Méně „drncání“ na kole. TSK doplňuje na náplavkách hladké pásy
Úpravy pásu pro cyklisty u Štefánikova mostu v Praze. Foto: TSK
Díky budování hladkých pásů bude jízda pro cyklisty podél Vltavy pohodlnější.
Díky budování hladkých pásů bude jízda pro cyklisty podél Vltavy pohodlnější.
ono by to nejdříve chtělo jasně označit, že jde o cyklostezku. Navíc v prostoru náplavky kolem Palackého mostu a na Výtoni je v odpoledních hodinách takřka nereálné bezpečně projet. Rychlejší je vzít to standardně po silnici.
Tohle značení cyklostezek je akorát tak k zlosti. Cyklisti to využívat nebudou, když budou chtít snadno projet Prahou a pěšáci budou nadávat, že je tam někdo na kole otravuje.
I v článku je uvedeno, že náplavky nejsou cyklostezkami.
At tam udelaji cokoliv, na charakteru mista to nic nezmeni. Bude to i nadale misto kde je potreba z hlediska cyklisty k maximalni ohleduplnosti at jeden k druhemu, tak k chodcum, detem, milencum, vozralum mozna nekdy za dlouho i zase turistum delajicim selficka s hradem… Jinak se tam da jet v lednu z 7:30 rano (kdy se tam da jet 35km/h) a jinak v cervnu v 18:00 (kdy tam naopak musite jet 5km/h). Pokud budeme pouzivat zdravy rozum a predpokladat ze 98% lidi v na naplavce v nejvice exponovanych casech absolutne nezajimaji cyklisti (realita), tak to bude OK i v… Číst vice »
V principu máte pravdu, ale i turisty je možné trochu vycvičit. Když Češi ve velkém vtrhli do Vídně na konci roku 1989 a během roku 1990, tak řada z nich utrpěla šok, že na Ring Strasse je málem přejeli rychle jedoucí, zvonící a nechápající cyklisti. Z Československa jsme na nějakou cyklostezku vedle chodníku nebyli zvyklí. Ale velice rychle jsme přišli na to, že na asfaltu jsou jakési piktogramy a je v našem zájmu se podle nich řídit. 🙂
No stejně po tom budou při absenci nějakých piktogramů chodit lidi, ale ani se jim nedivím, většinu lidí nenapadne že jsou to pruhy pro cyklisty, většina lidí si těch dlaždic ani pořádně nevšimne. Lepší by bylo kdyby byl celý prostor mezi těmi pruhy vydlážděný přívětivou dlažbou, cyklista by pak nemusel dávat tolik pozor aby nesjel na kočičáky a sledoval vy lidi okolo. Tohle je hrozně nešťastné řešení..
To se mě stalo, že mi to došlo, že tenhle pruh je pro cyklisty až když mě cyklista prozvonil, abych se s toho pruhu hejbl pryč.
Jezdím tam často a lidi po těch pruzích chodí, pokud by se ale stejně vydláždil i prostor mezi pruhy, tak už vůbec nikdo nepozná, že jsou to pruhy pro cyklisty. Takhle je to relativně ok, někdy se prostě musím chodcům vyhnout po kočičích hlavách, ale to se dá na krátké předjetí přežít.
Šířka je OK, chtělo by to spíše edukaci, že to je pro cyklisty a že pokud tam jako chodec z nějakých důvodů (kočárek, podpatky,…) chci jít, je dobrý nápad jít vlevo – tj. za mnou jedoucího cyklistu neomezuji, protijedoucího vidím a uhnu.
Piktogram by stejne nepomohl. Chodim pravidelne plavat do drahy ktera je oznacena z obou stran pro „rychle plavce“ a myslite ze to nekoho zajima? Lidi proste vidi ze tam je volneji nez jinde, tak tam jdou. A jdou tam i kdyz tam volneji neni. Proste tohle lidi nenaucite, jedine co muzeme delat je predvidat a chovat se podle zdraveho rozumu.
Lidi mají uhývbat, aby cyklista nemusel dávat pozor. No nádhera, neměly by uhýbat i vlaky?
Tu firmu DAP musí vlastnit Babiš, jinak si nedovedu představit, že to prošlo někomu jinýmu.
Dost naivní představa. Ten pás bude přitahovat nejen cyklisty, ale i chodce, děti, bruslaře, lidi s kočárky. A pokud náhodou bude chvilku ten pruh volný, tak to bude cyklisty svádět k nepřiměřené rychlosti a pak sejmou nějaké dítě nebo chodce, který nebude zcela ve střehu, což lze v odpočinkové zóně čekat.
