Maximum 80 km/h. Náměstek primátora Mladé Boleslavi požaduje pomalejší novou železnici do Prahy

Železniční přejezd s jednotkou 814 Regionova u zastávky Nepřevázka na trati Nymburk - Mladá Boleslav. Foto: Petra ŠkarkováŽelezniční přejezd s jednotkou 814 Regionova u zastávky Nepřevázka na trati Nymburk - Mladá Boleslav. Foto: Petra Škarková

Správa železnic musí zpracovat podrobnější dokumentaci o vlivu nové trati na životní prostředí a prověřit zpomalení.

206 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

V roce 2024 a max 80 km/h ? To je neštěstí takovéhle myšlení ve funkci ….a co tam nasadit motoraky 810 ….

Bože dej našemu národu ať o dopravě rozhodují lidé co tomu rozumí

Vlastimil Kocurek

Tak buď projektovaná rychlost, nebo nic. Do takové věci města negativně zasahovat nemohou. Jen do vedení trati. To se MB ukázala v tom nejhorším světle, tedy její zástupci.

Alfonse

Navrhuji pokračovat v projektování na 160…. a stavět se začne až na radnici dostanou rozum… tzn po volbách

Petr Vincalek

Je to sice hezké, ale mne více zajímá,kdy bude v M. B. nové nádraží.
Už se slibuje minimálně 20let!!!

Aleš

Má vůbec cenu něco v této zemi stavět… ? Představa řvoucího pomalého vlaku je minulostí… ale jak vidno silně zakořeněná.Dálnice nevadí,ale vlak ano.Prostě u nás může do staveb házet vidle kdekdo…

Ivo

Upřesnil bych to, kdejakej debil včetně pana náměstka. Jen by mne zajímalo jaká je jeho původní profese…

mar1n

Zavádějící článek pane Sůro. Článek plný nepřesností a lží – jen za účelem reachu. Mimo jiné, Bouška není členem žádné strany a byl navržen Volbou pro Mladou Boleslav, nikoliv ANO. A vládne tam koalice Volba/ANO, ODS/TOP09, STAN a Hlas pro Boleslav (SocDem). Nelžete – jen se ztrapňujete.
https://www.mb-net.cz/vedeni%2Dmesta%2Ddlouhodobe%2Dpodporuje%2Dzrychleni%2Dzeleznicniho%2Dspojeni%2Ds%2Dprahou/d-82516

Jegorić

Musím souhlasit, že psát „J. B. (ANO 2011)“ je přinejmenším nepřesné. To, že se nechá vyfotit na billboard s Babišem, je zase druhá věc…

Jegorić

Do zastupitelstva kandidoval za „ANO 2011 + Volba pro Mladou Boleslav“, na kandidátku byl navržen VpMB jako osoba bez politické příslušnosti, tak si myslím, že i ve zkratce by se mělo psát např. J. B. (ANO 2011+VpMB).

V.N.

Za ANO kandidoval do zastupitelstva Středočeského kraje

Ivo

Ztrapňujete se Vy. Je úplně jedno z které je strany. Jeho šílené názory jsou podstatné.

a8n

„Zpracování takzvané velké EIA znamená další prodloužení příprav celé stavby.“

Neznamená, protože „Jedná se o záměr v kategorii povinně posuzované v celém procesu posuzování vlivů záměru na životní prostředí a veřejné zdraví“

p.m.

Je hezké jak někoho kritizujete, když o vlastní stavbě nevíte vůbec nic. Bouška se zastal lidí, kterým chce železnice v dosud klidné a chráněné oblasti přímo pod okny postavit trať kde má jezdit 170 vlaků rychlostí 130 km/h denně. Hlavně, že máte téma někomu nadávat.

p.m.

No je vidět přesně co říkám vůbec netušíš jak to tam vypadá a jaké tam jsou poměry. Prostě malý čecháček – jen kritizuju i když jsem hloupej nebo nic nevím

digi

Těch 60 decibelu co je tam od dálnice, to Vám nevadí??? Ale vlak vadí??? Hlukové mapy vydali novou aktualizaci https://geoportal.mzcr.cz/shm/?locale=cs

p.n.

Není to přehnané? I když řečník před vámi vám také nadával.

p.n.

Takže se vaší reakci nedivím. I tak ale mi přijde trochu zvláštní zveřejňovat cizí IP adresy.

Ivo

Ne, není…

Jan Stejskal

tak to nedělej 🫡

nowas

„dosud klidné a chráněné oblasti“ Kde?

Bambuh

Xd já tam žil a ta dálnice je slyšet několik kilometrů daleko. Asi tolik ke klidné oáze. Navíc rychlejší železnice je potřeba už hodně let, stejně jako nové hlavní nádraží

V.N.

