Měsíc před startem hlásí RegioJet třetinovou obsazenost vlaků do Chorvatska
Vlak RegioJetu ve stanici Rijeka. Pramen: RegioJet
Oproti minulé sezoně bude provoz řidší. Vlaky budou jezdit od 16. června do 30. září třikrát týdně.
Dobrý den, nevíte kde se dá sledovat poloha RJ vlaku v Chorvatsku ? měl jsem loni odkaz vred.hzinfra.hr/hrinfo .. ale ten letos bohužel nefunguje … Děkuji za radu …
Není lepší vyrazit z Prahy do Vídně Railjetem, dát si tam slušnou večeři a pokračovat plnohodnotným lůžkem do Chorvatska?
souhlas, letos zejména, jedem takto přes noc a člověk ráno v osm vyskočí z vlaku ve splitu (https://www.zssk.sk/split/)
Nevíte, kdo zajišťuje vozbu na této lince a jaké konkrétní vozy jsou tam nasazeny?
3x ZSSK WLABmee, 1x WGSBA Bcmh, 1x ZSSK Bmz. Imho je škoda že tam nie je aspoň jedno lôžko ÖBB, tým pádom nie sú ani deluxe oddiely (ZSSK má len klasické), ani civilizované raňajky.
Jiste. Nebo date prednost pohodli a jste z Prahy v tom Splitu za dve hodiny. Bude to ale drazsi.
Nabidka ruznych druhu dopravy je nastesti tak siroka, ze si snad vybere uplne kazdy.
Do Splitu určitě!
Když někdo časem získá monopol, tak se začne i monopolně chovat a začíná zanedbávat kvalitu a služby se zhoršují. Lidi si toho všímají….
Článek ve mě budí dojem, že je to buď reklama, nebo obligátní vzlykání Radima, že se toho zatím prodalo málo a že to má těžké, nebo opravdu zapůsobil efekt, že letenka do určitých destinací (Lord promine, nechci napovídat) je letos levnější než vlak.
Ono záleží… Na mne to tak rozhodně, vzhledem k povaze samotného webu, kde se vyskytují tyhle věci běžně, nepřijde.
A co jsem se teď díval do appky, tak se tam dá najít ještě spousta jízdenek, která je podstatně levnější (doslova až 2x), než právě ta cena většinová, která je souhlasím, dost přemrštěná – Hádám, že záleží na čase a na obsazenosti spoje… Ta nejnižší cena, kterou vidím je pro 4 lidi 3860,- na jendosměrnou cestu (tam). A to už taková tragédie podle mne není…
Využil jsem služeb RJ v prvním roce, kdy byl tento vlak zaveden a mohu tvrdit, že krom letadla jsem se do Chorvatska dostal autobusem, vlakem i autem. Zatím nejpohodlnější mi přišlo auto díky tomu, že jsem nejel úplně v sezóně. Autobus byl celodenní zážitek, který už nechci znovu podstupovat. Při cestě ze Splitu následovala hodina na přestup v Záhřebu, kdy se člověk mohl najíst v okolí nevábného autobusového nádraží, protáhnout záda a pokračovat směr Praha. Ač nemám RJ příliš v oblibě, měl jsem chuť cestu vlakem vyzkoušet a nelituji. V té době kvalita odpovídala ceně a asi i díky tomu… Číst vice »
Na prodloužený víkend 24 hodinová cesta vlakem+busem tam a to samé zpět? To je trochu sebemrskačství, ne?;) Během jara se v pohodě dala koupit zpáteční letenka s FR na letni termíny z Prahy do Zadaru za 2000-2500 Kč.
Pokud se nebude jezdit nejrychlejsi trasa praha budejovice linz, tak mi to prijde jako nevyuzity potencial. Skoda.
Protože Praha a Budějovice (+Tábor?) naplní vlak stejně jako Praha, Pardubice, Brno a Bratislava?
Tak zase kdo říká, že by měl stavět jen na našem území? Ještě je po cestě Linz, a pak Graz s Mariborem, nebo alternativně Salzburg (což by mohlo oslovit i cestující okolo Mnichova), Villach a Ljubljana.🤠 A Rakušáci na ,,ekologický vlak” slyší. Peníze leží na zemi, jen je zvednout. (Nadsázka) 😂
RJ se na trase do Chorvatska rakouským kolejím vyhýbá jako čert kříži, protože jsou prý drahé. Kdyby se jim nevyhýbal, daleko větší smysl by mělo vlak táhnout Praha-Brno-Vídeň-Graz-… než Praha-ČB-Linz-Graz-… . Jízdní doba stejná, počet potenciálních cestujících nesrovnatelný
Tak já Vám nevim, ale plánuje jezdit do Alp (jedna trasa taky přes ČB, ne?) a chtěl jezdit z Krakowa do Splitu přes Rakousku, takže s tím vyhýbáním to asi nebude tak horké. 😀 A zbytek nerozporuju. Já ten příspěvek nemyslel vážně. Ale když už se tu zmínilo trasování přes ČB… 😀
Mnichov? Tak to je spíš na přímé spojení Mnichov-Lublaň-Záhřeb, samozřejmě přes Špital nad Drávou. Jenže Deutsche Bahn ho předběhly.
