Menší provoz, nižší bezpečnost. Místo víkendových vlaků čeká lokálku Kobylí – Hodonín dlouhá výluka

Vlak v Kobylí. Foto: České dráhyVlak v Kobylí. Foto: České dráhy

Do vyloučeného úseku regionální trati ústí soukromá místní dráha Čejč - Uhřice, na které majitel plánuje letní turistický provoz.

144 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Jak to mimochodem Dobrá správa dělá na dalších „víkendových“ tratích, že tam žádnou takto dlouhou výluku nepotřebovala?

Olda

Zítra tam jede měřící vlak, který najde spoustu závad a na základě toho udělají výluku, kterou si obhájí.

xyz

Když bylo psáno, že utnutí bude už v Kobylím namísto Čejče kvůli tomu, aby se to dalo vyjezdit jedinou soupravou, předpokládal jsem, že tato bude jezdit v 1h taktu celodenně.

Kdeže – takže mimo špičku + o víkendech hodinový prostoj v Kobylím z každých 2 hodin času. Hlavně že se „nesmělo“ dojet až do Čejče…

xyz

Neuvěřitelné, že Dobré (?) správě může něco takového projít.

Pochopil bych výluku na konkrétní termín s tím, že se něco konkrétního provádí. Ale z vymezení toho termínu nepředpokládám, že by tam v neděli 11. 6. nastoupili pracovníci.

JKan

Keď sa nenájde nikto, kto by sa podpísal pod prevádzku ZZ v uvedenom stave? Čo sa s tým podľa Vás dá urobiť?

Olda

Zítra jede měřící vlak z Hodonína do Zaječí a zpět, co asi zjistí, špatný technický stav a udělá se nepředvídaná výluka v úseku Hodonín až Kobylí?

Ryk Mat

Jazykové okénko – deník je periodikum vycházející denně. Na rozdíl od deníku je web zdopravy.cz občasník s periodicitou několik vydání denně, neb každý daší článek znamená jedno vydání.

Tonda

Bydlím v Mutěnicích hned vedle trati.
Ve vlaku jezdí minimum lidi většinou 0-3.
Je zbytečné tuhle trať dotovat když je nevidelecna….
Zrušil bych ji úplně….

Svojsin

Čekat od lokalky že tržby budou větší než platba dopravci, asi moc nejde.
Je ale pravda, že tamní zoufalost má smysl jen při Mutenickym pochodu

Hala D

Výdělečných moc lokálek není. Ale v tomto případě jde spíš o to, že kraj (nebo kdo) neobjedná dopravu aby ušetřil peníze a SŽ (tedy stát) do tratě nasype několik milionů za údržbu ZabZ. Netroufám si odhadnout jestli se nasype víc, než se „ušetří“ zastavením provozu. A nehledě na to, že začíná turistická sezóna a dodnes neexistuje cyklobus, který by nahradil turistický cyklovlak.

Marek Janík

Nechcu říkat, že jsem to říkal, ale já to říkal.
bonus – oběhy autobusů:
https://drive.google.com/file/d/1-93gyKT70sMMUwC8e-gZiA1iAO57U7Qa/view?usp=sharing

Svojsin

Jakože co?

Jan

Dlouhá výluka? Nejspíše typu Dobronín -Polná…

Aaabbb

Přesně tak. Nechápu, proč se Správa železnic skrze Ministerstvo dopravy neustále snaží prosadit ten zákon o konzervaci dráhy, když je konzervují dlouhodobě i bez tohoto zákona… v čem je rozdíl?

Pája

V legalizaci jejich nelegální nečinnosti.

Svojsin

Pro zajímavost: 17:45ka dnes z Hodonína dovezla do Čejče dvě holky, projížděče nepočítám. Výstup/ nástup nula. Nastupovalo se až v Kobylí.

Kernteriér

Ošklivá, zlá pomluva. Co těch 20 babiček s koly, ty nepočítáš?

