MAXy si za poslední měsíc nikdo neobjednal. Smartwings mají čtyři hotové v Seattlu
Boeing 737 MAX 8 společnosti Travel Service před přistáním po dodávacím letu ze Seattlu. Foto: Letiště Praha
Boeing zažil jeden z nejhorších měsíců i čtvrtletí za poslední roky. Kvůli nehodě Ethiopian Airlines a následnému uzemnění letadel 737
Myslím, že teď jsme ve fázi vyčkávání. Zatím je hodně předčasné mluvit o ztrátách velkého B. Řekl bych, že v tuto chvíli je management B ve fázi volby, na co se má nejvíc soustředit – zachránit vlastní kůži / minimalizovat krátkodobé ztráty / minimalizovat dlouhodobé ztráty.
Teď už není co zachránit finanční plán i Cash Flow je totálně víte kde firma je těžká na čumák jak MAX a kdo vypadne první ten vyhraje protože má největší šanci sehnat jiný job.
Kdo si myslí, že BA žije jen ze 737 a stoupá a padá s nimi, je totálně mimo. Pro firmu to nebude sranda, ale rozhodně ji to nepoloží. Civilní letadla jsou jen jednou z divizí.
I v civilním sektoru mají nejen nepovedené 737, ale i skvělé 777 a někde mezi trochu problematické 787. S legendou 747 se rozloučila v pravý čas :-). Horší bude ztráta jména, zvlášť, pokud se v roce 21 vypustí konkurenti modernější C939 a MS21. Argument, že Boeingy jsou technicky a kvalitou někde úplně jinde, se právě hodně zrelativizoval…
Skutečně jsou technicky a kvalitou někde jinde. Určitě jinde, než chtěli být. Právě narazili na hranici, kam až se dá natahovat 50 let starý analogový design.