Město s nejdražší MHD v zemi. Jedna jízda po Liberci nově vyjde až na 34 korun

Autobus SOR NS 12 na terminálu MHD Fügnerova v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAutobus SOR NS 12 na terminálu MHD Fügnerova v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Po zdražení město očekává vyšší příjmy z jízdného.

103 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hank

Jenom pro dokreslení – jedna z mnoha libereckých afér, která se týká přímo DP:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-uplatky-za-13-milionu-politik-za-ano-se-ted-chce-dohodnout-se-zalobci-242964

Jan Sova

Otázka. Kolik průměrně trvá přejít Liberec pěšky řekněmě po širším centru ?

pjezek164

No jednorázové jízdenky moc populární nejsou, pokud člověk není mentálně líný. A to i v Praze chodím po centru pěšky. Roční liberecká je OK dopravní obslužnost je na tak malé a kopcovité město slušná.

král j

A jak to tam mají důchodci?

Vašek Havelka

Od 65 do 70 let jezdí
na papírovou za 17 Kč 60 minut
(za 14 Kč pokud koupí elektronicky)
za 50 Kč 24 hodin
za 125 Kč 7 dní
za 330 Kč 30 dní
za 800 Kč 90 dní
za 1995 Kč 366 dní

Od 70 let jezdí zdarma na doklad totožnosti

To není tak hrozný, kvůli tomuhle nikdo nezbankrotuje…

Miroslav

Pak je plno měst, kde je rychlejší a efektivnější jít pěšky, než použít MHD.
Speciálně ve městech kde mají takzvané vymetákové linky, kde se dopravit na 2 km vzdálené místo znamená objet půlku města a 40 minut jízdy. 🙂

král j

Tam bych nechtěl žít.

Fsp

Taky to nejsou České Budějovice

král j

Nevím, co tím myslíte? Tam je levná MHD?

Pražan

Jára Cimrman

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

No nevím přátelé – cena 34,-Kč je cena jednoho litru benzínu.
To si i horší matematici spočítají, že za to ujedou u auta se spotřebou 5l/100km kolem 20km.

Y.K.

Po městě spíše těžko. A taky někde zaparkocat že jo.
Ale jinak je to hlavně pro kratší cesty (jakožto nejnižší sazba) docela dost.

Eva

Jsou to zloději zlodejsky.Takze dám za 3 zastávky v čase cca 7 minut 34,- Kč. To je fakt super.Proc to tedy nerozdeli cca po 20 minutách a tedy za 12,- kc?No aby zase okradli co nejvíce lidí.Neskutecny. toto.

pjezek164

Z tohoto pohledu to je předražené, ale ruku na srdce – kdo si koupí jednorázovku místo časovky?

Honza1 a 1

Samozřejmě souhlasím. Na druhou stranu jsme v Čechách a všichni víme, co dokáže jedna akční cena v marketu. Takže některé lidi do veřejné dopravy nedostaneme ani kdyby mělo každé kupé masážní salon a některé tam dostaneme zase a pouze nízkou cenou, bohužel.

SYN

No ale přece nikdo nesní o 99% uživatelů MHD vs. auto (na městské pojížďky), úspěchem by bylo už něco přes 50%…
To místo samozřejmě nic moc, ale pokud třeba má nějaké „doma“ (RD nebo třeba nový bytový dům s parkovacími místy) tak v práci obvykle zaparkuje a u obchoďáku taky, takže ty „pravidelné“ pojížďky má pak vyřešené…
Ono mmch ten nákup s autem má přecejen něco do sebe…

pjezek164

Nákup jednou týdně před víkendem?

jal

https://www.dpo.cz/pro-cestujici/jizdne-dp/ceny-jizdenek/jednotlive-elektronicke-jizdenky.html

Kde je těch 35?

Když nemáte ani bankovní kartu a jinak než mobilem platit neumíte, pak SMS jízdenka opravdu stojí 35Kč, ale na 70 minut.

