Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Městská část Praha-Čakovice zahajuje opravu vlečky, chystá ji pro osobní vlaky

Výhybka v Čakovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Výhybka v Čakovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Městská část chce osobní vlak přivést v rámci propagace na cukrovarskou vlečku už letos.

Pražské městské části Čakovice se na druhý pokus podařilo vybrat stavební firmu na opravu vlečky skrz bývalý cukrovar, která má v budoucnu přivést osobní vlaky až k zámeckému parku. Základní opravu trati provede společnost Hans Wendel za 5,7 milionu. První tendr loni Čakovice zrušily kvůli chybě v zadávací dokumentaci.

Práce na vlečce by měly začít příští týden a podle starosty Jiřího Vintišky skončí ještě v prvním pololetí. Městská část je označuje jako nultou etapu celého snažení, na jehož konci má být protažení vlakové linky S34 skrze areál někdejšího cukrovaru k hustě osídlené části Čakovic.

Vylepšení čakovické vlečky podporuje i magistrát. Rada hlavního města už loni v květnu souhlasila s poskytnutím dotace ve výši 20 milionů korun městské části Čakovice. Rekonstrukce má zahrnovat opravu tělesa vlečky (nultá etapa), rekonstrukci železničních přejezdů, výkup pozemků pod kolejemi, projekt severního nástupiště na vlečce u stanice Praha-Čakovice a projekt nástupiště u zámeckého parku, kam vlak nově povede.

K tomu je ale ještě dlouhá cesta. Po základní opravě vlečky chce městská část vypsat tendr na projekt nástupišť, následovat bude zabezpečení přejezdů přes ulice Jizerská a Cukrovarská. Zároveň bude muset městská část jednat o výkupu potřebných pozemků. Samotná trať sice patří městu, pro nástupiště a zabezpečovací zařízení bude ale třeba vykoupit některé další pozemky. Vlaky linky S34 by mohly na konečnou k zámeckému parku jezdit od roku 2024.

Motorák řady 813, zvaný mravenec, ve stanici Praha-Čakovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Motorák řady 813, zvaný mravenec, ve stanici Praha-Čakovice.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Městská část chce ale osobní vlak přivést v rámci propagace už letos. Šlo by zřejmě o ojedinělé projetí výletního vlaku pro děti.

Jaký status bude mít v budoucnu dnešní vlečka, napoví studie ČVUT, která by měla být hotová do konce roku. Rovněž bude třeba vyřešit i zabezpečení místa napojení městské trati na síť Správy železnic ve stanici Praha-Čakovice.

Odebírat
Upozornit na
guest
131 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KarelF

Všichni tady navrhují metro do čakovic, zastávku na trati do Neratovic včetně mne, ale co to bude stát jaksi nikdo nepíše. Tohle bude stát pouhých několik mega a bude to i celkem rychle a něco to řeší lidí tam bydlí dost a bude jich tam bydlet více než dost. Koukněte se do katastrální mapy kolik pozemků okolo stávajících domů mají developeři skoupených. Fronty ráno jsou příšerný takže než BUS dojede k globusu jste vlakem v Vysočanech jistě odpoledne naopak. Takže i toto je řešení a jestli máte jiný názor tak místo vypisování, se tam jeďte podívat, protože zatím všechny přemoudřelé… Číst vice »

pohledem realisty

Hloupá provokace, především ten blábol, že „tohle bude stát pouhých několik mega a bude to i celkem rychle a něco to řeší“: těch „pouhých několik mega“ kvalifikovaně odhaduji na „pouhých několik desítek mega“, to „bude to i celkem rychle“ odhaduji tak na 5 roků (i v textu se píše o roce 2024, předpokládal bych prosincový termín změny GVD, takže když to všechno dobře půjde, tak minimálně >3,5 roku), a v představě, že „něco to řeší“, je právě ten zádrhel, že to řeší jen něco (málo) a ještě k tomu špatně. Když už tedy ne tu novou další zastávku na hlavní… Číst vice »

M19

Kde ho tam postavíte a za kolik? O kolik se prodlouží jízdní doba autobusů? Ta zastávka na trati bude stát kolik? Blíže zástavbě rozhodně nebude.

Romanero

Je smutné, že dřív bude mít nové nástupiště v normových parametrech nějaká (pro mě ne úplně smysluplná) vlečka než hlavní trať 070.

Leinad

SŽ jsou cestující u zadele, může vybírat ošlapné i za sypaný pulperon.

