Měsíc veřejné dopravy za 222 korun. Německý experiment získal poslední souhlas, plošný prodej začne v pondělí
Jednotka Talent 2 DB Regio. Foto: DB
První data o prodejích ukazují velký zájem.
První data o prodejích ukazují velký zájem.
Bude možný nákup i pro CR občana ? Nikde nemohu najít v podmínkách ?
ano
Děkuji, je někde v podmínkách potvrzeno ?
A je to někde v podmínkách zakázáno?
Koupena dnes přes můj účet u bahn.de naprosto normálně, na červen
Ale jednou věcí vás, šotoušci, nepotěším. V Německu je stále povinnost používat ve veřejné dopravě FFP2 respirátory. Takže tím to asi padá, co?
Proč normální člověk nosí v kapse respirátor stále.
Kdo nosí náhubek není normální člověk…..
Jo, v Rakousku taky (ale minulou sobotu jsem byl v rakouském supermarketu „jen“ s nanorouškou a nikdo mě nevyhodil 🙂 ).
Mimochodem, vývoj covidu u nás, ve Švýcarsku, Polsku a dalších zemích, které už ty roušky (natož FFP2) sundaly, ukazuje, že snad i Rakušané nebo Němci by to mohli sundat.
Mimochodem už tato extrémně levná jízdenka sama o sobě přispěje ke zvýšení kontaktů mezi lidmi včetně toho, že budou velmi blízko od sebe apod., tzn. do značné míry si tato dvě opatření protiřečí.
Jízdenky jsou, ale vlaky v pohraničí chybí…..
Co se s nima stalo? Já je tam normálně vídám.
Tak to mi nějaký z Českolipska na Srbskou Lužici ukažte.
Ale, ale… jen pro příklad:
Bad Schandau – Děčín, Dolní Poustevna – Sebnitz, Altenberg (z Teplic busem 398), Olbernhau (z Litvínova busem 521), Vejprty – Annnaberg-Bucholz příp. busem 590 z Kadaně či Vejprt do Annnaberg-Bucholz), Karlovy Vary – Johanngeorgenstadt
A kde jste nechal Srbskou Lužici?
To je 9€ za 1 spolkovou den nebo celé Německo? Bude omezený kontingent? A půjde to koupit přes net?
Celé Německo. Půjde. DB startují s prodejem 23.5.
Ein Volk, ein Fahrkarte!
kdyz uz, tak eine Fahrkarte…
celé Němercko a půjde koupit přes Net nebo u Arrivy
9€ – celé Nemecko, celý mesíc. Pres net – samozrejme. Doporucuji appku „DB Navigator“.
Od 23.5.
Nemůžu nikde najít, jak skončil podobný experiment loni v Rakousku. (Psalo se o něm i tady.) Jenom připomenu, že tam zavedli celoroční jízdenky platné pro všechny rakouské systémy VHD za 1095 EUR.
Mně by zejména zajímaly údaje z měření emisí nad (nejen**) Rakouskem vzhledem k tomu, že jízdenka byla pojmenována Klimaticket + její zavedení zdůvodněno ochranou klimatu (**tedy ne ovzduší ve městech, ale celosvětové atmosféry).
Ale krom toho by bylo zajímavé i vysledovat změny počtů aut na jednotlivých rakouských silnicích apod.
To už skončilo?
Oprava potenciálně zavádějící formulace: …jaké výsledky přinesl podobný experiment loni v Rakousku…
Klimaticket zavedli v říjnu…
Tak za 3/4 roku už by se snad něco mohlo vědět… Němci to zavedli na 1/4 roku na zkoušku, takže se zřejmě domnívají, že jim ty 3 měsíce na nějaké vyhodnocení budou stačit.
Ilustrační fotka je fest luxus 😍
Vždy se před volbami směji, když se někdo zeptá politika:,,Co uděláte pro lidi“? Německý politik by ale odpověděl:,,Dáme symbolickou cenu za dopravu a máme připravený celý balíček opatření ke zmírnění následků……“ A co odpoví český pravicový politik? Plošně uděláme prdlajs. Adresně potom pomůžeme těm nejslabším. Tj těm, co nikdy nepracovali, nepracují a nikdy pracovat nebudou.
Symbolicky nízká (dočasně na 3 měsíce) cena za dopravu nemá s „úlevou od nízkých cen PHM“ nic společného. Nota bene když do toho nejsou zahrnuty dálkové vlaky. Tzn. odezdikezdismus s neuvěřitelnými rozdíly cen jízdného.
