ještě víc peněz. To vážně někdo 30 let od revoluce pořád ještě nechápe, jak funguje kapitalismus?

lsp

Ono tak jednoduché to asi nebude, že.

Daniel Bečvář

Pro drtivou většinu lidí je při výběru zaměstnání výše platu stále tím nejdůležitějším faktorem, takže většinou to tak jednoduché je.

Asd

Dovolím si Vám oponovat. Spousta lidí řeší takové věci jako pracovní podmínky, kolektiv, náplň práce, prestiž atd. Takže dost lidí jde dělat něco jiného než řidiče v MHD.

Tomáš679.2

Nebude, protože jsou lidé co by překousli plat, ale vysoká míra zodpovědnosti za zdraví či životy osob by pro ně byla nepřekonatelnou překážkou. To jestli lidi doveze živé a zdravé totiž není jen v jeho rukách, ale závisí to také na ostatních účastnících silničního provozu.

Michal O

Právě že bude.

rozinka

A jak je to tedy složité?

martin749

Jenže kapitalismus funguje tak, že musí být z čeho nabízet, tedy musí být příjmy. A dokud se na HD bude nahlížet jen jako na doplněk dopravy a socku, tak pořád nebude z čeho.

Asd

Tak to si myslím že v blízké budoucnosti nebude problém. Doufám že UP již ve velkém připravuje rekvalifikační kurzy.

Pepa z depa

Bohužel o tu práci nemá skoro nikdo zájem

Asd

O to více by měli zapracovat ÚP. Už dnes je spousta profesí, která jsou doménou cizinců neb se do nich moc našincům nechce.

Jiří Kocurek

Tak se podívejte do novin, jaké titulky tam jsou a jaká se vede rétorika na adresu řidičů.
Kolik cyklistů se urazí, když jim řeknete, že jsou podle zákona řidiči nemotorového vozidla…

Asd

Tak to s Vámi souhlasím. Kdysi byl řidič někdo. Bylo to respektované a vážené povolání. Navíc mnoho kluků odcházelo z vojny s řidičákem v kapse. Dnes to žádné terno není a proto to vypadá jak vypadá.

Tomáš679.2

Ano, prošel jsem si zprávy za víkend a titulek o nehodě v Litvínově mi dokonale podtrhl můj názor na to, že bych to nešel dělat ani za zlaté prase, které by každý měsíc mělo 3 zlatá selata.

Vamid

Pro koho? Nezaměstnanost je minimální

Asd

Máme tu několik set občanů Ukrajiny kteří jsou v současné době na up. To by byl čert aby se mezi nimi nenašlo 500 lidí co by byli schopní řídit.

Tomáš679.2

Rekvalifikační kurzy? No potěš. To pak budou na silnice posíláni i ti lidé co tu práci dělat nechtějí a nemají k řízení vztah či vlohy.

Zdeněk Fila

Řešení je jediné a celkem jednoduché. Přidávat peníze tak dlouho až bude toto zaměstnání zase zajímavé. Ale to by stálo peníze tak zase nic.

Tom

Přesně jak píšete. S nadsázkou odpovědnost pilota a plat prodavačky vlašského salátu. Jsem také podnikatel a je to jednoduché. Když nemohu na nějakou pozici někoho sehnat, tak musím nabídnout větší mzdu a to i v případě, že budu muset zdražit produkt. Jelikož levný ho prostě nejsem schopen dodat. Zároveň si také myslím, že DP využívají u starších řidičů toho, že jsou v jejich firmě zvyklí, nechtějí měnit práci a často jsou ochotní pomoci zaměstnavatelům ve svízelných situacích. Kdyby si všichni uvědomili, že při činnosti řidičů autobusů, s jejich pracovní dobou a životosprávou, by žádné přesčasy dělat neměli, pokud si chtějí… Číst vice »

LiborV

V mnohém souhlasím se zvyšováním mezd s Tomem. Přesto si přidám své obvyklé, že od určité úrovně výplaty se lidé rozhodují i podle pracovních podmínek. Jde hodně o podobu směn nebo turnusů, sociální zázemí (wc k dispozici, kde si ohřát oběd), chování vedoucích, technický stav vozu, podmínky v kabině řidiče… Je prozkoumání, že u určitých zájemců o profesi rozhodnou i podmínky k práci. Z mé zkušenosti je tohle důležité pro mladší zaměstnance a hlavně ženy (jsou ochotné často pracovat intenzivně a pak mít delší volno v týdnu, pravidelné střídání směn apod.)