Máte pravdu, souhlasím s Vámi. Je třeba si uvědomit, že Bouška je boleslavský politik a obyvatelé Jemníků jsou voliči. Myslím, že pisatelům níže by se také nelíbilo, že nějaká velká dopravní stavba vzniká nějakých 150 m od prvního domu. Navíc o tom, co se zde nakonec postaví se bude rozhodovat někde jinde než v Boleslavi. Bouška může se vztyčenou hlavou před dalšími volbami přijet do Jemníků a říci lidem, že on ze své strany udělal maximum. Upřímně řečeno si kladu otázku, proč tato událost stojí panu Sůrovi za článek a kladu si otázku, zda by tento článek vznikl, kdyby na… Číst vice »

V.N.

Dálnice vede v zářezu, cca 600-800 metrů od prvního domu. Trať povede mnohem blíže. Mimo tratě tam vznikne ještě další silnice, která bude kopírovat dálnici mezi Bezděčínem a Kosmonosy. Na rozdíl od Vás se nedivím, že s tím mají místní problém a nedivím se, že politická garnitura se rozhodla se tímto problémem místních zabývat.

Martin

Jestli dobře rozumím, tak s novou silnicí místní nemají problém, protože po ní budou jezdit. I s D10 není problém. Problém je s železnicí, protože o ní místní nemají zájem jako cestující, ale třeba Liberečáci a jiní by ji uvítali ?

V.N.

Problém je s kumulací třech stavebních záměrů… rozšíření D10, nové silnice a nové železnice. Proto město požaduje další studie. Apropos, u jakékoliv dopravní stavby se najde někdo, kdo s ní nebude souhlasit. Ale jen někde se z toho udělá mega kauza.

Martin

A varianta nerozšiřovat D10 ale postavit rychlou trať ?

V.N.

Předpokládám, že vědí proč. Že jejich názor vznikl na základě nějaké analýzy či nějakého odborného posudku..

Jegorić

Tak to na 99 % ne.

SYN

Respektive, je tu znatelné riziko že studie mohla vzniknout až na zakázku zadavatele a potom sorry ale ke platí, ten mívá hlavní slovo ve „vyznění“ posudku… I kdyby byli všichni zpracovatelé svatí a neovlivnítelní, nemají stejný názor a tak dlouho se hledá až se najde ten jehož názor „rezobuje“ se zadavatelem…
Takže jedna studie jasno nedělá.

Ivo

Tady nejde o jednu stavbu. To samé je u nové továrny na baterie, to samé se létá protestuje u výstavby úložiště jaderného paliva, atd, atd…

V.N.

Tak se Boušky zeptejte. Já to také nevím. Ale myslím, že na základě něčeho ta osmdesátka vzniknout musela. Že to nebylo o tom, že se Bouška někdy ráno probudil, mrknul do křišťálové koule a napsal na papír 80…

Ivo

Vaše argumenty jsou fakt na Chocholouška. Bydlím cca 200 m od trati. Ráno ve 4 hod mi tam jede místní lokálka. Jede 40 km/hod a když mám v létě otevřené okno vzbudí mne. V rychlosti to není. Ať jim zaplatí nová trojskla do baráku a budou OK.

SYN

Zdůrazněmež že ta druhá silnice bude JEŠTĚ BLÍŽ těm domům než železnice:
Mimochodem, projížděl jsem včera asi 300km po Švýcarsku, a nevím jakou černou magii tam používají ale vlaky tam skoro všude jen „šustí“ když řekněme stovkou projíždějí okolo… jestli by to taky nechtělo větší péči o koleje/kolejiště, a též vozový park… třeba by šlo udělat „papíry“ pro vozidla podle hlukové zátěže? Na citlivých místech by pak staré hlučné naftové křápy mohly jet jen pomalu, a moderní tiché elektrické soupravy by mohly i rychleji…??

O. M.

170 vlaků denně? Kde by se to tam vzalo? 17 v každém směru, tomu bych věřil spíš.

p.n.

Náměstek ať jde do háje. Tohle je jedna z těch 10 megalomanských staveb který si zaslouží být realizované v jejich plné verzi.

belgi

Tak bych tam nestavěl vůbec nic. A občané města, stěžujte si primátorovi…

Pavel Matoušek

Český absurdistán nemá obdoby. Všude se snaží, aby byla železnice pokud možno co nejrychlejší, protože je po právu považována za nejefektivnější a nejekologičtější dopravu (za předpokladu správného využití), u nás jsou hlasy opačné. Jako před 150 lety, kdy se lidé báli, aby jim vlaky neplašily dobytek. Kam jsme se za tu dobu posunuli? Dálnice nikomu v podstatě nevadí, železnice je u nás stále považována za zbytečný přežitek, který nemá smysl rozvíjet. A podle toho to tu vypadá.

digi

No , a když někomu dálnice vadí tak dostane nálepku terorista… A máme to… s teroristy se nevyjednava ale bojuje…

Leinad

Až tak, že se postaví a opravuje nestabilní D8, protože tunel nesmí být.

Martin

No jo, v Bolce má každej manažer služebák a řadový pracovník může mít dvě Škodovky na dotovaný operák. Mluvit v Bolce o vlaku je jak ukázat býkovi rudý hadr. Jen aby už byly tři pruhy na Černy Most, že ?

Antonín

Rozhodnutí rady nejsou veřejně dostupná….

