Městská část Praha-Čakovice zahajuje opravu vlečky, chystá ji pro osobní vlaky

Výhybka v Čakovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVýhybka v Čakovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Městská část chce osobní vlak přivést v rámci propagace na cukrovarskou vlečku už letos.

Pražské městské části Čakovice se na druhý pokus podařilo vybrat stavební firmu na opravu vlečky skrz bývalý cukrovar, která má v budoucnu přivést osobní vlaky až k zámeckému parku. Základní opravu trati provede společnost Hans Wendel za 5,7 milionu. První tendr loni Čakovice zrušily kvůli chybě v zadávací dokumentaci.

Práce na vlečce by měly začít příští týden a podle starosty Jiřího Vintišky skončí ještě v prvním pololetí. Městská část je označuje jako nultou etapu celého snažení, na jehož konci má být protažení vlakové linky S34 skrze areál někdejšího cukrovaru k hustě osídlené části Čakovic.

Vylepšení čakovické vlečky podporuje i magistrát. Rada hlavního města už loni v květnu souhlasila s poskytnutím dotace ve výši 20 milionů korun městské části Čakovice. Rekonstrukce má zahrnovat opravu tělesa vlečky (nultá etapa), rekonstrukci železničních přejezdů, výkup pozemků pod kolejemi, projekt severního nástupiště na vlečce u stanice Praha-Čakovice a projekt nástupiště u zámeckého parku, kam vlak nově povede.

K tomu je ale ještě dlouhá cesta. Po základní opravě vlečky chce městská část vypsat tendr na projekt nástupišť, následovat bude zabezpečení přejezdů přes ulice Jizerská a Cukrovarská. Zároveň bude muset městská část jednat o výkupu potřebných pozemků. Samotná trať sice patří městu, pro nástupiště a zabezpečovací zařízení bude ale třeba vykoupit některé další pozemky. Vlaky linky S34 by mohly na konečnou k zámeckému parku jezdit od roku 2024.

Motorák řady 813, zvaný mravenec, ve stanici Praha-Čakovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Motorák řady 813, zvaný mravenec, ve stanici Praha-Čakovice.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Městská část chce ale osobní vlak přivést v rámci propagace už letos. Šlo by zřejmě o ojedinělé projetí výletního vlaku pro děti.

Jaký status bude mít v budoucnu dnešní vlečka, napoví studie ČVUT, která by měla být hotová do konce roku. Rovněž bude třeba vyřešit i zabezpečení místa napojení městské trati na síť Správy železnic ve stanici Praha-Čakovice.

Tagy Praha-Čakovice Top vlečka
131 komentářů