Fsp

Napadení z turniketů? Něco konkrétnějšího by bylo?

Aileeen

Asi na něj z turniketu něco vyskočilo a dalo mu na čumák?

Fsp

Však to je taky jejich princip, ne 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=STUZiWZ_JRQ

Miroslav

V Ostravě: do 10 min. 23 Kč, přestupní na 60 min. za 30 Kč – platba normální kartou. Pořád méně než v Liberci.

milbi

Staci zaplatit obycejnou platebni kartou. Minuly rok jsem jako turista byl jeden den v Ostrave, za tri jizdy behem dne mi bylo nauctovano 75 Kc (3*25 Kc) i presto, ze jsem pri jedne jizde prestupoval. Zadnou specialni karticku nepotrebujete, ani se nikde predem registrovat… Za me naprosto uzasne reseni.

Jan Sova

taky jsem to v listopadu zkoušel. Matoucí bylo, zda se karta přikládá i při výstupu nebo nebo ne. Informace v busu byly v tomto smyslu nejednoznačné.

SYN

Pokud je to nekomplikované, nevím proč bych to nekoupil… někdo tady výše to nazval „aluminiové čepičky“, já bych tak daleko nezacházel, je to celkem neškodné a nic proti tomu nemám, ale přecejen každá úchylka něco stojí – co je to pár korun za lepší pocit ne?

jal

Na stránkách DP je psáno:
ZÁKLADNÍ přestupní (předprodej, automaty DPMLJ, doplňkový prodej u řidiče MHD) 34,- Kč 60 min

Nadpis článku ale tvrdí, že :
Jedna jízda po Liberci nově vyjde až na 34 korun

Jak to tedy je?
Podle stránek DP by měla jízdenka platit hodinu libovolných jízd po celém Liberci.

Šalina na Špilas

Když potřebujete během té hodiny jet jen jednu jízdu, vyjde to taky na 34 Kč. Pokud pojedete tam a zpátky během hodiny, pak jedna jízda vyjde na 17. Proto až 34.

jal

Tam a zpátky jsou dvě jízdy. Když se píše jedna jízda, každá by musela stát až 34.
Taky by se mohlo říct, že když budu jezdit více linkami a celou hodinu, bude mě stát lístek třeba 5Kč, což je také až 34. : – )

realista

Čeština umí být velmi pregnantní: právě proto je tam použito slovo „až“, protože když na jednu jízdenku za 34 Kč stihnete v době její platnosti podniknout dvě libovolné samostatné jízdy (lhostejno, zda „T+Z“ nebo jiné), vyjde cena jedné jízdy na 17 Kč. Naopak vy ale nemáte pravdu, protože „lístek“ vás nikdy nebude stát 5 Kč, ale vždy 34 Kč, a těch 5 Kč vás bude v nejlepším vámi popsaném případě jedna jízda. Tak to zkrátka je.

jal

Když spočítám jízdy děleno 34, tak to bude stále menší cena na jednu.
Ovšem jádro pudla je v tom nadpise.
Nejedná se o JEDNU jízdu. Ale o časové období, na které těch 34Kč platí.

Podobně úderný nadpis by mohl znít: V Praze stojí jedna zastávka MHD 42 Kč na SMS jízdenku.
Taky by to byla pravda.
Svým způsobem.

A taky by se mohl rozjet šílená debata.

Fsp

Jo, to je asi podobná debata jako že je v pořádku zdražení dálniční známky, neboť si za tu cenu můžete užívat stovky nových kilometrů dálnic na druhé straně republiky.

pjezek164

Pokud platí jakékoli jízdenka na hodinu, tak je časová a nikoli pro jednotlivou jízdu.

