Méně evidenčních kontrol, nové auto bez velkého technického průkazu. 1. března začíná platit nová legislativa
Evidenční kontrola. Ilustrační foto: Ministerstvo dopravy
Jde o první vlnu změn, která souvisí s novou legislativou. Má ubýt administrativy.
Jsou to sice krůčky místo skoků, ale aspoň to.
Evidenční kontrola, největší nesmysl, ale původně bylo komunikováno její prodloužení na 2 roky, což i tak by bylo málo, protože některé druhy vozidel mají platnost STK 4 roky. Nikdo dosud nedokázal vysvětlit k čemu tato kontrola je u vozidla s platnou STK.
Nový techničák – o tom se jen píše a mluví ale bohužel ho zatím nikdo neukázal jak bude vypadat, jen aby to nebyl list papíru podobný spíše dnešnímu velkému než OTP…
Evidenčka je tu proto, aby si stanice STK mohly nahrabat penízky. za málo práce hodně peněz.
Ještě by mohli zmenšit rozměr ORV (malého techničáku) na rozměr běžné karty jako to mají na Slovensku. Ten neforemný kus papíru v odlepující fólii je dost hrozný.
Je to zhruba stejně nepraktické jako velikost mezinárodního řidičáku který je také větší než cestovní pas.
Vím že se argumentuje tiskárnami na magistrátech, ale i tiskárny na karty běžně existují.
Další náměty, jak lidem zjednodušit život: zrušení povinnosti absolvovat ME+TK každé dva roky (provozovatel/vlastník vozidla tak jako tak zodpovídá za škody způsobené technickým stavem vozidla) a zrušení legislativně dané „desetileté životnosti“ tlakové nádoby LPG.
Emise: podobně jako stát má požadavky na emise u nových aut, tak má i požadavky na emise od již X let jezdících aut, v čem je problém? Ono je dost ve veřejném zájmu mít nízké emise z IAD, ty negativní externality na zdraví obyvatel jsou pořád dost vysoké. Technická: zodpovědnému majiteli/provozovateli auta kontroly nevadí, protože sám chce mít auto po technické stránce v pořádku (ano, můžeme se hádat, jestli si dotyčný nemůže udělat kontrolu svépomocí či nad četností či cenou kontrol, ale to jsou spíš marginálie). Tedy dobrovolná technická kontrola by pomohla primárně těm nezodpovědným, co by svým přístupem ohrožovali… Číst vice »
Když ona ta technická může být v kvalitě:
a) podíváme se do tabulek, jaké jsou nejčastější závady takto starého vozu
b) vykážeme průměr, aby nebyla šťára shora
c) napíšeme je do protokolu
A tak se dočtete, že závadou jsou přečnívající hrany okolo zadních světel. Takhle to přece vyjelo z výroby?!
No, nevadí. Vadí. Je to výdaj (stejně jako pojistka etc.), ale tento si prostě řadíte do kategorie „výpalné“ odvedené aninevímekam. Pro ty, co s novým vozem najedou málo, přichází kontroly moc brzo, třeba již v 15 tis., zatímco jiné mají nalítáno ke stovce a jdou teprve na první. Jestli to je, nebo není nespravedlivé či prostě jenom divné, se soudit neodvažuju, protože TK není jenom o tomto. Jenom bych se ptal, proč to není organizováno podle najetých km / času (vždy nějaké limitování pro první a odstupňování dalších / a co nastane dříve). A jelikož se při čekání dá pozorovat,… Číst vice »
Zrušit ME a TK? To by to na silnících vypadalo. Zrovna tento týden sem popojížděl před křižovatkou za jednou Alfou a ta když se rozjela, tak skoro nebyla vidět, přes ten černý kouř. A představa, že by do mě napálil někdo v protisměru, protože mu upadlo kolo, mě též neláká.
No vida. ME a TK nejsou zrušené a výsledek vidíte sám.
To bude tím, že bangle ČDC nemusí na STK a ME 😀
A s bicyklem se na STK nemusí. Kolika cyklistům upadlo přední kolo?
Já zatím slyšel akorát o profesoru Pafkovi. Mně se to na kole ještě nestalo.
Ale jako malý si pamatuji, jak jsem jel s rodiči Trabantem a upadlo nám zadní. 🙂
A jak ej tedy možné že ste viděl jet ten sazomet, když tu máme tu ME?
Já bych naopak technickou zavedl i pro nová auta po dvou letech, ale klidně i po roce. Pracuju u rozvážkové firmy s velkou flotilou a vím, jak ta nová auta vypadají po jednom roce, natož po třech (a 300 tisících kilometrech), když se vrací leasingovce, a nejde jen o to, že jsou vojebaná že všech stran a nechutná zevnitř. Nějaká důkladnější kontrola podvozku by jich určitě tak polovinu vyřadila z provozu.
Bohužel při jízdě stále bude potřeba mít “papíry” u sebe, takže uživatelsky žádná změna, ale hlavně nepřihlásíte např. dovezenou “ameriku” na bílé značky, protože neplní euro 3 a není z EU. Taky STK pro veterány, no zkrátka celkově je to jen těžko změna k lepšímu.
V článku je zmíněno X konkrétních změn k lepšímu (méně kontrol, delší lhůty, méně věcí potřebných ke kotrnolám,..), ale protože vy chcete dovézt nějaké staré americké auto, tak „jen těžko změna k lepšímu“.
Aha.
Jak jste přišel na to, že chci dovézt staré americké auto?
Možná nechcete, ale argumentujete takovým hypotetickým příkladem („v hodně okrajové situaci změny nepomůžou, tedy změny jsou na nic“ – znáte argumentační klam slaměný panák?).
a proc byste mel mit moznost prihlasovat auto, ktere nesplnuje legislativni pozadavky?
Protože legislativní požadavky se
a) dají změnit
b) s veteránskýma to najednou požadavky splňuje
Tudíž je to jen o papírování a buzeraci. Warťasa nebo trabanta s dvoutaktem můžete provozovat legálně, přestože NDR nebyla členem EU.
Tak nějak. Hlavně ta STK pro veterány je úplně mimo mísu. EU to nevyžaduje, žádná zvýšená nehodovost veteránů kvůli technickému stavu se zjevně neděje, ale my zkrátka zase musíme vyrábět další buzeraci a zaměstnanost. Některé změny ale k lepšímu jsou.