Měsíc před startem hlásí RegioJet třetinovou obsazenost vlaků do Chorvatska

Vlak RegioJetu ve stanici Rijeka. Pramen: RegioJetVlak RegioJetu ve stanici Rijeka. Pramen: RegioJet

Oproti minulé sezoně bude provoz řidší. Vlaky budou jezdit od 16. června do 30. září třikrát týdně.

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Dobrý den, nevíte kde se dá sledovat poloha RJ vlaku v Chorvatsku ? měl jsem loni odkaz vred.hzinfra.hr/hrinfo .. ale ten letos bohužel nefunguje … Děkuji za radu …

jan v

Není lepší vyrazit z Prahy do Vídně Railjetem, dát si tam slušnou večeři a pokračovat plnohodnotným lůžkem do Chorvatska?

jan H

souhlas, letos zejména, jedem takto přes noc a člověk ráno v osm vyskočí z vlaku ve splitu (https://www.zssk.sk/split/)

8051

Nevíte, kdo zajišťuje vozbu na této lince a jaké konkrétní vozy jsou tam nasazeny?

Samo

3x ZSSK WLABmee, 1x WGSBA Bcmh, 1x ZSSK Bmz. Imho je škoda že tam nie je aspoň jedno lôžko ÖBB, tým pádom nie sú ani deluxe oddiely (ZSSK má len klasické), ani civilizované raňajky.

Mysel

Jiste. Nebo date prednost pohodli a jste z Prahy v tom Splitu za dve hodiny. Bude to ale drazsi.
Nabidka ruznych druhu dopravy je nastesti tak siroka, ze si snad vybere uplne kazdy.

Marcel Štancl

Do Splitu určitě!

Krakonoš

Když někdo časem získá monopol, tak se začne i monopolně chovat a začíná zanedbávat kvalitu a služby se zhoršují. Lidi si toho všímají….

David

Článek ve mě budí dojem, že je to buď reklama, nebo obligátní vzlykání Radima, že se toho zatím prodalo málo a že to má těžké, nebo opravdu zapůsobil efekt, že letenka do určitých destinací (Lord promine, nechci napovídat) je letos levnější než vlak.

David (Komi)

Ono záleží… Na mne to tak rozhodně, vzhledem k povaze samotného webu, kde se vyskytují tyhle věci běžně, nepřijde.
A co jsem se teď díval do appky, tak se tam dá najít ještě spousta jízdenek, která je podstatně levnější (doslova až 2x), než právě ta cena většinová, která je souhlasím, dost přemrštěná – Hádám, že záleží na čase a na obsazenosti spoje… Ta nejnižší cena, kterou vidím je pro 4 lidi 3860,- na jendosměrnou cestu (tam). A to už taková tragédie podle mne není…

DOPRAVAK01

Využil jsem služeb RJ v prvním roce, kdy byl tento vlak zaveden a mohu tvrdit, že krom letadla jsem se do Chorvatska dostal autobusem, vlakem i autem. Zatím nejpohodlnější mi přišlo auto díky tomu, že jsem nejel úplně v sezóně. Autobus byl celodenní zážitek, který už nechci znovu podstupovat. Při cestě ze Splitu následovala hodina na přestup v Záhřebu, kdy se člověk mohl najíst v okolí nevábného autobusového nádraží, protáhnout záda a pokračovat směr Praha. Ač nemám RJ příliš v oblibě, měl jsem chuť cestu vlakem vyzkoušet a nelituji. V té době kvalita odpovídala ceně a asi i díky tomu… Číst vice »

sudetenwolf

Na prodloužený víkend 24 hodinová cesta vlakem+busem tam a to samé zpět? To je trochu sebemrskačství, ne?;) Během jara se v pohodě dala koupit zpáteční letenka s FR na letni termíny z Prahy do Zadaru za 2000-2500 Kč.