Dascher

Hlavně podnik plný zoufalství a bídy pod vedením společnosti. Liberec je docela hezké město ale co se děje v dopravě je opravdu tragédie. Žalostný stav celého podniku a ještě drahá doprava. Skanzen jak hrom………Divím se, že to v tom Liberci někdo nerozežene a nechopí se toho skuteční odborníci, kteří tu dopravu opravdu chtějí dělat. Ještě že tenhle skanzen u nás nemáme !

SYN

Roční šalinkarta za 4kKč? Kam až se s tím dá jezdit, až po německé hranice??
Já teda nevím ale naprostá většina těch co si může dovolit takové peníze si už může dovolit i auto… a pak je úvaha „buď jezdím autem nebo MHD, obojí si kupovat nebudu“.

Petr

Je vtipné, že v v Praze i v Brně (s dotací) vyjde roční jízdenka levněji, přitom spojů je násobně víc.

Frantisek

V Praze by ovšem zasloužila vyšší cenu. Množství spojů se ale odvíjí (nebo mělo by) od předpokládané zátěže, to není (nebo neměl by být) nějaký bonus za příplatek, jak to bylo prezentováno u naopak relativně drahých jednotlivých jízdenek.

peter

Len tak pre porovnanie
Polovicne velke slovenske okresne mesto oproti Libercu. Rocna salinkarta 6800 Kc. Pokial mate kartu dopravneho podniku tak jednorazovy listok 18 Kc. Pokial mate dopravnu kartu niektoreho z uznavanych slovenskych dopravnych podnikov tak jednorazovy listok 20 Kc. Pokial nemate ziadnu z nich, tak jednorazovy listok 37 Kc.

hank

To je jenom jeden z mnoha důsledků těžko pochopitelného masochismu Liberečáků, kteří si na magistrát desítky let neomylně volí ty nejzkorumpovanější dobytky ze širokého a dalekého okolí; a když už si někdy omylem zvolí trochu rozumnější sestavu, tak to při příštích volbách koukají honem rychle napravit. (Snad jim je aspoň malou útěchou, že některá jiná statutární města na tom nejsou o nic líp.)

hank

A ještě jeden pozdrav z Liberce, města nejdražších děr v republice:
https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/lipo/pozdravy-z-liberce-203512

Jerra

No já si vzpomínám jak jsme si jednou s velkou slávou zvolili jinak a najednou se nám tam jak David Copperfoeld zhmotnili zase ti stejní typci, jen v převlečení a do voleb daleko.

hank

„…zhmotnili zase ti stejní typci…“

Ono to totiž dospělo do stavu, kdy je úplně jedno, kdo sedí na magistrátě, protože ve městě de facto panuje vláda jedné strany … sorry, chtěl jsem napsat jedné nejmenované firmy, která má všechny místní politiky ze všech volitelných partají na špagátkách; přičemž o tom, kdo bude volitelný, rozhodují peníze té nejmenované firmy, její zákulisní intriky a mediální manipulace. A jak už jsem se zmínil dřív, bohužel se to týká i řady dalších statutárních měst – a koneckonců i těch nestatutárních, akorát že ta nejsou tak mediálně profláklá.

Fsp

To jsem zvědat zda se i zde bude konat okřikování že toto je server o dopravě nikoli politice 🙂 Popř. požadovat doložení těchto tvrzení….

hank

Ty tři díry jsou dostatečný doklad. Komu to nestačí, tak připomenu třeba lyžařské MS 2009.

Jirka

Teda klobouk dolů, mít odvahu mít nejdražší MHD v zemi, když jejich tramvaje jsou v podstatě všechny jen nejrůznější variace T3, to je fakt hodně velký sebevědomí.

218

To je příplatek za historický provoz. V Praze stojí jízdenka na historickou linku 300 Kč,tak to Liberec vychází pro Pražáky levněji i se započtením Regiojetu tam a zpátky..

Jelen

Wana opravdu není žádné historické vozidlo. Je to v podstatě nová tramvaj, jen postavená na techničáku ze staré.