Svojsin

Tak ty musely vystoupit v Mutenicich. Asi proto byl jeden z projížděču ve vlecnaku, než došel k nám. Jistě jim pomáhal s výstupem. Možná to ani nebyly babičky…. kdo ví s čím tam pomáhal…

Olda

Tak jestli to chápu dobře a doufám že to dobře chápu, tak nemám šanci žádný vlak protáhnout z Hodonína do Zaječí, přes Čejč, při výlukách Kúty – Břeclav, když se jezdí Kúty – Hodonín přes Holíč, ale dopravce na místní dráhu do Uhřic si tama i přes výluku může jezdít kdy musel chtít. Skáza Železnic s.o. sabotážnická organizace se tedy vyznamenala.

Petr Jetelina

Jak souvisí výluka Kúty – Břeclav s tratí Hodonín – Zaječí?

Olda

Když to šlo, jelo se už z Hodonína do Zaječí přes Čejč a dále na Brno, tím dvakrát odpadla úvrať a to v Hodoníně a v Břeclavi.

Petr Jetelina

Jestli si myslíte, že přes Čejč protáhnete náklad z koridoru, tak žijete ve světě sci-fi.

Vojtěch

Napadají mě 3 věci kvůli kterým to smrdí průšvihem schválně dám jako 3 příspěvky a dávejte plusy a minusy jak se k tomu stavíte

Vojtěch

1 SZ chce trať zavřít

percula

A bylo by asi dobře, loni jsem tam byl týden na dovolené a podle mého názoru je trat ztratova jak pro provozovatele tak i pro správu, proč ji udržovat když tam skori nikdo nejezdi? To jsme tak bohati?

Vojtěch

2 klasicky tunel na utrácení a zbytečná investice

Vojtěch

3 nechuť platit výpravčí (a to nejde předělat tak, aby tam nemuseli být?)

percula

dtto jak k bodu 1.

Vojtěch

4 je to zásadní operace na vinařské regionu Jižní Moravy. Když vidíme , co dokázal s naši moravskou vládou udělat lobbing vinařů (billboardy sem nejezděte, víno nižší zdanění jak kojenecka voda ) nekope si #my nic (SZ) vlastní hrob ?

Panda

Nejsem příznivce rušení, ale víkendový provoz je prostě drahá sranda, SŽ by měla udělat přísnější pravidla než 300 os. vlaků za rok. Je otázkou, jestli nebude po výstavbě VRT Brno-Šakvice nejlepší udělat Sp Brno-Kobylí/Břeclav, který se v Zaječí rozpojí a mezi Brnem a Šakvicemi bude proložený s Sp Brno-Hustopeče. V Kobylí by na každý vlak navazovaly busy směr Čejč-Kyjov, Brumovice-Klobouky a ideálně i Vrbice-Čejkovice-Hodonín.

xyz

Tu „drahou srandu“ provozuje Dobrá správa na té trati již po mnoho let, viz výpravčí v každé stanici.

Kubík

JMK se učí u Schleritzka, radního pro dopravu v NÖ,ten dokázal rozložit regionální tratě stejně tak. Rozklad tratí kolem Čejče začal ještě před vznikem krajů,dříve fungující regionální soubor tratí včetně zkratky Hodonín-Kyjov šel řízeně do kopru.

svojsin

Ždánice byly velice zpochybňovány už v době stavby, tedy v době, kdy neexistovala konkurence silnice, vy fungující soubore.

Petr Jetelina

Prostě #spiknutí. Ždánická trať má sice nezpochybnitelnou romantiku, ale její trasování je snad úplně nejhorší ze všech místních drah, které byly u nás postaveny. Tehdy se Dráha postavila pro velkostatkáře uprostřed polí daleko od sídel. Navíc trasovaná směrem na Vídeň a ne do Brna, takže popírá jakékoliv cestovní potřeby občanů. Mutěnka byla po ukončení těžby v dubňanském revíru k ničemu. Trasování rovněž špatné a polohy dopraven ještě horší.