Anonymus

Pokud se nebude jezdit nejrychlejsi trasa praha budejovice linz, tak mi to prijde jako nevyuzity potencial. Skoda.

Zbyněk

Protože Praha a Budějovice (+Tábor?) naplní vlak stejně jako Praha, Pardubice, Brno a Bratislava?

Anonymní alkoholik

Tak zase kdo říká, že by měl stavět jen na našem území? Ještě je po cestě Linz, a pak Graz s Mariborem, nebo alternativně Salzburg (což by mohlo oslovit i cestující okolo Mnichova), Villach a Ljubljana.🤠 A Rakušáci na ,,ekologický vlak” slyší. Peníze leží na zemi, jen je zvednout. (Nadsázka) 😂

Zbyněk

RJ se na trase do Chorvatska rakouským kolejím vyhýbá jako čert kříži, protože jsou prý drahé. Kdyby se jim nevyhýbal, daleko větší smysl by mělo vlak táhnout Praha-Brno-Vídeň-Graz-… než Praha-ČB-Linz-Graz-… . Jízdní doba stejná, počet potenciálních cestujících nesrovnatelný

Anonymní alkoholik

Tak já Vám nevim, ale plánuje jezdit do Alp (jedna trasa taky přes ČB, ne?) a chtěl jezdit z Krakowa do Splitu přes Rakousku, takže s tím vyhýbáním to asi nebude tak horké. 😀 A zbytek nerozporuju. Já ten příspěvek nemyslel vážně. Ale když už se tu zmínilo trasování přes ČB… 😀

Jiří Kocurek

Mnichov? Tak to je spíš na přímé spojení Mnichov-Lublaň-Záhřeb, samozřejmě přes Špital nad Drávou. Jenže Deutsche Bahn ho předběhly.

Véčko

A R23 zase skončí s bobinou a dvěma nehezky vypadajícími vozy. Každopádně bylo by fajn, kdybych se mýlil.

Jeřdno

Letos to asi bude lepší když nebudou jezdit denně.

Jan

Ale prosím, jednak na Chorvatsko jezdí s jinými lokomotivami a celkem se 2 vozy, které by mohli být použity na R23/R8 – a to 1xAB a 1x astra. Zbytek jsou lehátka. Tyto vozy se vůbec na R23 nepoužívají. Nemá to žádnou kauzální spojitost.

W14

Nemá? Zajímavé, že minulý rok byla R8 a R23 ořezané (R23 měla dva vozy místo 3, lokomotiva/y pronajata/é od Arrivy, R8 3 funkční vozy, někdy 4 z kolika – 6? – funkční ve smyslu, že se v nich dalo sedět, ale to bylo tak všechno, protože neměly ani klimu, prý to horko nestíhala – hlavně, že Valašský expres klimatizoval), a jen tak drobnost – v září nasadili dočasně na R8 v některých vlacích lůžkové vozy a prodávali tam lístky jako do kupé pro 6 osob. Takže i letos to bude ořezané, ale asi ne tolik (to aby se vlk nažral… Číst vice »

Avlaky

Jediná spojitost je ze je větší údržba, když v time nefunguje klima, tak to nikomu nevadí

Opravdu Vagóny co jezdí na Chorvatsku nejezdi na R8 a R23
Proste jen se musí více opravovat

Jiří Kocurek

On všecky ty Pesy zařadí do vlaku do Chorvatska? Nebo z nich jen vybere vagony? Z jednotek?

Erik85

Na R23 jezdí PESY? Od kdy?

Jiří Kocurek

Tolik k zaručeným zprávám o celoročně třívozové R8

Okoloiduci

Pretože R23 s Bobinou (!) cez leto (!!) ma asi predstavovať ten vyšší štandard, ktorý RJ stelesňuje.

