Města posílí MHD, pokud jim na to přispěje stát
Nové autobusy Solaris Urbino 18 pro DPMLJ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Některá města posílí městskou hromadnou dopravu v případě, že jim na to přispěje stát. Výzvy k posílení MHD však města
My v Liberci bychom ocenili, kdyz uz koupili nove Solarisy a na lince 25 je interval jednou za pul stoleti jednim smerem, bez ohledu na coronavirus a to, co rika pan Prymula, kdyby je zacali vyuzivat a do ranni spicky je nasazovali namisto tech kratkych busu.
Samozřejmě bude nakonec nejjednoduší povolit městům s obchvaty vybírat mýtné za auta jedoucí do jejich vnitřních oblastí. A může se i populisticky přidat zbytečné účetní nařízení, že vybrané peníze musí jít do MHD.
No tak spoje nenavýší, stát jen omezí počet cestujících v dopravním prostředku a pak to budou provozovatelé vysvětlovat, že nejsou schopni přepravit cestující, protože mají menší kapacitu vozidel. Stát se nikdy neptá, toho koho postihnou jeho nařízení.
Pak bude dopravci stačit velmi jednoduché PR: na všechny vozy vylepit dvě telefonní čísla a dva maily a k nim napsat: „Vážení cestující, zde máte telefonní čísla a maily premiéra a ministra zdravotnictví. Zeptejte se jich, proč nám zakázali dovézt vás do práce nebo k lékaři, proč nesmíme dovézt vaše děti do školy. Své dotazy můžete pokládat také na profilech obou pánů na Facebooku a Twitteru.“
A oni napíšou zas čísla na objednatele, že neposlal dostatečně kapacitní vozidla. Je to ale stejně jedno. většina lidí stejně místo VHD, použije svou čtyřkolovou „socku“.
Co jste vymyslel za hloupost, že „stát jen omezí počet cestujících v dopravním prostředku“?! O ničem takovém se neuvažovalo ani v první vlně nákazy a neuvažuje ani teď, ani to není technicky možné. Průvodčí v městské dopravě zmizeli už před mnoha desítkami let.
Omezení byla, nebo jste si nevšiml zapáskovaných sedadel za řidičem? Jen to nebylo kvůli omezení obstavitelnosti.
Zapalování předních sedadel není z důvodu omezení obsaditelnosti,ale z důvodu udržení bezpečné vzdálenosti pro přenos vírucestujícího od řidiče. Ono totiž pokud se nakazí několik řidičů, nastává problém se zajištěním spojů a proto zavedli alespoň tuto minimální ochranu řidiče
Oprava: první slovo mělo být Zapáskování
Však jsem to napsal, že to nebylo z důvodu omezení kapacity vozidla.
Bohužel sběr, porovnání a vyhonocení statistických dat je pro současnou vládu vyšší dívčí.
Z wiki:
V září 2013 v předvolebním videorozhovoru hnutí ANO (Andrej Babiš) řekl: „Byla to lehká škola. Učili nás o dva roky starší kolegové. Říkalo se, že koho nesrazila tramvaj, udělal ekonomku.“ Nicméně některé předměty, například statistiku nebo účetnictví, udělal až na další pokus.