M H

Největší dopravní přínos v této oblasti by beztak mělo protažení metra C do stanice Praha-Čakovice (přestup vlak – metro) a k tomu kompletní rekonstrukce trati Praha – Neratovice – Mělník (elektrifikace + zdvoukolejnění + zvýšení traťové rychlosti) s dobudováním zastávek (Třeboradice, Neratovice – Mlékojedy, případně i nějaké další). Ale to je asi příliš vizionářské…stejně jako bezúvraťová trať Praha – Brandýs nad Labem…

Jimbo Jones

Dokud si s tím bude hrát akorát MČ, tak to budou milióny. Ale jakmile se dostane k potřebné investici na straně SŽ, tak to vyletí na půl miliardy a je konečná…

pohledem realisty

Až na to, že v případě investice SŽ(DC) do „hlavní“ trati by to mohlo aspoň mít nějaký smysl pro všechny a ne jen pro pár umanutých nejmenovaných jedinců (pochybných šotoušů) a „politiků“ úrovně MČ.

KarelF

A co je tedy podle Vás nešotoušské řešení? Bydlíte tam nebo znáte tu lokalitu? Jo ona je tam MHD Bus a metro to si zjistíte z mapy. Jenže nezjistíte to, že než se ráno dostanete od nádraží k Globusu na kruhák tak jste vlakem na Masaryčce a odpoledne naopak než odstojíte Tupolevovu k Globusu tak jste z Masaryčky v Čakovicích. Problém pro sídliště a obecně Čakovice je docházková vzdálenost z nádraží. Já osobně bych za lepší řešení považoval udělat vlakovou zastávku přímo na trati do Neratovic na úrovni onoho sídliště. Dále pak zastávku pro Třeboradice nebo společnou pro Třeboradice a… Číst vice »

pohledem realisty

Platí-li skutečně ten váš druhý odstavec, pak ovšem vůbec nelze pochopit, proč chrlíte ty hloupé bláboly o výhodnosti jízd Langustových motorrráčků na tu vlečku!

Josef Král

Velice dobrý příklad využití vlečky pro osobní dopravu. Tento vzor by se jistě mohl uplatnit i jinde.

glosátor

„Velice dobrý příklad využití vlečky pro osobní dopravu.“
Velice dobrý příklad zbytečně drahého využití vlečky pro v podstatě nepotřebnou a nikoli nezbytnou variantu osobní dopravy levněji zajistitelné v podobné kvalitě i jinak – tak jste to chtěl napsat, aby to skutečně popisovalo realitu, ne?.

KarelF

Pro nepotřebnou a zbytnou? Víte kolik lidí v té lokalitě nyní bydlí a víte kolik pozemků tam je skoupených na další developerské projekty? Víte kolik dalších bytů tam ještě vznikne? Bydlíte tam nebo znáte aspoň tu lokalitu? Jo ona je tam MHD Bus a metro to si zjistíte z mapy. Jenže nezjistíte to, že než se ráno dostanete od nádraží k Globusu na kruhák tak jste vlakem na Masaryčce a odpoledne naopak než odstojíte Tupolevovu k Globusu tak jste z Masaryčky v Čakovicích. Problém pro toto sídliště a obecně Čakovice je docházková vzdálenost z nádraží. Takže i takto to dává… Číst vice »

Alibaba

Kde? Neříkám, že by se nikde nic nenašlo.
Slyšel jsem úvahy o vlečce TOS v Kuřimi, ale stačili ji zrušit.

David

Augusta si pískne a městská část zařídí?

provokatér

Když ROPID aktivně zatlačí, tak proč ne -´proč by to Langusta nebral, když to není z jeho …

thegrid

K čemu to je dobré? Teď jsem tam byl a vůbec mi to nedává smysl.

Geo

Jako skanzen zelezni dopravni obsluznosti 80. let 20. stoleti to bude docela dobre. Mozna si ale mohli za ty penize poridit neco uzitecnejsiho.

none

Maglev.

Hamták

Taky by se dala předělat vlečka Praha-Zličín – Zličín metro pro osobní vlaky.

Jan Kavan

Důvod?

Mirek Zv.

Že by se třeba nemuselo od Student Agency busu do centra tím strašným metrem.

Jirka

Takže místo metra v intevalu pár minut delší jízda vlakem s úvratí v Praze-Zličínu v intervalu hodina?

Lech Malý

No třeba kdyby se tam ukončily vlaky od Kladna… To by mohlo dávat smysl, ne?

pohledem realisty

O tom se samozřejmě uvažovalo už při přípravě stavby metra do Zličína, a tehdy by to asi bylo i mělo smysl jako tehdy snad finančně realizovatelná varianta – dneska už to ale velký smysl nedává, když už existuje možnost rychlejšího přestupu mezi metrem a železnicí ve Veleslavíně a se „semmeringem“ (včetně Zličína a tamních tramvají) fungují přípoje v Hostivici docela dobře a spolehlivě: Vlakem z Kladna by to do centra Prahy (a možná ani někam na Smíchov) dnes už přes Zličín metrem asi rychlejší ani pohodlnější nebylo.

