Městský soud zamítl žalobu proti stavebnímu povolení na metro D

Metro D, zárodky na rohu ulic Na Strži a Budějovické u budovy České pošty. Pramen: MetrostavMetro D, zárodky na rohu ulic Na Strži a Budějovické u budovy České pošty. Pramen: Metrostav

Pokud by soud žalobě vyhověl, dopravní podnik by musel zastavit všechny práce a stavbu zakonzervovat.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Franta

À propos – chápu to správně, že tu tedy máme dvě kategorie dopravních staveb?
O jedné z nich nesmí rozhodovat úřad kraje, na jehož území se nachází, neb nezávislý soud shledal, že takový úřad je systémově podjatý.
U kategorie číslo dvě je tomu právě naopak – a pochopitelně jak jinak, než na základě rozhodnutí nezávislého soudu.
Schrödingerova kočka jako když vyšije…

David

Obecně to, že nemohou stavební úřady kraje rozhodovat o stavbách na vlastním území pro podjatost je nesmysl a naprosto proti principům toho mít těch úřadů více než jeden. O tom, že se pražský okruh bude řešit někde v Jihočeském kraji nerozhodl soud, ale ministerstvo dopravy pod vedením ANO. Naopak soud v případě stavby metra D rozhodl, že takový úřad systémově podjatý není.

bkv

Jen pro úplnost, rozhodovalo o tom Ministerstvo pro místní rozvoj

milan

nejde o Vámi tvrzenou skutečnost „Obecně to, že nemohou stavební úřady kraje rozhodovat o stavbách na vlastním území pro podjatost je nesmysl““, ale jde o skutečnost, že správní orgány spadající pod daný kraj rozhodují v mnoha případech o stavbách, na nichž je nějak (mnohdy přímo majetkově) tzv. zainteresováno vedení příslušného kraje, pod nějž daný úřad spadá, a úředníky daného správního orgánu oficiálně zaměstnává a platí! Stavbu toho metra má na starost DP hl.m. Praha a.s., což je firma 100% vlastněná Hl.m.Praha, a rozhodují o ní správní orgány Magistrátu hl.m.Praha ORAVDU SI NAIVNĚ MYSLÍTE, ŽE ÚŘEDNÍK ZAMĚSTNÁVANÝ MĚSTEM ČI KRAJEM BUDE… Číst vice »

David

Pokud bych přijmul vaši argumentaci, pak by stavební úřad mohl rozhodovat jen o věcech na územích jiných krajů, protože na území vlastního kraje bude vždy nějaký konflikt zájmů. Takový systém by byl neuvěřitelně chaotický. Pak tedy zrušme celou přenesenou působnost státní správy, nebo naopak dejme krajům pravomoci a povinnosti mít vlastní stavební úřady.

Jura

Stavebni urad Prahy je podjaty kvuli stavbe dalnice v Brne, protoze i Praha potrebuje dalnice. A jak zname, ruka ruku myje. A nema o stavbe nasich dalnic rozhodovat Moskva (jak soudy tak i SU?) ta rozhodne na ruku nepujde (Brusel/Berlin/Washington je taky podjaty). Absurdni, ze?

Stavebni urad je statni urad, ne mestky urad, to ze nad nim je starosta je spatne, ale to neznamena, ze starosta muze az moc ovlivnovat, to by ho soudy hnaly (soud v Praze o Praze uz nevadi?)

a8n

No ano, to obsahoval nový stavební zákon a osobně jsem to považoval za jednu z hlavních pozitivních změn. Kdyby ho současná koalice mimo jiné zrušením této úpravy nezmršila. 🙁

Franta

Zdaleka ne vždy jsem ve sporech o infrastrukturní stavby na straně stavitele – vím velice dobře, jak hovadsky se někdy „inštituce“ umějí chovat. Ale to, co předvádí tahle pankrácká parta, je vážně moc… Zajímalo by mne, jakými újmami městu dle nich hrozí dopravní tepna, ze které na povrchu nebude téměř nic, kterou se prohání 100% bezemisní vozidla a která má potenciál omezit provoz na povrchu…