SYN

Kdyby šlo jen o tramvaje a jejich typ/stáří…

Jelen

99% cestujícím je úplně ukradené, že jezdí T3. Bezbariérové jsou, jezdí spolehlivě a kromě šotoušů nikdo typ vozu neřeší.

Stráťa

Cestující sice typ neřeší ale zajímá je jestli jedou něčím moderním, klimatizovaným, nízkopodlažním a celkově příjemným. A to prostě T3 neplní a žádná „modernizace“ to nezachrání.

Jelen

T3 má místo klimatizace otevírací okna. A oproti novějším vozům je mnohem prostornější, což lidi ocení. Za mě je to
velice příjemné vozidlo. Nízkopodlažní je taky. Kromě zmlsaných šotoušů, kteří by nejradši jezdili samými vozy vyrobenými včera (aneb co je novější, je zcela automaticky lepší, bez ohledu na realitu) nikomu běžnému wany nevadí.

Stráťa

Otevírací okna místo klimatizace…dál ten váš blábol ani nemá smysl číst. V dnešní době není přijatelné aby veřejná doprava nebyla klimatizovaná pokud v ní má jezdit i někdo jiný než lidé co nemají na výběr (ti bez řidičského průkazu).

Nose Peak

Tak musím říct, že rozdíl mezi Vario LF2 a Evo 2 je dost značnej. Přičemž cena v podstatě stejná, když vezmu v úvahu inflaci…

jal

35 jen SMS jízdenka na 70 minut, 90 minut o víkendech.
Tudíž vzhledem k času ani tato málo používaná dražší není.

liberecká SMS 38Kč 60 minut.
pražská SMS jízdenka 90 min. 42 Kč, na 30 minut 31Kč.

Šalina na Špilas

Podobně se chová Opava, akorát bez zdražení parkování, které si zachovává cenu 10/20 Kč/hod. Jízdné je nepřestupní za 20 Kč a s přestupem, které jsou na některých trasách o délce 10 minut nutné, stojí jízdenka nově 30 Kč.
Navíc před několika lety byly zrušeny přímé linky odevšad všude a bylo přislíbeno, že budou přestupy zdarma. Na to se nějak zapomělo.
Každopádně obě města budou stát za pozornost co se vývoje MHD týče a dovoluji si tipnout, že v obou případech to bude značný odliv cestujících.

Twix

Existenci nepřestupních tarifů a trestání cestujících za to, že na trase mají přestup, ve větších městech, které přežily rok 2010, nějak nedokážu pochopit. Chápu to u malých provozů, kde logická cesta s přestupem, aniž by to nebylo snazší dojít pěšky, ani moc nejde vymyslet. Pak to nikomu moc nevadí a zjednoduší to kontrolu jízdenek. Ale vždyť i takové primitivní způsoby odbavení jako „přilož bankovní kartu a vyber plnocenný/zlevněný“ co je třeba v Karlových Varech vydávají přestupní jízdenky…

Šalina na Špilas

Abych neuvedl v omyl, přestupní tarif v Opavě existuje, ale je mnohem dražší než nepřestupní: 20 vs 30 Kč. Takže na stejně dlouhé trase, kde se však musí přestupovat, se platí o 50 % více za jízdenku, než když má člověk to štěstí a přestupovat nemusí.

Twix

Ano, já to pochopil, pořád to beru jako trestání lidí za přestup. Někde pak mají takové „bonusy“ jako „první přestup zdarma“, což je sice lepší než nic, ale dělá to spíš antireklamu a zvlášť pro návštěvníky je to nepřehledné. V době kdy je všechno online a/nebo se to rovnou tiskne s nějakým čárovým nebo QR kódem tomu vážně nerozumím.

Michal Bartoníček

Teď se k nim přidá i Ústí nad Labem, které teď zemřelo zavedlo až na výjimky celodenní nástup předními dveřmi v celém městě. To je taky spolehlivý zabiják MHD.

