Megatrolejbus poprvé otestoval novou trať na pražské letiště, linka 59 začne jezdit v březnu
Testovací jízda trolejbusu Škoda Solaris 24m z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Foto: Dominika Brabcová / DPP
První test proběhl v režimu jízdy na baterie.
Poslední článek na Nádraží Veleslavín při vjezdu do terminálu vybočuje do levého pruhu a to hodně.
Přesně takto se n tomto stala velice nepříjemná nehoda při zkouškách tříčlánkových autobusů před pár lety.
Má to vůbec nějaké řešení ?
„Trolejbus bez problémů zvládl celou trasu.“ Až na to že na Veleslavíně má dost problémy se vejít – při odbočování z Evropské vybočuje do druhého pruhu (vcelku nebezpečné) a při výjezdu z nádraží do ulice Veleslavínská je moc dlouhý, takže musí stát na semaforu částečně na přechodu pro chodce a stejně má zadní část ještě v protisměrném pruhu a blokuje dopravu. Opravdu tleskám, bravo!!
a vůbec, nejedná o nadrozměrné vozidlo? nemělo by to mít majáky? a popř. i doprovodné vozidlo?
Má výjimku.
Doprovodná vozidla pouze při zkoušce a případně při odtahu.
Tak supertrolejbus bychom už měli. Už nám chybí jen superautobus, supertramvaj a supervlak. 🙂
Koukám, dopustil jsem se chyby. Ale mega nebo super, to je podle mě jedno. Chtěl jsem vypíchnout podstatu věci.
Jo a ta podstata je jaká?
A co supermetro a super Nextbike/Rekolo?
Superkolo (megakolo) by mohlo být označení pro vícemístné jízdní kolo, to už existuje. 🙂
Ja bych mega přeskočil a šel rovnou do giga, to je víc cool.
Ještě kde brát ty superřidiče
Ještě by nám ctěný dopravní podnik mohl sdělit, kolik nás jako daňové poplatníky tahle legrace bude stát, zejména kolikanásobně je to dražší než normální diselové autobusy
https://googleforidiots.com/
Normální dieselové triclanky DPP poptávám, ale nikdo se nenabidl s tím, že budou mít lepší šanci nejít triclankovy trolejbus. A to je pořád levnější než poloviční interval/zdvojeny provoz 119.
Sorry, ale nemůžeme si nechat od cesty pojmenování ve stylu Blesku či Super.cz a říkat tomu podle toho, co to je? Tj. tříčlánkový trolejbus?
Nemůžeme.
Ovšem rádi bychom. 🙂
Milionový je ovšem též. Dokonce mnohamilionový. 🙂
A až vyjede čtyřčlánkový tbus, tak bude giga tbus. :o)
Famózní moment je zobrazen na fotografii č. 6: lidi tam, kde nemají co pohledávat; zřejmě „zkrácení“ cesty z tramvajové zastávky k autobusům, namísto použití podchodu. Chudák řidič padesát devítky….
Já nevím přátelé, ale trolejbusy patří do stoupání, které nezvládne tramvaj.
Tady je téměř placka.
Na letiště měla vést jednoznačně tramvaj ze zastávky Divoká Šárka rovně po Evropské né jak plánují do budoucna protáhnout z Dědiny na Dlouhou Míli a dovést jí až na letiště a nekončit na Terminálu 3.
Protože tempem SŽ bude Kladenská pomalodráha na LVH za 20 let.
a nenapadlo Vás, že třeba tam tramvaje nemůžou být kvůli trolejím u ramvejí? Podobně jako problém elektrifikace Pardubice – Chrudim…proto je Parciální trolejbus ideální…dráty tam kde to jde a zbytek na baterie.
Parciální tramvaj již byla též vynalezena…
Tramvajová trat na letiště může. Trolej opravdu envadí.
Nejbližší ranvej by byla od troleje vzdálená nejméně 500 metrů a i kdyby to bylo méně, tak to z hlediska leteckého provozu není problém.
Mě to třeba nenapadlo a víte proč? Protože to žádný problém není, btw. ty trolejbusový troleje, co tam vedou ty tedy podle vás nevadí
Jo, tramvaj/vlak/metro … Ale má se kvůli tomu čekat dalších 20-30 let? A mezitím co?
Mě by se líbily i shuttle, který by jezdili i jinam než na nejbližší metro … Na Černák, Smíchov, Kačerov/Opatov. Praha při svý velikosti by neměla být redukovaná jen na centrum.