Alibaba

Kdyby se to navrhlo prodloužení třeba takhle: https://mapy.cz/s/nucurezano
tak by mohly jezdit vlaky od Berouna směrem na Kladno nebo Slaný.
Akorát tohle by dneska pro zástavbu asi neprošlo, před cca 20 lety to bylo možné.

Martin Sru

Vmax 8, délka 250 metrů a maskovaný šukafon. Expedice Adam 2021

none

Kdo by pospichal, sel by pesky.

Iveta

No tak to je stejná blbost jako na prázdné ulici nosit roušku.Jaká tam bude rychlost ,přes areál cukrovaru?Vybudování zastávky plus další před stanicí Čakovice ,protože na peron do stanice to nepůjde jezdit.Úprava zabezpečovacího zařízení ,protože na posun nebude možno trvale vjíždět/odjíždět.Jaká bude jízdní doba ,aby se to vyplatilo?Já byl při otevření linky S 34 ,dnes jezdí skorem o 10 minut déle než když to začínalo.6let s motorákem 810 a pak lidi udělají mexické vlny za mravence a Augusta se chechtá s kamarádíčkama z Ropidu a starostama městských částí ,stejně jako se vyplatí linka S 24 Mochov ,vození vzduchu za 168… Číst vice »

Frantisek

Vždycky jsem si myslel, že by bylo dobré používat kolejovou dopravu zejména i pro vlastní potřebu, a poslední dobou leckde čtu, že je dobrá leda tak k tomu, aby mohli ostatní projíždět právě tudy. No tak to tedy děkuji. 🙂 Ovšem, že i tranzit je dobré dostat na koleje, ale… No, jinak bych fandil spíše využití vleček pro nákladní dopravu, kde jsou důsledky odsunu na silnice na první pohled sice méně patrné, zato však závažnější. Tady to by v pohodě řešilo svedení místních autobusů (i z jiných směrů) k nádraží. Škoda.

leviathan

Pan Zababa by měl radost.

pohledem realisty

Zrovna z téhle hovadiny by rozhodně nemohl mít radost ani Zababa – větší pitominu pohledat!

Lucie Buchalová

Nejsem žádný expert na železnice, alespoň tedy né takový, jako jsou zde v komentářích. Ale jakožto obyvatelka Čakovic toto velice kvituji. Dojet motoráčkem téměř pod okna domu bude super. Co se týče kvalit těchto malých motoráčků, které tu jezdí, tak pro spoustu lidí jsou fajn. Je mi jedno, jestli je jejich „základ“ starý čtyřicet let, důležité je, že se díky nim rapidně zvýšila kvalita cestování. Když to porovnám s „klasickými“ osobáky nebo těmi novými rychlíky, tak je to o několik úrovní výše. Mimo jiné, v létě jsou to jediné spoje, kde člověk neumírá neskutečným vedrem. Navíc jsem se vždy setkala… Číst vice »

Frantisek

Jen aby časem některým nezačalo vadit právě to „pod okna“. A zbytek Čakovic může nadále chodit na nádraží pěšky, když jim tam autobus nezajede, zatímco areál cukrovaru budou obsluhovat nákladní auta. To je odvrácená strana počinu. Ale je fajn, že se to chystáte využívat. Tak snad…

M H

Tak, tak. Otázka je, kdy se najde první člověk, kterému bude vadit hluk z motoráčku…

Ema

No to nejste, proto jste napsala tuhle tupost. Nechtěla by jste aby vám ten vlak zajel rovnou k posteli??

KarelF

A Ema je ing et ing vysoké dopravní?

