Měsíc do startu. Leo Expres začal prodávat jízdenky pro svoji první vnitrostátní slovenskou linku

Jednotka Alstom Lint 41 pro provoz na Slovensku. Foto: Leo ExpressJednotka Alstom Lint 41 pro provoz na Slovensku. Foto: Leo Express

Novinkou je celoroční jízdenka za 365 eur.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hynek

Nemužu nikde zjistit,jestli budou na této trati platit režíjky?

fabec

Kolik se jich dá v provozu spojit dohromady? Tam jestli na některých spojích nepojedou aspoň tři spojené, tak se nemaj šanci lidé vejít.

M@trixX

Tri ano. Lenze aj to je len 420 sedaciek / 720 cestujucich a pri regiojete sa vtedy, ked jazdili s poschodovymi vagonmi, hovorilo o tisicke (540 sedaciek).

Řiditel

Do vícečlenného řízení maximálně 3. Teoreticky lze spojit i vyšší počet jednotek, ale už elektricky nespojených – takže 2 strojvedoucí a další provozní opatření. Takže bych předpokládal v pravidelném provozu opravdu maximálně 3 spojené.

Mark

Více než tři jednotky by tam nemohly být už jen z toho prostého důvodu, že jedna jednotka má délku 42 m, přičemž většina stanic má délku peronů jen 130 m.

oja

Což ovšem na Slovensku není problém! Když jsem naposled jel do Telgártu, málem se mi tam nepodařilo z vlaku vystoupit, protože polovina posledního vozu zůstala stát v tunelu.

Leinad

Předpisově to jde, vyhlásit „ve stanici xx se vystupuje jenom prvníma dveřma. Kdo tam chce, běžte do prvního vagonu“
Ale docela se to nehodí do pravidelného provozu. Když to bude stát přes výhybky, tak bude blokovat celou stanici a nevykřižuje se. Dlouhé pobyty ve stanicích.

G....

Když se do prvního vagonu/jednotky všichni nevejdou a spojené jednotky nejsou průchozí, tak je toto opatření víte k čemu…

Avlaky

jak refiojet spojoval talenty do trojic tak taky první a poslední dveře byly mimo peron, lze to provest ještě takto

Leinad

Jo prostředkem u nástupiště lepší než předkem. 🙂

oja

Jistě, to se používá i v ČR, ať už při stavebních pracích, nebo i trvale, když se blbě postaví zastávka (Desná – Riedlova vila).
V tom Telgártu bylo akorát hloupé, že mě na to nikdo nijak neupozornil, ani průvodčí, u kterého jsem si chvíli předtím kupoval lístek, sedě na konci vlaku. Ale holt co se železnice týče, patří Slovensko alespoň z velké části na Divoký východ.
Tak jako tak, „výstup jen z prvního vozu“ je použitelný, pokud se to týká jedné malé zastávky na trase vlaku. Určitě ne, kdyby to byla každá druhá.

oja

Není rozumnější ve špičkách zahustit grafikon, než posílat „nekonečně dlouhé“ vlaky? Anebo ta trať má tak malou kapacitu, byť i jen jednosměrně?

Avlaky

maloá kapacita tratě

Jiří Kocurek

Je to jednokolejka, protijedoucí vlaky se potávají kažých 15 minut při 30min taktu. Zahuštění vede k častějšímu křižování a to vede k prodloužení jízdní doby.

Kdysi jsem to počítal pro Brno-Vyškov a 15min. takt přidal +25 minut jízdní doby oproti 30minutovému v případě hypotetických os, vlaků a to by tam nesměly být R. Varianta že by eSko zústalo na staré jednokolejce, R by měly novou dvojkolejku.

oja

Proto jsem napsal „byť i jen jednosměrně“. Přeci není nutné, aby vlaky jezdily v ranní špičce častěji i směr Komárno. Jistě, cestujícím odlišná konstrukce JŘ v různých částech dne komplikuje vyznání se v něm, ale v takovýchto případech může být v součtu prospěšná. „Přebytečné“ vlaky vracející se v méně frekventovaném směru mohou jet jako manipulační a na křižování čekat, případně i spřažené do delších souprav. Cca. před 10 lety jsem dost často jezdil Vídeň – Mistelbach: V ranní špičce jely do Vídně 3 nebo 4 vlaky za hodinu, s různými vzorci zastavování, opačným směrem jen jedna S-Bahn za hodinu, která… Číst vice »

M@trixX

O nieco take sa tam snazia, v rannej spicke pojdu do Bratislavy tri vlaky za hodinu, zakial co opacne len jeden ci dva a podobne popoludni. Aj tak je to tam tesne a vacsiu asymetriu s viacej vozidlami si na Slovensku nemozu dovolit.

Nagymarosznik

Již podruhé v Českém kvalitním podání…

Mates

Ono ho to zamilovanie prejde až príde na to, v akom stave tá trať je.