Stejně tak si můžeme říkat, že je dobrý mít další jaderku či přehradu … Ale FVE a větrníky se prostě daji instalovat taky neporovnatelně rychleji.
Otázkou je ‚přidaná hodnota‘ elektrického pohonu, když je to ostatní stejné (kvůli délce tam snad není). Emise v auty zasekané Evropské či v blízkosti letiště? Možná tak rekuperace a lepší přenos výkonu, to ano.
Přidaná hodnota může být třeba jen v plnění nastavených kritérií uhlíhové neutrality. Je to jedna z nejvytíženějších linek, takže elektrifikace smysl má.
Tramvaj by tam bylo zbytečné vyhazování peněz za dočasnou pomalodráhu.
To mě vždycky zajímalo, jak náročné by bylo postavit vlakové koleje z Dlouhé Míle na Letiště, prozatímně bez zabezpečovačky a bez měnírny na 3kv, a poslat na ní tramvaje
No měnírnu byste potřeboval, někde tam je i pro trolejbus. A také jiné výhybky, tramvaje v Parze zvládají S49 koleje, ale výhybky stále NT1.
No ty MHD měnírny se stavějí i v dočasném/převozném provedení jako trajlery, až nebude potřeba převeze se jinam…
Souhlas. Ta tramvaj by tam rozhodne byt měla!
Vlak snad nemá el.vedeni?
Vlak tam snad dojede pod zemí, ne?
A tramvaje jsou pod zemí zakázané?
Topologie území není jediné kritérium, které by podmiňovalo trolejbusovou dopravu. Pardubice nebo Hradec Králové jsou taky placaté a trolejbusy mají, a sice z hlediska přepravních proudů. Tramvaj na letiště je nesmysl, protože cesta by byla dlouhá, tedy nekonkurenceschopná. Postupem času jsem dospěl k tomu, že jediným vhodným prostředkem je prostě vlak, obyčejná železnice. Nejen že rychle spojí letiště s centrem, ale obslouží i nějaké jedno nebo dvě místa po trase pro lidi, kteří do centra nechtějí. Ovšem důležitá je ta provázanost jednotlivých druhů dopravy a co nejtěsnější vazba. Mně se trolejbus na letiště nikdy nelíbil, protože takhle se jedná v… Číst vice »
Takže linku Otrokovice – Zlín zrušit, protože není v dostatečném stoupání?
Cokoliv jiného, vč. tramvaje a Metra by se tam nedostalo dřív než 2030, ikdyby byly všecky projekty hotové.
Taky patři tam, kde vybudovat koleje je drahé a/nebo trvá dlouho. Speciálně v provedení parciálním stačí relativně krátký úsek trolejí a hurá, máme ekologickou linku…
Nevíte někdo, když najíždí pod dráty a napojuje pantografy, musí zastavit, nebo to zvládne za jízdy?
Jelikož musí stát přesně botkama pod natrolejovací stříškou tak musí stát.
proto se tak děje na zastávkách……
Mohl by mi někdo znalý vysvětlit, proč jsou v úseku od zastávky K letišti po zastávku Terminál 3 a opačně, ty dráty zdvojený? Dík.
Také by mě to zajímalo
Je to tzv. posilující stopa.
Takže to je alternativa kabelu vedeného v zemi? Pokud se ptám hloupě, omlouvám se, nejsem elektrotechnik.
Neptáte se hloupě. Také mě udivilo, že to z nějakého důvodu bylo výhodnější než položit kabel do země.
Zakopat to je asi dražší a byrokraticky náročnější, ne?
Zakopat stojí skutečně majlant, od 10 tis. za metr u tahle silného kabelu, navíc musíte mít tři kolečka povolení, s projednáním na několik let, ale pokud máte sloupy, tak se to jako příslušenství dráhy „musí strpět“.
Ano. Zemní práce jsou drahé i izolované kabely bývají také dražší než trolejový drát. Zesilovací vedení je častým řešením. V Praze můžete na mnoha starých fotkách vidět „třetí trolej”. Ta měla stejný význam. Dnes je zesilovací vedení možno vidět ve Vídni a spoustu jej mají i v Rotterdamu.
Zemní kabel může být i z hliníku. A zakopávat se tam bude i veřejné osvětlení, takto tam mohli dát při jednom. Nebo snad nechají světla na těch historických sloupech uprostřed, aby bylo sloupů co nejvíc?