Antonín

To se děje na vícero radnicích.

Jan Schmidt

Tak to vypovídá o vícero městech

PvvS

Když se železnice konečně plánuje s rozumnejma parametrama, tak do toho zas někdo musí hodit vidle.

Pavel Matoušek

Ano, u nás si navykl každý do všeho žvanit a nazývat do demokracií.

kubisek

Když se měla stavět první železnice, také se říkalo, že při rychlosti nad 36 km člověk zešílí nebo tak něco…..

petr

no jistě,on si každej myslí,že postavit trať je sranda.logicky čím menší poloměr,tím nižší rychlost.zkuste to autem střihnout 300 do zatáčky!!ono je jednoduché argumentovat tím,že autem za 25 minut na čerňáku,to se to jede,když se jede futr rovně,že?

midder
Martin1

No vida, tak už to pomalu vylézá ven.

digi
Marcel

A taková džungle je tu, co pamatuju. Jsme totálně zkorumpovaný stát. Je mnoho podob korupce. Kdo někoho zná, že má někde známého. A ten má funkci. Snad soudy u nás fungují? My si budeme hrát před Ukrajinou a Ruskem na západní svět?

SYN

Doufám, že za kravinu s rychlostí 80kmh (kdekoliv jinde mimo náfraží) se nebudou vyhazovat peníze…
Jako že si tu skanzen udržujeme to už je dost špatné, ale ještě abysme si ho budovali??

Jan Schmidt

Jinde na železnici budujeme zcela běžně dnes a denně

malý bobeš

Citát není asi úplně přesný, ale na meritu věci to nic nemění:

„…nicméně jsme arci toho nesměrodatného názoru, že osli a voli by měli říditi se podle dráhy, nikolivěk dráha podle oslů a volů“

Divák

Symptomatické je, že toto je jednání politika z ANO. Prostě házet klacky pod nohy rozvoji. Jestli takoví vyhrají příští volby tak naší zemi čeká cesta zpět!

Jaaa

Ale ti zblblí důchodci si cestu zpět přejí. Pni pamatují šedesátá léta, ale dostanou osmdesátky.

Chceme železnici 19. st. nebo 21. st.?

Jiří Bouška na anobudelípstrankách z 7. 6. 2023: „Jsem rád, že stínová vláda přijela vlakem a vyzkoušela si, jak funguje doprava z hlavního města po železnici. Ano myslím naše šílené nádraží. Výpravní budova se odsouvá na rok 2024. Doufám, že se rekonstrukce opravdu uskuteční. Z Prahy to vlakem trvá hodinu a půl. Autem jste na Černém mostě za 25 minut.“

My si fakt přejeme stát se železničním skanzenem, když nás reprezentují podobní lidé. Snad se místní dokáží postavit na odpor vedení radnice MB.

PetrH

Jj, taky jsem pána googlil. Je zajímavé, že si stěžuje na pomalou dopravu do Prahy vlakem… Nebo se to zrovna hodilo jako důvod ke stěžování na skutečnou vládu, žejo.

petr

no jasně že to není prdel,zkuste to autem do zatáčky střihnout 300

Frantisek X

No bodejť, když mu rozšiřují dálnici a stavějí další souběžnou silnici, nadto nepotřebuje dále než k Černému Mostu, není divu, že jediné, co jej zajímá, je poměrně zbytečná výměna budovy na odlehlém hlavním nádraží. Bohužel, takhle dnes uvažuje dost lidí (i tady v diskusích) – železnice na okrasu, silnice pro dopravu.

Daniel

Bohužel odpor proti železnici je uměle vyvolaný a největší příznivci aut po zablokovaném vylepšení či zrychlení dráhy nejhlasitěji křičí jak jsou vlaky pomalé, neschopné a zralé na zrušení. To samé vlečky a úzkokolejky. Lidi typu Hala D a František musí mít z těchto článků velkou radost. Zase měli pravdu.

V.N.

Tak lidi jako Hala D mohou této železnici tleskat. Protože tato železnice a nákladový obvod v těsné blízkosti logistických hal bude o obrovské konkurenční výhodě. Proti halám v Plazích, Bezděčíně či Brodcích..

Jaaa

Jojo, hlavní město českého autolandu nemůže připustit, že by něco mohlo být lepší než plechovky.

vasek.beroun

V oblouku o poloměru 300 metrů bude Regína skřípat do daleka i padesátkou. Největší problém ale vidím v blízkosti kolejí u hřbitova. Nebožtíci se nudí a to pak bude jedna stížnost za druhou.(Pro jistotu- ta Regína je nadsázka. Bude skřípat už ve čtyřiceti).😛

Ondra L.

V tyhle souvislosti bych doporucoval prohlidku noveho hrbitova v mlade boleslavi. Schvalne se podivejte do mapy a i na streetview. Ten hrbitov maji komplet obklopeny plechovymi tovarnimi a skladovymi halami, muzete si vybrat, zda chcete hrob k hale M2 nebo treba M8, ta oznaceni jsou ze hrbitova krasne videt. Vsechno nove haly nedavno postavene. A ten blb si bude na neco stezovat.