Tomáš679.2

Začal jte zodpovědností versus plat, ale ta odpovědnost se z toh nějak vytratila. Jak jsem napsal výše. Pokud by vše záviselo jen na řidiči, jeho schopnostech atd. bylo by to o něčem jiném, Dokud nebudou ostatní řidiči konfrontováni s tím,že jim za dopravní nehodu s autobusem nebudou hrozit vysoké tresty nikam se nedosta

Tomáš679.2

neme

K.S.

A opět, jen a pouze touha trestat… Že máme silniční síť zhusta nevyhovující je Vám asi jedno.

Tomáš679.2

Vážený. Kvalita silniční sítě je věc jedna a chování lidí věc druhá. Osobně jezdím převážně okresky a minimálně dálnice.Přijde Vám, že by silnice 32 Okřínek-Choťánky byla nevyhovující? Naopak a právě proto si na takových silnicích lidé dovolí více než je zdrávo. Dokud budu potkávat lidi co předjíždějí tak, že kvůli nim budu muset v lepším případě sundavat nohu z plynu a v horším případě brzdit (pokud pojede proti) nebo pokud budu muset sundavat nohu z plynu či brzdit a uhýbat ke krajnici (pokud budu předjížděn v moment, kdy v protisměru pojede jiné vozidlo), aby ten svůj neuvážený předjížděcí manévr vůbec… Číst vice »

Tomáš679.2

A ještě jedna věc. Pokud mě někdo na okresce dojede a já budu mít na tachometru 90km/h a jemu se to bude zdát málo, protože silnice bude široká a rovná jak mlat ať si jede pokud chce. Obvykle jsem rád pokud mi takový zmizí z dohledu. Ovšem nemůže počítat s tím, že pokud pojedou v protisměru jiná vozidla budu zajíždět ke krajnici a dělat mu místo. Ani náhodou. Ovšem pokud bude silnice volná rád mu bliknu pravým, že má volno. Nepřísluší mi nikoho vychovávat, protože od toho je policie a trest má výchovný charakter. Ale máte pravdu. I já bych… Číst vice »

Frantík

Neříkám, že by to bylo „levnější“, než třeba postavení nových kolejí nebo VRT, ale rozhodně by to bylo jednodušší (nimby) a výsledek by byl vidět velmi rychle.

Jiří Kocurek

Obávám se, že VRT problémy MHD nevyřeší, spíš naopak: Více lidí využije MHD, tudíž nároky na MHD vzrostou.

Zbyněk

Opakujii zas a znova, jsou to jenom slova. Vyčerpaní řidiči, to jsou ti časuvzdorní dříči. Jezdí pořád dokola a šéf z nich pořád dělá tažného vola, za stopade na hodinu, vymetají jakoukoli špínu a když už ji vymetou, setkají se s odvetou. Od lidí či od podniku, dostavají jenom bídu. Ať už je to buď jak buď, važme si jich skloňme trup. Buďme k sobě a k nim milý, aby všichni s nimi rádi jezdili, do práce či na vodu, utvořme jim pohodu!

Tomáš679.2

Mít na hlavě tak smeknu. Autobus respektuji. Jak na úzkých silnicích kdy je obtížné se vyhnout , křižovatkách (autobus potřebuje při odbočování více místa a najetí jiného vozidla až k hranici křižovatky mu přidělává starosti…) tak při výjezdu ze zastávky. Prostě je respektuji a beru na ně ohled a snažím se jim tu práci zjednodušit. Jen mi občas vadí dálkaři co člověka dovedou na okresce mimo obec tlačit před sebou na maximální hranici povolené rychlosti.

