Menzies přišel v Praze o dalšího zákazníka, flydubai přešel k CSAH
Boeing 737-800 společnosti flydubai v Praze. Foto: Letiště Praha
Letecká společnost flydubai přechází s handlingovými službami v Praze od společnosti Menzies ke společnosti Czech Airlines Handling (CSAH) patřící pod
Menzies v roce 2019 nabízí podprůměrné mzdy. Člověk tam maká třeba jen za 24 tis hrubého, přičemž na letišti se standardně vydělává 35-8 tisíc na pozicích pro maturanty. Dokonce manažeři Menzies musí makat v provozu. Neuvěřitelný. Obyčejní lidi jim dávají výpovědi.
Obycejni odcházejí, neobycejni zůstávají. O průměr nidko nestojí
Je šance, že s případnou změnou handligové společnosti přestanou vracející se letadla ČSA z schengenu posílat na T1, a tedy nutit cestující drncat s kufrem po schodech v zimě do autobusu?
Když letadlo letí z T2 a přílet je na T1, tak za to handling nemůže. Tohle je na aerolince jak nastaví lety.
To není věcí aerolinky, ale prosté skutečnosti, jestli letí že schengen nebo nikoliv.
Tomu rikam blabol dne
Tohle záleží na tom, kam míří následující let, pokud je to mimo schengen, tak bohužel i když letíte ze schengenu, bude letadlo přistavené k T1.
Tuto příčinu samozřejmě znám, ale dotaz byl položen jinak a koukám nepochopen. Cestujícího nezajímá, kam pak letadlo pokračuje, zajímá ho jen to, jestli s kufrem musí dolů po pevných schodech a pak čekat dlouhé minuty v autobusu (místo sezení v taxíku domů). ČSA tímto ztrácí zákazníky, já jsem díky tomu, že ČSA toto na lince z AMS dělalo každý týden, přešel na projekt, kam ČSA nelétalo. Totéž i teď. KLM se ještě nestalo, že by netrefilo terminál. Zato u ČSA z AMS na T1 jsem od cestujících slyšel tolik sprostých slov (a přísah, že ČSA naposledy), že urážka od diskutujícícho,… Číst vice »
Opět blábol dne. Důvodem je, že letadlo které přiletí ze schengenu je nasazeno namlinku mimo shcnegen. aerolinkamsi žádá kam chce letadlo přistavit sama. Protože tak jako tak jedni cestující budou muset autobusem. A věřte, že jednodušší pro odbavení cestujících je výstup do autobusu. Na to, že by letadlo přijelo k shceneg terminálu a po vystoupení bylo přetaženo v T1 nanlet mimo shcenegn zapoměnte. Logiatický i finanční nesmysl. Takže ještěnjednou, není to o handlingové formě, ale o provozovateli, co si vyžádá.
Dokud se nenajde někdo, kde nebude validní dotazy jiných urážet slovy „blábol“ a vylučovat řešení s přetažením letadla, ale proste to udělá, protože technicky to možné je a co je možné technicky, lze udělat i prakticky ;). Asi jste nějaký manažer ČSA, který jen obhajuje jejich opovrhování zákazníky. Podobné Vaše „bláboly“ i jiné výmluvy nám všem z firmy kdysi ČSA posílalo každý týden v papírovém dopise. I když jsme jim poslali video, jak letadlo přetahují mezi B a C. Dnes už ČSA nikdo z nás neřeší. Někteří se rovnou z Prahy odstěhovali, někteří přešli na jiné projekty, u těch dalších… Číst vice »
Takže znovu. Nejsem manažér ČSA a nic neobhajuji, jen se snažím vysvětlit, že Váš pohled je mylný. Chápu Váš pohled zákazníka. V provozu na letišti pracuji 25 let. Nikdy opakuji nikdy od dob fungování terminálu 2 se letadlo rozhodně nepřetahovalo kvůli tomu, že přiletělo z non schengenu a odlétá ze schengenu ten důvod musel být jiný. Vždy se to řeší bohužel takto. a to z jednoho prostého důvodu. ihned po zastavení letadla je k letadlu přistavena technika začne vykládka zavazadel, cateringu a začne příprava na další let. Chápu že jako zákazníka Vás to štve, ale bohužel každý dnes jde cestou… Číst vice »
KLM v Praze trefí terminál vždy, protože přiletí ze schengenu a odlétá do shcengenu. . je vidět, že tomu ale vůbec nerozumíte.
K CAH by měly přejí i Emirates, SW/CSA a další…
Otázkou je, zda-li se za rok či půl CAH neocitne ve stejné personální situaci a (ne)odbavování jako Menzies.
Tak Emirates je paradoxně asi jediná aerolinka, která pod Menziesem funguje.
Co se tyče úklidu to tak rozhodně není, málo lidí (rukou), nedodržení stanoveného času a kvality, častokrát business dodělávala posádka…
Uvidíme na jaře, kde je pravda…;-)
kdo ví, jestli přechod flydubaj k csah není jen taková zkušební akce, než k nim přejde i emirates.
a má vůbec menzies úklid? co si pamatuju, tak úklid dělalo ČSA Support pro všechny letadla.
Co tak vím Czech airlines handling už teď má málo lidí a přechod Smartwings group není moc reálný, už jen z hlediska toho že ČSA minulý rok přestoupily právě k Menzies.
Přesně tak. Každý si myslí jak CSAH je lepší. Kdyby přešel QS/OK k CSAH, tak budou ve stejnem problemu jako Menzies – možná v ještě horším. Ono nadávat na konkurenční firmu, která má 70% letů v PRG je snadné. Kdyby Menzies měl stejný počet letů jako CSAH, tak věřím, že kvalita bude stejná.
Ono je LKPR rozdělené na dvě stejné části a každá handlingová firma má tu jednu půlku? To by mohl být tak jediný důvod, proč by Váš příspěvek dával smysl. Pokud mám větší podíl trhu a nezvládám jej personálně, tak na tom trhu nemám co dělat.
…že by následek toho,co se MAG děje???
Nejspíš ne,strategie naznacena CAH je pro ně dobrá a zainteresovany čtenář ji chápe….nicméně,kdo tyto společnosti bude odbavovat,když je takový nedostatek pracovníků na všech pozicích…toť otázka!
„Lidí je jak sraček“, viz citace ze známého českého filmu. Opět to je jen o tom je trošku normálně zaplatit. A předem odpovím na otázku, jestli si připlatím. Ano, třeba takových 10Kč navíc za „handling“ je v ceně letenky pořád marginální, když kafe stojí 3EUR v letadle. A jen úplně rychlý přepočet, PRG odbaví cca 15 mio ročně, takže by to bylo 150mio na lepší mzdy, což je měsíčně 12mio, kdyby bylo lidí v handlingu, na pozicích, kde je jich nedostatek 1000, tak se jim může základní mzda zvednout o 10.000Kč….. Jenomže známe to všichni. Pokud si handlingové společnosti vyjednají… Číst vice »