Poolman

To je najednou ohledů,ale povolit rally ve městě není žádnej problém.

V.N.

A proč by měl být ? Boleslav je město, kde je obrovská automobilka. Rally je potřebné pro automobilku i pro město vzhledem k jeho zviditelnění…

Jegorić

Ale není tak úplně potřeba, aby se jezdilo v městském parku. Nebo ano?

Pája

Nejsem si tak úplně jistý, zda je nezbytně nutné, aby pan náměstek nadále setrvával ve své funkci. Je to samozřejmě pouze můj soukromý názor.

Martin

Však funkci náměstka brzy opustí a stane se primátorem :o).

Pája

🙈

vasek.beroun

Možná by mohl do Bruselu. Tam se předhánějí ve vymýšlení kdejakých kravin.

V.N.

Je třeba si odpovědět, kdo by tam měl být místo něj. Jako politik je dobrý, poslední volby vyhrál , 15 posledních let se pohyboval mezi politiky s největším množstvím preferenčních hlasů.

JirkaJJ

A hlavně by tam měli zakázat vjezd elektrických vlaků. Ta elektřina prej děsí krávy a pak jim z toho kysne mléko. Hezky koněspřežku ať postaví.

David

Pan náměstek by se měl vrátit do 19. stol., ale líp udělá, když okamžitě rezignuje. Pokud ke změně, kterou navrhuje dojde, pak by peníze vyhozené za dosavadní studie a projekty mu měly být samozřejmě dány k úhradě.

Konečně se naplno ukázalo, jací pitomci a diletanti mají rozhodné slovo. Nejen na obcích, na krajích a MD je to to samé, ne-li horší. A proto jsme tam, kde jsme……

Průvodce původní Aleš

Bohužel ty diletanty si někdo zvolil, buď přímo nebo nepřímo, aby jej zastupoval…

Jaaa

To prostě ukazuje na limity dnešní demokracie. Ale můžeme si za to sami, že tady 25 let kašleme na kvalitní vzdělání. Pak úřady zastávají pitomci.

V.N.

Kdybyste byl na jeho místě, postupoval byste stejně. Anebo byste nepostupoval stejně a následující volby projel..

Jarda

Zas další se sexualni úchylkou na autobusy nebo co?? Nepřesáhne přes srdce že by někdo postavil rychlou železnici a jeho milované busíky a autíčka by nebyla nejrychlejší?
Ta rychlá železnice už měla dávno stát!

Frantisek X

Ona ani tahle varianta není moc rychlá, byť nákladům stačí, a místní dopravě by také stačila, kdyby se ovšem někdo uráčil napojit třeba nejbližší větší město na trase – které už v minulém století místo pouhého umožnění průjezdu vlaků po existujících kolejích raději převedli na autobusy (a koleje poté zrušili).

Grizzlor

To je blb!!!

Pišta

Já bych nechal trať v původní stopě

Jiří Šrámek

Což je?

Tomáš Záruba

Co kdyby tím řešením kumulovaného hluku zatěžoval laskavě raději ty silniční stavby?

Frantisek X

Přidáme silnici, aby nevyšly koleje, klasika. Něco jako onehdy v Praze kácení alejí v Jeremenkově, aby bylo včetně tramvaje šest jízdních pásů a auta o něco (parkování v nich) nepřišla.

Petr

Pane Bouško a co takhle jízda krokem?! To by bylo něco!!! Hned bychom byli v devatenáctém století.

JirkaJJ

Před mašinou by měl běžet běžec s praporkem. Vyřeší se tak dva problémy Mladoboleslavákům se nebude plašit dobytek příloš rychlými vlaky a kamioňáci budou mít dost času přeparkovat kamion zaparkovaný na kolejích.

vasek.beroun

Ten běžec by ale nesměl moc dupat.

petr

no ono by se vám to taky nelíbilo,kdyby vám to za barákem lítalo..no přinejmenším 150,asi byste se moc nevyspal

JirkaJJ

A víte že bydlím přímo u koridoru, kde to lítá 160? Dokonce jsme od dráhy dostali plastová okna, v době kdy se to stavělo. Ale jen na půlku baráku, ruhou stranu, která není směrem k dráze jsme si museli zaplatit. Jinak dnes je to v pohodě a není nic slyšet. Horší to bylo dřív, když po křivých nesvařovaných kolejích jezdily šedesátivagónové vlaky naložené uhlím. To se v kredenci třásly skleničky jako kdyby bylo zemětřeseni 6. stupně Richterovy škály.

mgr.pavel

Vyšší rychlost by mohla konkurovat autům, a na auta nám v Mladé Boleslavi nešahejte, jooo?

🙂

Michal

Tam už za pár let výroba automobilů nebude 😉

Granja

VRT na Liberec nikdy nebude, konečně víme proč. Kdoví jak omezenou rychlost by na ní kdejací konšelé po trase dovolili, aby mrtví po náhlém šoku z té rychlosti nevyskakovali z hrobů a nešli si to s nimi vyříkat.