Alebo to, že cez leto (objektívne) nasadzuje horšie vozne na R8 (asi náhoda, že práve cez leto, keď otvára pomerne náročnú linku do Chorvatska), ktoré nevedia ani klimatizovať (a cez koronu s rúškom to bola dvojnásobná bolesť) a fungujú celé 2 záchody z celej súpravy.

Dave

Aspoň budou mít Němci co fotit v Ústí nad Labem. Je to pro ně atrakce.

Anonym ze severu

Pocítí cestující na jiných linkách RJ zavedení těchto vlaků (stejně jako vloni)?

Vlakvedoucí

Myslím že bez debat

David

K tomu bych se opravdu nevyjadřoval, není to vhodné téma.

Avlaky

Provozuschopnost není způsobena další linkou, ale letem a tím ze klimatizace bývá problem

Okoloiduci

Tomuto veríte snáď iba vy.

Adam

Chápu, ze ridne provoz. Letenka z Vídně je levnější.

David

Nojo, holt letecká doprava má daňovou výjimku na palivo a na rozdíl od železnice ji ani netrápí emisní povolenky (započítané v ceně elektřiny). Díky rychlejší cestě pak není třeba tolik personálu ani materiálu. Ekonomicky holt, pokud nezdaníme letadla nějakou uhlíkovou daní, nemá železnice na tyto vzdálenosti moc šanci konkurovat.

Matěj

Nemáte pravdu. Provoz neprořídl pro nezájem cestujících ale proto, že to prostě kapacitně dopravce absolutně nezvládal.

FlyingJ

Letecké společnosti v EU standardně platí emisní povolenky dle zákona za každou propálenou tunu paliva/vyprodukovaného CO2. Aktuálně to vychází cca €750 na hodinu letu 737.

Jiří Kocurek

ještě by si mohla vzpomenout nátlaková skupina okolo zaoceánských lodí, že se mají letadla zpomalit na jejich rychlost.

Lord Pitzbudka

aaa, tradicni Davidovy plky.

1. Letecka doprava je subjektem emisnich povolenek.

2. Letecke palivo je sice osvobozeno od nekterych dani, nicmene mnozstvi dalsich poplatku, ktere plati letecke spolecnosti za poskytnute sluzby, je radove vyssi, nez to, co plati vlaky a autobusy.

3. no, a to s tom personalem je taky dost diskutabilni.

O.K.

Haha. Stačí udělat tu železnici zajímavou. Říkají Vám něco rychlovlaky a co udělaly s krátkými lety v Evropě?

Mysel

Rika Vam neco Spanelsko? Tam jsou vnitrostatni lety stale velmi popularni. Rychlovlaky na tom mnoho nezmenily.

Mysel

PS: Ale naprosto chapu fanouskovsky nazor, ze s VRT se uz zitra bude tancit vsude. ;o)

noerf

Vcelku by mě zajímalo jaké vagóny reálně nasadí, vzhledem k tomu, že posílá do Přemyšlu deset lůžkových vagónů v každém vlaku a další do Košic.

Vlakvedúci

No jednoducho obmedzí sa Polsko a nebude jazdit 10 vagónikov v každom vlaku 🙂

noerf

Nechystá se zprovoznění vagonu Bcm po SNCB?

Anonymní alkoholik

Co? Ono bude víc než jen 3 vozy do pronájmu pro Wagon Service?

Avlaky

Není to zatím v plánu

Zdeněk

Ani zadarmo:-)

tonda

nejvetsi prdel je ze jeste na cestu daji rizek s chlebem a pivo, cesky pepicek jasa !!!

co si budem povidat vetsina naroda jsou burani, co jim staci malo, hlavne at je to za malo kacek 😀

Erik85

No teď jsem koukal na červenec a cesta lehatkem jeden směr 1790. Pro 4 to je už 14320. Myslím že to dost skupin/rodin odradí.

Erik85

Cena myšlena i za cestu zpět.