Asd

Nedivte se jim. Pokud nepřijedou včas tak jsou na tom biti. Každý slušný řidič v takové situaci buď přidá nebo uhne tak, aby jej ten autobus mohl v klidu a bezpečně předjet.

Tomáš679.2

Asi tedy nejsem slušný řidič pokud ctím nejvyšší povolenou rychlost a jen proto, že se mi někdo tlačí na zadek nebudu zrychlovat (pokud to budou modrý majáky a nebude zbytí k uvolnění průjezdu je to jiná). Pak mi tam z příkopu skočí srna, dojde ke střetu, bude se řešit brzdná dráha a rychlost mého vozidla….ne, za to mi to nestojí. Ale jak jsem napsal jinde v tomto vláknu. Ať dodržuje bezpečnou vzdálenost a já si ho v zrcátku ohlídám a pokud uvidím, že má potřebu mě předjet tak mu bliknu až bude mít volno a může jet. Ale až bude… Číst vice »

Honza

Mladý (kluci) to dělat nechtějí. K tomu musí mít člověk takový předpoklady, jako snášet teplo, zimu, smrady, vřískání harantů, remcání seniorů, blbý kecy puberťáků, žvejkačky, tatranky, ohryzky, zvratky, uzavírky, objížďky, závady na všem možném, hustej provoz (cyklisti, mopedisti, rozvozáci žrádla…), plnej močák, plnej kaďák a pak brzký příchody a pozdní návraty. Kdysi si kluci vozili papíry na velký auta z vojny, dneska je tahle generace před důchodem. Dneska ty papíry stojí raketu a až na velký DP to nikdo uchazečům nezaplatí. Takže drazí dopravci, chcete řidiče? Mladý, zdravý, perspektivní? Tak plaťte! 40 dostane mladej uchazeč v kanclu, tak se předveďte… Číst vice »

Tomáš679.2

Hezký výčet aneb „Řidič, ten tvrdej chleba má“

Poky

Ono je to jednoduchý za 145-150 na hodinu hrubého prostě nikdo moc jezdit nechce . Sám jezdím na MHD a přemýšlím že se na to u nás se změnou dopravce která přijde na začátku roku vyseru. Protože být v práci každý měsíc skoro 300h je na palici a ve 27 letech bych si toho času chtěl užívat víc než jen sedět za volantem

Codycheck

Celým problém je státní správa a jejich platové tabulky.

Přece není možné aby řidič autobusu s výučním listem bral víc než sekretářka s maturitou. Ale je to možné a pro chod firmy dokonce nutné.

A dokud toto vedení dopravních podniků nepochopí, situace se nezmění.

Jan

Proč to není možné? Něco jiného je řidič rozvážkové služby a něco jiného řidič, který má na starost bezpečnost desítek lidí v jeho voze, musí stíhat jízdní řád, je pečlivě kontrolován, jestli dodržuje všechny předpisy a pravidla, a často nastupuje do práce uprostřed noci nebo v noci končí. Sekretářka si většinu dne prosedí v kanceláři, odpoledne má jisté že jde domů, a nával práce má akorát před uzávěrkou.

Honza

A když něco pose*e, tak zmáčkne backspace a v pohodě se jede dál. To jaksi u šoféra nejde.

Tomáš679.2

Jé, co by za tohle někteří řidiči jistě dali mít tu možnost zmáčknout jako na VHS přehrávači tlačítko REW. Snad víte co tím myslím.

Codycheck

Ale tak to uvažují ve všech vedení dopravních podniků, české pošty i kompletně celé státní správy a na to jsem chtěl poukázat.
To je právě přežitek úředníků, že být úředník musí mít automaticky větší peníze než obyčejný řidič.
Ale, že právě DOPRAVNÍ je slovo, co ta firma dělá a z čeho má zisk a že je nutné mít řidiče, kteří nebudou muset řešit svojí finanční situaci, že budou jezdit 300 hodin v měsíci.

