Města si za MHD budou muset připlatit, náklady stouply meziročně o 1,5 miliardy Kč

Nové trolejbusy Škoda 32 Tr pro Městský dopravní podnik Opava (MDPO). Foto: Opava.czNové trolejbusy Škoda 32 Tr pro Městský dopravní podnik Opava (MDPO). Foto: Opava.cz

Svaz měst a obcí navrhuje vládě vytvoření kompenzačního balíčku na pokrytí nákladů.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Města a kraje budou muset přestat dávat populistické slevy nad rámec zákona. Když bude platit každý cestující, příjmy jim stoupnou. Nedotknutelní důchodci s důchodem zvyšovaným třikrát za rok budou holt muset také něco platit i ve městech, kde si tuto nejsnáze ovlivnitelnou část voličů politici uplácejí na úkor jiných.

Původní Pražák

Tak teď už jen vymyslet kompenzační balíček pro státní rozpočet.

Jiří Kocurek

A pro daňového poplatíka. A pozor u toho na spirály, vývrtky, bludné kruhy a především inflaci.

noerf

Co je základní dopravní obsluha? Bohužel tento termín je hodně vágní a někteří objednatelé dopravy za doby hospodářského růstu nasmlouvali něco, co je dlouhodobě neudržitelné. Řešením je pak redukce spojů, zvýšení dopravních tarifů či dosyp z jiného balíčku kraje či státu.
Zvýšení cen jízdného je před volbami těžko prosaditelné (takřka každý rok jsou nějaké volby – do poslanecké sněmovny, doplňovací do senátu, krajské, obecní, do evropského parlamentu). Takže reálně platí cestující méně než před pěti, deseti či dvaceti lety a tyto peníze jednoduše chybí v systému.

Martin

Ne, reálně se konečně systém začal stávat trochu rozumnou alternativou k individuální dopravě. Jakékoli zhoršení tuto velmi křehkou věc rozbije. Proč se snižuje spotřební daň na naftu i benzin (!) a elektrická, ekologická (ve městě bez diskuse!) trakce je trestána? Sorry, zdroje tu jsou. Mýtem počínaje.

Jiří Kocurek

Vy jste si toho nevšiml? Proti loňsku je nafta cca o 15 kč/litr draží. A celkové odvody z téhož litru té samé nafty jsou … vyšší než loni, když si to propočítáte.

Elektrická trakce platí nulovou spotřební daň a mám zato, že trolejbus mýto neplatí nikde. Takže tohle zdroj není.

Emanuel

Mě trochu chybí nějaký plánování hromadne dopravy na úrovni doby. Třeba pomocí dat z mobilních telefonů, kde bude cílem zajistit v konkrétním časem ty samé přepravní potřeby a cesty. Ne žádný agregovany něco, kde bych pak měl 3x přistupovat. To nikoho z auta nedostane.

Jiří Kocurek

Tak to ještě budete muset očisti o telefony, které jedou nákladním autem. A nezapočítá to lidi bez telefonu. Kupodivu existují, např. děti.
Povinnost nosit mobil a nosit ho zapnutý neexistuje. Ikdyby to někdo do zákona dal, tak to nezajistí, že mobil bude nabitý. Postih? Chápu, většina etatistů by se tady u toho vyřádila do aleluja, vč. zbavení občanských práv. Etatistovi totiž nic jako úměra neříká.

babilon

Schopný statistik umí pracovat i s neúplnými daty.

Vojtěch

Schopné statisty mají v Ostravě, kde něco podobného využívají…a nevšiml jsem si, že by jim to o něčemu bylo 😉

Gorilazz

A tak je to u nas se vsim. Kdyz je nejaky problem, natahnu ruku a – state, zaplat.