Olda

Já nevím, ale není ten tratmistr Bystřický železniční hrobník? Právě za něj totální likvidace formou neudrzby po zastavení dopravy Mutěnice – Kyjov, Čejč – Ždánice, vykazování nehorázných cen za údržbu, když tam nejela ani MUVka. Zesadil zratmistra v Hodoníně Oldu Mašlaně a devastuje žst. Hodonín nesjízdnosti koleje 20 a výše. Tak asi bude brzy ohrožena i doprava v úseku Hodonín – Břeclav, když jí má tento železniční hrobník na starosti.

zesp

Tak to se mi teda podařilo natočit video z provozu ve stanici Čejč opravdu za pět minut dvanáct. O tom přechodu na víkendový provoz jsem věděl, ale o té výluce nikoliv:

https://youtu.be/LAYCAh2gGrA

Jiří Kalous

A ještě: oni zavírají trať a přitom nemají vybraného dodavatele?

Miroslav

To je ten důvod, proč to bude trvat až do prosince. 6 měsíců budou papírovat a pak to za měsíc osadí počítači náprav….

Jiří Kalous

Nějak se mi to nezdá. Jízdní řád se mi jeví docela hustý na to, aby tam rezavěly kolejnice…

Vavrroch

Soudím, že podceňujeme moderní organizační a softwarové nástroje. Věřím, že příslušný úředník po obdržení zprávy o redukci počtu vlaků letmo nahlédl do nejnovějších oprav v předpisu pro obsluhu systémů umělé inteligence a poté nakrmil daty kolonky v elektronických formulářích. Systém vzal v úvahu, kolik náprav železničních vozidel po redukci dotčeným úsekem projede za týden, za měsíc a za rok, jaký na těch nápravách bude spočívat tlak (zohledněna očekávaná klesající hmotnost cestujících), jak je v oblasti vlhko a jak je tvorba rzi na hlavách kolejnic ovlivněna místní frekvencí srážek. Vyhodnoceny byly také socioekonomické vyhlídky na budoucí zvyšování počtu vlaků, přičemž riziko… Číst vice »

Hala D

A není plánovaná nějaká elektrifikace, přestavba trati, přeložení zastávek blíže k obcím, za těch 6 měsíců? Pokud zvládli kompletní modernizaci z Brna do Blanska za 1 rok, tak by tuto lokálku za půl roku mohli kompletně překopat. A rychlost ve výsledku bude kolik? 130km/h? To by se možná stihlo předělat i na hyperloop.

Kernteriér

Jojo, to by se vyplatilo.

Jiří Kocurek

Přitom by se z Čejče do Kyjova mohlo jezdit po odvěsnách a ne po přeponě.
Nebo dokonce z Horovan jít do Čejče na vlak a pak vlakem do Šardic, stačí tam obnovit koleje. Vždyť napsané bez znalosti reálí to vypadá tak perfektně, že by tím vlakem jezdilo lidí jak z Černošic do Prahy.

Kernteriér

A nejezdí snad? Vždyť tam jsou koleje!

Jiří Kocurek

Kterým obcím blíž aby z toho nebyla klikatice? V Kobylí je uprostřed zástavby, v Čejči na samotném kraji obce, obklopená halama, v Mutěnicích středem zástavby a v Hodoníně je nádraží prakticky uprostřed města.

130 km/h? Tunelem v krtině? https://mapy.cz/s/lazasuzode

Kernteriér

Úvrať do Brumovic!

Hala D

Pro všechny kdo to nechápou, tak je to ironické zhodnocení půlroční výluky na výměnu pár kilometrů kabelů nepokrytě „efektivního“ projektu Špatné správy. I já bych vymyslel lepší důvod pro zastavení provozu. Že ten provoz tam prostě nechci.

zesp

Přitom na Mutěnickém zhlaví v Čejči je zcela nově zrekonstruovaný přejezd s novými závorami a novým kolejovým ložem. A přitom na frekventované trati Nezamyslice – Prostějov jsou nechráněné přejezdy, kde na několika místech každou hodinu kvůli bezpečnosti brzdí rychlík a dva osobáky ze stovky na 60 km/h… To samé na trati č. 300 je kvůli přejezdům s kříži několik lokálních omezení ze 100 na 80 km/h. Je to za sebou, takže se na tu stovku nevyplácí ani rozjet… A je to dlouhodobý stav. Jak by se tady to PZZ hodilo a kolik parády by oproti Čejči udělalo! Už ve srovnání… Číst vice »

Hala D

Taky mě překvapilo v jakém stavu ta trať je. Stanice Čejč a Mutěnice nově vyštěrkované, nové pražce, vyhýbky, koleje. Na zastavení provozu poněkud zvláštní. To trať na Velké Opatovice, kde v kolejišti roste metrová tráva a byliny, je proti trati 255 zanedbaná.
A i ten cyklovlak (rozuměj 810 s vlekem) byl o víkendu poměrně slušně využit.