A celé je to postavené na hlavu. Chci aby lidé jezdili MHD, ale nemám řidiče, poněvadž jim nezaplatím odpovídající mzdu

🙂

Frantík

Já si myslím, že to pisatel myslel následovně:

„Stát podle tabulek říká, že ‚přece není možné aby řidič autobusu s výučním listem bral víc než sekretářka s maturitou‘ , ale v reálu to možné je a pro chod firmy dokonce nutné“

Kubrt

A proč to není možné? Když je někoho (třeba řidičů) málo, musí se lákat na mzdu. Lidí se schopností dělat sekretářku je relativně hodně, i když samozřejmě je sekretářka a sekretářka, jako ostatně v každé profesi.
Problém tabulek a státní správy není u sekretářek, ale u kvalifikovaných odborníků, které státní sektor neumí zaplatit (a pak si stěžujeme, že ŘSD, SŽ a další nefungují).
Není důvod, proč by schopný řemeslník si neměl vydělat vysoce nadprůměrně – pokud je jeho práce tak dobrá a je o ní takový zájem, nechť si vydělá víc než člověk s vyšším vzděláním.

Y.K.

Tento problém stejně není primárně o platech. Je to o generační změně a komfortu. Nalákat nové lidi do „dělnických“ profesí s náročným denním režimem je prostě problém a lidi budou klidně dělat i za míň, když nebudou muset na šejdr nebo ve 3h ráno vyrazit do práce.

Tomáš Tichý

A proto začínám uvažovat odchod ze státní správy s hluboce podprůměrným platek, k řízení autobusu, kde je nabízen skoro průměrný plat. Pořád čtu jak jsou ve státní správě vysoké platy, ale osobně nikdo v mém okolí nedosahuje průměru.

Kebab

To bohužel platí všude. Pořád například čteme, jak mají zdravotní sestry nebo učitelé zbytečně moc peněz. Realita je taková, že sestra musí v tom špitále prakticky bydlet, aby se “svému” průměru aspoň přiblížila a pedagogům nepomůže ani to. Prý 47 590,-Kč… Po téměř 30 letech praxe si ten jejich průměr vydělte dvěma a přidejte pár jednotek tisíc navrch a vítejte v realitě. Vidím to v rodině. A pak se hrozně divíme, že nejsou lidi, ale zaplatit je, to ne.

Frantík

Je lepší tu mzdu přepočítat na hodinu, než měsíc. Tím se samozřejmě vyprůměrují i ty přesčasy.

Petr

Alespoň nelžete… moje žena je učitelka, takže to znám.
Např. učitel na ZŠ má běžně 12. platovou třídu a po třiceti letech to dělá cca 42000 hrubá bez odměn, což se tomu průměru blíží…
Moje drahá polovička má tedy méně, protože má menší platový stupeň.
Ano, pedagog ve školce je tuším v devítce a tam je to menší.. jako přál bych si více to rodinného rozpočtu, ale zase tak šílené, jak tvrdite to není..

Viki

Sekretářka když usne, tak si maximálně udělá o stůl bouli na čele. A znám mnoho řidičů nejenom s maturitou, ale s vysokoškolským diplomem. Diplom není měřítko tam kde není potřeba. Sekretářka má maturitu, řidič řidičský a profesní průkaz.

Mengo

Jsem ridic a jsem vyucen a i maturu. A co by mi to pomohlo v Cechach?

Frantík

Máte jim říct, že dokud nepřidají, nebudete jezdit.

Jindřich

A kde jste vzali, že řidič má „jen“ výuční list? Aha, takže podle vás řidiči nejsou, protože řidiče s maturitou a vysokou školou neberou?

Korytnacka

Tak kdyz pominu platove ohodnoceni,tak je potreba vsude zapracovat:
1)Zazemi pro ridice-bunka s wc a se stolkem a zidli na konecne vsude jako minimum
2)normalni linky-to jest verejna doprava nemuze suplovat osobni dopravu autem jak nas masiruji politici-linky opravdu nemuzou vest vsude a kazdych 5 minut-pokud zmiznou tyhle experimenty,tak bude vic ridicu
3Pohybuji se v Nemecku a Rakousku casto, a linky jsou tam koncipovany tak,ze dochazkova vzdalenost na mhd by mela byt 20 minut max.Ne jak u nas ve mestech ze kazdy dve minuty chuze je zastavka.A standart je mimo spicku ze to jede kazdych 20-30 minut,ne kazdych 5.