Mimochodem ten „celý balíček“ v Německu čítá co?
P. S. jedním z českých opatření je (rovněž dočasné) snížení spotřební daně na PHM.
Tak úlevu od ,,nízkých“ cen PHM bych ani nechtěl. A pro toho, kdo jezdí do práce autem a přesedne na vlak téměř grátis, to úleva je, né? A o balíčku se píše v článku. Já ho nerozbalil. Není pro mne.
Pokud se do toho vlaku vejde, resp. pokud se – vlivem zvýšeného počtu cestujících – pro něj najde nějaké to místo k sezení.
Mimochodem do něj mohl přesednout i nyní, pokud se mu cena PHM do auta zdá (mj. i vlivem uhlíkové daně) vysoká.
Pokud se do vlaku nevejde, pojede autem a pojede se mu lépe, protože spousta ostatních řidičů bude ve vlaku. Prostě za mne dobrý krok, lepší než nic , lepší, než daňová úleva u nás 1,50 na litr, která, jak i přiznali, možná ani ke smrtelníkovi nepropadne. A teprve se jedná a vysílají se signály.
Pokud se do vlaku nevejde, tak se vrátí z nádraží domů k autu?
Ranní špičky zejména okolo velkých měst SRN znamenají plné vlaky už dnes (mmch. právě proto bývají v pracovní dny do 9 h neplatné některé druhy jízdenek). Moc dalších lidí už na některých tratích nepoberou.
to se tam nevejde … ale vejde … au … tak vidíš
Jsem Helmut, opravář praček…
komínů!
Nojo, sorry. Omluva.
Já mám uloženo Aristotelovo schéma klasického dramatu:
1. jsem doma sama
2. tak kde máte tu pračku?
3. a nechtěl byste raději něco jiného?
4. to se tam nemůže vejít…
tak vidíte, že se vešlo
5. já přicházím!!!
Mimochodem, vámi zmíněné platí jen pro trasy, kde ty vlaky jezdí, tzn. ne pro tu množinu relací, kde koleje buď nikdy neexistovaly, anebo sice dříve ano, ale už jsou několik let zrušené či bez osobní dopravy.
Tak tam jedině autobus, jezdící v některých oblastech jen párkrát za den (zato skoro zadarmo, co se jízdného týče).
Proč by v balíčku měly být dálkové vlaky? Nejvíce lidí cestuje na krátké vzdálenosti, hlavně do školy a do práce. Těm takové opatření pomůže.
… srov. s Německem a jeho „uhlíkovou daní“, zavedenou od začátku roku 2021 (+ srov. s tvrzením „Co uděláte pro lidi?“).
Postup současné české vládní koalice podle zásady „přece tu nejsme od toho, abychom pomáhali lidem“ je v plném souladu s ideologií, kterou tyto strany razí už 30 let, takže vůbec není překvapivý.
Pak už jenom zbývá zodpovědět otázku, na co vlastně vládu máme…
Jen 2 z 5 vládních stran existují už těch 30 let. Zbylé tři jsou o poznání novější.
A ano, obecně platí, že čím pravicovější vlády jsou, tím méně toho dělají (= zdánlivě nic nedělají). Nicméně tato vláda reálně je spíše středová, max. umístěná lehce vpravo od středu politického spektra.
To nemění nic na faktu, že na českého, poctivě pracujícího občana kašle. A nijak se tím netají.
A ještě k tomu vrátivšímu se z plného vlaku do auta. Pokud se jednou nevejde, už bude nadále jezdit autem. Ne, že se pokaždé vrátí domů.
A na okraj, já se vrátil do auta z tratě 171, neb díky nespolehlivosti nebyl vlak možný.
A teď si vezměte, jak by ty vlaky na t-171 vypadaly, pokud by se u nás zavedla „zkušebně na 3 měsíce“ 200korunová jízdenka platná pro veškerou osobní dopravu.
Vlaky na 171 jsem neopustil kvůli přeplněnosti, ale kvůli likvidačním zpožděním, rušení spojů bez náhrady a nedojíždění do konečných stanic.
Český pracující občan dostal už loni docela slušné snížení daní z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti.
Ale ne od Bratrstva Fialovy pracky.
ODS hlasovala pro toto snížení (spolu s ANO a SPD).
Nezapomeňte, že tento podvod na voličích spáchala ODS za ministra financí Tlustého, který superhrubou mzdu zavedl, aniž by se o tom před volbami zmínil. Stále jen mlel o rovné dani 15%, ale jaksi se pozapomněl zmínit, že takhle drsně zvedne daňový základ. A to jen zaměstnancům.