BoBe – kdybys ty i autor článku opravdu znal pražské reálie, nebo se alespoň podíval na fotky než to začneš komentovat – věděl bys/viděl bys, že ten pás dlaždic je stejně široký jako kolem „téček“ z hrubých kostek před přechody pro chodce (aby se lidi lépe přizabili – strašně to na nich v zimě klouže) – tedy dlaždice i zde z obou stran lemující pás dlažby ze středních hrubých kostek – o šířce dlaždic odhadem 25 cm – tedy pruh dlaždic pro 99,9% běžně bruslících jedinců absolutně nevhodný – při vjetí na ty hrubé střední kostky by ihned „hodili tygra“… Číst vice »
Ta nábřeží celkem znám – pokud je tedy považuješ za reálie – a jejich fotky jsem nejen viděl, ale nemálo jsem jich i pořídil. Takže i celkem vím, jak tam dosud „fungovaly“ ty dva úzké hladké pruhy, ať už byly míněny jako cyklodráhy nebo jakkoliv jinak. Ano, pro bruslaře to zatím moc praktické nebylo, ale jakmile se vydláždí dohladka celá ta plocha mezi těmi stávajícími pásy, tak to začne fungovat i jako bruslařská dráha – spojená se slalomem mezi chodci a holuby.
On ten střed mezi hladkými dlaždicemi nevypadá hladce, nýbrž že na něj používají sekané kostky o hraně asi 100 mm.
Jo tak, mě zmátl ten obrázek. Myslel jsem, že jde o spojení těch stávajících pásů, které už tam dávno jsou, aby to byl skutečně pás a ne jen dvě linky dlaždic. On i ten text „zatím prvním místem, kde k takové úpravě dochází“ moc nenapoví, že jde jen o to opatření, které na nejfrekventovanější náplavce už léta bylo.
A co bude tedy výsledek, pánové? Moc mi to jasné není. Místo velkých kostek malé kostky? Nebo jeden úzký pás z dlaždic pro směr tam, a druhý pro směr zpátky? Na čtvrté fotce je tak malý poloměr oblouku, že na tom pásku budete mít buď přední nebo zadní kolo, ale ne obě zaráz. 🙂 Skutečný cyklopruh by musel být z červeného asfaltu, jinak to nikdo nepochopí. Ale ten by zase nebyl tak hezký do historického centra Prahy. Tak co s tím? Nejspíš plně odpružené kolo. 🙂
jen výměna kočičích hlav (velké kostky) za střední kostky olemované úzkým pásem dlaždic z obou stran – tedy pro bruslaře nepoužitelné, pro ciklisty malinko méně drncající – tedy efekt NULA. Ale penízky se utratily….
Co bychom dělali lepší cykloinfrastrukturu – budou tam jezdit a ještě k tomu rychleji než předtím! To je neslýchané!
Pokud budou dodržovat tu dvacítku a při míjení lidí zpomalí a pojedou krokem, tak nic proti nim.
JJ, a to samé (dvacítka a při míjení chodců/cyklistů zpomalit na jízdu krokem) prosím ve městě mimo vyhrazené oddělené páteřní trasy i pro auta.
Tam kde je oznaceno znackou Obytna zona, plati 20km/h i pro auta, ty jako chodec mas povinnost autu umoznit jizdu, takze je to prekvapeni, ale pro cyklisty plati uplne ty samy pravidla jako pro auta, ono nekterych cyklistu je taky dost, napriklad jezdeni po prechodu pro chodce, idealne tesne pred autem (to bude delat do ty doby, nez ho nekdo sejme), nebo nerespektovani cerveny a objizdeni pres chodnik.
Já vím. A myslím si (a proto jsem to psal), že by se těch obytných zón mělo o dost víc využívat, že v Praze je, zejména v centru, spousta míst, kam nikoho ani nenapadne ji dát a přitom by to v tom místě bylo fajn řešení. K té druhé části: cyklisti porušujou předpisy, chodci porušujou předpisy, lidi v autech porušujou předpisy. Všechno to jsou lidi a lidi to prostě někdy dělaj. Je to blbý, ale asi se to nedá jen tak plošně a trvale změnit (nebo jen za cenu něčeho ještě horšího). Škoda, že zrovna jen u lidí na kolech… Číst vice »
To ze se u nas nepouzivaji moc Obytny zony bude tim, ze zase existuje dost lidi, ktery takovou vec neznaji, ja kazdy den projizdim obytnou zonou a malokdo vi, ze tam ma jet 20 a ze se parkuje jenom na mistech k tomu urcenych. Nerozporuju to, ze prestupky delaji vsichni, ale obcas mam pocit, ze se z jedny skupiny delaji ti svati a vsichni ostatni jsou zlo. Proste je potreba mit nejakej vhodnej kompromis pro vsechny. Z pohledu cyklisty mi prijdou naprosto nesmyslny stezky nekde na Hlavkove moste, kde by me v zivote nenapadlo jet na kole, nebo treba nove… Číst vice »
Chudacci 😅😅 prosim jeste vymenit v Perlovce.. slecny maji vysoke podpatky.. 😅 vyhozeny penize..