Měsíce hotová okružní křižovatka na Slovácku je od dnešního dne průjezdná. ŘSD ji chránilo
Okružní křižovatka u Starého Města na silnici I/55. Foto: ŘSD
Několik měsíců okolo ní mohli řidiči na silnici I/55 jen jezdit. Od dnešního dne ji mohou i využívat. Nová okružní
To je na facku. Do rovné cesty vysoké třídy, kde klidně můžete jet 70 plácnete úplně malý kruhový objezd. Všechny ty diselové kamiony budou brzdit z 90km/h. těch 40 tun. Kteří deb. toto vymýšlí.. A na dluh.
tak předpokládá se, že většina těch kamionů potom pojede po dálnici…
Nebylo by lepší místo dalšího objezdu udělat mimoúrovňovou křižovatku?
Obzvlášť mě překvapuje, že ŘSD vybudovalo kruháč bez hrobečku. Nejsou nemosní?
Pokud tady předpokládají provoz nadměrných souprav kopec uprostřed udělat kopec uprostřed by o té nemoci svědčilo více. On ten pás uprostřed stačí. Tak snad taky dostatečně testovali
https://www.youtube.com/watch?v=G-WUiHFTRXc
Nebojte, on jim to časem nějaký krtek zryje….
No vzhledem k tomu, jak je ten „středový“ jízdní pruh natočen k ramenům křižovatky, to nevypadá na projetí nadrozměrné přepravy.
Právě že ano, nadrozměr si najede do protisměru a vyjede ve svým pruhu
To sice jo, ale proč něco dělat jednoduše když to jde složitě a proč nepřidělávat druhým práci, že? Mimochodem pokud se podíváte po středovém pásu vidíte, že vede přímo do krajnice a tak bude muset tahač při výjezdu zatáčet a je otázka jak dlouhé bude to co potáhne, kolik to bude mít náprav atd.
https://www.msstavby.cz/okruzni-krizovatka-stara-ves-n-ondrejnici-31-01-2023/
Zkuste se na to podívat logicky: Kdyby ten středový jízdní pruh byl natočen rovně (a ne zešikma), tak to tudy každou chvíli někdo střihne. Z toho důvodu je to i natočeno tak, aby začátek byl v protisměru.
A že nájezd i výjezd bude začínat zatáčkou? Možná vás to překvapí, ale nadměrný náklad má skoro vždy řiditelnou i zadní nápravu a tak je na tom kolikrát líp než běžný kamion.
Kdyby byl natočen rovně, tak to tam nikdo nestřihne, protože by musel jet levou stranou do protisměru, kde jedou rovněž auta, takže by tama jet nemohl.
A pokud by protisměrem auto nejelo, tak by i tak musel přes středové ostrůvky doleva a pak zpět doprava, což také není pohodlné.
A hlavně není problém ten průjezd přehradit svodidlem (stačily by jen dopravní značky se šipkami, které tam jsou už teď vedle průjezdu), které se odstraní na průjezd nadrozměru. Zas tolik jich tam nejezdí, aby to občas nešlo odšroubovat a pak dát zpět.
Zkuste si to nakreslit a pochopíte, že kdyby byl natočen rovně, tak minimálně v jednom směru (podle šířky toho středového jízdního pruhu) to máte krásně z pravého pruhu do pravého pruhu. A proč vymýšlet nějaké zábrany (které by mohly být pro chybující řidiče smrtelné), když tím natočením se to vyřešilo mnohem jednodušeji a přesně jak píšete: zas tolik nadměrných nákladů tudy nejezdí.
Kreslit si to nemusím, to místo důvěrně znám 😉
Ta dopravní značka (šipky na cca metrové tyči) se ale přímo v tom místě už nachází, takže kdo nezvládá projet kruhovým objezdem, tak do nich tak jako tak narazí. Ale to, co nejsou, tak určitě smrtelné. To i velké dopravní značky mají takovou konstrukci, aby ji auto lehce polámalo a neohrozilo posádku. Tak neplácejte nesmysly.
Dopravní značky jsou to nejméně potenciálně smrtelné, co se v okolí našich silnic nachází.
Tam je prostě snaha, aby oba konce toho průjezdu vycházely do místa, kde do něj nikdo nenajede.
Dopravní značky nestačí, potmě nebo v mlze by to tam dezorientovaný nebo intoxikovaný jedinec klidně poslal.
Polámal by dopravní značení a sám by skončil bůhví jak.
Takto je to blbuvzdornější.
Právě proto, že se na to snažím dívat logicky tak mi to natočení příliš logické nepřijde. Jak jsem napsal. Pokud budete mít soupravu kde bude návěs na točně tahače a třeba jen 3 řiditelné nápravy vzadu tak by se to dalo, protože střed návěsu může nad nezpevěný střed a zadní řiditelné nápravy pojedou po pásu a asi nebude problém, ale pokud budete mít kolos jako je tento bude to větší boj, protože ho tam nezlomíte. Pokud by byl pás v ose jednoho ze směrů …jo, to by bylo něco jiného. Rovněž by pomohlo kdyby ten pás byl alespoň na koncích… Číst vice »
Jak jsem psal už předtím, především tu jde o bezpečnost, aby to (třeba v noci) nějakého řidiče nezmátlo a nevzal to omylem prostředkem. Co se týká nadměrných nákladů – ti řidiči jsou profesionálové, co si musí umět poradit v daleko složitějších situacích, než je nájezd (a výjezd) de středového jízdního pruhu mírnou zatáčkou. K tomu vámi uvedenému kolosu: na obou podvozcích je první a třetí třetina kol řiditelná – ti by rozhodně neměli problém projíždět zatáčky tak, aby zadní podvozek jel ve stejné stopě jako přední (jen by si tím víc ničili pneumatiky). Ostatně i v tom videu s tím… Číst vice »
https://mapy.cz/zakladni?pid=82828579&newest=1&yaw=3.954&fov=1.020&pitch=0.130&x=14.3148365&y=50.3107903&z=18&ovl=8
nebo
https://mapy.cz/zakladni?pid=82828539&newest=1&yaw=1.371&fov=1.571&pitch=0.225&x=14.3162649&y=50.3113307&z=18&ovl=8
No problemo.
Přesně, tady někdo přemýšlel 🙂
A jak píši výše, uprostřed šipka, která jde snadno od/namontovat (a při nárazu „neřidičem“ nanejvýš křupne nárazník).
Já je chápu, lidi by jim ho hned zničili. Za tu dobu získal na ceně a od příštího roku bude památkově chráněný…
Jak obecně to otevírání probíhá? Nejdřív zavřou příjezdy po objízdne trase, a až všichni čekají, tak dodělají zábrany u kruháče?
Jenom se obecně ptám tady na technologický postup otevírání křižovatky a zavírání jiné, jak se děje najednou…
Tak snad bude záruka běžet až od otevření, ne od dokončení… 😉