A R23 zase skončí s bobinou a dvěma nehezky vypadajícími vozy. Každopádně bylo by fajn, kdybych se mýlil.
Letos to asi bude lepší když nebudou jezdit denně.
Ale prosím, jednak na Chorvatsko jezdí s jinými lokomotivami a celkem se 2 vozy, které by mohli být použity na R23/R8 – a to 1xAB a 1x astra. Zbytek jsou lehátka. Tyto vozy se vůbec na R23 nepoužívají. Nemá to žádnou kauzální spojitost.
Nemá? Zajímavé, že minulý rok byla R8 a R23 ořezané (R23 měla dva vozy místo 3, lokomotiva/y pronajata/é od Arrivy, R8 3 funkční vozy, někdy 4 z kolika – 6? – funkční ve smyslu, že se v nich dalo sedět, ale to bylo tak všechno, protože neměly ani klimu, prý to horko nestíhala – hlavně, že Valašský expres klimatizoval), a jen tak drobnost – v září nasadili dočasně na R8 v některých vlacích lůžkové vozy a prodávali tam lístky jako do kupé pro 6 osob. Takže i letos to bude ořezané, ale asi ne tolik (to aby se vlk nažral… Číst vice »
Jediná spojitost je ze je větší údržba, když v time nefunguje klima, tak to nikomu nevadí
Opravdu Vagóny co jezdí na Chorvatsku nejezdi na R8 a R23
Proste jen se musí více opravovat
On všecky ty Pesy zařadí do vlaku do Chorvatska? Nebo z nich jen vybere vagony? Z jednotek?
Na R23 jezdí PESY? Od kdy?
Tolik k zaručeným zprávám o celoročně třívozové R8
Pretože R23 s Bobinou (!) cez leto (!!) ma asi predstavovať ten vyšší štandard, ktorý RJ stelesňuje.
Alebo to, že cez leto (objektívne) nasadzuje horšie vozne na R8 (asi náhoda, že práve cez leto, keď otvára pomerne náročnú linku do Chorvatska), ktoré nevedia ani klimatizovať (a cez koronu s rúškom to bola dvojnásobná bolesť) a fungujú celé 2 záchody z celej súpravy.
Aspoň budou mít Němci co fotit v Ústí nad Labem. Je to pro ně atrakce.
Pocítí cestující na jiných linkách RJ zavedení těchto vlaků (stejně jako vloni)?
Myslím že bez debat
K tomu bych se opravdu nevyjadřoval, není to vhodné téma.
Provozuschopnost není způsobena další linkou, ale letem a tím ze klimatizace bývá problem
Tomuto veríte snáď iba vy.
Chápu, ze ridne provoz. Letenka z Vídně je levnější.
Nojo, holt letecká doprava má daňovou výjimku na palivo a na rozdíl od železnice ji ani netrápí emisní povolenky (započítané v ceně elektřiny). Díky rychlejší cestě pak není třeba tolik personálu ani materiálu. Ekonomicky holt, pokud nezdaníme letadla nějakou uhlíkovou daní, nemá železnice na tyto vzdálenosti moc šanci konkurovat.
Nemáte pravdu. Provoz neprořídl pro nezájem cestujících ale proto, že to prostě kapacitně dopravce absolutně nezvládal.
Letecké společnosti v EU standardně platí emisní povolenky dle zákona za každou propálenou tunu paliva/vyprodukovaného CO2. Aktuálně to vychází cca €750 na hodinu letu 737.
ještě by si mohla vzpomenout nátlaková skupina okolo zaoceánských lodí, že se mají letadla zpomalit na jejich rychlost.
aaa, tradicni Davidovy plky.
1. Letecka doprava je subjektem emisnich povolenek.
2. Letecke palivo je sice osvobozeno od nekterych dani, nicmene mnozstvi dalsich poplatku, ktere plati letecke spolecnosti za poskytnute sluzby, je radove vyssi, nez to, co plati vlaky a autobusy.
3. no, a to s tom personalem je taky dost diskutabilni.
Haha. Stačí udělat tu železnici zajímavou. Říkají Vám něco rychlovlaky a co udělaly s krátkými lety v Evropě?
Rika Vam neco Spanelsko? Tam jsou vnitrostatni lety stale velmi popularni. Rychlovlaky na tom mnoho nezmenily.
