Megatrolejbus poprvé otestoval novou trať na pražské letiště, linka 59 začne jezdit v březnu
První test proběhl v režimu jízdy na baterie.
Nasazení nejdelších trolejbusů v Česku na novou trať mezi Veleslavínem a Letištěm Václava Havla se blíží. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) včera poprvé otestoval provoz 24 metrů dlouhého megatrolejbusu Škoda-Solaris 24m v trase budoucí linky.
Dopravní podnik o zkušebních jízdách informoval na svých sociálních sítích. Test proběhl zatím v bateriovém režimu, tedy s pohonem pouze z akumulátoru, nikoliv z trolejí. Hlavním cílem bylo ověření průjezdnosti celé trasy. Trolejbus bez problémů zvládl celou trasu.
Trolejbusy mají postupně nahradit autobusovou linku 119, místo ní spojí Nádraží Veleslavín a Letiště Václava Havla trolejbusy. „Nyní máme k dispozici od výrobce tři trolejbusy tohoto typu z celkově 20 objednaných,“ uvedl DPP. Zprovoznění linky 59 předpokládá DPP letos v březnu.
Tříčlánkové bateriové trolejebusy zatím jezdí ve zkušebním provozu na jediné pražské trolejbusové lince 58 z Palmovky do Letňan. Probíhá jeho homologace, s cestujícími musí vozidla dohromady najezdit 15 tisíc kilometrů.
Trolejbusy budou jezdit z garáží Řepy, kde pro ně vzniká napájecí infrastruktura a prodloužená odstavná stání.