Petr

A kdo pak takovou MHD bude pouzivat?

Kernteriér

Skoro nikdo, takže bude dostatek řidičů 🙂

Dachs

Standardy docházkových vzdáleností na zastávky MHD třeba v Praze jsou nastavené u kompaktního sídla na 800 m. při nízké zástavbě a 400 m. při vyšší. Ve specifických případech, kdy je tam odlehlejší část, menší než pětina celkové rozlohy sídla, je přípustné 1000 / 600 m. (Měřeno ne jako prostá kružnicová izochrona, ale dle uliční sítě nebo cest pro pro pěší.). Pro území s rozptýlenou zástavnou je to kilometr a půl. Takže ono je to koncipované více méně stejně, jako ve vašem německém nebo rakouském příkladu. Dále neznám mnoho lokalit, kde se mimo špičku jezdí v intervalu 5 minut, leda ve… Číst vice »

Honza

A pak máte příklad z praxe. V Praze nástup 3:46 do garáže. Do 5:37 hod. odvezený 1 (slovy jeden!) člověk. Linka, která sváží lidi na tramvaje a metro. Měli by to v docházkové vzdálenosti do 20 minut.
Takže nevyspaný řidič, který vstává v nesmyslnou hodinu. Za poměrně mizerné peníze.
Nedivím se, že s tím chce praštit. Kolik takových linek v podobnou dobu musí řidiči obsluhovat? Mohli by být užiteční jinde a v jinou dobu.

Korytnacka

Jestli jdete 1000 m 20 minut,tak jste asi invalida.. Za dvacet minut by jste mel v pohode dojit kolem 1500 m minimalne

Karl vB.

Řekl bych, že rychlost chůze je individuální záležitost a je ovlivněná mnoha faktory, nejen zdravotním stavem chodce.
Např. pokud půjde maminka s kočárkem a jedním capartem vedle k na zdravotní středisko, bude to jiná úplně rychlost, než když se vrací středoškolák ze školy domů. Pokud budete vláčet nějaké těžší zavazadlo, půjdete asi také pomaleji.

Korytnacka

Kvuli mamince s capartem nebude pridelavat linku .Porovnejte prahi a treba mnichov skrz sit dopravy

Mimopražský

Nové Jirny 1, Nové Jirny 2 a Horoušany Horoušánky. Tři zastávky po sobě po dvoustech (ani ne) metrech na jedné vesnici. Jak tohle mohlo projít?

Frantík

Možná je to kompenzace za to, že autobus jezdí pomalu? Stejně jako dlouhá docházková vzdálenost od vlaku je vyvážena tím, že vlaky jezdí i o víkendu (což není jejich inherentní vlastnost, ale prostě se trať využívá na maximum).

LiborV

Neznám v Praze linku, která by jezdila mimo špičku v intervalu 5 minut. I linka 200 se špičkovým intetvalem 2 – 3 minuty (a plným kloubovým vozem) jezdí dopoledne, večer a o víkendu každých 20 minut s prokladem s linkou 102, která jezdí část trasy jinudy. V Německu nebo Rakousku o, kterých mluvíte by území Sídliště Bohnice s 22 000 obyvateli neobsluhoval autobus, ale tramvaj na samostatném tělese nebo metro. Podobné to bude s oblastí Novodvorské.

Frantík

No a skoro všude jezdí ve špičce trambaje, které mají kapacitu na dva busy a interval 8 minut po dvou. I v takových dírách jako Malý Břevnov nebo Hostivař.

Tom

Zodpovědnost, dřina, noční nástupy a konce za pár drobných. K tomu práce s lidmi, kteří mnohdy nejsou moc příjemní. Vy se divíte, že lidi nejsou? Řidiče nechce nikdo zaplatit a všichni chtějí jezdit….

