Autobusy Doprava ve městě Infrastruktura Trolejbusy Železnice Zprávy

Jihlava předělává projekt dopravního terminálu, stáhla jej z procesu EIA

Vizualizace budoucí podoby přednádražního prostoru Jihlava-střed. Pramen: Město Jihlava
Vizualizace budoucí podoby přednádražního prostoru Jihlava-střed. Pramen: Město Jihlava

Příprava nového dopravního terminálu v Jihlavě se zkomplikovala. Město aktuálně předčasně ukončilo proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Informace se objevila v databázi EIA, upozornil na ni zpravodajský web Občasník.eu. Město chce doplnit záměr o nové komunikace a tím více rozložit dopravní zátěž. Po doplnění projektu jej znovu pošle do procesu EIA.

„Předchozí projekt nevyhověl, protože dopravní zatížení na propojení Hamerníkovy ulice (nová komunikace přes park Keťásek) bylo dle schváleného modelu dopravy příliš vysoké. Záměr byl tedy v navrženém řešení nerealizovatelný, ochrana objektů by byla technicky náročná, popřípadě by bylo nutno objekty k bydlení odstranit. Proto je nutné dopravní zátěž rozložit i na jiné nové komunikace, o které je nutno záměr rozšířit,“ sdělil deníku Zdopravy.cz mluvčí magistrátu Radovan Daněk. Město chce záměr rozšířit o propojení na Jiráskovu ulici u Ferony, nyní se k tomuto nápadu zpracovává technická studie. Znovu do procesu EIA by magistrát záměr rád poslal na přelomu března a dubna. Zároveň probíhají projektové práce na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí.

Dopravní terminál Jihlava, mapa z původní dokumentace. Pramen: dokumentace EIA
Dopravní terminál Jihlava, mapa z původní dokumentace. Pramen: dokumentace EIA

Součástí plánů je zbudování nového autobusového nádraží, terminálu městské hromadné dopravy a parkovacích míst pro automobily i bicykly. Mimo jiné má vzniknout zhruba kilometr nové trolejbusové tratě. To vše má být propojeno s přilehlým nádražím Jihlava město, jehož modernizaci chystá Správa železnic. Nádraží by se mělo v budoucnu stát hlavním jihlavským nádražím.

Podle informací Občasníku, který se děním na Vysočině dlouhodobě zabývá, měli k záměru výstavby centrálního dopravního terminálu připomínky hlavně hygienici. Podle nich je stávající hluková studie zatížena četnými nepřesnostmi. Další připomínky měl podle Občasníku odbor životního prostředí magistrátu. Záměr bude vyžadovat rozsáhlé kácení i hodnotných vzrostlých stromů, z nichž některé jsou pravděpodobně biotopem zvláště chráněných druhů živočichů. Realizace záměru bude představovat výrazný zásah do městské zeleně.

Město předpokládá, že výstavba by mohla začít v roce 2023, hotovo pak má být o dva roky později. „Vše bude závislé na několika zásadních bodech a to výběru zpracovatele projektové dokumentace pro stavební povolení a provádění stavby a zajištění spolufinancování s EU,“ doplnil Daněk.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miky

Nejsem tedy zastáncem zachování každé staré barabizny, jen proto, že je stará, ale té nádražní budovy (podobně jako na Vysočanech) je prostě škoda, a to i v kontextu ucelené podoby nádražních budov na 225. Samozřejmě dnes už pozdě bycha honiti, když se na ní desítky let z vysoka… nicméně vizitka to není dobrá. A co místo toho? Nechci to nějak ukvapeně hodnotit, neboť detaily návrhu neznám, ale z těch vizuálů, které jsem měl možnost vidět… nuda, nuda, šeď, šeď.

lokodepo

Hlavně že DSŽ hrozně spěchala se schválením zmršeného záměru projektu na modernizaci místního nádraží, který vůbec neodpovídá výhledovým záměrům v téo oblasti. Vidět je to hlavně v návaznosti na plánované revitalizace tratí do Slavonic a na Cerekev.
Město aspoň projekt předělává, na řadě je i DSŽ.

dopravák

Ono záleží především na představě „kraje“ o tom, jakou osobní dopravu si tam představuje mít: pokud se zároveň s těmito úpravami nepodaří prosadit (a vybudovat) spojku do trati směr Okříšky a přestupy v regionální dopravě zůstanou stejně i nadále na stávajícím „hlavním“ nádraží, tak to nyní navržené řešení asi postačí – ale je hodně „při zemi“ na to, co by se tam mohlo vybudovat s dostatečnou rezervou i pro „rozmáchlejší“ výhled.

ene bene

Plán velkolepý, ale asi opravdu zatím nepříliš domyšlený, dobře že to předělají. Z železničního hlediska si neumím představit, že by v případě prohlášení za „hlavní nádraží“ odcházela nadále východním směrem jen jedna kolej. A pokud se tam dá další, začne se přilehlý prostor pro parkoviště a jiné úpravy úžit. Sice o málo, ale některé věci se pak už prostě nevlezou.

okk

Popravdě – ty 2 koleje by tomu neuškodili do obou stran, nejen na tu východní stranu.

pozorovatel

A k čemu by byly?

Alibaba

Koleje slouží k jízdě vlaků. To nevíte?
On asi kraj Vysočina se koukl do jiných krajů jak to funguje a už teď objednal další vlaky. Jenže na jednokolejce se případná vznikající zpoždění lavinovitě šíří a proto by asi rád viděl alespoň v těch zatíženějších úsecích (za což Jihlava – Jihlava město se dá počítat) druhou kolej.
Já bych si dovedl představit druhou kolej až do HB, vzhledem k tomu, jak to ta zahustili.

Zbyněk

Ta myšlenka je zcela zvrácená. Přece si nemyslíte, že kvůli nějakým vláčkům by mohl být omezen počet parkovacích míst! Máme rok 2020.

Partneři

Škoda transportation