Měsíc do startu. Leo Expres začal prodávat jízdenky pro svoji první vnitrostátní slovenskou linku
Jednotka Alstom Lint 41 pro provoz na Slovensku. Foto: Leo Express
Novinkou je celoroční jízdenka za 365 eur.
Novinkou je celoroční jízdenka za 365 eur.
Nemužu nikde zjistit,jestli budou na této trati platit režíjky?
Kolik se jich dá v provozu spojit dohromady? Tam jestli na některých spojích nepojedou aspoň tři spojené, tak se nemaj šanci lidé vejít.
Tri ano. Lenze aj to je len 420 sedaciek / 720 cestujucich a pri regiojete sa vtedy, ked jazdili s poschodovymi vagonmi, hovorilo o tisicke (540 sedaciek).
Do vícečlenného řízení maximálně 3. Teoreticky lze spojit i vyšší počet jednotek, ale už elektricky nespojených – takže 2 strojvedoucí a další provozní opatření. Takže bych předpokládal v pravidelném provozu opravdu maximálně 3 spojené.
Více než tři jednotky by tam nemohly být už jen z toho prostého důvodu, že jedna jednotka má délku 42 m, přičemž většina stanic má délku peronů jen 130 m.
Což ovšem na Slovensku není problém! Když jsem naposled jel do Telgártu, málem se mi tam nepodařilo z vlaku vystoupit, protože polovina posledního vozu zůstala stát v tunelu.
Předpisově to jde, vyhlásit „ve stanici xx se vystupuje jenom prvníma dveřma. Kdo tam chce, běžte do prvního vagonu“
Ale docela se to nehodí do pravidelného provozu. Když to bude stát přes výhybky, tak bude blokovat celou stanici a nevykřižuje se. Dlouhé pobyty ve stanicích.
Když se do prvního vagonu/jednotky všichni nevejdou a spojené jednotky nejsou průchozí, tak je toto opatření víte k čemu…
jak refiojet spojoval talenty do trojic tak taky první a poslední dveře byly mimo peron, lze to provest ještě takto
Jo prostředkem u nástupiště lepší než předkem. 🙂
Jistě, to se používá i v ČR, ať už při stavebních pracích, nebo i trvale, když se blbě postaví zastávka (Desná – Riedlova vila).
V tom Telgártu bylo akorát hloupé, že mě na to nikdo nijak neupozornil, ani průvodčí, u kterého jsem si chvíli předtím kupoval lístek, sedě na konci vlaku. Ale holt co se železnice týče, patří Slovensko alespoň z velké části na Divoký východ.
Tak jako tak, „výstup jen z prvního vozu“ je použitelný, pokud se to týká jedné malé zastávky na trase vlaku. Určitě ne, kdyby to byla každá druhá.
Není rozumnější ve špičkách zahustit grafikon, než posílat „nekonečně dlouhé“ vlaky? Anebo ta trať má tak malou kapacitu, byť i jen jednosměrně?
maloá kapacita tratě
Je to jednokolejka, protijedoucí vlaky se potávají kažých 15 minut při 30min taktu. Zahuštění vede k častějšímu křižování a to vede k prodloužení jízdní doby.
Kdysi jsem to počítal pro Brno-Vyškov a 15min. takt přidal +25 minut jízdní doby oproti 30minutovému v případě hypotetických os, vlaků a to by tam nesměly být R. Varianta že by eSko zústalo na staré jednokolejce, R by měly novou dvojkolejku.
Proto jsem napsal „byť i jen jednosměrně“. Přeci není nutné, aby vlaky jezdily v ranní špičce častěji i směr Komárno. Jistě, cestujícím odlišná konstrukce JŘ v různých částech dne komplikuje vyznání se v něm, ale v takovýchto případech může být v součtu prospěšná. „Přebytečné“ vlaky vracející se v méně frekventovaném směru mohou jet jako manipulační a na křižování čekat, případně i spřažené do delších souprav. Cca. před 10 lety jsem dost často jezdil Vídeň – Mistelbach: V ranní špičce jely do Vídně 3 nebo 4 vlaky za hodinu, s různými vzorci zastavování, opačným směrem jen jedna S-Bahn za hodinu, která… Číst vice »
O nieco take sa tam snazia, v rannej spicke pojdu do Bratislavy tri vlaky za hodinu, zakial co opacne len jeden ci dva a podobne popoludni. Aj tak je to tam tesne a vacsiu asymetriu s viacej vozidlami si na Slovensku nemozu dovolit.
Již podruhé v Českém kvalitním podání…
Ono ho to zamilovanie prejde až príde na to, v akom stave tá trať je.