Zuzana

Liberec měl vždy nejdražší jízdné v republice. Také proto tam lidi jezdí pro mlíko hondou. Ale zase maj na každém rohu obchoďák a vietnamské večerky. Po Liberci je proto nejlepší se pohybovat zásadně pěšky, na kole, nebo na běžkách.

Jerra

Já začala pořádně jezdit MHD až co mám děti. Mám roční. Občas potřebuje jet i manžel a to je pak masakr ať už autem nebo MHD…často já s dětmi jedu MHD a on jde pěšky. Je to pro mě hrozný opruz (manžel se aspoň projde), ale s těmi cenami nejrozumnější řešení. Teď jel párkrát MHD, ale se zdražením se na to asi zase vykašleme.
Aneb dopravní podnik stejně nevydělá, jen je to pro nás větší buzerace, nic víc.

Dejf

tak koukám že v liberci se nic nezměnilo, nejlepší investice jednotlivce do dopravy v liberci je koupě dobrých bot, goretexový bundy a naučit se chodit rychle.

MHD

A je to dobře, nic není zadarmo, žádná služba, parkování ani jízda MHD.

Frantisek

To sice není, ale platit za čtvrthodinovou cestu cenu cesty hodinové je opačný extrém.

Jerra

Není to zadarmo, ale je to nabídka a poptávka. Já mám roční a manžel párkrát jel se mnou a dětmi MHD, nebo nás vezl autem. Teď bude chodit raději pěšky, zatímco já budu na 2 děti sama. Takže dopravní podnik nic navíc nevydělá a jen na něj budeme naštvaní a postaráme se, aby od nás viděl ještě míň peněz než loni.
Zdražení není vždy cesta k výdělku a to ani když máte monopol 👋

218

Je nějaká statistika, kolik % cestujících (případně tržeb) jsou jednorázové papírové jízdenky?

Desper

Jediný čím to mohli zachránit je zlevnit roční. Tím by motivováni místní a pumpnuli návštěvníky. Takhle je to fakt děs a Liberec bude trpět IAD

Frantisek

A co když místní také nepotřebují jezdit immer während? Proč by nemohlo být jízdné spravedlivé? Trpět bude stejně, protože je na to dělaná infrastruktura, bohužel.

Martin1

Nejdražší MHD v zemi, ale pořádná noční doprava v 5. největším městě republiky dosud stále nefunguje. O kvalitě zdejších tramvajích raději ani nemluvě. Pokud dosud nenalákali více cestujících, zdražením to nedoženou. Naopak, jak se píše v článku, kdyby zavedli časově kratší jízdenku, mohlo by to využít více lidí (právě čas dojezdu okolo 15 minut je rozhodující, poměr čas/cena je neadekvátní). Obávám se, že to jen nažene další černé pasažéry z určitých oblastí města.

Nose Peak

Aha, takže ve skutečnosti 28 Kč. 34 je to s přïplatkem za přepravu aluminiové čepičky. Ale i 28 je dost, zvlášť u města velikosti Liberce…

Miroslav

Jenže nové terminály ještě nejsou nainstalovány. V tramvajích se alespoň dá (většinou) koupit jízdenka bankovní kartou. V autobusech ale ne. Jedině si nainstalovat appku do mobilu.

Nose Peak

To už tak bývá, že s appkou je něco levnější…a jinak tomu nebude…

Twix

A ve kterých dalších MHD je jízdné s appkou skoro o 20 % levnější než bez ní? Já nemám problém si nainstalovat všemožné jízdenkové appky, ale kvůli jednodenní návštěvě se mi to dělat moc nechce, a pro ten dopravní podnik to také nemá žádný přínos, že si ji nainstaluju. Spíš ale jde o ten způsob odbavení, který by ty terminály měly (byť se zpožděním oproti tomu zdražení) dořešit. Předloni jsme v Liberci jeli někam tramvají, koupili si jízdenky ve vozidle a pohoda. Loni jsme tam byli znovu, nastoupil jsem s celou rodinou bez jízdenek a bez appky do autobusu MHD…… Číst vice »

Nose Peak

V Brně – 19,50 vs. 25 Kč.