Rozpadlý Ikarus

Vlak byl pěkně špinavý a byl jsem svědkem toho, že tam dopoledne stevard donesl celou basu Plzní nějakému dědkovi. Klima byla naštěstí ucházející a v noci dokonce akorát.

Ta cena už je celkem darda. Nějak se musíte dostat na nádraží, nějak zase v Chorvatsku do místa pobytu, furt se tahat s kuframa.

Osazenstvo z poloviny bábodědci, pak podle vzhledu spíš sockové rodinky a občas mladí v kostkované konfekci z hudáče.

Pedro72

Jako dědek můžu být hezkým příkladem. K vlaku mě asi 40 km rád odvezl majitel pronajatého domku 🙂

Knížecí rada

Mám koupenou zpáteční pro 4 osoby za 15.550. To už je cena jak za NightJet ÖBB. Ale vzal jsem to, protože do Rijeky se rozumně vlakem jinak dostat nedá.

Kdo já

Odkud a kam, je v ceně i autobus?

Knížecí rada

Brno-Rijeka

MSE

Z Brna autobusem za 10 hodin , netřeba jezdit vlakem RJ

Lord Pitzbudka

Ano, jste buran. o tom není sporu.

Peeetr

Odstěhuj se do Los Angeles, a můžeš se tam hned připojit k tisícům elegánů bydlících na ulici ve stanu.

Kernteriér

Zrovna řízek s chlebem je jídlo, které by mě od cesty dokonale odradilo. Pach této „pochoutky“ mi už na školních výletech dokázal dokonale pokazit každou cestu. Řízky miluju, čerstvý chleba taky, ale z té kombinace se mi otáčí žaludek.

Laborec425

Mám tohle úplně stejně. Z té kombinace se mi zvedá žaludek, když to cítím.

Kernteriér

Díky za podporu, kolego. 🙂

Pedro72

Je hezké, že bohatí a úspěšní lidé, jako třeba Tonda, občas sejdou mezi nás burany.

Laborec425

A co asi jsme? Koho jsme měli za prezidenta a zvolili jsme si ho sami? Proč máme nejnižší platy v unii? Proč si z nás okolní státy dělaj už srandu? V devadesátých letech si nás chvíli vážili, než jsme tam začali v obchodech hromadně krást jídlo (nejenom). Jsme burani. Ohromný burani.

Pedro72

1. Já se buranem být necítím, ani nevím, že by to o mě někdo říkal. 2. Nikdy jsem nevolil Zemana ani Klause. 3. V mém oboru jsou platy srovnatelné či vyšší než průměr EU. 4. A v obchodech jsem nekradl.
Takže každý jak se cítí 😉

Roman Svačina

Asi jsem úplně blbý, ale už se to tady asi řešilo proč Celje->Zagreb->Rijeka. Pokud někdo víte, proč tahle zajížďka tak díky za info

Lukyn

Kvůli výluce na původní trase někde mezi Bratislavou a Zagrebem, zároveň také nemůžou přes Lublaň kvůli návazným autobusům v Chorvatsku. Stejně tak proto nejede půlka do Splitu kvůli výluce a omezené kapacitě tratědo Splitu, tam je možnost využít buď právě návazný autobus nebo jet autovlakem od ZSSK+ÖBB.

Marcel Štancl

V případě výluky Karlovac – Zagreb by se nedostal vlak do Rijeky jinak než v trase Celje – Lublaň – Pivka – Opatija – Rijeka. To je sychr objezd.

Mates

Snažím sa pochopiť túto odpoveď, ale nechápem ju.

Marcel Štancl

Bude se modernizovat trať Záhřeb – Karlovac s úplným vyloučením provozu

David

Tak extra úplná zajížďka to není, naopak někteří skalní fotiči ocení nevídaný průjezd žlutého vlaku kolem stanice Zidani Most.

Platamon

Tam se jezdí s lidmi běžně, ale spojka Zagreg zapad – Třšňovka, mimo Zagreb hl.n.