MrMarkus

Tváří se jako NIMBY, ale reálně se snaží o BANANA. Párkrát se zkusili ozvat i Facebooku týkajících se Prahy 4 a jakákoliv argumentace s nimi nemá smysl, alespoň pro mě jsou to čistokrevní pomatenci. Škoda, že zmanipulovali i místní z lokality Olbrachtova a jejich neochota ke kompromisu promrhala čas, kdy se mohla udělat lepší opatření pro život v lokalitě během stavby. Dostali alespoň sarkofág, ale mohli dostat více …

looking4bucho

Tak jim slo hlavne o to aby se tam nepokacelo par stromu v miste stanice Olbrachtovala. To se jim castecne povedlo, ale meli pocit ze se nima nepekne zachazelo, tak se zacali (lepereceno ta jedna pani) mstit kde to slo. Tak hlavne ze je konec.

Frantisek

100% bezemisní to rozhodně není (to není nic), ale dost náročně získávané energie to může oproti nulové variantě ušetřit, to ano.

Petr

Metro D by mělo být podle harmonogramu zprovozněno v roce 2029 v celé délce od Náměstí míru do Písnice, což je rozumné a nenastane problém s lidmi přeplněným Pankrácem, kdyby se nepostavilo až na Náměstí míru. Má stát asi 100 miliard Kč. V praxi to bude znamenat, že metro D vyčerpá většinu investičních financí, takže zbydou ještě nějaké finance na tramvajové tratě nebo lanovku. Nicméně na silniční stavby peníze nebudou.

Frantisek

Nesouhlasím. Od Pankráce by bylo naopak rozumné přepravní proud rozdělit, a netáhnout všechno tupě až do centra jako dnes. Už teď tam lze přestoupit na tramvaj, která by mohla jezdit i na Karlovo náměstí (a značně tak ulevit Ječné), zatímco metro by pokračovalo přes nádraží Vršovice východněji namísto části autobusů. Je nesmysl metrem suplovat chybějící tramvajovou síť a městskou železnici, jež by na ně měly naopak navazovat. Většina těch lidí z D na Pankráci bude stejně z dnešního C.

Vladimír

Trasa D byla původně naplánována hlavně jako alternativa trasy C, kdyby bylo nutné přerušit provoz na Nuseláku.
A určitě by bylo lepší mít stanici déčka u Vršovického nádraží, než na Synkáči, ale asi to tak postavit nešlo.
Ze Synkáče je to svižnou chůzí na nádraží cca 5 minut, Bartoškovou ulicí a nádherným novým podchodem.

Pat

Většina těch lidí z D na C muset nebude, pokud se to protáhne až na Nám. Republiky. Všichni křičí o tangenciální metro, ale vždyť i východní tangenta až bude, tak utáhne max. 3 linky tramvají, s trochou štěstí a rozvoje jednu z nich páteřní.

Lukáš Kníže

DPP asi nevybírá stavebníka.. 😅 Stavebníkem je naopak DPP, resp. HMP.

Jan Šindelář

To máte samozřejmě pravdu. Článek je ze servisu ČTK, takže nám to ušlo, opravili jsme.

Franklin

V článku se píše: Jako poslední bude vybudován úsek z Nových Dvorů do Depa Písnice.

A mě ale nejvíc zajímá úsek Pankrác – Náměstí Míru, o kterém se zatím mluví asi nejmíň.

Ivan_pha

Protože tam je realizace v nedohlednu. Teď se postaví Pankrác Písnice a pak se uvidí, také podle financí.

MrMarkus

Otevřete si web DPP, v menu dejte Metro D a otevřete aktuální harmonogram (k 25.3.2022). Úsek I.D3 tj. Pankrác (mimo) – Náměstí Míru je stále plánován od Q2 2024 do Q4 2029 tj. dokončit se mají I.D1, I.D2 a I.D3 jako celek. Pokud to není pravda, tak by to přece DPP nemohl ve svém harmonogramu tvrdit a politici takové organizaci žehnat 🙂

q89

Aktuálně to vypadá, že ID3 bude dřív ve výstavbě než ID2, kvůli výkupům pozemků pro Depo. Každopádně realizace bude na fakt dlouho (cca 6 let) a začátek ne dřív jak za 2 roky.

