- Železnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Autobusy •
- Zprávy
Jihlava předělává projekt dopravního terminálu, stáhla jej z procesu EIA
Vizualizace budoucí podoby přednádražního prostoru Jihlava-střed. Pramen: Město Jihlava
Příprava nového dopravního terminálu v Jihlavě se zkomplikovala. Město aktuálně předčasně ukončilo proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA).
Nejsem tedy zastáncem zachování každé staré barabizny, jen proto, že je stará, ale té nádražní budovy (podobně jako na Vysočanech) je prostě škoda, a to i v kontextu ucelené podoby nádražních budov na 225. Samozřejmě dnes už pozdě bycha honiti, když se na ní desítky let z vysoka… nicméně vizitka to není dobrá. A co místo toho? Nechci to nějak ukvapeně hodnotit, neboť detaily návrhu neznám, ale z těch vizuálů, které jsem měl možnost vidět… nuda, nuda, šeď, šeď.
Hlavně že DSŽ hrozně spěchala se schválením zmršeného záměru projektu na modernizaci místního nádraží, který vůbec neodpovídá výhledovým záměrům v téo oblasti. Vidět je to hlavně v návaznosti na plánované revitalizace tratí do Slavonic a na Cerekev.
Město aspoň projekt předělává, na řadě je i DSŽ.
Ono záleží především na představě „kraje“ o tom, jakou osobní dopravu si tam představuje mít: pokud se zároveň s těmito úpravami nepodaří prosadit (a vybudovat) spojku do trati směr Okříšky a přestupy v regionální dopravě zůstanou stejně i nadále na stávajícím „hlavním“ nádraží, tak to nyní navržené řešení asi postačí – ale je hodně „při zemi“ na to, co by se tam mohlo vybudovat s dostatečnou rezervou i pro „rozmáchlejší“ výhled.
Plán velkolepý, ale asi opravdu zatím nepříliš domyšlený, dobře že to předělají. Z železničního hlediska si neumím představit, že by v případě prohlášení za „hlavní nádraží“ odcházela nadále východním směrem jen jedna kolej. A pokud se tam dá další, začne se přilehlý prostor pro parkoviště a jiné úpravy úžit. Sice o málo, ale některé věci se pak už prostě nevlezou.
Popravdě – ty 2 koleje by tomu neuškodili do obou stran, nejen na tu východní stranu.
A k čemu by byly?
Koleje slouží k jízdě vlaků. To nevíte?
On asi kraj Vysočina se koukl do jiných krajů jak to funguje a už teď objednal další vlaky. Jenže na jednokolejce se případná vznikající zpoždění lavinovitě šíří a proto by asi rád viděl alespoň v těch zatíženějších úsecích (za což Jihlava – Jihlava město se dá počítat) druhou kolej.
Já bych si dovedl představit druhou kolej až do HB, vzhledem k tomu, jak to ta zahustili.
Ta myšlenka je zcela zvrácená. Přece si nemyslíte, že kvůli nějakým vláčkům by mohl být omezen počet parkovacích míst! Máme rok 2020.