Vojtěch

Specialitou je zrekonstruovat trať a pak jí zavřít

Pavel Skládaný

To radši neříkejte nahlas, že se přes nezabezpečené přejezdy jezdí rychlostí 80 km/h. Norma připouští jen 60 km/h, na vyšší rychlost nejsou k dispozici ani rozhledové tabulky. Leč ani já bych si moc nepřál, aby se rychlíky Brno-Ostrava plazily 60 km/h.

zesp

A to přes ně bylo dříve ve všech výše uvedených případech 100 Km/h. Pak se z důvodu špatného stavu trati rychlost snížila v celém úseku Kojetín – Chropyně na 80 km/h. Po rekonstrukci tohoto TÚ se rychlost zvedla opět na 100 km/h, ale s výjimkou přejezdů… Je tam vždy pak rychlostník 100 Km/h s mašinkou. Zajímavé je, že proč tady je 80 km/h a na trati Nezamyslice – Prostějov jen 60 km/h, i když je vidět široko, daleko… U Měrovic je pak nechráněný přejezd, kde je rychlost 100 km/h snížena pouze na 90 km/h… A to ta cesta vychází zpoza… Číst vice »

zesp

A přes tento přejezd se stopkou u Bochoře je odjakživa stovka:

https://youtu.be/SMUgeaHak8A

Ta pomalá jízda je tam teď jenom kvůli tomu, že tam ve velkém jezdí technika na stavbu D1 kolem Přerova. Ale jasně, psssst…

Hala D

Tak to je brutální. To jen na lokálkách určených ke zrušení (Boskovice-VO, Kobylí-Hodonín) se striktně dodržuje 15km/h přes nezabezpečený přejezd. Já se picnu.

Mil

Za celou akcí bych viděl, že SŽ tam nechce kvůli víkendovému provozu držet výpravčí a tak pod nějakou záminkou vyhlásí výluku a testuje zda jim to projde.

Herold

Což v podstatě dává ekonomický smysl…

Vojtěch

Tak co na lokace kde je víkendový provoz prakticky bez křižování vlaku výpravčí? To opravdu ekonomicky nedává smysl

xyz

Právě že o víkendu se v Mutěnicích konají křižování – aby pak souprava Os vlaku měla 3,5h (!) obrat v Hodoníně.

Aaabbb

Výluka od června do prosince na výměnu komponent zabezpečovacího zařízení na takto krátkém úseku trati? Proč jim tohle už někdo nemůže zatrhnout…

MartinS.

A kdo by to byl, kdo by jim to zatrhnul? JMK raději bude posílat autobus za 1/3 ceny než tam provozovat vlak. A když po provozu netouží ani objednavatel, tak si vlastně nemá kdo stěžovat.

Jméno*

Přejezdy vypnout, makat od pondělí do pátku a o víkendu běžný provoz s pomalými jízdami přes každý světelně zabezpečený přejezd. Moc práce?

Jiří Kocurek

Použitelné řešení, jenom: Jsou na to lidi? A chce se těm lidem pracovat?

Jméno*

V úseku Kobylí – Hodonín je celkem tuším 6 nebo 7 světelně zabezpečených přejezdů. To je strašně strašně mnoho.

Jiří Kocurek

Krásné 4 týdny na jeden a to se dá pracovat na všech naráz, když ke každému je přístup.
Kéž by byli skutečně tak akční, jak management v tomhle případě, který doslova vyskočil, jako když hodí balon mezi slepice.

gringoAD

Si dělá někdo z #mynic srandu ne ? JMK zastavuje provoz v týdnu a #mynic tam narvou miliony do rekonstrukce ….