Blume

Lidi je hromada, jen je nikdo nechce platit!

Václav

Já se obávám, že není. Stáří odcházejí a mladí nepřichází. Protože je to prostě neláká.

***** Petr

Máš pravdu. Kdyby řídici chyběli tak začnou platit. Když neplatí tak jich mají asi dost nebo je dokáží nahradit jinak.

Samo

No veď to je preto že nie sú poriadne zaplatení. Ľudí je dosť, len ich treba nejak motivovať aby tú prácu išli robiť.

Václav

Já bych to nešel dělat ani za 50 tis. čistého. Podotýkám, že to je výrazně víc, než beru teď.

Pavel

Přesně tak to je. Já a mnoho dalších jezdíme mhd v zahraničí a čekáme, až se platy zvýší a budeme se moc vrátit domů. Já už se chtěl 2023 vracet, ale nastalá situace (inflace) způsobila, že se v CR jako řidič mhd neuživím!

Karl vB.

Řešení je jednoduché a rychlé: práci řidiče MHD pořádně zaplatit! Když máte platit složenky, potřebujete na to peníze a ne nějaké benefity.
Holt si zřizovatelé (města) budou muset přehodnotit priority a více peněz dávat do základních služeb města občanům a méně, než doposud do podpory profesionálního sportu.

Jan

S tím zvyšováním platů, proti kterému nejsem, ale musí jít nahoru i jízdné. Cestující dnes platí zlomek nákladů a ještě brblají, když se jim to jednou za 5 let o pár korun zvedne. To není pro veřejný rozpočet urdžitelné.

Korytnacka

Presne jak rikate,za nesmyslne ceny jizdneho nelze zaplatit ridici.Klidne by to sneslo 50% zdrazeni.

Karl vB.

Jak kde, např. roční jízdenka v ČB je asi o tři stovky dražší (3.990 Kč), než v Praze (3.650 Kč).

Radim

Ano, ta Praha je opravdu moc levná… Otázkou je jestli jim to zlevnění nepřineslo víc peněz. Předtím se vyplatilo jezdit načerno, protože vás chytli maximálně 2x za rok, což je 2 litry na pokutách (známou dokonce nechytli dva roky po sobě ani jednou). Teď se to sice vyplatí asi taky, ale za těch 3650 si to už lidi koupí a jsou v klidu. Ovšem já bych si klidně zaplatil i 5k…

Frantík

No ale asi záleží na tom, kolik lidí to využije po zdražení.

Kebab

Zase to ale nesmí vyjít dráž než auto, což asi ve městech nehrozí, ale mimo města je to častější než se zdá.

Radim

Dražší než auto to asi není/nebude ani v Horní u Dolní. Jenže tam jede bus v 7:20 a pak až ve 13:30, takže člověk mít auto musí…

Kebab

Stačí to mít kousek, ale přes pásmo. Jednotlivá jízdenka stojí opravdu o poměrně dost více než palivo i při aktuálních cenách. Auto má pochopitelně i další nemalé náklady, ale jak správně píšete, stejně ho člověk na vsi musí mít…

Jiří Kocurek

Nahradilo to koňský povoz, který měl taky kdekdo.

Kkarel

Vykašlat se na náborový příspěvek a radši nabídnout pořádný plat.

Codycheck

Přes platové tabulky to neprojde, proto ten náborový příspěvek.

Radim

Nechápu…

Radim

Na „benefity“ je asi moc nenalákáte… Peníze až na prvním místě. 🙂 Co takhle dát nástupní plat aspoň 50k?

Vojta

Klidně ať jim platí 50k, ale pak nutné musí zdražit jízdné😀

Radim

Tak to je jasné…

Frantík

To mají v Praze. „Náborový příspěvek 50 000 Kč“ a pod tím menším písmem „Mzda 194,70 Kč na hodinu“.

Tomáš679.2

V tom případě je to obdobné jako plat zdravotnického personálu v nemocnici kde je zodpovědnost rovněž vysoká, služby rovněž a zapíchnout vidle když padla rovněž nelze.