„Mechaniky“ mizí z dalších tratí, zbývají jich více než dvě stovky
Starší technologie postupně zmizí ze tří desítek přejezdů.
Správa železnic vypsala soutěž na modernizaci dalšího přejezdu, který je dosud vybaven mechanickým zabezpečovacím zařízením. Půjde o přejezd P3129 v Butovsi na trati Hradec Králové – Jičín – Turnov.
Vyplývá to ze zveřejněné soutěže na profilu zadavatele, zatím jde o zpracování projektové dokumentace. Přejezd je dosud vybaven přejezdovým zabezpečovacím zařízením typu PZM1.
Podle mluvčí Správy železnic Nely Eberl Friebové má Správa železnic je ještě 237 přejezdů v celé síti vybaveno touto technologií. Mapují je speciální stránky mechaniky.cz. Do roku 2030 chce Správa železnic vyměnit zhruba tři desítky přejezdů. „Místo mechanických závor získají všechny přejezdy PZZ se závorami,“ dodala mluvčí.
Letos a příští rok má jít ještě o tyto přejezdy:
P2060, P2061 na trati Úpořiny – Radejčín
P2816 – v rámci rekonstrukce stanice Hrádek nad Nisou
P4038 na trati Týniště nad Orlicí – Letohrad