Pozorovatel

Žádná rekonstrukce nebude, to jsou pohádky ovčí babičky. SŽ akorát zkouší, zda jim projde nezákonné zavření tratě pro provoz. Zdůvodnění nezákonnosti výluky včetně citace konkrétního paragrafu jsem uvedl ve starším příspěvku.

gringoAD

No já to článku jako rekonstrukci chápu … minimálně chtějí něco vyměňovat … a to určitě levné nebude …

Pozorovatel

Nebudou vyměňovat nic. Nenechte se napálit.

Jelen

Výměna kolejových obvodů za počítadla náprav na krátké lokálce bude trvat 6 měsíců? Jako vážně?
Nebo je do toho započítán i čas na vybudování betonových a zábradlových monster na každé stanici i zastávce?

Profesor

Je tam započítán čas na zapomenutí, zarostení trati, zchatnani, rozkradení… Zkrátka tak, aby už tam pokud možno nikdy nic nejelo.

Profesor

Ta SŽ se zdá být dost hustá organizace nenávidějící lokální a sem tam i hlavní dráhy. Úplně nejvíc jí pak vadí když se po tom furt promenáduje nějakej vlak. A vzteky bez sebe je když jí někdo říká, že to mají opravovat. Jako fyzicky opravovat.
Naštěstí za ty roky mají naučené způsoby jak se tomu bránit.

Jiří Kocurek

„Jako fyzicky opravovat.“

Ale pan profesor je vzteky bez sebe, když na tu opravu udělají výluku. Pane profesore, poraďte jim, jak se dělá taková oprava za plného provozu?

Bobes

Kde je v tomto případě ten plný provoz? Když se nechce, tak to prostě nikdy nepůjde. Důvodů, proč to nejde si najdou dost a očividně jim to i tady někteří baští. Máme lokálku s turistickým provozem, tak ji na prázdniny zavřem. Jinak to nejde. My nic.

Profesor

Račte si všimnout pane Nekonečný Prispivateli, že tady žádná oprava neproběhne. Možná výměna KO za počítače náprav. Někdy.

joelupac

Další vyhazování peněz. Ta trat je pomalá a kničemu. Jednoznačně nahradit bus dopravou a nebude to stát nic. Ano ty lokálky na naftu už jstejně pujdou do šrotu.

Hala D

A proč tedy Správa investuje do trati. Kolik že milionů to bude stát?

Jelen

Co vy víte, jaký provoz tam bude po dalších krajských volbách?

BND 30

Na tohle musí mít na SŽ nejméně jedno celé oddělení, možná odbor.

Jan Novotný

Odbory jsou na to dva 🙂

Vojtěch

Jestli ty odbory ve finále nestojí víc než rekonstrukce té lokálky a ty hromady výpravčích k tomu

Pozorovatel

Tohle ještě může být hodně zajímavé pro advokáty. S největší pravděpodobností byla výluka vyhlášena nezákonně. Stačí se podívat na § 23c odst. 3 zákona č. 266/1994 Sb. Tam je specifikováno, za jakých okolností může provozovatel dráhy vyhlásit výluku, která není ve schváleném ročním plánu. „Omezit provozování dráhy nebo její části z důvodu provádění činností, které nejsou zahrnuty do schváleného plánu omezení, může provozovatel pouze, jde-li o činnosti spojené s a) obnovováním provozuschopnosti dráhy po jejím narušení živelní nebo mimořádnou událostí, b) údržbou nebo opravou dráhy, nepřekračuje-li předpokládaná doba omezení 24 hodin nebo nedojde-li k omezení provozování drážní dopravy na dráze,… Číst vice »

Pozorovatel

a) není splněno, protože k žádné živelné události nedošlo
b) není splněno, protože doba omezení je delší než 24 hodin
c) není splněno, protože „nesnese odkladu“ znamená nutnost okamžité opravy (např. z důvodu havarijního stavu), což se neděje, protože do 10.6. vlaky jezdí

Kernteriér

Proč není splněno c)? Mělo by se to vyhlásit až po dvou týdnech, od 11. 6. až se začne nízký provoz projevovat?