Rypal

Bude zajímavé sledovat, kolik lidí tu linku do nové zástavky bude používat. Abychom se nedivili, až ty počty vztáhneme na vynaložené peníze.
Rád bych se mýlil.

realistický odhad

Tipuji obvyklé využití jednotlivých vlaků na dost podobné jako na Mochovce, ale bude jich tady jezdit víc, takže celkový počet přepravených osob denně bude samozřejmě větší. A ve školním roce budou asi jezdit středoškoláci do škol v Praze (pokud tomu bude příznivý jízdní řád), takže o ty tady bude víc. Suma sumárum: ráno trochu obsazenější tak 4 vlaky do Prahy, jinak spíše jen jednotky cestujících. Zastávka na „hlavní“ trati v místě cca 200 metrů od sídliště, pokud možno s dvoukolejným „výběhem“ ze stanice až do ní + možná nějaká jedna kusá „uklízecí“ odstavná kolej u ní, by bylo řešení mnohem… Číst vice »

Frantisek

Že by to nové sídlišťátko vygenerovalo tolik středoškoláků výlučně do vlaku? Podle mě by ještě lepší než zastávky kousek od sebe (a brzdění všech vlaků od Neratovic) bylo pořádné navázání zdejších autobusových linek na nádraží – když mohou zajíždět i do pole k metru…

KarelF

Tak do čeho sednete spíš, do vlaku o kterém víte, že je v řádu desítek minut v centru nebo do busu o kterém nevíte za kolik popojede k Globusu na několik stech metrech? Také se podívejte do katastru co z toho vyroste za sídliště. Je zde dost dalších pozemků na stavbu hodně dalších domů. Takže dalších pár set domů to vygeneruje.

jura

Technicka: Mochovce jsou jaderna elektrarna. Patrne mate na mysli Mochov.

David

6. pád od slova Mochovka. Ale jinak jste mě pobavil.

realistický odhad

Frantisek: Ani těch středoškoláků samozřejmě nebude nijak mnoho, ale snad udělají aspoň nějakou frekvenci, aby to nebyl ještě větší trapas.

jura: Hmm, omlouvám se – vyložil jste si to špatně: pravdu má samozřejmě „David“.

Pavel

Z Čakovic nejezdí skoro nikdo protože skoro vždycky před odjezdem osobáku jede rychlík.

Tady na Moravě

Aha, takže repasovaný šukafon na „městské lince“ se rychlostí plže proplazí po bývalé vlečce skrz průmyslový areál (street-running), aby na nějakém nástupišťku na kusé koleji o pár set metrů dál vysadil pár místních, což může v klidu zařídit autobus.

Víte, mě nevadí, že PID podporuje a vytváří takové sranda šoto-projekty. Ale mrzí mě,, že to jsou vlastně jediné projekty které u PIDu dojdou do bodu realizace. A ty reálné stavby jsou v nedohlednu 🙂

Karel2

V případě, že je vytvoření přímého železničního spojení pro přibližně 4000 lidí žijících v blízkém okolí pro Vás je srandový projekt, raději komentujte vylepšení železnic tam na Moravě.

Tady na Moravě

Počkejte až se budou plazit tím šukafonem po vlečce. S-bahn třetího tisíciletí 😀
Já se s radostí projedu 160 do Šternberka z Olomouce, to je aspoň investice do železnice.

Řiditel

Z těch 4000 lidí je řada mamin na mateřské, řada z nich pracuje z domova nebo nejezdí do centra a řada z nich používá k cestování osobní automobil a nakonec tím vlakem pojede pár lidí, jejichž přepravu v pohodě zvládne autobus, který tam jezdí už dnes a jen ho zdržují ty poloprázdné vlaky.

M19

Nejvíc zdržují ty poloprázdné auta, kde je pět míst a sedí tam jeden člověk.

Gwann

a že je jich drtivá většina a nejsou to řemeslníci ale kancelářské krysy, které jedou do kanclu (sám jsem kancelářská krysa, není to dehonestujícící označení)

KarelF

Přesně pokud by ráno nezdržovali ty poloprázdné auta ty busy tak by dojezd na letnany byl i v rozumném čase. Nehledě k tomu, že metrem jedete, až na Kobylisy takže zajíždka oproti vlaku který to má relativně kratší takže ten vlak z toho vyjde zase lépe.

glosátor

A co vám tedy brání nastoupit (přestoupit) v Čakovicích na vlak a jet ním do Prahy, když nechcete jet metrem přes Kobylisy?

Gwann

zapomněl jste ve výčtu, těch kdo nepojede, nějaké nechodící důchodce….

myslím, že tohle nebude stát tolik, aby se to nevyplatilo. ony čakovice a vůbec všelicos kolem je do prahy napojeno i autem poněkud problematicky, kolony z tohoto směru jsou dost zajímavé….a mimochodem to auto je třeba i někde odložit, že?

