Jihlava otevřela malý dopravní terminál. Klíčová přestavba nádraží má začít za rok

Malý dopravní terminál před jihlavským hlavním vlakovým nádražím v Havlíčkově ulici. Foto: JihlavaMalý dopravní terminál před jihlavským hlavním vlakovým nádražím v Havlíčkově ulici. Foto: Jihlava

Modernizace trvala 11 měsíců a podle registru smluv stála 30 milionů korun.

Minulé pondělí se oficiálně otevřel třetí malý dopravní terminál v Jihlavě. Po investici do terminálu ve Starých Horách a na Chlumově ulici byl dokončen také terminál u vlakového nádraží na Havlíčkově ulici. Město zároveň plánuje velký dopravní terminál, který bude blíž k centru. Jeho stavba by měla začít za rok.

Současný „malý“ projekt zahrnoval nové zastávky a chodníky, bezbariérová nástupiště, rozšířené parkoviště a také osvětlení přechodů.

Modernizace trvala 11 měsíců a podle registru smluv stála 30 milionů korun. Evropské dotace terminál podpořily 14 miliony korun.

Město zároveň v Havlíčkově ulici vyměnilo stožáry trolejbusového trakčního vedení z roku 1948 za dalších 17 milionů korun.

Celkem se vyměnily troleje na úseku dlouhém přes jeden kilometr, přičemž se spotřebovalo bezmála 4,4 kilometru měděných trolejí a vyměnilo 51 stožárů. Trakční sloupy slouží nově i jako sloupy veřejného osvětlení.

Tento projekt je ukázkou toho, jak bychom se i do budoucna chtěli stavět k dalším úsekům trolejového vedení postaveného v 50. a 60. letech, které v budoucnu vytvoří stabilní základnu pro provoz elektrické trakce,“ doplnil předseda představenstva DPMJ Radim Rovner.

Rekonstrukce mají pokračovat, v příštím roce se bude vyměňovat trolejové vedení z roku 1953 na Brtnické ulici.

Stavbaři opravili na prostranství před nádražní budovou stávající zastávky MHD a všechny chodníky. Vybudovaly se nové betonové plochy a nájezdové obrubníky pro lepší zastavení vozů MHD.

Součástí terminálu jsou také odstavná místa pro trolejbusy a autobusy nebo točna, která je upravena pro obousměrný provoz. Při příjezdech náhradní autobusové dopravy díky tomu už nebudou vznikat kolize.

Součástí dopravního terminálu je P+R parkoviště s 12 místy a opodál je další parkovací plocha pro deset aut.

Přestavba městského nádraží

Centrální dopravní terminál za víc než miliardu korun vznikne přeměnou městského vlakového nádraží. Město tento projekt připravuje ve spolupráci se Správou železnic.

Stavba centrálního dopravního terminálu by měla začít v srpnu příštího roku, pokud všechno bude pokračovat tak, jak zatím plánujeme,“ řekl ČTK jihlavský primátor Petr Ryška (ODS).

Doplnil, že by pak tento velký terminál mohl začít fungovat v polovině roku 2026.

Malý dopravní terminál před jihlavským hlavním vlakovým nádražím v Havlíčkově ulici. Foto: JihlavaMalý dopravní terminál před jihlavským hlavním vlakovým nádražím v Havlíčkově ulici. Foto: JihlavaMalý dopravní terminál před jihlavským hlavním vlakovým nádražím v Havlíčkově ulici. Foto: JihlavaMalý dopravní terminál před jihlavským hlavním vlakovým nádražím v Havlíčkově ulici. Foto: JihlavaMalý dopravní terminál před jihlavským hlavním vlakovým nádražím v Havlíčkově ulici. Foto: Jihlava
Tagy Dopravní podnik města Jihlavy dopravní terminál Jihlava
13 komentářů