Pozorovatel

Dále ještě co se týče právního hlediska, hodně by mě zajímal názor dopravce Arriva, který měl od prosince 2024 převzít dopravu na této trati. Doufám, že Arriva si kšeft sebrat nenechá a že si vynutí realizaci zakázky.

milan

Ta objednávka od JMK je jistě trochu flexibilní – obsahuje ustanovení o určitém % možného poklesu, ale i navýšení objednávané dopravy (najetých kilometrů), a zrovna tam asi nebyla doprava moc podstatná, tak její zrušení se do toho asi vleze!

Navíc ani by jsem se nedivil, kdyby ji JMK zrušil právě po domluvě s Arriva, protože jí tam ta doprava vyšla provozně nesmyslně, a aby to nebylo tzv. okaté, tak to zrušil JMK ještě za provozování ČD.

Pozorovatel

To máte pravdu. Ovšem návrh smlouvy JMK s Arrivou počítá s tím, že víkendový provoz v úseku Kobylí – Hodonín bude objednán. Pokud kvůli SŽ nebude možné objednávku realizovat a kvůli tomu se bude muset zkrouhnout rozsah dopravy, může Arriva žalovat SŽ o náhradu škody.

Kernteriér

Nemusí. Kvůli poklesu ročních výkonů může dojít k navýšení ceny za mkm.

Korytnacka

Jdete nekam,ten prezitek kdy kazda prdel sveta potrebovala vlak a 30 autobusovych spoju denne je pryc.Ta trat krom nostalgie mistnich duchodcu nema s verejnou dopravou nic spolecnyho.Kvuli dvou obsazenym spojum denne nema smysl udrzovat tuhle tragedii.A ty kecy ze nevim si nechte,bydlim 15 m od teto trati takze ty silene giga moc naplneny vlaky vidim.

Pozorovatel

Dnes se ve Sněmovně má projednávat Kupkův pozměňovák na konzervaci. Podotknu, že konzervovat bude možné, pokud pojede méně než 300 osobních nebo 12 nákladních vlaků. V případě této tratě zní objednávka celoročního víkendového provozu na VÍCE než 300 osobních vlaků ročně. Čili i kdyby byl Kupkův pozměňovák schválen (a to není jisté, protože to není standardní vládní návrh zákona), tak SŽ nemůže trať legálně zakonzervovat.

Korytnacka

Jo,o rok se tovposune,v dalsim roce se zmensi jizdni rad aby to vychazelo pod 300 a bude to cajk.

Pozorovatel

Existují případy, kdy si vlaky dokáže objednat i někdo jiný než Jihomoravský kraj, a teď opravdu nemám na mysli dálkové vlaky a Ministerstvo dopravy.

Jakub Moučka

Že by se domluvilo město Hodonín a obce Mutěnice a Čejč? Pokud na to mají v rozpočtu dost peněz, nikdo jim to samozřejmě nezakazuje…

mic

No tak z Hodonína do Čejče jezdí dost autobusů. A v Čejči dokonce staví na návsi a né za vsí.
No a do Mutěnic? Tam se jezdí autem …

Frantisek

Což je přímo dopravní ideál, že…

Kubrt

Ty busy, co jedou z Hodonína do Čejče, jedou přes Mutěnice..

Mic

Pro vetsinu cestujicich je vlak mnohem horsi varianta.

mic

Jistě že dokáže, pokud chce. Ale on tam ty vlaky nikdo nepotřebuje….

MartinS.

On má někdo s veřejným rozpočtem peněz na rozhazování, že by si objednal provoz na trati, kde výnos z jízdného bude minimální, protože tam jezdí tak málo lidí? Když ty vlaky neobjedná kraj, neobjedná je nikdo…

Martin Chovanec

Mně se to zrovna hodí, protože tam jedu s kolem. Ale ano, spokojil bych se i s busem uzpůsobeným na přepravu kol, pokud by měl dostatečnou kapacitu.

Kernteriér

Je to v zadávačce k výluce.