„Historické“ sloupy veřejného osvětlení v dělícím pásu už pár měsíců nejsou, osvětlení se přesunulo na trolejové sloupy po stranách komunikace.
Posilující stopa pro manipulační jízdu vozu při přejezdu z Řep na letiště a obráceně?
Logické by bylo dotáhnout ji až do měnírny.
Má být 20 trolejbusů. Kolik z nich bude záloha?
Snad 3. Ale nemám to ověřené.
Díky.
Muzeme aspon prestat si hrat s cislickama a nechat to 119 a ne 59.. beznemu cestujicimu, je to opravdu jedno. Vsak to neni ani plnohodnotny tbus. Nemluve o zmene vsech info pro zahr.turisty. To neni jen uprava pdf na webu dpp/ropid.
Zase si alespoň turisti nebudou tak snadno plést 119 a 191.
Ze které bude časem trolejbus č.56
Jdi s tím nesmyslem brečet jinam. 😉
Souhlasím. Cestujícím může být úplně jedno, jestli na zadrátované busové zastávce má konkrétní bus vytažený smeták nebo ne. A stejně je mu jedno, jestli ten (elektro/trolej)bus na nezadrátované zastávce vytáhne smeták už o kus dál nebo až na nabíjecí konečné.
Ale cestujícímu je také jedno, jaké je číslo linky, kterou jede. A pro cestující z letiště, jichž je většina v Praze poprvé, nějaké číselné řady či skupiny nemají význam Budeč žádný. Jednoduše je úplně jedno, jaké má linka číslo.
Cestující především nechce být otravován zbytečným přečíslováváním linky. Není mu jedno, jaké číslo linky to je, když si ho konečně zapamatoval.
Ale je pravda naprosto vhodné, aby ty trolejbusy na letiště měly kromě letadýlka u čísla ještě na boku obrovský nápis Airport. Podobně se ZOO.
Přemýšlím jestli je to tak užitečné malovat něco z boku, protože jak to najíždí do zastávky na Veleslavíně, dost lidí si to z boku ani pořádně prohlédnout nemůže (relativně úzké nástupiště plné lidí). Na čelní orientaci je to letadlo zřetelné.
Trolejbus není autobus. Ani trolejbusová linka není legislativně totéž co autobusová. Na trolejbusovou linku nemůžete posílat jako standard autobusy, jen v režimu ND.
Trolejbusy dostaly svoji číselnou řadu stejně jako tramvaje či metro. Je to naprosto běžné ve všech městech.
Když už nic, tak to aspoň indikuje, že jsme se konečně posunuli v kvalitě dopravy na letiště. Až tam bude jezdit pětka (rozuměj S5ka), tak to bude cílový stav a taky se snad bikdo nebude divit, že ten vlak nemá označení 119.
A tedy apeloval bych na DP, aby to číslo nahradili něčím jiným-něco jako Airport shuttle/express/nebo i METRO A TRANSFER…a zároveň aby to i na letišti více “propagovali”, aby turisté ihned věděli, že nemusí brat taxi a jsou v centru relativně bez obtíží “jen” s jedním přestupem.
Ono stačí použít mapy od Google a hned každý turista vidí, že „nemusí brat taxi a jsou v centru relativně bez obtíží “jen” s jedním přestupem.“ A oni to ti turisti dělají, stačí se jednou projet 119 a uvidíte to sám.
Ten bus není jasne označen. Všude jinde v zahraničí na západě by to bylo jasne vyznačeno sipkama všude po stěnách velkým písmem. A ne, ze jede nějaká 119/59 někam na okraj Prahy.
Miluju příspěvky, které začínají slovy „všude jinde v zahraničí“. Takhle dokonalý a komplexní přehled o světě bych chtěl mít taky.
Jelikož jsem procestoval velkou část západní Evropy a ještě větší část USA, tak to porovnání mám relativně dobré :).
Tak to by opravdu všude nebylo.
V Německu/Svycarsku/Rakousku/Nizozemsku určitě ano 😉
Kde na západě mají všude po stranách velkým písmem napsáno, že tento spoj jede na letiště?
Možná by to ani nepomohlo, když člověk vidí, jak dav turistů běží za autobusem, na kterém je jasně napsáno v AJ nenastupovat a preventivně zastaví na opačném konci zastávky.
Nedostatečné aboslutne. Základ civilizované země je přesné značení. A ne ze musím koukat někam na Google, kde je napr poloha zastávky často špatně vyznačena.