Na nálepkách nezáleží. Např. někteří šíbři ze STANu svými aférami připomínají ODS v dobách její největší slávy. A pokud jde o TOP 09, tak vidím přímou ideovou linii ODA-US/DEU-TOP 09. Elektorát je tentýž. Výjimkou se zdáli být piráti, ale i oni do těch nicnedělacích móresů zapadli velice rychle; taky se to okamžitě projevilo na jejich preferencích a v příštích volbách jim to jejich bývalí voliči spočítají i s úroky.
K tomu, že nic nedělají jenom zdánlivě: Zatím na žádný ze zásadních problémů zděděných po ANOfertu ani nově vzniklých ještě ani nesáhli.
Tahle vláda je jasně pravicová. Poměr pravicových a středovým stran je 3:2, v přepočtu na mandáty v parlamentu je to ještě výraznější.
Důležitá není nálepka, ale činnost. Hodnoceno podle ní je v parlamentě poměr pravice:nepravice 200:0.
Az na to, ze v dnesni ceske vlade jsou jen a pouze stredove strany (Vami zrejme prezentovane jako pravice) a ultralevicove (Vami prezentovane jako stredove).
ODS a TOP09 jsou středové strany? Jak pak vypadá pravice? Vy nevíte kdo je ve vládě, že se domníváte, které strany patrně to jsou? Kdo je tam ultralevice? Starostové?
tohle obvykle píší zhrzení voliči svobodných, kteří naštěstí neovlivňují vůbec nic.
Z čeho usuzujete, že jsou to pravivocé strany ?
Z toho, že se tak označují … (???) každá liška chválí svůj opelichaný ocas jako nejkrásnější na světě … a politické strany „čuní“ totéž ….
Z čeho usuzujete, že nejsou? Co je tedy pravice? KSČM?
Plácáte nesmysly. Takhle jste se měl ptát v letech 2017 – 2021.
Já jsem se tak ptal…
Jinak bych chtěl jenom podotknout, že kritika současné vlády přece nemusí automaticky znamenat obhajobu té minulé. Oblíbený zlozvyk v diskusích jako je tato je podsouvat oponentům něco, co nikdy neřekli a ani si to nemyslí.
Vlada ze zasady nema delat nic, nez chranit majetek obyvatel zeme a soukromeho sektoru. Maximalne jeste reprezentovat mezinarodne a investovat ve spolupraci to, co soukromemu sektoru nakrade. Snad staci jako odpoved…
Hmm, ne zcela.
V listině základních lidských práv a svobod, která je nadřazená ústavě a všem ostatním právním předpisům země je jasné pořadí priorit.
Majetek obyvatel musí být chráněn, ale až jako 3. věc v řadě.
První je ochrana života a zdraví, pak práv a až pak je majetek.
Nemůžete stanovit pořadí důležitosti podle toho, jak je pořadí v Listině vyjmenováno …
Proč ne?
A stanovit jeden za nejdůležitější dle vlastního uvážení lze?
Já ne, proto to ani nedělám.
Ale tvůrci ano.
Ale pořadí oddílů v zákonech je záměrné a nenáhodné – v tomto případě zcela jednoznačně pořadí priorit.
Ochrana života má nejvyšší prioritu, proto kvůli ní mohou být (a také jsou) omezena majetková práva.
Ano, konecne je nekdy cesky pristup rozumnejsi.
HVV = Hamburger Verkehrsverbund, není v Hessensku.
V Hessensku budou 9€-Ticket prodávat zdejsí dopravní svazy jako napr. RMV (Rhein-Main-Verkehrsverbund) . Kde si jízdenku koupíte nehraje roli.
Díky za upozornění.
Tak v Sasku ji zase bude prodávát Deutsche Bahn AG (DB AG), Dresdner Verkehrsbetriebe AG (DVB) – Drážďanský dopravní podnik a autobusový dopravci Regionalbus Oberlausitz GmbH (RBO), Regionalverkehr Sächsische Schweiz-Osterzgebirge GmbH (RVSOE) a Verkehrsgesellschaft Hoyerswerda mbH (VGH).
Lze předpokládat, že jízdenka bude v jízdenkových automatech DB, které jsou i na tratích, na nichž jezdí „jiní dopravci“. Podobně v POPkách personálu, tam, kde nejsou automaty (např. WALDBAHN).
V Německu se chystají šotoorgie… Bude to vskutku zajímavé.
Ich komme
Já přicházím, nebo též já to již nevydržím…
Roztomilý německý dvojsmysl.