Frantisek

Spíše je to takové nesystémové plácnutí – místo navázání autobusů z celých Čakovic a okolí na vlaky u nádraží extra vlakové linka pro mini sídliště. Jo, vlečka tam je a investice to není velká, lepší než to zrušit; na druhou stranu by se někdo měl konečně zamyslet i nad rezervami železnice v zásobování města, přeplnění silnic celou zemi brázdícími kamiony a dalekosáhle souvisejícími problémy. Tohle fakt nevytrhnou osobní kolejová vozidla na vlečkách pro zastávku o 100 metrů dále.

pohledem realisty

„místo navázání autobusů z celých Čakovic a okolí na vlaky u nádraží extra vlakové linka pro mini sídliště“
Přesněji: vlaková linka v půlhodinovém intervalu k „Biologickému rybníku“ na okraji mini sídliště (a skoro kilometr od nové třeboradické obytné zástavby rodinných domů).

M19

A jak byste je tam navázal? To vaše mini sídliště je docela velké, autobusová zastávka je cca 200 metrů k návazné cestě do Třeboradic – ta linka k nádraží nezajíždí, tam zajíždí linky směrované jinam.

Řiditel

Přesně takové linky jsou krásný příklad toho, proč je nesmyslné udržovat v provozu lokálky a jde jen o vyhozené obrovské peníze. On tím motoráčkem určitě někdo pojede ale ve srovnání s ostatní dopravou jsou počty cestujících marginální, ovšem za cenu vysokých finančních nákladů a navíc je důvodem zdržení a jiných komplikací, včetně nehod na přejezdech, pro všechny ostatní druhy dopravy.

Tady na Moravě

No, lokálky je potřeba vidět taky jako takové pospolité držáky venkova. I když to stojí dost peněz, tak napojují na hlavní síť okolí, občas umožní nějaký nákladní vlak, je tam i nějaká historická kontinuita a identita okolí.
Jenže v Čakovicích jde o dotáhnutí s-bahn šukafonu o 500 metrů dál od současného nádraží. 😀

glosátor

To je přesné: tady nejde o lokálku, kterou je vhodné udržet jako prvek potřebný pro venkov, ale o vyplýtvání peněz (které by se daly mnohem užitečněji uplatnit právě na nějaké lokálce) na něco, co nejen není nezbytné, ale slouží jen k ukojení ješitnosti několika ambiciózních jedinců a ke zviditelnění se místních politiků: bylo by dobré předepsat jim to k úhradě.

Ondřej

A proč by městská část Praha-Čakovice měla investovat své peníze na nějaké jiné lokálce?

David

To je přesné!

pohledem realisty

Ondřej: To ale přece nikdo nechce – ale mohla by je daleko smysluplněji investovat třeba do nové zastávky na „hlavní“ trati, případně si u ní vybudovat vlastní krátkou odstavnou kolej (jako vlečku) pro ty úžasné „Langustovy motorrráčky“, takže by lidé z nejen toho sídliště (ale i z Třeboradic) mohli mít spojení do Prahy v polovičním intervalu než v případě tohoto drahého a zbytečného nesmyslu.

M19

A co by ta zastávka stála a proč by měla investovat do cizího majetku? Vzdálenost té zastávky od zástavby by byla větší.

Frantisek

Tohle právě vůbec není typický příklad. Navíc u těch zmiňovaných místních drah je často hlavním problémem a příčinou nehod právě přesun hlavní zátěže z kolejí na silnice.

KarelF

Než vypustíte takové plky bylo by fajn se tam zajít podívat. V špičce sem zajíždí několik BUS linek z toho dvě v kloubu. Celý problém je, že ráno zůstanete v tom busu v koloně od závor, až na kruháč. Odpoledne obráceně před kruháč od tesca. Takže zatím co vy stojíte v té koloně aut tak vlak už dávno odkřižoval Satalice a uhání směrem do Vysočan než ten bus dojede na Letňany jste na Masaryčce nebo na hlavním nádraží. Takže šoto projekt možná v vaší hlavě. Já osobně bych než tu vlečku preferoval zastávku na úrovni sídliště na trati do Neratovic.… Číst vice »

Tomáš Záruba

No já nevím. Jako snaha se cení, ale nebylo by lepší upřednostnit poloviční interval se zastávkou někde tady? https://mapy.cz/s/naledezosa

Karel2

Existoval takový plán na vytvoření zastávky o něco severněji u potoka zvaného Praha-Treboradice, ale SZDC spočítala, že by to bylo kvůli bezpečnostním zařízením velmi nákladné. Možná tedy v roce 2050, kdy dojde k rekonstrukci trati.

Kuba

Co jsou to bezpečnostní zařízení a jak souvisejí s výstavbou zastávky uprostřed polí?

Alibaba

Asi to, že by tam do tratě musel dát cesťáky (takže nové ZZ pro stanici a trať), aby se tam ten osobák mohl regulérně otočit.
Nevím, jestli by tam mohl jezdit jako PMD.