T448

Marketingově asi zní lépe, že se do regionu zamiloval, než že jde do regionu vydělávat.

Mates

Pravda 🙂

Jiří Kocurek

Teď si představte oznámení, že jde do regionu prodělávat.

noerf

Upravili se nějak přejezdy a jejich zabezpečení na této trase. Pokud se pamatuji, tak během provozu Regiojetu se stala několikrát srážka jednotky s nákladním vozidlem či autem. Takte několik jednotek se opravovalo a některé poslali na likvidaci.

ICE_Laco

Nerobili sa žiadne úpravy, takže je „šanca“ že občasné havárie budú…..

Táto trať potrebuje rekonštrukciu na 140km/h, dve koľaje minimálne v úseku Bratislava Nové Mesto – Dunajská Streda a samozrejme elektrifikáciu. Ale najbližších 20 rokov neverím že sa niečo začne robiť……

MHD

Ta trať je natolik rovná, že by zvládla i 200.

ICE_Laco

Je to regionálna trať s mnohými zastávkami, 200km/h je zbytočné. Rýchlosť 140km/h by umožnila popri Os vlakov viesť aj RExy, ktoré by Komárno – Bratislava zvládli za hodinu.

Addams

Najsilnejšia frekvencia je do dedín pri Bratislave, po DS ešte obstojne (+ nákladná doprava), ale ďalej je to už slabé, tak by nemali skoro ani koho tak ďaleko voziť.

Johnny Cash

To nová vláda, kde je i SNS, nepřipustí, aby se do Dunaserdahely a Komarom jezdilo elektricky a rychle. I neslovenský dopravce jim bude trnem v oku.

Patrick

Predseda SNS býva v Miloslavove, takže ak by veľmi chcel, môže jazdiť do práce práve touto linkou 😉

Addams

Zaujímavé je, že tam zatiaľ ešte jazdi „národný dopravca“ práve toho národa, ktorý sa tam takmer nevyskytuje .😂

Addams

Na TIOPe Ba-Vrakuňa sa už pracuje, TIOP / výhybňa Ba-Ružinov asi tiež bude v „blízkej“ dobe.
V niektorých dedinách je trať blízko domov, takže 2. koľaj nie je kam položiť, preto sa uvažuje nad výstavbou zopár výhybní.
Elektrifikácia je príliš radikálne sci-fi.

Tomáš

Tady jste názorně předvedl, jak velmi záleží na diakritice.
Na konci první věty Vám ráčil vypadnout otazník a ejhle, komentář je naprosto zbytečný a mínusy přibývají.

vladki

Až na to, že otazník není diakritika, ale interpunkce.

Handzidcek

Jak bude probíhat to prioritní usazování? V regionální dopravě mi nepřijde úplně snadno realizovatelné.

Juraj

Nemají ty jednotky něco jako oddíl první třídy? Na Slovensku v regionálce jednička není, takže bych si uměl představit, že to LE vyhradí pro DunajPass.

Patrick

Mám pocit, že Regiojet, keď jazdil na tejto trase, prvú triedu mal. A ani u ZSSK to už úplne neplatí, keďže na REX-och Bratislava – Trenčín jednotka je (aj keď je pravda, že tie vlaky sú len kratšou variantou rýchlilovej linky do Žiliny)

Kohi

Od GVD 2022/2023 už aj na Slovenku máme prvú triedu v regionálnej doprave na vlakoch REX Bratislava – Trenčín. ZSSK do nich umožňuje kúpiť aj miestenku, nie sú ale povinne miestenkové.

Patrick

Prvá trieda je povinne miestenková na všetkých vnútroštátnych vlakoch ZSSK vrátane týchto REX-ov

Twix

Číslování sedaček mívají dnes tak nějak už všechna vozidla, ale nevím jestli jakékoliv rezervace nebo prioritizace v regionálce nepovedou celkově spíš k rozladění zákazníků.
Když jsem četl to slovo „usazování“, jako první mě napadlo že pokud se budu s tímto DunajPassem dožadovat ve vlaku nějakých užitečných služeb, přijde za mnou prioritně sprievodkyňa a náležitě mě usadí 🙂

T448

Třeba tak, jak psali Šimek s Grossmannem: „Průvodčí mu uvolnila nejlepší místo a invalida dopadl tvrdě na dlažbu mezi kolejemi.“

oja

To by mě taky docela zajímalo. Ono ve vlaku obecně není úplně snadno realizovatelné, zejména ve směru do ekonomického centra, v tomhle případě Bratislavy.
Vyhrazené oddíly jsou asi to jediné, co se pod tím dá rozumně představit, pak by ale taky bylo dobré to správně pojmenovat.

Kicruj

Ono je dost možné, že sami neví, jako moc těch ročních jízdenek prodají, takže třeba mají víc variant, co může v budoucnosti prioritní usazování znamenat.