Měsíc do startu. Leo Expres začal prodávat jízdenky pro svoji první vnitrostátní slovenskou linku
Novinkou je celoroční jízdenka za 365 eur.
Společnost Leo Express dnes zveřejnila první detaily o svém prvním provozu v objednávce slovenského ministerstva dopravy. Od 10. prosince vystřídá slovenského státního dopravce ZSSK na trati z Bratislavy do Komárna.
Firma na trasu nasadí motorové jednotky Alstom Lint, které znají cestující z provozu na Orlickoústecku. Firma dnes začala s prodejem jízdenek. Cena zůstává za celou trasu na úrovni 5,25 eur, nabízí také časové jízdenky na 7, 30 a 90 dnů.
Novinkou je celoroční jízdenka za 365 eur s názvem DunajPass. V její ceně je obsaženo prioritní usazování a také možnost využít lounge na bratislavském nádraží (hlavná stanica).
Trať z Bratislavy do Komárna byla první, kde začal v objednávce ministerstva jezdit soukromý dopravce. Devět let tu jezdil do roku 2020 RegioJet, pak se provoz vrátil státnímu dopravci. Leo Express tvrdí, že přichází na trať s novou úrovní cestování vlakem. „Nasazené jednotky kromě klimatizace, wi-fi či bezbariérové toalety vynikají také nízkopodlažností, díky čemuž jsou ideální pro přepravou kol či kočárků a přívětivé pro handicapované,“ uvedl dopravce.
Generální ředitel Leo Express Peter Köhler uvedl v tiskové zprávě, že se do regionu zamiloval. „Naším cílem je mimo jiné navázat na velmi dobré výsledky Leo Express na Slovensku v oblasti spolehlivosti a bezpečnosti,“ dodal Köhler. Smlouvu podepsal Leo Express loni v prosinci, když vyhrál otevřenou soutěž. Roční rozsah je 1,688 milionu kilometrů, ročně podle smlouvy zaplatí ministerstvo 17,8 milionu eur (10,21 eur za kilometr).
Slovenská vláda schválila smlouvu s Leo Expressem pro trať Bratislava – Komárno
Dopravce představí první jednotku pro provoz zítra v Bratislavě. Jde o celkem 21 jednotek Lint 41, většina z nich je už na Slovensku. Patří půjčovně kolejových vozidel Alpha Trains.