Frantisek

Co kdyby se tam neotáčel, nýbrž vytvořil páteřní linku tím směrem a nahradil část aut a autobusů… Jo, chtělo by to pak investovat do celé té tratě trochu více (a ušetřit na neustálém látání silnic apod.).

Alibaba

To trochu víc jsou právě dvě koleje, a to by se mělo začít na odbočce Skály, za Satalicema kvůli letišti zahloubit (chce to i elektrickou trakci), dvojkolejku skončit až ve Všetatech. Nějaké dálkové ZZ je samozřejmost.

pohledem realisty

Jenže úpravy zabezpečovacího zařízení i kolejiště bude třeba udělat tak jako tak, protože vjíždět na vlečku ani odjíždět z ní zabezpečeně přímo zatím nelze.

Alibaba

Akorát dávat cesťáky do tratě bych považoval za náročnější a skoro nic neřešící, protože by tam pak vzniklo spousta soupravových jízd, kdy by se po příjezdu hnedka musel vracet, aby uvolnil traťovou kolej.

nowas

Jaké cestaky? Zastávku by normálně obsluhoval osobaky na Neratovice. KŽČ at si jezdi do zádele.

Martin

No, odhaduji, ze by se musela postavit dalsi kolej pro dstaveni vlaku, ten vlak v Cakovicich konci… Navic od stredu sidliste je to 1/2km, …
Ale take me napadlo, ze by se slo po stavajici trati s odbocenim k sidlisti, …

Na druhou stranu by bylo nejlepsi trat zdvoukolejnit a elektrifikovat v useku Neratovice-Praha-Vysocany a mit vice zastavek (nova zastavba a prestupni uzly) s odbockou k metru C… Kdyz se podivate kudy trat vede, tak by to bylo rychle spojeni z obci do mesta i z Cakovic do centra nebo k metru…

Frantisek

Odbočku k metru C (tedy vlečku ke dnešnímu „výstavišti“) nedávno úspěšně zrušili v rámci budování parku. Kdepak, je potřeba udržet i nákladní dopravu na silnicích…

Martin

No, myslel jsem pro nektere osobni spoje, kolej by mohli zahloubit jako metro…

Alibaba

A nebylo by lepší dotáhnout metro C až do Čakovic přes centrum Letňan?

Martin

Centrum letnan je od metra par minut busem, … myslim, ze nebylo, bylo by to totiz mnohem drazsi a neprineslo ani casovou usporu, vlakem z Cakovic na Masarykovo nadr. jste uz dnes stejne rychle jako metrem z Letnan na Florenc…
zeleznici prakticky jen zdvoukolenite a elektrifikujete, navic se Letnany vice rozrustaji spise na vychod k Cakovicim,… Metro by bylo pomalejsi a drazsi – muselo by se razit…

Alibaba

Tak by byla stanice přímo v centru Letňan, další stanice by sloužila k přestupu na vlak v Čakovicích. Časová úspora by určitě nějaká byla, pro Letňanské by se ušetřil jeden přestup po krátkém přejezdu.
Já se snažím jednotlivé druhy doprav spojovat, tak aby se dalo nějak přestupovat.
Železnice okolo letiště se kvůli ochrannému pásmu letiště kvůli trakčnímu vedení musí taky zakopat. A začnete-li v Satalicích, je ideální skončit až za Kbely, odstranily by se tím asi 4 nebo 5 přejezdů ve městě.

Bpee

Není oprava přejezdů poměrně krátkozraká? Nebylo by lepší si uvědomit, že je lepší investovat pořádně a Kosteleckou konečně zahloubit (aby byl prostor na dvoukolejku do Neratovic a tuto minivětev do Čakovic), než vymyslet dva přejezdy na silnici, kde se tvoří zácpy prakticky nepřetržitě a pak deset let na to nešáhnout s argumentem, že se to přece nedávno rekonstruovalo?

a8n

Kosteleckou si zahlubujte jak chcete, přes tu žádný přejezd nevede. Pokud se nějaký podjezd bude dělat, bude výhradně pod neratovickou, takže do zmiňovaných přejezdů nikdo hrabat nebude.

Bpee

Díky za upřesnění. Měl jsem za to, že by se ten krátký pahýl Cukrovarské mezi oběma tratěma napojil na ul. Jizerskou a podjezd by začínal prakticky už u parku čakovického zámku.

Každopádně potom asi přejezd vadit opravdu nebude. 🙂 Jen teda doufám, že se alespoň tu Cukrovarskou zahloubit podaří.

Alibaba

Ulice se v Čakovicích už jmenuje Cukrovarská.
A mimoúrovňové křížení by se tam hodilo, možná bych o nějaký metr, dva, tři … zvedl i trať.