Ano, ty autobusy mají přesné značení linky, na které jedou. Je to normální městská linka, jedna z několika, které jedou na letiště. Není to jediná linka od metra, která jezdí na letiště. Váš návrh by způsobil jedině chaos, nikoli civilizované přesné značení.
Airport express je linka, která jede bez zastávky až na hlavák. Tohle je normální linka, která staví na zastávkách po trase.
Airport Express do centra je málo?
Hmmm. A nemohly by vůbec ty linkové autobusy na Evropské jezdit po tramvajovém pásu, aby se opět mohlo volně jezdit také v pravém pruhu. Zrychlila by se doprava a snížilo by se ekologické zatížení z dlouhých stojících kolon.
Třeba v úseku Voz. Vokovice – Nádr. Veleslavín. Tam by se autobusům po kolejích jezdilo nejlépe.
Samozřejmě jsem předpokládal, že každému s mozkem v hlavě dojde, že by tam mělo dojít k zakrytí kolejí. Ostatně současné otevřené kolejiště je pěkně hloupý a nebezpečný nesmysl.
V dnešní době se preferuje buď svršek s odkrytými pražci, anebo jeho zatravnění. Varianta kde je možné po trati jezdit se smrskla především do míst kde jsou společné stanice a k tomu je ještě pár výjimek. Nejsou to však nijak zvlášť dlouhé úseky.
Tak by se mohlo preferovat zase třeba něco, co zrychlí a zjednoduší dopravu. Od Nádraží Veleslavín je to k bývalé konečné na Evropské (Divoká Šárka) cca 2,5 km. To snad není v době, kdy se vynakládají stovky miliard na tzv. ekologii, nepřekonatelný problém.
Pokud by to byly panely na otevřený svršek, pak možná. Místo trávy do ulic určitě ne. A asfalt, který se při každé opravě rozbíjí a znovu lije – kde je pak ta ekologie? Ta by měla spočívat především v upřednostnění hromadné přepravy všude tam, kde je pro ni zátěž, a to počínaje plánováním a úpravami infrastruktury, a ne naopak, jak to skoro všude děláme…
Koleje bych raději ničím nezakrýval, páč by se po zakrytých kolejích asi tramvajkám blbě jezdilo… 😀
K čemu vám to bude, když tramvají stejně nejezdíte, protože se bojíte poklesu ve společenském žebříčku, kdyby vás někdo náhodou v té tramvaji viděl? 😀
Jako obvykle lžete. Tramvají jezdím, stejně tak i metrem. Na některých trasách je to dobré řešení, na jiných trasách jezdím autem. Na rozdíl od vás se nad nikoho nepovyšuji a nedělám ze sebe samozvaného mesiáše.
On ten bus v pravém pruhu nějak překáží a tvoří kolony aut?
Zkuste na to přijít úplně sám. Když doprava ze dvou pruhů omezím do jednoho pruhu – k čemu dojde? A když naopak z jednoho pruhu rozšířím dopravu do dvou – no, na to už snad přijdete, ne?
Ostatně proč se rozšiřují železniční tratě o další koleje? Pročpak asi?
Kapacita silnice je daná uzkými hrdly. Na Evropské to jsou křižovatky. Prochází někde buspruh přes křižovatku? Nebo je někde odbočovák příliš krátký?
Pokud přes křižovatku stejně projede x aut za hodinu a tlačí se jich tam víc, je jedno jestli čekají za sebou nebo vedle sebe.
Je fakt že extra pruh (trolej)busu umožňuje „předjíždět“ čekající kolonu tak to mu možná závidí, ale to je běžná preference hromadné dopravy. Když půjdeme „na nože“ tak se to dá (líp, ale mnohem dráž) vyřešit separovanou trasou pro trolejbusy…
Tak jsem se zkusil zamyslet. Zaprvé si nevzpomínám na dlouhé stojící kolony na Evropské mezi Veleslavínem a okruhem, ale možná jsem tam jen dlouho nebyl. Zadruhé tramvajový pás je k dispozici stejně jen v menší části toho úseku. Zatřetí moc nevím jak trolejbus zdržuje provoz, zastávky v jízdním pruhu nemá a všichni se zas potkají u semaforu. A začtvrté, jak by se z toho tramvajového pásu sjíždělo? Buď v křižovatce, kde by to potřebovalo dostat vlastní fázi, a nebo by trolejbus vjížděl do rychlého pruhu. A to je pro plynulost dopravy mnohem horší (nehledě na to jestli by totéž měly… Číst vice »
Tak ono je to vidět dnes a denně za Divokou Šárkou směrem do centra, kde většina řidičů ani náznakem netuší, že „vyjíždí-li bus z vyhrazeného jízdního pruhu, musí mu to ostatní umožnit snížením rychlosti nebo i zastavením“.