Daniel

Přece nebudou pracovníci do Škůdky jezdit vlakem, to chcete aby jim klesly rekordní zisky? Pracovat do Škody se má zásadně Škodovkou a nejlépe po jednom. A do Liberce rychlá železnice? Ale to přijdeme o možnost nakapsovat se na rozšíření D10 na šestipruh, nene, takové zlepšení pro občany nemůžeme dovolit.

kix

6pruhů má být bez ohledu na železnici

SYN

Přesněji, ať už se spojka postaví (v jakékoliv podobě, snad kromě maglevu) nebo ne, tak ty 3+3 je zde rozumné uspořádání…

petr

navíc je to hlavně kvůli logistice v daném useku

Frantisek X

K čemu potom ovšem železnice? Neměla přebírat zátěž právě z té silnice? Nebo už jsme najeli na „chceme trvalý růst objemu přeprav“?

Jan

A hajzlbába v dotyčném městě už taky řekla kolik by se mělo jezdit ?

petr

ta toho tak ví…..

Jiří Kocurek

Takže by to rušilo nebožtíky na hřbitově.

PS: V oblouku většího poloměru bude při stejné rychlosti hluk vždycky nižší. To je ale asi příliš složitá úvaha.

Frantisek X

Nižší, ale blíže. To je dost jednoduchá úvaha. Tlumení sice už umíme i jinak než vysokou betonovou hradbou, ale…

Miloslav

Požaduje náměstek zároveň i snížení rychlosti ze 130 na 80 i na dálnici?

Jiří Kocurek

Tak tím by se zviditelnil zcela nepatrně, dálnice v obci má těch 80 km/h ze zákona.

Plecháč

Aha, takže na té části D10 v Mladé Boleslavi je 80? Nebo je snad porušován zákon?

Alibaba

Ve kterém místě má dálnice okolo Boleslavy rychlost 80 km/h?
Kde je značka IZ 4a Obec (+IZ 4b Konec obce) na dálnici?

Roman

Ale je tam 110 :))

Alibaba

Tahle rychlost bude asi souviset s množstvím sjezdů a nájezdů a jejich délkou.

Jegorić

Mezi exity 41 (Bezděčín) a 44 (na Jičín) je normálně 130 v obou směrech, ne?

Jiří Kocurek

A jinak on musí být proti, protože tu stavbu tam organizuje Kupka a ten je z ODS. Že to nejde na rozum? … je to politik, ten jde po vášních a nenávisti.

Martin

No hlavně, že panu náměstkovi jde o hřbitov. Nový hřbitov v MB leží prakticky v areálu automobilky, ze tří stran obklopen montážními halami M1, M17 a M18 a nikomu nevadí. Vlak u hřbitova vadí, ach jo. Ale zase to je takové symbolické, když celoživotní zaměstnanec ŠA je s ní symbolicky spojen i po smrti.

M.Z.

Přesně. Bezděčín jsou tři domky a autobazar vmáčkutý mezi dálniční nadjezd, letiště a industrypark (lde je stavitel od loňska v exekuci). Těžko říct, do které “bokovky” se to tomu dementovi plete, ale vypustit toto z huby může jen techický analfabet a retard.

petr

no,prostě ho hoděj jen přes zeď!

Projektant

Nevím, jestli nedošlo ke špatné interpretaci. Snížit rychlost v celé trase by byl velký zásek do jízdních dob a v souběhu s dálnicí to ani nedává smysl. Spíš si myslím, že jim jde jen o zmenšení poloměru toho posledního 180° oblouku z 500 m na 300 m, což by pomohlo jedině Jemníkům. V tom oblouku by pak byla 80 místo 100, což by vzhledem k blízkosti zastavení zas tak nevadilo jízdním dobám. Ale při intenzivním provozu by to mělo negativní vliv na náročnost údržby a hlučnost trati (skluzové vlny). Vyhláška stanovuje pro novostavby tratí R min = 500 m, tak… Číst vice »

digi

Tipuji že b) je správně… Chtějí to potopit…

Jegorić

Četl jsem to a myslím, že mají na mysli ten oblouk, jen je to nešikovně napsaný.

V.N.

Jediný rozumný příspěvek v této diskusi

Ondřej Holub

Teda považovat vedení tratě blízko hřbitova za problém… To mě dostalo. Ještě zapomněli na problém s tím, že vlak by třeba vezl lidi (živé), kteří by mohli jet vykonat nějaký zločin.

HK~

my jsme fakt klaunistán

Železnice (elektrifikovaná) je fakticky v úplně všechno možných parametrech, ať už ekonomicky, ekologicky, hlukově, na zabrané množství m2, rychlostí, komfortem, lepší.
Je lepší než aktuální železnice, je lepší než aktuální silnice 1. třídy, je lepší než dálnice vedle.
Proč pořád musíme dokola dělat miliardu studií a whatever na železnice, ale zabetonování krajiny novými silnicemi je vždycky cajk. Nic jiného než cílená sabotáž od autosocialistů.