Bpee

Pardon a děkuji za opravu, Kostelecká končí kousek před přejezdem. 😀

Hodilo by se nejen proto, že je to opradvu extrémě vytížená silnice (zácpy jsou opravdu i přes den odpoledne ve směru do centra), ale i kvůli těsnému souběhu tratě do Neratovic a do Čakovic. A vůbec, přejezdy ve městě jsou problém, bydlím nedaleko a když se 201 daří a chytne přejezd v Satalicích u nádraží a potom u letiště na vjezdu do Kbel, je z toho zpoždění ve špičku o celý interval…

Jonáš

To se ani nechce věřit že dnešní době je schopen někdo obnovit provoz na vlečce či jí dát někdo dohromady v dnešní době silniční loby. Já se ještě vůbec divím že naopak se to nevytrhá všechno a nepostaví se místo toho silnice, jak naši představitelé chtějí.

Jiří Kocurek

Mžná našim představitelům vkládáte do hlavy myšlenky, které tam nejsou. A pak se zbytečně rožčilujete nad tím, že nejednají, jak jste si vy sám usmyslel, že by jednat měli.

Frantisek

Zřejmě tedy přeci jen ne všichni. 🙂 Ovšem, zásobování průmyslu se tak nadále udrží na silnicích, a lidé z ostatních částí Čakovic a okolí to budou mít na vlak od autobusu pořád stejně daleko.

Lukas

Hlavně to celé volá po tom, aby vlaky typu „S“ v Praze provozovala samostatná společnost, která zavede standardy pro používané typy vlaků, zastávek (mám na mysli jejich unifikaci), hříšná myšlenka sjednocení trakce (samozřejmě do elektrické). Ideální stav linek „S“, aby to mělo hlavu a patu, by byl, kdyby byly všechny průjezdné skrz město. A také ono pořád platí, že je rozdíl pokud někam jede moderní elektrická jednotka, nebo tohleto co tam je na obrázku. Ale abych nebyl jen negativní, tato kapka v moři je neuvěřitelně pozitivní krok kupředu v našich končinách.

Juraj

Na druhé straně: jaký by to mělo přínos? Je to jako tvrdit, že celou MHD (nebo celý PID) by měl provozovat jediný dopravce. Dobrá integrace se přeci pozná tak, že cestující netuší, s jakým dopravcem právě jede. To na S34 víceméně platí už dneska.

813.2 není žádný zázrak, ale není to ani nejhorší vozidlo na linkách S. Hlavně ale pražské Esko není klasický S-Bahn, vybudovaný pro účely města, ale spíše konvenční železnice napasovaná do IDS. Plošná modernizace vozidel by sice byla fajn, ale k tomu přeci není nutný jediný dopravce.

Bpee

Ale houby, jak píše Juraj – silný objednavatel si prosadí jednotný vzhled zastávek S-Bahnu, zajistí výběr nejvhodnějších dopravců na jednotlivé linky a těm na 10 let pronajme vozidla, která zakoupí a které bude udržovat výrobce. Co víc? 🙂 Pravdu samozřejmě máte, náš systém je poměrně nešťastný – S neznamená vůbec nic. Líbí se mi systém okolo Vídně, kdy S představuje určité garance, ale tady, kde existuje linka S33 či kolik, která čítá několik párů polomáčené 810 z Čelákovic do Mochova… líbila by se mi nějaká nová kategorie a celý systém výrazně překopat, aby to S něco znamenalo, ne aby to… Číst vice »

Roman

K tomu, aby pražský a středočeský systém vlakových linek fungoval jak popisujete je ještě hodně daleká cesta. Současná kapacita trati v Praze a okolí neumožňuje hustý provoz městských a příměstských vlaku…To co je dnes je už na hraně.

Martin

Jenze to je prave problem, ktery by se mel resit co nejdrive,… Tim tempem jakym se cokoliv ted resi to nebude nikdy… Pritom je to jako stavet metro na povrchu…

David

Je to tím, že stát přestává posledních cca 10 fungovat. Stojíme v podstatě na místě a vývoj se nikam moc nehýbe.

Martin

tak nejak to pozoruji uz 15-20 let… prakticky se vyvoj temer zastavil…

Řiditel

Už nyní z důvodu přejezdu na Všetatské trati mnohokrát za den kolabuje doprava v Cukrovarské a i přilehlých ulicích. Po vybudování dalšího přejezdu bude tak doprava v těchto místech ještě větší „žrádlo“.

