Město Tampere objednalo u Škody dalších pět tramvají Artic

Tramvaj ForCity Smart Artic v Tampere. Pramen: Škoda TransportationTramvaj ForCity Smart Artic v Tampere. Pramen: Škoda Transportation

Tampere si již dříve objednalo u Škody dvacet tramvají s desetiletou údržbou.

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bohumil

Uvedeme to na pravou míru.Škodovácké šroty for city nemají vůbec nic společného s konstrukcí finských tramvají. Škoda se chlubí cizím peřím.

Gajda

Vyhřívaná podlaha v tramvaji, to by nemuselo stát tak moc a přínos by to mít mělo.

Y.K.

To se dělá tam, kde jsou teploty hluboko pod nulou po významnou část zimy (takže by podlaha namrzala a nanošený sníh neodtával). Tady u nás už většinou ani nezamrzají rybníky, o krutých zimách se nedá mluvit.

Lišák

Vyhřívaná podlaha je běžně používaná i na tramvajových projektech pro střední Evropu jak v prostoru kabiny tak v salonu pro cestující. Například Chemnitz měl vyhřívanou podlahu na podestách podvozků i na většině plochy kabin řidiče. Jen to není úplně levná záležitost a případná oprava je noční můra.

_Pavel_

230 Artic tramvají nějak nevychází, mohl by někdo rozepsat

Kubrt

To je otázka, jestli to bereme úžeji jako „pravý Artic“ pro finské provozy, nebo šířeji „ForCitySmart“ jako tramvaj na bázi Articu. Mě to tedy vychází na 270, ale možná počítám nějaké zatím neuplatněné opce:
Helsinki 70 (poté, co 2 protptypy odešly do Schöneiche)
Schöneiche 3
RaideJokeri 30
Tampere 25
RNV 80
Ostrava 35
Brno 5
Plzeň 22

Lišák

Proč je tady pořád dokola opakován nesmysl, že ForCitySmart a RNV je na bázi Articu? Projekty Ostrava, Plzeň a Brno jsou postavené na nově vyvinuté platformě FCX, která nemá s Articem nic společného. Tramvaje RNV jsou opět samostatný projekt používající odlišnou koncepci než je Artic. Ano, je možné, že všechny projekty se vzájemně inspirují a přebírají některá technická řešení, ale rozhodně se nejedná o deriváty nebo koncepčně blízké projekty.

_Pavel_

Pak se ovšem k 230 nedopočítáme, buď to vychází výrazně méně nebo více 🙂

Kubrt

Tisková zprávy Škody to tvrdí, a přímo to vkládá do úst pana Juhy Vierrose, jednatele společnosti Škoda Transtech Oy.

Lišák

To sice ano, ale ve firemním systému je to rozděleno opravdu tak jak píšu. A kdyby jste měl možnost porovnat dané projekty ve fázi výroby, poznáte sám, že spolu sdílí jen pramálo.

Kubrt

Ok, ale v tom případě to není „tady opakovaný nesmysl“, ale komunikační strategie výrobce, kterou jako řadový šotouš těžko ovlivním. A když zazní dotaz „co to je 230 tramvají Artic“, nezbyde než se držet právě té „terminologie výrobce“, protože jinak se nedopočítáme.

Lišák

Ano, bohužel to tak je. Kdyby to bylo začátku podáváno správně, nejsou v tom tyhle zmatky.