Mariiscal Mariano Santamaria

Docela je zajímavé podívat se na problematiku úplně z jiného úhlu. Máme tady nějakou železnici, která sice momenálně není využívaná, ale našel se někdo, kdo si vytvořil jakýsi byznys plán, v němž došel k závěru, že by to byl zajímavý kšeft, který by mohl mít přínos jak pro jeho kasu, tak pro region. Najednou se od někud vyrojí odborníci, kteří se tváří jako přátelé a fandové železnice, kteří vědí, že je úplně všechno na hvn a nemá smysl udržovat tuhle tragedii. To samozřejmě nepřekvapuje, těm odborníkům a fandům se říká šotouši

Kubrt

Pro čí advokáty?

Pozorovatel

Nechte se překvapit.

Cestujici

Jak jednou lidi vyženou, už se nevrátí. A o to tu jde… A just náhodou zrovna před letni sezónou…. A kontrolní sčítání uděláme trebaaaa v listopadu….

Cestujici

Jihomoravské lokalky jsou prostě někomu trnem v oku a musí se stůj co stůj hledat důvody, proč to nejde. Pamatuju časy, kdy turisté a cyklisté měli co delat se v Hodoníně dostat, a party zabíraly místa předem…. Teď nám bude vysvětleno, že přece každý má auto….
Teď bude jezdit (možná) NAD, aby pak nějaký chytrák z IDS zkonstatoval, že za celý rok nebyl prepraven žádný cyklista tak na co….(obdobně jako kdysi po nekolika lete výluce přes Krnov/Glucholazy….)

Rozvrátit GvD, zavést NAD, a pak prohlásit, že lidi nejezdi, to je taková tschechische metóde od devadesátek…

Svojsin

Ono je to spíš tak, že se místo nahrazení prosadilo většinou jen osekani a pak lidí jako vy šíří po letech konspirační teorie….

Frantisek

A není to jedno? Vynechání mezifáze na principu mnoho nemění.

svojsin

Nezmění na tom, že jsou někde vlaky oproti minulosti plnější a jinde naopak ještě prázdnější.

Frantík

No a v náhradních autobusech nejde převážet kola…

svojsin

Někdy bývá kapacita převozu kol u NAD větší, než u tamních vlaků

Hala D

To jako, jede autobus pro cestující a za ním dva autobusy s vymontovanými sedačkami a držáky pro kola? Aby to bylo větší než 810 s vlekem? Proč mám pocit, že tu někdo lže. To je lež jak Brno.

Kernteriér

Tak se podívej, jak vypadá zadávací dokumentace k NAD.

David Peca

Správa železnic má obavy z nižšího provozu je dobrá hláška.

Apollo 17

U kolejových obvodů je to oprávněná hláška. Při malém provozu lehkých vozidel nedochází k obrušování hlav kolejnic a hrozí neuzavření závor na přejezdech.

Jiří Kocurek

Však kdejaký autobijce by takhle velice rád zinscenoval nehodu na přejezdu, aby u toho někdo umřel. Když shořela zabezpečovačka, tak dokonce chtěli přes nefunkční zabzař přejezdů lítat 160 a těšili se jak někoho zabijou za to, že jel/šel po silnici a nejel vlakem. Strašně je štvalo, že takové jednání je úkladná vražda.

Granja

To už je ne na medikaci, ale rovnou na hospitalizaci.

Jméno*

A proč nejde na přejezdech zavést pomalé jízdy? Moc práce?

Kubrt

Na tom by nikdo nevydělal, nasypat prachy do nanicovaté tratě je zjevně pro někoho atraktivnější.

Hala D

Ale vždyť rušiči tratí razili ekonomické hledisko, kolik se ušetří peněz zastavením provozu? Že by lhali? To se mi nechce věřit.

Kubrt

To je otázka na SŽ, ne na nás, zabedněné šotouše-ekonomisty.

PvvS

To už by tu trať zabilo úplně.

Jméno*

7 přejezdů se szz?

Leinad

A co na to software zabezpečovačky? I po Moravanech může vlak vyjet z nějakého obvodu, aniž by vjel do sousedního?
A co citlivost obvodů, zvládne se podpískovaný elektrický vlak rozjíždět?

Jakub Moučka

Obávám se, že tady jsou kolejové obvody jen kolem přejezdů, nikoliv po celé trati, takže sousední fakticky není.

