Městským dopravním podnikům chybí 500 řidičů po celé republice

Trolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPOTrolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPO

Průměrný věk řidiče MHD se pohybuje mezi 47 a 50 let, řada z nich je v důchodovém věku.

Provozovatelům městské hromadné dopravy v České republice chybí po návratu k předcovidovým jízdním řádům na 500 řidičů. Spočítalo to profesní Sdružení dopravních podniků ČR (SDP). Některé podniky už musely sáhnout k omezení spojů, například v Českých Budějovicích nebo Hradci Králové.

„V době, kdy platila různá omezení, se naše dopravní výkony snížily a někteří šoféři odešli do jiných odvětví. V regionech, kde je například průmyslová výroba, se dopravci doslova přetahují o zaměstnance s velkými výrobními závody,“ sdělil předseda SDP Tomáš Pelikán.

Podle něj covidová krize ale pouze prohloubila dlouhodobý problém. „Jednou z hlavních příčin nedostatku řidičů je jejich vysoký průměrný věk, který se pohybuje mezi 47 a 50 lety. Poměrně hodně řidičů nám tedy odchází do starobního důchodu nebo odejdou předčasně z důvodu zdravotní nezpůsobilosti,“ doplnil Pelikán. Část podniků se navíc potýká s vysokou nemocností řidičů.

Řešení přitom není jednoduché ani rychlé. Podniky se snaží nové řidiče nalákat náborovými příspěvky či zaměstnaneckými benefity. „Dopravní podniky intenzivně pracují na získávání nových řidičů, lákají je na náborové příspěvky a další zajímavé zaměstnanecké benefity. Například v Praze se bude 15. června konat Informační den, kde získají všechny potřebné informace zájemci o práci řidiče autobusu,“ doplnil šéf Dopravního podniku města Jihlavy Radim Rovner, který předsedá odborné personální skupině SDP.

Tagy MHD nedostatek řidičů Sdružení dopravních podniků ČR
102 komentářů