Marketingově asi zní lépe, že se do regionu zamiloval, než že jde do regionu vydělávat.
Pravda 🙂
Teď si představte oznámení, že jde do regionu prodělávat.
Upravili se nějak přejezdy a jejich zabezpečení na této trase. Pokud se pamatuji, tak během provozu Regiojetu se stala několikrát srážka jednotky s nákladním vozidlem či autem. Takte několik jednotek se opravovalo a některé poslali na likvidaci.
Nerobili sa žiadne úpravy, takže je „šanca“ že občasné havárie budú…..
Táto trať potrebuje rekonštrukciu na 140km/h, dve koľaje minimálne v úseku Bratislava Nové Mesto – Dunajská Streda a samozrejme elektrifikáciu. Ale najbližších 20 rokov neverím že sa niečo začne robiť……
Ta trať je natolik rovná, že by zvládla i 200.
Je to regionálna trať s mnohými zastávkami, 200km/h je zbytočné. Rýchlosť 140km/h by umožnila popri Os vlakov viesť aj RExy, ktoré by Komárno – Bratislava zvládli za hodinu.
Najsilnejšia frekvencia je do dedín pri Bratislave, po DS ešte obstojne (+ nákladná doprava), ale ďalej je to už slabé, tak by nemali skoro ani koho tak ďaleko voziť.
To nová vláda, kde je i SNS, nepřipustí, aby se do Dunaserdahely a Komarom jezdilo elektricky a rychle. I neslovenský dopravce jim bude trnem v oku.
Predseda SNS býva v Miloslavove, takže ak by veľmi chcel, môže jazdiť do práce práve touto linkou 😉
Zaujímavé je, že tam zatiaľ ešte jazdi „národný dopravca“ práve toho národa, ktorý sa tam takmer nevyskytuje .😂
Na TIOPe Ba-Vrakuňa sa už pracuje, TIOP / výhybňa Ba-Ružinov asi tiež bude v „blízkej“ dobe.
V niektorých dedinách je trať blízko domov, takže 2. koľaj nie je kam položiť, preto sa uvažuje nad výstavbou zopár výhybní.
Elektrifikácia je príliš radikálne sci-fi.
Tady jste názorně předvedl, jak velmi záleží na diakritice.
Na konci první věty Vám ráčil vypadnout otazník a ejhle, komentář je naprosto zbytečný a mínusy přibývají.
Až na to, že otazník není diakritika, ale interpunkce.
Jak bude probíhat to prioritní usazování? V regionální dopravě mi nepřijde úplně snadno realizovatelné.
Nemají ty jednotky něco jako oddíl první třídy? Na Slovensku v regionálce jednička není, takže bych si uměl představit, že to LE vyhradí pro DunajPass.
Mám pocit, že Regiojet, keď jazdil na tejto trase, prvú triedu mal. A ani u ZSSK to už úplne neplatí, keďže na REX-och Bratislava – Trenčín jednotka je (aj keď je pravda, že tie vlaky sú len kratšou variantou rýchlilovej linky do Žiliny)
Od GVD 2022/2023 už aj na Slovenku máme prvú triedu v regionálnej doprave na vlakoch REX Bratislava – Trenčín. ZSSK do nich umožňuje kúpiť aj miestenku, nie sú ale povinne miestenkové.
Prvá trieda je povinne miestenková na všetkých vnútroštátnych vlakoch ZSSK vrátane týchto REX-ov
Číslování sedaček mívají dnes tak nějak už všechna vozidla, ale nevím jestli jakékoliv rezervace nebo prioritizace v regionálce nepovedou celkově spíš k rozladění zákazníků.
Když jsem četl to slovo „usazování“, jako první mě napadlo že pokud se budu s tímto DunajPassem dožadovat ve vlaku nějakých užitečných služeb, přijde za mnou prioritně sprievodkyňa a náležitě mě usadí 🙂
Třeba tak, jak psali Šimek s Grossmannem: „Průvodčí mu uvolnila nejlepší místo a invalida dopadl tvrdě na dlažbu mezi kolejemi.“
To by mě taky docela zajímalo. Ono ve vlaku obecně není úplně snadno realizovatelné, zejména ve směru do ekonomického centra, v tomhle případě Bratislavy.
Vyhrazené oddíly jsou asi to jediné, co se pod tím dá rozumně představit, pak by ale taky bylo dobré to správně pojmenovat.
Ono je dost možné, že sami neví, jako moc těch ročních jízdenek prodají, takže třeba mají víc variant, co může v budoucnosti prioritní usazování znamenat.