M19

Ještě, že se další přejezd nebude budovat, on už tam totiž je. 😉

Řiditel

Nevěřím tomu, že nevíte jak jsem to myslel.

Robil

No a co? Tak si gumokolisti počkají!

Pražák

Někdo dělá něco co já ne, případně něco s čím nesouhlasím (aniž by to bylo nelegální či amorální), tak je to nepřítel jehož je nutné dehonestovat, že?

Marian Kechlibar

No, taky tam může čekat sanitka nebo hasiči.

Jiří Kocurek

No právě. A ti hasiči nemusejí mít ani gumová kola: https://www.stepanovice.cz/data/editor/83cs_1_big.jpg

Řiditel

Jo, pár lidí v motoráku a kvůli nim musí čekat několik desítek možná i stovek lidí v autobusech a autech. Zrovna tou Cukrovarskou projíždí několik hodně využívaných autobusových linek.

Gwann

a co takoví chodci, nedej bože aby čekali na přejití jednoho chodce přes silnici. to nikdy.

nechcete toho sobectví a jájínkovství chvíli nechat?

Greta

Časový postup oprava, přejezdy, výkup pozemků se mi zdá trochu nelogický, ale co už.

MHD

Tento článek po mapce přímo volá.

libor

i třeba způsob napojení do žst Čakovice

Alibaba

Napojení bude asi takové jaké je (není třeba stavět nové koleje), asi se zamknou výhybky, jak bude probíhat vjezd/odjezd na tyhle koleje vám musí říci nějaký místně znalý zabezpečovák a dopravák.

cestovatel

Pokud se kolej nezapojí přímo, tak to nemá vůbec smysl. Dvakrát úvraťovat je hovadina na entou, za tu doby by člověk došel tam a zpátky.

Alibaba

Jet se tam přímo dá už teď, jen ZZ to prý nějak košer neumí, jelo by se tam asi cestou posunu.
Ano, dvojitá úvrať je neprůchozí, a proto tam bude za barákem nástupiště přímo u této vlečkové koleje.

MHD

Díky. Já už si to samozřejmě našel sám. Ale vždycky je lepší, když si čtenář nemusí dohledávat informace.

M19

To máte dozajista pravdu.

Martin

To je ale moc práce. Vytvořit, nakreslil, ozdrojovat 😉

55p

Zprovoznění už za 2 a 3/4 roku? A není to moc rychle?

Jan

Asi na tom budět dělat nějaký tamní úředník, rychlost by tomu odpovídala.

švestka

Tak proti tomu jak úředník z Prahy – Uhříněvsi povoluje pražský okruh je to rychlost blesku.

libor

to určitě, nato, že se zde jedná o fakt velký projekt VRT do stanice Čakovice zámek, není to první část VRT směr Liberec?

Gwann

vy jste tak chytrý…chtěl bych vás vidět, jak ten pražský okruh povolujete vy. spolu s celou další agendou, co kolem vás lítá.

myslím, že byste se ztratil tak na druhé stránce ÚR.

glosátor

Je to samozřejmě i tak až zbytečně moc rychle!
(Ale možná to někomu mezitím dojde a tu pitominu zastaví ještě včas …)

noerf

Bude zajímavé, až bude řešit povolení pro pravidelný provoz drážní úřad.

FlyingJ

Stejně by mohli zauvažovat i ve Štěrboholech kde jedno obří sídliště teprve vzniká. Bývalá vlečka vede z Hostivaře přímo k nové zástavbě, dokonce i most se zachoval. I tam by se mohla elegantně ukončit nějaká městská S linka.
I když v Čakovicích mi jako lepší řešení možná přijde postavit novou zastávku na severozápad od nového sídliště. Vzdálenost podobná a měli by profit i Třeboradice.

Lukáš F.

To nejde. To totiž dává smysl a je to levné.

Jan Novak

Tam se v současné době prověřuje možnost vedení tramvajové tratě od Dílen DP

dejf

jako ty štěrboholy by byl dobrej punk 😀 přes zahradu důchoďáku okolo toho falického symbolu co tam maj jako vycházkovej okruh a nějakym ostřejšim obloukem to zapíchnout na to dopravní hřiště, ať si děcka zvykaj. jinak třeboradicím fandim, snad je neodradí „istá kulturná špecifika“ drážních pravidel v naší zemi.

Jaaa

Říká se tomu špatné plánování.

Honza

No musel jsem si to najít, ale tohle je fakt úlet 🤣🤣🤣

Mirek

Nápad zajímavý. Jen ta konečná na náspu by okolní zástavbu asi nepotěšila.

Patrik

Nemělo být náhodou podle původního pla

Ondřej

Nemělo by.