PS: Ale naprosto chapu fanouskovsky nazor, ze s VRT se uz zitra bude tancit vsude. ;o)
Vcelku by mě zajímalo jaké vagóny reálně nasadí, vzhledem k tomu, že posílá do Přemyšlu deset lůžkových vagónů v každém vlaku a další do Košic.
No jednoducho obmedzí sa Polsko a nebude jazdit 10 vagónikov v každom vlaku 🙂
Nechystá se zprovoznění vagonu Bcm po SNCB?
Co? Ono bude víc než jen 3 vozy do pronájmu pro Wagon Service?
Není to zatím v plánu
Ani zadarmo:-)
nejvetsi prdel je ze jeste na cestu daji rizek s chlebem a pivo, cesky pepicek jasa !!!
co si budem povidat vetsina naroda jsou burani, co jim staci malo, hlavne at je to za malo kacek 😀
No teď jsem koukal na červenec a cesta lehatkem jeden směr 1790. Pro 4 to je už 14320. Myslím že to dost skupin/rodin odradí.
Cena myšlena i za cestu zpět.
Vlak byl pěkně špinavý a byl jsem svědkem toho, že tam dopoledne stevard donesl celou basu Plzní nějakému dědkovi. Klima byla naštěstí ucházející a v noci dokonce akorát.
Ta cena už je celkem darda. Nějak se musíte dostat na nádraží, nějak zase v Chorvatsku do místa pobytu, furt se tahat s kuframa.
Osazenstvo z poloviny bábodědci, pak podle vzhledu spíš sockové rodinky a občas mladí v kostkované konfekci z hudáče.
Jako dědek můžu být hezkým příkladem. K vlaku mě asi 40 km rád odvezl majitel pronajatého domku 🙂
Mám koupenou zpáteční pro 4 osoby za 15.550. To už je cena jak za NightJet ÖBB. Ale vzal jsem to, protože do Rijeky se rozumně vlakem jinak dostat nedá.
Odkud a kam, je v ceně i autobus?
Brno-Rijeka
Z Brna autobusem za 10 hodin , netřeba jezdit vlakem RJ
Ano, jste buran. o tom není sporu.
Odstěhuj se do Los Angeles, a můžeš se tam hned připojit k tisícům elegánů bydlících na ulici ve stanu.
Zrovna řízek s chlebem je jídlo, které by mě od cesty dokonale odradilo. Pach této „pochoutky“ mi už na školních výletech dokázal dokonale pokazit každou cestu. Řízky miluju, čerstvý chleba taky, ale z té kombinace se mi otáčí žaludek.
Mám tohle úplně stejně. Z té kombinace se mi zvedá žaludek, když to cítím.
Díky za podporu, kolego. 🙂
Je hezké, že bohatí a úspěšní lidé, jako třeba Tonda, občas sejdou mezi nás burany.
A co asi jsme? Koho jsme měli za prezidenta a zvolili jsme si ho sami? Proč máme nejnižší platy v unii? Proč si z nás okolní státy dělaj už srandu? V devadesátých letech si nás chvíli vážili, než jsme tam začali v obchodech hromadně krást jídlo (nejenom). Jsme burani. Ohromný burani.
1. Já se buranem být necítím, ani nevím, že by to o mě někdo říkal. 2. Nikdy jsem nevolil Zemana ani Klause. 3. V mém oboru jsou platy srovnatelné či vyšší než průměr EU. 4. A v obchodech jsem nekradl.
Takže každý jak se cítí 😉
Asi jsem úplně blbý, ale už se to tady asi řešilo proč Celje->Zagreb->Rijeka. Pokud někdo víte, proč tahle zajížďka tak díky za info
Kvůli výluce na původní trase někde mezi Bratislavou a Zagrebem, zároveň také nemůžou přes Lublaň kvůli návazným autobusům v Chorvatsku. Stejně tak proto nejede půlka do Splitu kvůli výluce a omezené kapacitě tratědo Splitu, tam je možnost využít buď právě návazný autobus nebo jet autovlakem od ZSSK+ÖBB.
V případě výluky Karlovac – Zagreb by se nedostal vlak do Rijeky jinak než v trase Celje – Lublaň – Pivka – Opatija – Rijeka. To je sychr objezd.
Snažím sa pochopiť túto odpoveď, ale nechápem ju.
Bude se modernizovat trať Záhřeb – Karlovac s úplným vyloučením provozu
Tak extra úplná zajížďka to není, naopak někteří skalní fotiči ocení nevídaný průjezd žlutého vlaku kolem stanice Zidani Most.
Tam se jezdí s lidmi běžně, ale spojka Zagreg zapad – Třšňovka, mimo Zagreb hl.n.