Pavel Toufar

V Budějovicích stojí základní jízdenka (na 60. min.) 20 Kč v jakékoliv podobě (tištěná, kartou ve voze, sms í přes apku)

kix

ono ale většina těch jednorázových bude placena v hotovosti, pravidelní cestující mají kupóny a nepravidelní si prostě koupí lístek

Petr

Liberec a 34,-?🤭
To je těžce přestřel…
Liberec nyní max. do 30,- Kč

Michal Bartoníček

Gratuluju městu k dalšímu hřebíčku do rakve, ve které pomalu ale jistě pohřbívá MHD. Co asi tak může Liberec nabídnout za tuto cenu? 😀 Vozový park? Více spojení? V ročence SDP ČR z roku 2022 je na str. 17 uvedeno: – v roce 2018 bylo přepraveno 41,9 mil. osob, utrženo 187,4 mil. Kč, – v roce 2019 bylo přepraveno 38,5 mil. osob, utrženo 141, 1 mil. Kč. – v roce 2022 přepraveno 35,7 mil. osob, utrženo 161,6 mil. Kč. Je asi jasné, kam to směřuje. Už před covidem to šlo dolů. Olomouc je na tom daleko lépe, ačkoliv taky zdražila.… Číst vice »

Marcel

Marcel Pánek

Marcel

Mě přijde cena 1,40€ za jízdné přiměřená a odpovídající dnešním nákladům.

Michal Bartoníček

Ale neodpovídá nabízeným službám.

senior

Přiměřená možná pro Sasíky a jejich příjmy – na ty je to asi ostatně nasměrováno především. Ale ani ti Němci nejsou hlupáci a umějí velice dobře počítat a posuzovat poměr cena/výkon – a pokud nepřijedou autem, koupí si na cestu VHD asi přímo nějakou regionální síťovou jízdenku.(ENT+), která platí i na libereckou MHD.
Osobně myslím, že s tím zdražením to Liberec nevyhraje a na celkových tržbách spíš prodělá, než aby získal. Asi v tom kraji duch Járy Cimrmana přežívá stále v té nejnešťastnější podobě.

Fsp

jo, když třeba v Římě stojí 1,50€. Řím a Liberec – mé obce nejmilejší 🙂

Aileeen

No, pokud je to bez jakýchkoli městských dotací, pak přiměřené. Pokud do toho ale město cpe další milióny, už ne.

Miroslav

Přitom jedno z mála krajských měst, bez skutečné noční dopravy.
Spoje před půlnoci opravdu nejsou „noční doprava“.

Panoramix

Ale zase na druhou stranu, myslíte si, že by po noční dopravě byla v Liberci poptávka a autobusy by nevozily vzduch? Z pravidelných pobytů v Liberci jsem nabyl dojmu, že patří spíše k municipalitám, kde to po 18 hodině vypadá jak ve městě duchů z klasického amerického westernu. Na ulici téměř nepotkáte živáčka, na žádný noční život to nevypadá. Důležitější je, aby MHD dokázala obsloužit přesuny lidí po skončení odpoledních směn po 22 hodině, což se dle dostupných jízdních řádů celkem daří, existují konkrétní spoje zajíždějící k místním průmyslovým zónám. Určitě není úlohou MHD, aby se z peněz daňových poplatníků… Číst vice »

218

Že noční MHD neexistuje nebo umírá chápu v Olomouci nebo v Pcích,kde to prostě po rovině každý dojde/dojede na kole, chápu..ale zrovna v Liberci bych aspoň dva tři základní směry i v noci čekal.. třeba do Hanychova by se mi z hospody šlapat nechtělo.. 😀

praktik

Možná nějaký polonoční provoz do cca jedné hodiny po půlnoci, ale později to asi opravdu smysl nemá.