Jakub Moučka

Navíc, pokud jsou to ještě staré, reléové (analogové) obvody, tak ty žádný software nemají.

JKan

Software zabezpečovačky? Čo? To ho ako napíšete fixou na stavaciu páku? Alebo na štítok od výmenového kľúča?

Alibaba

Software je součástí hardware.
U starších přejezdů je vše „naprogramované“ pomocí relátek. Takže když nesepne relé nesepne přejezd.

Leinad

I z relé si dovedu představit nabastlení úplné blokové podmínky. Nebo rovnou vlak xx zmizel = zastaví se všechno.

Alibaba

Tak možná na moderní trati. Tady ten přejezd, řekl bych, že neví co se děje v okolí něho, takže netuší, že by mohlo něco zmizet.

JKan

To by ste musel mať naťahané po kábloch KO medzi jednotlivými PZZ a do toho po kábli dotiahnutú obsluhu kvôli resetu ÚBP, pričom nič z toho tam určite neexistuje.

Hala D

Tak to je fakt prča: Zrušíme pravidelný provoz, protože je drahý a nevyplatí se. No a protože se tam nebude jezdit pravidelně, tak bude potřeba investovat do zabezpečovacího zařízení, aby bylo vše funkční. Pomohlo by kdyby tam jezdilo více vlaků, pak by se dané úpravy dělat nemusely. Ale ty vlaky tam nemůžou jezdit, protože byl zrušen pravidelný provoz. Kdo chce železnici bít, hůl si vždy najde.

Savik

Mně zaujalo, že „cena bude známa až po výběru dodavatele“ zároveň s termínem výluky od 12.6., což je teď…

JKan

No čo, proste sa OŘ rozhodlo, že si do výmeny KO za PCN nelajznú na svoje triko prevádzku s cestujúcimi, ale tú výmenu nemajú vôbec pripravenú…

Svojsin

To budou nějaký šlapadla do Uhřic?
Z pohledu turistiky je totiž trať dost k ničemu. A konečná před cyklostezkou je v docela zoufalém místě, pokud nejste někým, kdo zkoumá potkany apd.

Pek

Stanice se komplet opravuje, co jsem si tak při občasných průjezdech kolem povšiml.

svojsin

Tak to je fajne

Martin Verner

To ovšem moc nepomůže tomu, že je uprostřed ničeho. Jo, můžete tam přijet s kolem a projet se po cyklostezce do Ždánic, ale jinak? Co tam má ty turisty lákat, stavebniny a pamětní deska na Janově Dvoře?

Šalina na Špilas

Gratulujeme! Samozřejmě nikdo o tom dopředu nevěděl a jiné řešení, eventuální pomalé jízdy – na lokálce by přidaly max tak 5 minut při turistickém provozu – nepřipadá v úvahu!
Aneb ze strany SŽ konzervace dráhy v přímém přenosu.

bkv

Jak pomalá jízda pomůže tomu kdy zabezpečovačka díky ztrátě šuntu vlak nevidí?

Kubrt

Že se PZZ dají do výluky a bude se jezdit, jako by tam byly jen kříže.

Jiří Kocurek

Jedině tak a to ještě po kontrole rozhledových poměrů, zda je umožněno řidiči splnit zákonem požadovnou povinnost se rozhlédnout. Chodec to má jednodušší, narozdíl od traktoristy před sebou nemá dlouhý čumák.

Leinad

Na rychlost vlaku 10km/h mají být pravidelně kontrolovány všechny prejezdy. A docela by mě děsila představa, ze se to fakticky na korydoru neděje, aktuálně nějaký vlak dostává Op a pojede přes přejezd kde nebude vidět.

Frantisek

Zato je v nižší výšce a nemusí vidět přes křoví, různé krabice a podobně. Troubení by přitom měli slyšet oba, i když traktor umí dost řvát.

Frantisek

Pomalé jízdy přidávají spotřebu nafty, zvyšují opotřebení vozidel a snižují pohodlí jízdy. Ovšem, na co nejkratší přechodné období (ne na celou sezónu) by se to možná ještě sneslo, při příslušné slevě za použití kolejí.