Daniel

Souhlas. Bezpečnější, ekologičtější, tišší, bezemisní elektrickou železnici je vždy třeba řádně prošetřit, kdežto nebezpečná, hlučná, smradlavá, asfaltová, posvátná silnice má vždy pro společnost jen samé výhody.

Jiří Kocurek

„novými silnicemi je vždycky cajk“

Nikdo proti tomu nikdy neprotestuje? Teď tu pohádku o hodném dědečkovi z Tetčic.

Granja

…. který „posunul“ železniční stavbu do Božího Požehnání o mnoho let.

xyz

31. 12. (!) 2009: Dobrá správa požádala o územní rozhodnutí mezitím Bártova „superkoncepce“ původně počítající s vyškrtnutím této stavební akce z eurofinancování 5/2011 (!) Veřejné projednávání na úřadě v Rosicích (= „zdržení“ nezaviněné tetčickým dědkem) podzim 2012: sama obec Tetčice má několik připomínek k projektu, tento poté upraven (= nezaviněno „dědkem“). Poté zdržení, které neumím posoudit (dle některých zdrojů byl problém v tom, že jeho „sdružení“ nebylo připuštěno do veřejného projednávání, o kteroužto účast se vedl spor). Každopádně: – rok 2019: udělení územního rozhodnutí – rok 2020 (s několikatýdenním zpožděním kvůli „kverulantům z troubské vechtrovny“) započata modernizace Brno – Střelice… Číst vice »

mgr.pavel

Ten pošuk je proti všemu. Kdyby existoval superbezpečný zdroj hodně levné energie, vsaďte se, že bude bojovat proti výstavbě.

Jeho brát za argument priorit je naprosto nesmyslné.

xyz

Voda z Tetčic nedala žádné podání např. na revitalizaci Zastávka – Třebíč, realizovanou v letech 2016 – 17.

Taktéž tento „spolek“ nijak nevystupuje proti terminálu ve Starém Lískovci (proti němu naopak vystupují „místní“).

Granja

Takže už po několikáté: Terminál, který vadí, respektive jeho část (konečná trolejbusů), měl být obsluhován po ulici U Leskavy, kde jsou v horní části RD a níže BD. Nejedná se tedy o železniční zastávku (která je jeho součástí). Soukromý investor nebyl ochoten po účelové komunikaci, stejně tak jako zde žijící obyvatelé, souhlasit s provozem BUSů, jinak by ta konečná již dávno byla realizovaná. Protože dohoda nebyla možná, připojení točny trolejbusu nově bude vedeno již od ul. Osová s vychýlením mimo křižovatku Elišky Přemyslovny x U Leskavy zadem za ul. U Leskavy až k místu stavby předmětného terminálu. Ostatně trasa je… Číst vice »

xyz

Vždyť já nepíšu, že jde o železniční zastávku.

Však jak píšete – „kverulující obyvatelé“ (a teda i ten investor), ale nechápu, proč to zdržení je tak velké.

Navíc mezitím se (prý) blíží realizace VRT-žst. Brno-Vídeňská, takže ten terminál ve Starém Lískovci bude rychlíkový jen dočasně.

Granja

Vyjednávání jak z účelové komunikace udělat komunikaci místní se (zjednodušeně) táhlo dlouho kvůli velmi odlišným stanoviskům developera a města (za současného odporu vlastníků přilehlých nemovitostí). No a pak bylo potřeba další pozemky získat v nové trase, což není vždy jednoduché. Na jedné straně lidé jsou skoro proti všemu a když už, pak vydělat chce každý.

Jan Ackermann

jako autíčkár Vám dávám za pravdu. Tohle nemá logiku, když vlakem, tak sakra rychle! A žádný vytáčky, otáčky, natož nestandardně malé poloměry, jen ať to sviští 🙂 Ten zastupitel musí být hodně ovlivnitelný…

digi

Suchdol požaduje zpomalení pražského okruhu… S tímhle někdo přijít tak celá ODS dostane záchvat…

Jan Neruda

Když jsem ráno článek poprvé četl, musel jsem se podívat na kalendář. A ne, opravdu není 1. dubna

Daniel

Je to jasné, při rychlosti 150km/h by spojení do Prahy bylo rychlejší a efektivnější než jízda v kolonách po D10.

Alibaba

Zajímalo by mě, kolik by bylo křiku, kdyby někdo požadoval na dálnici snížit rychlost na 65 km/h?

Jiří Kocurek

Opravdu chcete svět, ve kterém se dělají mezení ze msty, protože někdo chce někomu dát něco sežrat?

Mimochodem MUVka ryslosti 80 km/h nedosahuje, neměla by tedy na koridor – ano sem takové uvažování vede, kde střelení se do nohy. Měl jsem za to, že Vy to dokážete domyslet.

mgr.pavel

Já takový mstivý svět nechci.

Proto já a ani Alibaba nenavrhujeme snížení rychlosti na dálnici, když je to nesmyslné.

Tak ať totéž nedělá ten náměstek, co má místo mozku volant. Ten se mstí vlakům, že jsou ekologičtější, rychlejší, prostorově efektivnější atd. než auta. Tak je chce zaříznout..