Prý se nad nikoho nepovyšujete??
Linkové autobusy v tomhle místě tvoří rychlou vrstvu, takže je nesmysl, aby na každé zastávce zastavovaly na každé zastávce za tramvají.
Proč?
Tramvaj pro místní, autobus rychlá vrstva z letiště/obcí za Prahou/Kladenska. Bylo by lepší úplně jiné linkové vedení, kde vyjde na Evropské rychlá tramvaj z Dědiny na Vítězné Náměstí a zastávkové autobusy?
Obecně by bylo lepší více zastavovat na silnici a méně na kolejích, ale v tomto případě to dává smysl přesně opačně, jak píšete.
Vzhledem k tomu, že regionální autbusy mají ve městě s MHD menší počet zastávek, tak působí v roli rychlíkových spojů a místní obsluha připadá MHD. Tudíž je nesmysl aby poskakovaly za tramvajemi/městskými autobusy.
Já tudy tak často nejezdím, ale ty kolony tam dříve před zavedením bus pruhu nebyly? Nebo se nějak zásadně zhoršily?
Ano, zásadně se zhoršily. Když ze dvou pruhů svedete dopravu do jednoho pruhu, co se stane? Zkuste vymyslet sám.
Místo 50m kolony bude kolona 100m, ale při zachování dvou řadicích pruhu na světlech bude zdržení zcela identické?
Nikolivěk. Za stejnou dobu vám jedním pruhem projede křižovatkou cca polovina aut, než když tam jsou pruhy dva.
Ne v takové míře určitě nebyly. Ovšem díky chabému dozoru ze strany PČR, není ani vyhrazený bus pruh zárukou hladkého průjezdu. Nejhorší to bylo při stavebních omezeních, kdy byl i vyhrazený jízdní pruh hlavně při příjezdu do Prahy v oblasti před D. Šárkou beznadějně zaplněn i vozidly co tam neměly co dělat. V současné době to tak kritické nebývá.
No a proto by tramvaje a autobusy mohly jezdit po tramvajovém pásu, auta a další vozidla dvěma běžnými pruhy.
Ano zhoršily. A zároveň se díky tomu zhoršil průjezd Nebušicemi a prodloužily kolony na Horoměřické. A tam dlouho stojí i autobusy, žádný buspruh tam není.
Propagace automobilismu se tady nedočkáte.
Ano, takže jste proti plynulosti dopravy a menší ekologické zátěži. Prima, jsem rád, že jste to řekl rovnou.
Stává se vám hodně často, že si věci špatně vyložíte, nebo je tohle výjimečná situace? 😀
Už jsem od vás zvyklý, že ve své nekonečné nadutosti nikdy neuvedete žádný argument. Je to hezké, že se neměníte.
To je celkem běžný pocit „všichni okolo jsou idioti, jenom já jsem letadlo“…
Tady je pro mnohé řidič něco jako žid pro nácka. Někeří by je ani do vlaku nepustili, protože přijweli na nádraží autem.
To spíš ne, ale ubrat v každém směru jeden pruh od Veleslavína po Kulaťák bych si představit dokázal. Aspoň by se mohly rozšířit ty mnohdy úzké zastávky bez přístřešků.
Vycházíte z mylné představy že kolony tam stojí proto že je na Evropské nedostatek pruhů pro auta a odstranil by se jedním dalším… což nesedí. Úzkým hrdlem jsou křižovatky, ne rovné úseky. A to s dá levněji „doladit“ přpojovacím/odbočovacím pruhem, když bude zájem…
Sice je to trochu úroveň jak někde na Dálném východě, ale tak alespoň něco…lepší než ty hrozne dieselové busy co tam jezdily doteď (a ten rámus co dělaly).
Bude nahrazena i 100 ze Zličína? Případně neví někdo kolik km ujede tenhle trolejbus ciste na baterie?
Tenhle má malou baterii jen jako dojezd do garáže a pro případ nouze, není to polobaterkáč jako na lince 58.
Linka 119 bude zatrolejována jen z 50%.