Stráťa

A teď co je příčina a co následek? Není potřeba noční MHD protože je ve městě mrtvo nebo je ve městě mrtvo protože není noční MHD?

Michal Bartoníček

Jde o to, jaká je příčinná souvislost. Jaké je pořadí těchto faktorů? Lidi nejezdí MHD – není kam chodit – je málo spojů MHD.
Ono všechno souvisí se vším. Těžko říct, jestli jen lidi líní nebo nemají peníze na to, aby někam zašli. Proč je město mrtvé už po 18. hodině? Kvůli špatné dopravě? Nebo lidi nikam nejezdí, protože nemají dostatečný počet spojů?

649

A za ty peníze se můžete v Liberci svézt autobusy, které vyřadily všemožné společnosti s levnějším jízdným a co se tramvají týče, tak se nemusíte bát, žádné moderní zlo nebo nedej bože klimatizace vás také nečeká a to se vyplatí.

Pavel

Větší příjmy z jízdného možná, větší autoprovoz určitě.

Kamui

V mé rodné Třebíči se jezdí za 12 korun, pokud platíte platební kartou (15 korun hotově), a jízdenka je dokonce přestupní (přestup musí proběhnout do 30 minut od zakoupení), takže za těch 12/15 korun dojedete v rámci města skutečně odkudkoli kamkoli. Je někde jízdné ještě levnější?

babilon

V pár městech se jezdí zdarma.

xyz

Pozor aby vám před nosem neujel přípoj na Karlově náměstí (smluvně není garantován vůbec; „ústně“ – tedy mj. bez možnosti sankcí vůči dopravci při nedodržení! – je domluven jen v X po 18. h., resp. v nepracovní dny celodenně).

Pak byste se nejen nemusel vejít do platnosti vaší jízdenky, jednak byste si počkal při přestupu přinejmenším 15 min.

P. S. O „četnosti“ spojů (zejména o víkendech – směšný 30min. interval do hlavních směrů, do vedlejších 60min.) a reálné době jízdy vlivem četných závleků ani nemluvě.

xyz

… ještě jsem zapomněl na další věci jako např. povětšinou nenávaznosti MHD u vlakového nádraží (o víkendu 30min. interval spojů a shodná přestupní doba mezi MHD z většinové části města a rychlíkem od Jihlavy/na Jihlavu), dále naprosté ignorování obsluhy obchodních center (i těch ležících v katastru města, když pominu výmluvy ohledně největšího z nich – Stop Shopu – že tam město „nemůže MHD objednat, protože leží již těsně mimo katastr města“). Také viz nástup ryze předními dveřmi (ještě letos; aspoň od 1. 1. 2025 dojde – po 32 letech! – ke změně v této věci). Tzn. jedna věc je cena,… Číst vice »

Jan Sova

Přerov 10,-. Ale nevím zda se na to dá přestupovat, spíše ne.

VojtaDrevik

Celkem nepoměr, když vezmeme v potaz, že se jedná o jeden z nejhorších vozových parků v ČR.

Petr Nick

Vlastně platíte za historickou jízdu, tedy pokud vás k tomu, vzhledem k novému tarifu, cosi donutí. Např . v Praze za 40 Kč dojedete třeba ze Zličína do Dolních Počernic, to je bratru 30km.. Pro srovnání z libereckého Benešáku do německé Žitavy

Jan Sova

Co tam jezdí, kloubový Ikarus ?

Miroslav

Skoro neuvěřitelně působí srovnání se stejně velkým Hradcem Králové: nepřestupní jízdenka za 14 Kč (bezhotovostní platba), přestupní za 25 Kč …

Karel

Hradec je sice o něco menší, ale rozdíl v ceně je opravdu neúměrý

kix

a za kolik je hotovostně?

Poutnik99

hotovostně 20 nepřestupní, 30 u řidiče (ale přestupní). Těch 14 Kč je ale také nepřestupní…