Alibaba

Souhlas.

Pardubicak

Kde jste byl posledních 10 let? On už Musk lítá na Mars, nebo jste dĕlal výzkum veverek na Antarktidě? První byli kuřáci se zákazem kouření. Pak hazard a EET. Každá skupina, které nĕco zakázali podporovala natruc další zákazy až to vyvrcholilo kovidem. Nebo jste jeden z těch, co si myslí, že tu ty kraviny zaváděli iluminátní ještírci tahající za nitky z pozadí Billa Brány? Ve skutečnosti Babiš omezoval zákazy, který mu vadily (kvĕtinářství) a zavádĕl to, co mu IT análitici z USA řekli, že společnost žádá. Ti to netahali z Bilderbergu, ale ze svých dat o České společnosti (iT analytici… Číst vice »

Honza

Jo, díky moderním online technologiím?
Vždyť Babiš neumí ani odeslat mail tomu správnému adresátovi.

Alibaba

Nechci.
Ale stejně by mě zajímalo, jestli to pan náměstek považuje z blbosti, nebo ho k tomu někdo navedl?

ad MUV) Na železnici je jízda vozidel zabezpečena, proto se na nějaké minimální rychlosti nehraje (na konvenční trati). Na dálnici tvoří pomalé vozidlo nebezpečnou překážku, proto je stanovena nějaká minimální rychlost.

Jaaa

Železnice se samozřejmě projektuje s minimální běžnou provozovanou rychlostí z důvodu životnosti svršku – viz nejvyšší povolený přebytek převýšení v oblouku.

Alibaba

I tak ale se dá jet vždy i menší rychlostí v případě poruch, mimořádného zastavení atd., na dálnici nelze. To E je stanoveno pro pravidelný provoz, náklady obrušují spodní kolejnici a rychlé vlaky horní (v oblouku).

V.N.

To, že se na dálnicích kvůli hluku snižuje v noci rychlost někde na 80 Km/h, jinde na 100 km/h je v některých evropských zemích naprosto běžné…

Vlasák

Nebyla by lepší koňka?

BND 30

Kůň zatím nemá homologaci na normu EURO, nejsou schválené bobkolapky, řadové označení vám nedovolí vypálit rozžhaveným železem do skříně tahouna, ECM by mohl dělat tak veterinář … samé problémy…to má koukám budoucnost, to někdo začne protlačovat 😆

František

Koňka je vynikající nápad, dalo by se tam totiž zakázat telefonování a mluvení za jízdy, aby to neplasilo koně. Správnemu cestovateli na železnici totiz vadí i když ve vlaku někdo vadí. Koňka by tak určitě měla pořád plno!

Martin H.

Já myslím, že i těch 80 je zbytečně moc. Stačí 40, ne?

BND 30

A muže s praporkem!

Průvodce původní Aleš

Krávy na přilehlých loukách ztratí mlíko i při těch 80 km/h, tak je to snad jedno, ne? 🙂

Jindra

A pan primátor ztratil rozum..

BND 30

Jak můžete ztratit něco , co nem….ale nic.

Jan

Pan NIMBY asi netuší s jakým molochem se dává do křížku…

Gajda

Ano, bude líp (ale odcamcaď pocamcaď)

Martin1

To by mě zajímalo, co za tím ve skutečnosti je, komu to ten Bouška kryje… Druhá varianta je, že dotyčný budoucí primátor prošel lobotomií. Nikdo z Bolky a jeho okolí nechce pomalou železnici.

standa

jojo. něco za tím bude. a jestli ne, tak je starosta dobrej D.bílek

Petr-S

Však je za ANO = lobotomie byla vstupní podmínkou

Granja

Že by mu některý z železničářů přebral holku?

Daniel

To jde? Já myslel, že jediný kočkolap a magnet na ženy je ropný spalovák, např rezatej favorit. Tzn. po nástupu elektroaut a vlaků už si nikdy žádný chlap ani neškrtne.

V.N.

Smiřte se s tím, že rychlá železnice do Prahy je tématem, které v Boleslavi moc nerezonuje. V podstatě zajímá pár desítek, možná stovek lidí.

Huh

Krávy přestanou dojit, taková rychlost! Dobře to v Kocourkově vedeme 😂

Petr

Snížit rychlost je možné i na navrhovaném poloměru. Takže bych řekl, že panu Bouškovi jde o něco jiného, nenapsaného:-) Většinou to bývá konflikt osobních zájmů:-)

standa

nejspíš tam má někde chatičku v blízkosti plánu nebo pozemek… ..

Granja

Řekl bych, že se sichruje před tím, že až nebude mít vliv, aby tu rychlost časem nezvýšili.