To je více než 50 % si myslím, zatrolejován není jen úsek přímo kolem „letištního plotu“ (tj. od kruháče u terminálu 3.).
Mně by zajímalo, proč se teď vlastně nesměly dát troleje v okolí dávno zavřené dráhy 04/22. Dlouhodobě je z ní odstavná plocha a zásah do překážkových rovin je tak pouze teoretický. Maximálně tam v blízkosti pojíždějí za letu vrtulníky do hangáru Bell a na přilehlé helipady, ale stále to je uvnitř areálu letiště, nemůžou odlítat „přes plot“. Paralelní dráha je hudbou budoucnosti a snad v době dokončení paralelní dráhy bude i kolejové spojení letiště, tedy času dost na to, aby tam ty troleje mohly pár let být.
A není to málo? Chudáci řidiči.. .
Tak kdybychom měli úroveň MHD jak na dálném východě, tedy třeba Japonsko, tak by to bylo super
Nebylo. Kromě šinkansenů a městských tunelových železnic je tamní veřejná doprava přeplněný pomalý hnus.
Exteriér ještě tak nějak ujde, byť na Hess to nemá, ale interiér je vyloženě tragédie. Absence polic na zavazadla a multifunknčích plošin pro objemnější zavazadla a kočárky se dá ještě pochopit u nějakých generických autobusů, ale ne u autobusů koupených pro provoz na letiště.
Já jsem tím zrovna před pár dny jel… něco jako police na zavazadla tam je asi jen na jednom místě, ale plošiny pro kočárky tam jsou v prvním článku dvě.
Já jsem někde četl něco jen o 12 km, ale ruku do ohně za to nedám.
Na internetu jsem zahlédl fotky z trochu problematického zajíždění a vyjíždění na Veleslavíně. Ví někdo z insiderů víc? Bylo to stejné, jako když se na lince testovaly Van Hool AGG 300 a Mercedes-Benz Capacity L, nebo se průjezdy lišily?
Na FB DPP jsou fotky, v podstatě jde o to, že řidič buď nabere předkem kandelábr u vjezdu na Veleslavín anebo to víc „vohne“ a zadek mu vybočí asi půl metru do vedlejšího pruhu na Evropské.
Výjezd je taky problematický, přijede k semaforu a stále blokuje druhý pruh, tam se vejde sotva obyčejný kloubák. Kdyby tam byl jen provoz autobusů do obratiště , tak to nevadí, ale jezdí tam auta i rovně.
Psal jsem to už před pár měsíci. Naprosto nedomyšlený výjezd z Nádraží Veleslavín (v současné podobě). Když se k tomu přidají zavřené závory kvůli vlaku, tak to pojedou tři megatrolejbusy za sebou… Ale tak hlavně že to v DPP nikoho netrápí.
Opravdu to v DPP nikoho netrápí?
Tak problém je spíše s únosností některých mostů než průjezdy, které to nemá horší než kloubák nebo dlouhý popelář.
Tak jenom asi řidiče…
Ano, situace byla obdobná
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-v-praze-havaroval-nejdelsi-cesky-autobus-van-hool-40027956
A myslím, že tam i ten MB měl nějakou menší kolizi na odbočení z Evropské.
Zadek tomu nevyčuhuje víc než popelářům při průjezdu stejným obloukem. Dá se potvrdit programy na obalové křivky.
Neřekl bych, že zvládl celou trasu bez problémů. Pokud musí najíždět do oblouku do protipruhu a na křižovatce stojí natažený přes přechod pro chodce, musí se to ještě určitě doladit.
Pochybuji že se budou provádět větší stavební úpravy, když se stavěla současná smyčka Vypich, nikdo nepočítal s vjezdem autobusů ve směru od Petřin. Takže řidič si musí dost najdet a celý autobus zlomit, evidentně to minimálně osm let nikoho netrápí…
Netrápí to automobilisty a autobusáci jsou přece profíci… Takže všechno je v pořádku a není s tím potřeba nic dělat.
Stavební úpravy v obratišti N. Veleslavín zřejmě žádné zásadní nebudou. Je možné, že se upraví preference při výjezdu tak, aby byl možný bez toho, že zůstane trolejbus stát na semaforech na Evropskou ulici.
Snad to pomůže. „Vidláci“ ale nebudou tříčlánkové vozidlo stejně očekávat a ovlivní nehodovost – jako prvně při zkoušce tříčlánkového busu.