Frantisek

Co Vás nejvíc zajímá na tom úseku? Vždyť prakticky ve stejné trase (jen mimo Nusle) máte C. Tomu lze ulevit směrováním tramvají z Pankráce na Karlovo náměstí a dostavbou tratě na Smíchov, plus druhou kolejí pro vlaky od Modřan s průjezdnými spoji do Čakovic. Netřeba fixovat podélně další metro. Dopadne to jako v Praze 6, kde už nechtějí ani zlepšit vlak, jen jej zakopat, na což (snad alespoň v té maximální variantě) nebudou peníze.

Alibaba

A to metro C má v případě opravy Nuselského mostu nahradit.

Jiří Kocurek

2 koleje na místo 1 a zrušení přejzdů na povrchu samozřejěm jsou zlepšení, dokonce pro obě strany. Akorát se teda nebude dát fotit, ale od toho vlak není.

milan

protože bez DEPA pro vozy nelze provozovat =M=D, tak se prvně musí postavit úseky k němu, a následně lze teprve stavět úseky od něj!

q89

linka A v provozu 1978, depo A 1985
linka B v provozu 1985, depo B 1993

nějak vám to hapruje…

Jiří Kocurek

https://metro-praha.wbs.cz/Depa.html
Depo Kačerov (DK) je umístěno na Praze 4 a je v blízkosti jižní spojky. Depo obsluhuje nejstarší trasu C, začalo fungovat již v roce 1974 a do roku 1985 bylo jedinné depo v pražském metru.

q89

fíha vážně? a chtěl jste tím říct že DK pomocí spojky C-D obslouží i trasu D, bez depa Písnice že?

Honza78

Depo B 1994

Standa

Takový pražský Haranti Země ta společnost.

Vojtech

Tady je vide inflace. Rozpočet za sociku 5mld, za Bema 14 mld, teď 30-52….

Blzx

nebo třeba hodnota lidské práce?

Jiří Kocurek

Průměrná mzda v roce 1986: 2 964 Kčs
zdroj: ČSÚ

Jarda

co jim na metru furt vadí? však vede pod zemí, to není silnice aby jim to jezdilo kolem baráku.
Jen ať se metro staví.

Jelen

Hodně lidí jezdí k metru autem a parkují u něj, tak možná to?
Ale ne, souhlasím, ať se metro staví, je potřeba a už mohlo být dávno hotové.

Petr

Mozna si mysli, ze by ty penize slo investovat lip?

Hajnej

Domáhat se potvrzení názoru na investici žalobou…?

Kubrt

Vadí jim, alespoň oficiálně, dopad metra na povrch – umístění stanic, zázemí stavby, možné dopady na stávající budovy a zeleň, očekávatelný stavbní rozvoj v místech nových stanic… Zkrátka takové klasické NIMBY.

Frantisek

Upřímně, jestli má na křižovatce Jeremenkovy a Na strži vyrůst nějaká další obluda typu „náhrady“ Armabetonu či cizorodého tlustého věžáku na místě dřívějších služeb, také bych nejásal. Dost lidí z těch budov tam přivede další auta, nebudou všichni jezdit metrem (a navíc po protestech za parkovací místa maskovaná stromy není ani tramvaj v té Jeremenkově k použití). To, co se navrhuje v bývalém jádru Dolní Krče, jsou také až na výjimky nevzhledné solitéry navázané tak akorát na tudy vedoucí dálnici, žádná citlivá a uživatelsky přívětivá městská zástavba. Tak možná proto. Jinak by to metro bylo asi i vítanější. Ovšem, je… Číst vice »

Jiří Kocurek

Že jim tam začnou jezdit cizí lidi a … krást slepice? 😀