Tomáš Buček

Mladoboleslavští zastupitelé si evidentně vozí zadky
výhradně autem, kdyby jezdily vlakem určitě by je taková blbost nenapadla

Dominic

A tento člověk bude za pár týdnů primátorem Mladé Boleslavi (domluvené prohození s ODS)… Ale za takový výrok by měl odstoupit, nikdo v MB nechce pomalou železnici, protože je to absolutní blbost, leda že bydlí kousek od trasy, nebo jeho rodina, kamarádi…

Frantisek X

Leckdo v MB třeba už nechce žádnou železnici. A nejen tam. Vždyť většina přesedlala na auta, která se zázrakem zvaným elektřina stanou přece zcela bezemisními a tedy neškodnými, jak si mnozí bláhově představují…

Tomask

Uvažovalo se někdy s tunelovou variantou z Kolomut do Dobrovic? Kratší, minimální zatáčka a přímé napojení Dobrovic. A ještě ba se vešlo odstavné nádraží.

Kokodak8

Zvažovalo, ale je to extrémně drahé řešení. Navíc na Dobrovické straně probíhá rozsáhlá výstavba včetně rozšíření provozu místního cukrovaru a lihovaru, tedy projití touto oblastí je dnes již skoro nemožné. Tak 20 let zpět by to ještě teoreticky šlo.

Frantisek X

Což je škoda, protože to vygeneruje akorát další auta, kromě zachování stávajících, což zlepšováním železnice asi úplně nesledujeme. Leda bychom se zaměřovali už výhradně jen na další nové přepravy a nějakou šetrnost oboru pomíjeli.

Průvodce původní Aleš

„Uvažovalo“ se i o tunelu z Č.Budějovic do tehdejší Jugoslávie 🙂

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

O tom se stále uvažuje.
Čeká se na vyvinutí vhodné technologie.

Někdo

Ale stoupání a to asi nikdo nechce

Dejf

Nevím no, ptal se před politickou aktivitou ostrejch boys z automobilky co chtějí oni? Protože jít v bolce proti fabrice je většinou návod na konec politické kariéry…

Kokodak8

Ti chtějí hlavně aby to už konečně bylo. Potřebují to zejména pro nákladní vlaky, pro které 80 není zase až takový problém. Navíc část těch boys bydlí v Jemníkách u trasy… Ale těžko předjímat co na to automobilka jako celek říká. Tam je uvnitř mnoho různých sil a názorů

Dejf

No tak ostrý sedí ve Wolfsburgu, Jemníky nebrat😀

Knížecí rada

S Ano bude líp. Nebude se nám točit hlava ze 150.

Mazání

Škoda že, železnic není povinnost stavět a rekonstruovat minimálně na 90km/h. S takovou rychlostí by měli smysl i lokalky. A na rovinu u většiny z nich ta rychlost je omezena kvůli zabezpečení.

standa

120 bych dal kritérium.. jinak zrušit …. a zavézt BUS

libor

koridory 160, lokálky pak 120 výjimečně 90. vše bez naklápění… jinak nedělat rekonstrukce…

Frantisek X

Dal bych raději 120 ostatní hlavní tratě, lokálky 90, při omezení terénem 60. Ani na těch silnicích se nejezdí všude 90, byť je to plošně stanovené.

noerf

Jestli to nebude tím, že někdo s vlivem má v okolí budoucí tratě pozemky, na kterých se stavět. To zpravidla bývá prioritní příčiny, druhá je nutnost škodit.

Kokodak8

Prakticky celá trasa prochází budoucí oblasti zástavby. Však i proto si tam chtějí stavět tu novou silnici s přímým napojenímna dálnici…

David

Ano, jak pravil klasik: „Je to taková blbost, že za tím musí být obrovské peníze…“

Miro Novak

pan Nwelati je taky darecek od ODS

Drtoom

Od Kolomut chtějí rychlost zvyšovat, tady ji chtějí snižovat.Všude se poloměru oblouků zvyšují,tady se zmenšují.Další roky diskusí o ničem.A motoráčky budou jezdit dál.

cenek

Nejlepší by bylo Boleslav minout a pokračovat na Turnov podel dálnice ve 200-250. Tam případně udělat nějaký terminál a ať si to něčím autonomním dojedou klidně 30kou. Nebo zastávku pod Škodou.

V. P.

Vzal bych to asi po staré trati až na hlavní nádraží (stejně ho chtějí rekonstruovat) a pak po novu na Turnov a Liberec. Ať si boleslaváci dojedou z města na vlak místo na město tak na hlavní.
Nedovedu si představit, že by se na poloměru 500 m dalo jet rychlostí 150 km/hod. a 300 m 80 km/hod.
Jinak návrh rychlosti 80 km/hod. a zmenšení poloměru musí být výplod chorého mozku.
Možná na spojce ani nebude schopný vlak jet 150 km/hod., když bude brzdit do Města.

Frantisek X

Chcete se mstít i přespolním anebo těm, kteří nejedou s hlavním automobilním proudem?

František

Snížení rychlosti na železnici u nových tratí? Nevyšel ten článek o týden dřív?

libor

taky jsem se musel podívat do kalendáře, jestli se koule nezačala točit rychleji a už je 1.4….

Miro Novak

Kdyz u Sosny vyjde 200 rychlejsi nez 300….

Alibaba

Další co nepochopil a srovnává nesrovnatelné.